Így optimalizáld YouTube videóidat
A videómarketing az évtized egyik legfelkapottabb trendjének bizonyult, amit többek között az okostelefonok elterjedése és a különböző platformok videófunkcióinak bővülése tett lehetővé. Az emberek több videót néznek az interneten, mint a hagyományos televíziókon, és csak a YouTube-on naponta ötmilliárd videómegtekintés történik.
Természetesen a megannyi feltöltött videó közül minőségi produkciókkal kell kiemelkedni, azonban önmagában ez még mindig nem elég ahhoz, hogy videómarketinged sikeres is legyen. Egy pazar videó a YouTube-on nem sokat ér, ha az emberek nem képesek rátalálni a platform keresőjében (vagy akár a Google-on).
Sokan nem is gondolnák, de a YouTube-on is lehet (és kell is) keresőoptimalizálni, elvégre egy keresőmotorról van szó (méghozzá a Google után a második legnagyobbról a világon). Habár a platformon a videóké a főszerep, mindegyikhez több szöveges mező is tartozik, amelyek megfelelő kitöltésével sokkal előnyösebb rangsorolást szerezhetsz feltöltéseid számára.
A következőkben a YouTube seo legfontosabb részeiről lesz szó!
Használj kulcsszavakat a címben
A cím az elsődleges dolog, amivel kattintásra ösztönözheted a felhasználókat. A legjobb címek tömörek, lényegre törőek, és pontosan közlik a nézőkkel, hogy miről is szólnak. Ahhoz pedig, hogy videóid címei a közönségnek és a YouTube keresőmotorjának is megfeleljenek, releváns kulcsszavakat kell használnod bennük.
Megfelelő kulcsszavakat találni egyáltalán nem nehéz feladat. Először is kezdd el beírni azt a címet a YouTube keresőjébe, amit eredetileg kigondoltál videódnak. Ahogy gépelsz (de nem nyomsz entert), a YouTube megjeleníti majd a javasolt kereséseket, amelyek valójában a legnépszerűbb keresések a beírt szöveg alapján.
Tanulmányozd át a javasolt keresésekben megjelenő kulcsszavakat, és próbáld úgy beilleszteni őket (persze csak a relevánsakat) címedbe, hogy teljesen természetesen illeszkedjenek bele.
Fogalmazz meg egy jó leírást
Mivel egy szöveges mezőről van szó, bizonyára azt gondolod, hogy a leírást is érdemes lenne feltölteni néhány természetesen elhelyezett, releváns kulcsszóval. Ez teljesen logikus gondolkodásmód, azonban a Backlinko szerint nincs összefüggés a leírásban használt kulcsszavak, és az adott kulcsszavakra való rangsorolás között.
Mindenesetre seo szempontjából ennek ellenére is érdemes kulcsszavakat használni ebben a mezőben, lehetőleg minél előbb a szövegben.
A YouTube összesen 1000 karaktert enged megadni a leírásban, szóval érdemes nem túl terjengősre fogni, elvégre az emberek nem olvasni jönnek ide, hanem videókat nézni. Hacsak nem muszáj valamilyen fontos extra információt elhelyezned itt, ami nem fért bele a videóba, fogd rövidre, és lényegre törőre a leírást.
Mindemellett jó észben tartani, hogy a videó leírásából általában csak nagyjából 3 sor látszik, mielőtt a YouTube levágná a szöveget, amit a felhasználók csak kattintással tekinthetnek meg. Érdemes lehet az első három sorba három fontos hivatkozást elhelyezni (pl. webhelyedet, illetve a videóban megemlített termék/szolgáltatás/stb. landing oldalát).
Optimalizáld címkéidet is
A címkék segítenek még „fellelhetőbbé” tenni videóidat az adott témák iránt érdeklődő nézők számára, de a YouTube keresőmotorja számára is nagy segítség lehetnek, hiszen a platform könnyebben be tudja azonosítani ezek alapján, hogy pontosan miről is szól az adott videó. Ez segít az algoritmusnak, hogy hasonló videók mellé javasolja feltöltéseidet, hogy még több releváns érdeklődésű nézőt érhess el.
Fontos tehát, hogy a megfelelő címkéket válaszd ki videóidhoz. Persze sokan egyből a népszerűbb címkéket kezdik el nézegetni ilyenkor, de amennyiben ezek nem kapcsolódnak a videóhoz, akkor előfordulhat, hogy egy elégedetlen felhasználó spamként jelöli majd meg videódat. Ezzel csak a baj van, tehát ragaszkodj a releváns címkékhez – érdemes például megnézni, hogy milyeneket használnak más sikeres videók az adott témában.
Használj kulcsszavakat a fájlnévben
Amikor feltöltesz egy videófájlt a YouTube-ra, akkor bizonyára nem foglalkozol azzal, hogy milyen fájlnévvel teszed azt, elvégre a videó címét úgyis megadhatod utólag. A YouTube algoritmusa azonban még a fájlnévben is igyekszik jeleket találni arra, hogy miről szól az adott videó, ezért feltöltés előtt érdemes úgy átnevezni, hogy tartalmazza a legfontosabb kulcsszavakat, vagy akár az egész kifejezést, amit szeretnél megcélozni.
Add meg a megfelelő kategóriát
A kategória kiválasztása egyszerű feladatnak tűnhet, de hacsak nem gondolkodsz el alaposan azon, hogy melyik is passzolna leginkább videódhoz, könnyedén beleszaladhatsz egy olyan kategóriába, ami egyáltalán nem segíti videód rangsorolását.
Ilyenkor több dologra is jó, ha odafigyelsz:
Ki készíti a legjobb tartalmakat az adott kategóriában, és milyenek ezek a tartalmak?
A kategória népszerűbb csatornáinak közönségei a te tartalmaidat is szokták nézni?
Mik jellemzők az adott kategória legnépszerűbb videóira cím, hossz, stílus, stb. szempontjából?