4 tipp, amivel felfrissítheted blogstratégiádat
A blogírásról sokan úgy tartják, hogy egy egyszerű, nem kifejezetten fárasztó feladat, azonban – mint azt bizonyára te is tapasztaltad már – ez az elképzelés távol áll az igazságtól.
Sok marketinges napi szinten készít új tartalmakat, ami már önmagában kimerítő, de sokaknak külön kihívást okoz az is, hogy mindig valami újjal álljanak elő, és ne ismételjék önmagukat (vagy szerkesztőtársaikat). Ezzel a dilemmával előbb vagy utóbb minden aktív blogger találkozik, és a kimerültség súlyosan alááshatja a tartalmak minőségét.
Amennyiben te is ezt tapasztalod magadon, vagy gyakran hallod ezt szerkesztőtársaidtól, akkor ideje egy közelebbi pillantást vetni tartalomstratégiádra, és némi karbantartást végezni. A következőkben ehhez kínálunk tippeket!
1. Végezz egy kulcsszó auditot
Az auditálás olyasmi, amiről a blogvezetők nem is tudják, hogy szükségük van rá, egészen addig, amíg el nem végeznek egyet, és rá nem jönnek, hogy milyen hasznos dolog is valójában. Webhelyeden/blogodon rendszeresen érdemes auditot tartani, ugyanis az így szerzett információk birtokában felfrissítheted tartalomstratégiádat.
Ehhez egész pontosan egy alapos seo auditra lesz szükséged, amely során egy közeli pillantást vetsz jelenlegi kulcsszó-stratégiádra , hogy lásd, mennyire teljesítenek (vagy nem teljesítenek) jól.
Ha például sikerül nagy forgalmat bevonzanod bizonyos oldalaiddal, de egyben sokan is visszafordulnak ezekről, akkor meglehet, hogy a találatok megtévesztők és nem a megfelelő látogatók figyelmét keltik fel. A seo auditok segítenek új kulcsszó-lehetőségekre rávilágítani, amiket jövendőbeli tartalmaidban alkalmazhatsz majd.
Fontos lépés ellenőrizni meglévő hivatkozásaidat is, illetve kulcsszavaid teljesítményét, hogy lásd, mely témákra lenne érdemes koncentrálnod.
Egy SEO audit webhelyed problémáit, gyengepontjait is segít felfedezni, például a hibás hivatkozásokat, vagy a látványosan rosszul teljesítő oldalakat. Ezen információk birtokában felfrissítheted tartalomstratégiádat, méghozzá úgy, hogy már az első pillanattól kezdve a keresőoptimalizálásra koncentrálsz.
2. Használd fel újra tartalmaidat
SEO auditod eredményei megmutatják majd, hogy mely tartalmaid a legsikeresebbek, illetve hogy melyek azok, amelyek messze elmaradnak az átlagtól.
Sokan ilyenkor meghúznak egy vonalat, és azokat a tartalmakat amelyek nem ütik meg ezt a szintet egyszerűen törlik webhelyükről, vagy blogjukról. Ez sok esetben egy feleslegesen drasztikus lépés, ugyanis legtöbb tartalmadat többféleképpen is újrahasznosíthatod, akár egy teljesen új formában is.
Ha például van egy régebbi blogbejegyzésed tele hasznos információval, akkor azt feldolgozhatod esetleg egy videóként, vagy készíthetsz belőle inforgrafikát is – természetesen ügyelve arra, hogy az adatok naprakészek legyenek. A videók és inforgrafikák általában sokkal népszerűbbek, mint az egyszerű, szöveges bejegyzések.
Még legjobb tartalmaidat is újraalkothatod, ha úgy tetszik. Ha van egy tavalyi cikked, ami érdekes statisztikákat sorolt fel, de mára már elavult, akkor érdemes frissíteni azt a legújabb adatokkal, hogy újra terjeszteni kezdhesd Egy másik lehetőség régi blogbejegyzéseket egyetlen egy e-könyvben összegyűjteni, afféle általános útmutatóként, vagy készíthetsz belőlük egy prezentációt is.
3. Kérj új tartalomötleteket közönségedtől
Új tartalomötletekkel előállni az a bloggerek és tartalommarketingesek egyik legnagyobb kihívása. Ha már jó ideje vezeted blogodat, akkor gyakran úgy tűnhet, hogy nincs már olyan releváns téma, amiről ne írtál volna korábban. Természetesen erre egy megoldás lehet az előző tipp, de egészen más forrásból is meríthetsz ötleteket, méghozzá olvasóidtól!
Ha egyszerűen nem jön az ihlet, akkor egyszerűen kérdezd meg közönségedtől, hogy milyen témák, tartalmak iránt érdeklődnének, és melyekből szeretnének többet látni tőled.
Kérdésedet felteheted egy blogbejegyzésben, készíthetsz egy szavazást is email feliratkozóid számára, vagy kiírhatsz egyet márkád közösségi profiljaira is. Érdemes mindenütt ugyan azokat a kérdéseket és válaszlehetőségeket megadni, hogy később egyszerűbb legyen összegezni az eredményeket.
Természetesen a tartalomötleteken kívül más dolgokra is rákérdezhetsz közönségednél, hiszen válaszaikból értékes információkat szerezhetsz, például hogy mikor látják legszívesebben tartalmaidat, vagy hogy milyen eszközökről böngészik blogodat.
Érdemes továbbá naprakésznek lenni a legújabb piackutatásokkal kapcsolatban is. Tény, hogy minden márka és blogger közönsége egyedi összetételű és érdeklődésű, de az általános statisztikák jó kiindulópontot kínálhatnak, főleg ha még csak most kezdesz el blogírással foglalkozni, vagy egy új közönséget próbálsz megcélozni.
4. Működj együtt különféle vendégbloggerekkel
Ha végképp nincs ötleted, és szerkesztőtársaid is az ájulás szélén vannak, akkor ideje egy kicsit visszalépni, és teret hagyni néhány vendégírónak, hogy új színt vigyenek blogodba. Azzal, hogy különféle tartalomszerzőktől kérsz vendégcikkeket, nem csak saját dolgodat könnyíted meg, hanem változatos tartalmakat biztosítasz közönségednek is.
Afféle extra bónuszként az adott szerzők is biztosan megemlítik majd közönségüknek, hogy hol jelent meg legújabb vendégcikkük, ami egy új sereg olvasót jelent majd blogod számára.
Igyekezz kissé elvonatkoztatni saját piaci résedtől, amikor új vendégírókat toborzol blogodhoz. Persze nem rossz, ha néha újra és újra esélyt adsz közkedvelt, sikeres bloggereknek, de próbálj meg más területekről is behozni embereket, akik egy teljesen más szemszögből tekintenek arra a témakörre, amivel blogod foglalkozik. Egy esküvőszervezéssel foglalkozó blogra például érdemes esküvői zenészeket vagy éppen fényképészeket is meghívni, hogy egy olyan perspektívát adjanak az olvasóknak, amilyenből csak ők láthatják ezeket az eseményeket.
Csak győződj meg arról, hogy tartalmaik mindenképpen kapcsolódjanak valamilyen szinten ahhoz a témakörhöz, amivel blogod foglalkozik!