Miért fontosak a felhasználói tartalmak a SEO-ban?
A SEO világa folyamatosan változik, ezért minden lehetőséget meg kell ragadnod arra, hogy előnyt szerezhess versenytársaiddal szemben. Még a legkisebb optimalizálások is fontosnak bizonyulhatnak a közönség figyelméért folytatott küzdelemben. Többek között ebben segíthetnek a felhasználói tartalmak.

Mik azok a felhasználói tartalmak?
Mielőtt megvizsgálnánk, hogy milyen hatással vannak a seo-ra, először is tisztázzuk, hogy pontosan mit is értünk felhasználói tartalmak alatt.
A felhasználói tartalmak olyan tartalmak, amiket egy márka ügyfelei vagy felhasználói készítenek. Ezek lehetnek a termékekről megfogalmazott vélemények, a bejegyzésekhez írt hozzászólások, a termékeket használat közben ábrázoló képek és videók, és így tovább.
A felhasználói tartalmak az online marketing legértékesebb eszközei közé tartoznak. A helyett, hogy márkád mesélné el saját történetét, annak elégedett ügyfelein keresztül mutathatod be, hogy pontosan mit is kínálsz az embereknek.
A felhasználói tartalmak szerepe a SEO-ban
Szóval miért érdemes egy marketingesnek foglalkoznia a felhasználók által készített tartalmakkal?
Ezek a tartalmak fontos szerepet játszanak a seo-ban, főleg manapság, amikor:
- Az élmény az E-E-A-T részét képezi
- Az emberek egyre többször keresnek olyan platformokon, ahol könnyebben demonstrálhatók a személyes tapasztalatok
A felhasználói tartalmak fejlődése
A felhasználói tartalmak koncepciója egyáltalán nem újdonság, jelentősége azonban exponenciálisan nőtt az elmúlt évek alatt. Ez elsősorban a fiatalabb generációknak köszönhetők, akik már ebbe a digitális világba születtek bele, és korán elkezdtek hozzájárulni az online fellelhető tartalmak tömkelegéhez.
Ezt a változást számos tényező befolyásolja:
A felhasználók lehetőségei
- A közösségi média platformok elterjedésével a felhasználóknak minden eddiginél több lehetőségük adódik véleményük kinyilvánítására és tapasztalataik megosztására.
A tartalomkészítés egyszerűsége
- A TikTok, az Instagram és más platformok segítségével bárki könnyedén készíthet tartalmakat az internetre.
- Ez lehetővé tette az emberek számára, hogy saját beszélgetéseket alakítsanak ki és vezényeljenek, miközben már meglévő márkás beszélgetésekhez is hozzászólhatnak.
Hitelesség és bizalom
- A közönségek általában jobban megbíznak más vásárlók véleményeiben, mint a hagyományos hirdetésekben és márkák által készített tartalmakban.
Közösségépítés
- A felhasználói tartalmak hovatartozás és közösség érzetét keltik az emberekben, ami fokozza az aktivitásukat, a hűségüket és a márka népszerűsítésére ösztönzi őket.
Miért olyan fontosak a felhasználói tartalmak a SEO-ban?
A felhasználói tartalmak egészen egyedi módon képesek új felhasználókat bevonzani és aktivizálni. E mellett segítségükkel további igazán hasznos tartalmakat állíthatsz elő közönséged számára.
A Google-ön kívül, a felhasználói tartalmak lehetővé teszik számodra, hogy hatékonyan fokozhasd láthatóságodat a kialakulófélben lévő keresőpiacon. Közönséged megfelelő megszólításával számodra ideális irányokba fordíthatod az épp zajló beszélgetéseket, és a felhasználói tartalmakat saját blogbejegyzéseiden és landing oldalaidon is újrahasznosíthatod.
Mindez segít majd megfelelni az összes E-E-A-T elvárásnak, ha szeretnél ezekre koncentrálni tartalmaidban.
Jutalmazd közönségedet kedvezményekkel, ajándékokkal és említésekkel, ahogy hozzájárulnak tartalomkönyvtárad bővítéséhez, illetve pótolják annak hiányosságait. Csak ne felejtsd el betartani a fizetett együttműködésekkel és egyéb hirdetésekkel kapcsolatos rendeleteket.
Ha a felhasználói tartalmakat SEO stratégiádban is felhasználod, akkor az alábbi előnyökre számíthatsz:
Magasabb rangsorolás
A felhasználói tartalmak segítenek biztosítani, hogy folyamatosan friss tartalmakat kínálhass közönségednek, miközben egyre több kulcsszót is megcélzol. Ezek a tényezők jó hatással lehetnek a rangsorolásra.
Fokozott felhasználói aktivitás
A felhasználói tartalmak aktivitásra ösztönzik az embereket. A közönségek több időt töltenek webhelyeden vagy közösségi profiljaidon a felhasználók által készített elemek böngészésével, így márkád sokkal jobban rögzül majd az emlékeik között.
Változatosabb tartalmak
A felhasználói tartalmak többféle típusban létrejöhetnek, maguknak a tartalmaknak pedig csupán közönséged képzelőereje szabhat határt. Tartalomkönyvtárad így sokkal színesebbé válhat. Ne feledd, hogy közönséged vélhetően olyan tartalmakat gyárt majd, amelyekkel a közönség többi tagja könnyedén tud azonosulni.
Ez azt is segít majd megállapítani, hogy hová koncentráld saját tartalomszerzési erőfeszítéseidet.
Segít long-tail kulcsszókat célozni
A felhasználói tartalmakban természetesen szerepelnek Long-tail kulcsszók, így segítenek többféle olyan keresést is megcélozni, amik ideális ügyfeleid vágyait, igényeit és problémáit tükrözik.
Megszilárdítja a hitelességet és a bizalmat
Az emberek hitelesnek és elfogulatlannak tekintik a felhasználói tartalmakat, ezért segítségükkel elnyerheted közönséged bizalmát.
Közösségépítés
A felhasználói tartalmak segítenek a márkád köré összegyűlt közösség megerősítésében, és arra ösztönzik az embereket, hogy rendszeresen visszatérjenek webhelyedre. Ez a márkahűséghez is nagyban hozzájárul.
Gyakori kérdések
Mik azok a felhasználói tartalmak?
A felhasználói tartalmak olyan képek, videók, hozzászólások, cikkek, vélemények és egyéb tartalmak, amelyeket egy márka felhasználói vagy ügyfelei készítettek a márka termékeiről vagy szolgáltatásairól.
Miért fontosak a felhasználói tartalmak?
A felhasználói tartalmak hitelesen tükrözik az ügyfelek elégedettségét egy márkával. A termékek és szolgáltatások iránt érdeklődő, lehetséges vásárlók számára sokkal meggyőzőbb lehet egy felhasználói hozzászólás, mint egy márka által készített reklám.