Minden, amit webmesterként vagy marketingesként tudnod kell a Google Analyticsról

Így hozhatod ki a legtöbbet a Google Analyticsből

Az Analytics a Google ingyenes statisztikai eszköze, amit minden webhelytulajdonosnak és digitális marketingesnek ismernie kell. Hogy miért? Mert az Analytics által szolgáltatott információkkal felfegyverezve sokkal okosabb döntéseket hozhatsz webhelyed jövőjéről – tudhatod, hogy mivel érdemes továbbra is foglalkozni, és mi az, ami csak viszi a pénzt és az időt.

 

Az Analytics a beérkező forgalom forrásaitól kezdve a webhely által termelt bevételig webáruházad minden fontos tulajdonságáról részletes jelentést ad, de csak akkor hasznosíthatod ezeket, ha tudod, mit hol keress, és hogyan értelmezd az adatokat. A következőkben megmutatjuk, hogy hogyan hozhatod ki a legtöbbet webhelyedből az Analytics segítségével!

Minden, amit webmesterként vagy marketingesként tudnod kell a Google Analyticsról

Élettartamra vetített érték

Hol: Közönség

Habár ez a jelentés még csak béta verzióként működik, már így is segíthet megállapítani webhelyed felhasználónak értékét. Adj meg egy dátumtartományt, és nézd meg, hogy hogyan változott a felhasználókból befolyó bevétel az idő múlásával.

 

Új/visszatérő

Hol: Közönség > Viselkedés > Új/visszatérő

Az Új/visszatérő jelentés az új és a visszatérő vásárlókat veti össze egymással. Általában azt tekintjük ideális helyzetnek, ha a visszatérő, hűséges ügyfelek egy kis százaléka alkotja bevételed legnagyobb részét. Ha nem így van, akkor meglehet, hogy érdemes változtatni stratégiádon, hiszen ez arra utal, hogy az ügyfelek nem szívesen térnek vissza hozzád, hogy újra tőled vásároljanak.

 

Értékesítések és a termékek teljesítménye

Hol: Konverziók > Elektronikus kereskedelem

 

Ez a jelentés betekintést nyújt webáruházad bevételébe, értékesítési konverziós arányába, és a megrendelések átlagos értékét is ellenőrizheted vele. Az Elektronikus kereskedelem menüben válaszd az Áttekintés jelentést, és nézd meg külön a Termék teljesítménye jelentést is.

 

A termékteljesítmény azt jelenti, hogy az egyes termékekből mekkora mennyiséget sikerült eladni, illetve hogy a termékek a bevétel mekkora részét teszik ki. Ez a jelentés rendkívül hasznos, hiszen segít kiszűrni azokat a termékeket, amik nem termelnek akkora bevételt, mint amekkorára számítottál.

 

A termékteljesítményt nem csak azzal javíthatod, ha több forgalmat vonzol be webhelyedre, hiszen a termékelhelyezés, a termék leírása, az oldaldesign és az árszabás is mind befolyásoló tényezők. Az Analytics segíthet nyomon követni, hogy változtatásaid hogyan befolyásolják a termékek teljesítményét.

 

Egyedi jelentések

Az egyedi jelentések segítenek, hogy néhány kattintással azokat az adatokat láthasd, amikre ténylegesen szükséged van. Miután létrehoztál egy egyedi jelentést, mentsd azt el a jobb felső sarokban látható Mentés gomb segítéségével, hogy utána bármikor hozzáférhess, és ne kelljen újra beállítani az összes szűrőt és egyebeket.

 

Jelentés a böngészőkről és operációs rendszerekről

Hol: Közönség > Technológia > Böngésző és operációs rendszer

Ezzel könnyedén ellenőrizheted, hogy milyen eszközöket használnak a látogatók a vásárlásra. Ha azt veszed észre, hogy a népszerűbb eszközökről kevesebben vásárolnak, mint a többiről, akkor meglehet, hogy kompatibilitási problémákkal van dolgod. Ellenőrizd webáruházad mobilos verzióját!

 

A Böngésző és operációs rendszer jelentésben állítsd az elsődleges dimenziót Operációs rendszerre, a másodlagos dimenziót pedig Böngészőre. Ez után tekintsd meg a jelentést kördiagramként (Százalék nézet), majd a Hozzájárulás a teljeshez legördülő menüben válaszd a Célérték opciót.

 

Jelentés a visszafordulásokról és kilépési arányokról

Hol: Viselkedés > Webhelytartalom > Minden oldal

Mindenképpen érdemes figyelemmel követned oldalaid visszafordulási arányait, mert így kiderítheted, hogy mely oldalak tántorítják el a látogatókat a vásárlástól.

 

Ehhez egész webhelyed átlagos visszafordulási arányát érdemes viszonyítási alapul venni. Ha például a webhelyszintű visszafordulási átlagarány 50%, akkor vess egy közelebbi pillantást azokra az oldalakra, amelyek 50,01%-os, vagy ennél nagyobb visszafordulási aránnyal rendelkeznek.

A Minden oldal jelentésben megjelenik a Visszafordulási arány oszlop, aminek tetején webhelyed átlagos arányát láthatod. Kattints a haladó gombra a táblázat felett, és állíts be egy szűrőt, ami az átlagértéknél nagyobb visszafordulási arányú oldalakat mutatja meg. Ez után rendezd sorba a táblázatot visszafordulási arány szerint, és kezdj el foglalkozni a legsúlyosabb esetekkel.

 

Jelentés a webhelyről indított keresésről

Hol: Viselkedés > Webhelyről indított keresés > Keresési kifejezések

Ez a jelentés segíthet azonosítani a webhelyről indított keresések problémáit, azonban ehhez aktiválnod kell a Webhelyről indított keresés nyomon követését az adott webhely nézetbeállításaiban, az Analytics adminisztrációs felületén.

Ha ez megvan, akkor ismét egy egyéni szűrőt kell beállítanod, ahogyan a visszafordulásnál is tetted. Kattints a haladó feliratra a táblázat felett, és adj meg két mutatót: Keresésből való kilépések százalékos aránya, és Összes egyedi keresés (használd a + Egydimenzió vagy mutató hozzáadása gombot a második hozzáadásához):

  • A Keresésekből való kilépések százalékos arányának add meg a webhely átlagértékét.
  • Az Összes egyedi keresésnek add meg az összes egyedi keresés 10%-át.

 

Jelentés a forgalomforrásokról és a konverziókról

Hol: Ügyfélszerzés > Minden forgalom > Forrás/médium

Ebben a jelentésben megnézheted, hogy konverzióid mely forrásokból származnak. Meglehet, hogy a közösségi forrásból érkező forgalom nem konvertál majd jól, mert sokan csak meglátnak egy hivatkozást például egy Facebookon, és azért kattintanak rá, hogy megnézzék a webáruház kínálatát, nem pedig azért, hogy vásároljanak.

 

Ha viszont egy olyan forrásból érkezik a forgalom, ahonnan sok konverzióra számítasz, de mégsem ezt látod az Analyticsben, akkor meglehet, hogy változtatásokra lesz szükséged. Válaszd a Forrás/médium jelentésben az elsődleges dimenziót Forrásra, majd kattints a grafikon felett az Elektronikus kereskedelemre.

 

Demográfia és érdeklődési körök

Hol: Közönség > Demográfiai adatok, illetve Közönség > Érdeklődési körök

Ezek a jelentések sokat elárulnak webhelyed felhasználóiról, például hogy mekkora arányban látogatják nők és férfiak, vagy hogy milyen korcsoportokat képviselnek (Demográfiai adatok), illetve hogy mik iránt érdeklődnek (Érdeklődési körök).

 

Összehasonlítások

Hol: Közönség > Összehasonlítás > Csatornák

Az Összehasonlítás jelentés megmutatja, hogy hogyan teljesít céged az iparág átlagához képest. Használatához engedélyezned kell, hogy az Analytics megoszthassa adataidat a többi hasonló felhasználóval – természetesen mindez szigorúan névtelenül történik.

​​​​​​​

Megjegyzések

Amikor olyan változtatást vezetsz be a webhelyeden, aminek hatására az Analytics grafikonjai hirtelen esést vagy emelkedést mutatnak (vagy például egy új hirdetés több látogatót hoz a webhelyre), akkor érdemes erről értesíteni a többi felhasználót, aki hozzáfér a fiókhoz, hogy tudják, minek köszönhetők a hirtelen kilengések. Még ha csak egyedül is használod az Analyticset, akkor sem árt megjegyzéseket írnod emlékeztető céllal.

Ha szeretnél megjegyzést írni, akkor nyiss meg egy bármilyen jelentést, aminek van grafikonja, és kattints a grafikon alatti apró, lefelé mutató nyílra. Ez után a grafikon jobb alsó sarkában megjelenik a + Új időjelzés létrehozása opció. Ne felejtsd el beállítani a dátumot – az időjelzés nem oda kerül majd, ahová a grafikonon kattintottál!





Ingyenes SEO ellenőrző eszköz

Találd meg az okát, hogy miért nincs sokkal több látogatód!

Top 10 Weboldal

Az általunk tesztelt legjobb weboldalak toplistája.

2.
67%
4.
65%
5.
63%
6.
63%
7.
61%
8.
58%
9.
49%

Kapcsolódó cikkek:

5 SEO szokás, ami messze nem olyan fontos, mint hiszed
A SEO szakemberek hajlamosak legapróbb részletekre is megszállottan odafigyelni. Hogy ez jó, vagy rossz szokás-e, azt mindenki döntse el maga, de abban biztos lehetsz, hogy a...
2019-05-24
Mi az a tartalomnaptár, és hogyan állíts össze egyet cégednek?
Mint azt bizonyára tudod, a keresőoptimalizálás és a tartalommarketing rendkívül szorosan kötődnek egymáshoz, elvégre tartalom nélkül nincs mit optimalizálni. Azonban ahhoz, hogy a...
2019-05-24
A 6 legsúlyosabb tartalommarketing-hiba (és elkerülésük)
Ahogy a marketing szép lassan átköltözött az internetre, úgy annak különböző ágazatai is követték azt, beleértve a tartalommarketinget is. A 90-es évek közepén megjelentek az első...
2019-05-22
Mi az a tartalomnaptár, és hogyan állíts össze egyet cégednek?
SEOINFO
2019-05-24
Nem egy online marketingről szóló cikkben vagy útmutatóban találkozhatsz az úgynevezett tartalomnaptárral, és hogy milyen fontos is összeállítani egy ilyet a hatékony tartalommarketing...
5 SEO szokás, ami messze nem olyan fontos, mint hiszed
SEOINFO
2019-05-24
Az elmúlt évek során rengetegszer hallhattunk a következő trendekről, de sok közülük tényleg csupán említést érdemel egy SEO útmutatóban, és nem többet. Minden további nélkül,...
A 6 legsúlyosabb tartalommarketing-hiba (és elkerülésük)
SEOINFO
2019-05-22
Azonban sok kisebb (és nagyobb) cég gyakorta vét olyan hibákat a tartalommarketingben, amiket egy kis előzetes tudással bőven el lehetne kerülni. A következőkben ezeket a hibákat...
8 sziklaszilárd tipp a profi SEO szövegíráshoz
SEOINFO
2019-05-20
Persze a szövegírás nem csupán bármilyen szöveg megírását jelenti – a betűket és a szavakat megfelelő sorrendbe kell helyezni, hogy valami értelmes, sőt, értékes eredményt kapj....
Miért és hogyan használd a belső linkeket a keresőoptimalizáláshoz
SEOINFO
2019-05-17
Íme minden, amit a belső hivatkozások és a keresőoptimalizálás kapcsolatáról tudnod kell!   Miért olyan fontosak a hivatkozások? A Google hivatkozásokon keresztül talál rá...
Mi az a szezonális SEO, és hogyan segíthetsz vele márkádon?
SEOINFO
2019-05-15
Meglepő módon igen kevés online kereskedő és marketinges fordítja hasznára az évszakok, az időjárás, és a közelgő ünnepek által kiváltott viselkedési változásokat, pedig ezek mind...
A komplett tartalomstratégiai útmutató 2019-re
SEOINFO
2019-05-13
Mi az a tartalomstratégia? A tartalomstratégia minden olyan médiaelem kezelését magába foglalja, amelyet te magad (vagy céged) készít és birtokol, legyen szó írott, vizuális,...
Mi köze a webhely sebességének a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-05-10
Ahogy egy lehetséges üzleti partnerrel való személyes találkozáskor nagyon fontos az első benyomás, úgy webhelyednek sem lesz második esélye bizonyítani. Gondolj csak bele, komoly...
A keresőoptimalizálás (íratlan) etikai szabályai
2019-05-08
A black hat SEO-ról általánosságban tudjuk, hogy etikátlan keresőoptimalizálási módszereket, taktikákat ölel fel. Amikor azonban az ember kissé mélyebben is utánajár a SEO-nak, és az...
10 elgondolkodtató idézet a keresőoptimalizálásról
SEOINFO
2019-05-06
Jill Whalen „A jó SEO munka idővel csak egyre jobb lesz. Csak a keresőmotor trükköknek kell változniuk, amikor a rangsoroló algoritmusok is megváltoznak.”   A...
Hogyan segíthetik a negatív értékelések a keresőoptimalizálást?
SEOINFO
2019-05-03
A negatív vélemények növelik a vélemények számát Amikor valaki rákeres egy helyi cégre, akkor a Google számos olyan eredményt is felsorol, amelyek mellett csillagos értékelés is...
Megéri-e keresőoptimalizálással foglalkozni 2019-ben? Íme a válasz…
SEOINFO
2019-04-29
Mit tehet a keresőoptimalizálás a cégedért? Habár a SEO-ról sokan állítják, hogy képes gyarapítani a bevételt, ez csak részben igaz. A keresőoptimalizálás ugyanis nem befolyásolja...
Mik azok a strukturált adatok, és mi közük van a SEO-hoz?
SEOINFO
2019-04-26
Mik azok a strukturált adatok? A strukturált adatok olyan adatok, amelyek egy speciális formátumban vannak megadva egy weboldalon – ez a speciális formátum lehetővé teszi a...
5 kérdés és 5 válasz az átirányítások és a SEO viszonyáról
SEOINFO
2019-04-24
1. Miért kell átirányításokat használni? Amikor átirányítasz egy megváltoztatott URL-t, akkor mind a felhasználókat, mind a keresőmotorok robotjait átküldöd ezzel az új URL-re, ha...
Mik azok a közösségi jelek és mi közük van a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-04-17
Mik azok a közösségi jelek? A közösségi jelek azt az aktivitást (reakciók, hozzászólások, megosztások) jelentik, amelyet tartalmaid kapnak a közösségi platformokon, például a...
Milyen egy jó linkprofil, és hogyan szerezhetsz ilyet webhelyednek?
SEOINFO
2019-04-15
Milyen egy jó linkprofil? Mielőtt megválaszolnánk ezt a kérdést, segíthet, ha definiáljuk, hogy mi nem számít jó linkprofilnak: egy jó linkprofil nem csak visszahivatkozásokból...
Új Search Console jelentés: nézd meg, hogyan teljesít webhelyed a Google Felfedezésben!
SEOINFO
2019-04-12
A Google a következőt írta a frissítésről: A népszerű Felfedezés funkció lehetőséget nyújt a felhasználók számára, hogy naprakészek maradjanak kedvenc témáikkal kapcsolatban...
Így keresőoptimalizáld LinkedIn profilodat
SEOINFO
2019-04-10
Ügyelj a részletekre Először is alaposan ki kell töltened profilodat. Erre ne sajnáld az időt – minden releváns mezőt tölts ki rendesen, és szolgáltass minél több információt...
A legfontosabb fő teljesítménymutatók (KPI-k), amiket minden SEO szakembernek követnie kell
SEOINFO
2019-04-05
1. Organikus munkamenetek száma A munkamenetek lényegében a webhelyen tett látogatásokat jelentik. Egy munkamenet akkor kezdődik, amikor egy felhasználó a webhelyre érkezik, és akkor ér...
Mit tehet a Facebook céged keresőoptimalizálásáért?
SEOINFO
2019-04-03
1. Válaszd ki a lehető legjobb nevet céged Facebook profiljának Habár egyértelműen hangzik, de Facebook oldalad neve az első lépés a hatékony Facebook SEO irányába. A névválasztást...
Mik azok a kiemelt részletek, és hogyan jelenhetsz meg közöttük?
SEOINFO
2019-04-01
Mik azok a kiemelt részletek? A kiemelt részletek rövid információrészletek egy webhelyről, amelyek a legmagasabb keresőpozícióban, az összes organikus találat felett jelenhetnek meg...
10 funkció, amit minden webmesternek ismernie kell a Google Analytics adminisztrációs felületén
SEOINFO
2019-03-27
A Google Analytics adminisztrációs felülete Először is vessünk egy pillantást a felület felépítésére. Az Adminisztrálás felületet az Analytics bal alsó sarkában találod –...
Megérkeztek a tevékenységkártyák a Google-ra, de mit jelent ez SEO szempontjából?
SEOINFO
2019-03-25
Mik azok a tevékenységkártyák? Ugyan még csak bizonyos keresésekre jelennek meg, a tevékenységkártyák az aktuális kereséshez kapcsolódó korábbi tevékenységeidet mutatják meg a...
Mik azok legjobb konverziós útvonalak a Google Analyticsben?
SEOINFO
2019-03-22
A legjobb konverziós útvonalak Hol: Konverziók > Többcsatornás útvonalak > A legjobb konverziós útvonalak A legjobb konverziós útvonalak segítenek megmutatni, hogy az ügyfelek...
Így hozhatod ki a legtöbbet a Google Analyticsből
SEOINFO
2019-03-20
Élettartamra vetített érték Hol: Közönség Habár ez a jelentés még csak béta verzióként működik, már így is segíthet megállapítani webhelyed felhasználónak értékét. Adj...
Google Analytics – Az első lépések és alapvető tudnivalók kezdőknek
SEOINFO
2019-03-18
1. Az első lépések   A legelső lépés regisztrálni egy ingyenes Google Analytics fiókot. Csak akkor menj tovább, ha ez kész!   A Google Analytics követőkód...
Mi az a tartalommarketing, és miért hasznos gyakorlatilag minden cégnek?
SEOINFO
2019-03-13
Mi az a tartalommarketing? A tartalommarketing igazából kevésbé egy marketingstratégia, vagy marketingtaktika – sokkal inkább egyfajta filozófiaként tekinthetünk rá. A...
Mi az a keresőszándék (és hogyan optimalizálhatsz rá?)
SEOINFO
2019-03-11
Mi az a keresőszándék? A keresőszándék lényegében azt takarja, amit egy kereső felhasználó szeretne elérni a keresésével. Néhány felhasználó szeretne választ kapni egy...
19 SEO mítosz, amiknek 2019-ben senkinek nem szabadna bedőlnie
SEOINFO
2019-03-08
On-page SEO mítoszok A meta címkék fontosak: Habár a meta címkék szinte az óta részei a SEO-nak, hogy a terület létrejött, manapság már messze nem fektetnek rájuk akkora hangsúlyt a...
Mire kell odafigyelni egy rendezvénygyűjtő webhely keresőoptimalizálásakor?
SEOINFO
2019-03-06
A rendezvénygyűjtő webhelyek típusai A rendezvénygyűjtő webhelyeknek két fő típusa van: azok, amelyek rendezik ezeket az eseményeket, és azok, amelyek népszerűsítik...
3 ok, amiért az influencerek nélkülözhetetlenek a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-03-04
1. Az influencerek segítenek értékesebbé, hitelesebbé tenni linkprofilodat A linkprofil egy nagyon fontos szempont a keresőmotorok szemében egy webhely rangsorolásakor. A linkprofil...
Hogyan teheti tönkre SEO-dat a kulcsszó kannibalizáció (és mit tehetsz ellene)?
SEOINFO
2019-02-28
Mi az a kulcsszó kannibalizáció? Akkor beszélünk kulcsszó kannibalizációról, amikor egy webhelyen kettő, vagy annál több oldal (tartalom) is megcélozza ugyan azt a kulcsszót. Ilyenkor...
A tartalommarketing rövid története
SEOINFO
2019-02-27
1732: Megjelenik a Poor Richard’s Almanack első kötete, ami Benjamin Franklin éves előrejelzéseit tartalmazza, népszerűsítve ezzel Franklin nyomdáját.   1801: A párizsi...
Miért van szüksége egy modern cégnek a SEO-ra?
SEOINFO
2019-02-26
Láthatóbbá teszi a webhelyet A SEO elsődleges célja és haszna, hogy láthatóbbá, fellelhetőbbé tegye webhelyedet az interneten keresgélő felhasználók számára. A láthatóság...
Mi az a keresőoptimalizálás (SEO), és miről is szól valójában?
SEOINFO
2019-02-25
Mi az a keresőoptimalizálás? A SEO („search engine optimization”, vagyis keresőoptimalizálás) valójában nem egy módszer, hanem számos módszer összessége – egy...
Értékes SEO statisztikák, amiket érdemes lesz figyelembe venni 2019-ben
SEOINFO
2019-02-22
Általános SEO statisztikák Az online élmények 93%-a egy keresőmotorral kezdődik. A Google jelenleg az online keresések 76%-át szolgálja ki, míg a Baidu, a Bing, és a Yahoo!...
9 alapvető SEO kifejezés, amiket ismerned kell
SEOINFO
2019-02-20
Horgonyszöveg A horgonyszöveg (angolul „anchor text”) a szövegben elhelyezett hivatkozások kattintható része. A horgonyszöveg azért fontos, mert pozitívan, vagy akár...
Így segítheti egymást a SEO és az email marketing
SEOINFO
2019-02-18
Néhány szó a SEO és az email kapcsolatáról Mind a keresőoptimalizálásnak, mind az email marketingnek egy végső célja van – hogy minősített érdeklődőket vonzanak webhelyedre,...
Mi az a helyi SEO (és hogyan csináld hatékonyan)?
SEOINFO
2019-02-15
Regisztráld cégedet a Google Cégem szolgáltatásra Ha csak egyetlen tippet fogadsz meg erről a listáról, akkor ez legyen az. A Google Cégem a helyi SEO alapja a Google platformján. Az...
5 SEO stratégia, amit minden kisvállalkozónak ismernie kell
SEOINFO
2019-02-13
1. Készítsd minőségi tartalmakat Publikált tartalmaid minősége egyenesen arányos az általuk bevonzott (vagy bevonzható) forgalom mennyiségével – minél jobbak a tartalmaid, annál...
Negyed évszázadnyi SEO – A keresőoptimalizálás első 25 éve
SEOINFO
2019-02-11
A kezdetek: 1991-2002 1991 augusztus 6-án Tim Berners-Lee létrehozta a világ első webhelyét, ami egy végeláthatatlan folyamat kezdetét jelentette. Idővel aztán a webes tartalmak...
10 gyakori SEO hiba, ami tönkreteheti webhelyedet
SEOINFO
2019-02-08
1. Nem reszponzív a webhelyed A mobilról böngészők száma már évek óta meghaladja az asztali számítógépekről internetezőként, így nem csoda, hogy a reszponzív design az egyik...
Milyen változásokat hoz a gépi tanulás a keresőoptimalizálásban?
SEOINFO
2019-02-07
Mi az a gépi tanulás? Leegyszerűsítve, a gépi tanulás (machine learning) az informatika egy olyan ágazata, ami a számítógépes rendszerek „tanításával” foglalkozik. A gépi...
Milyen SEO-gyilkos hibákat követhetsz el webhelyed átalakítása során (és hogyan előzheted meg őket)
SEOINFO
2019-01-07
Indexelhetővé tetted a fejlesztői környezetet a keresőmotorok számára A fejlesztési fázist mindenki sajátosan kezeli, ahogyan neki kényelmes. Vannak, akik létrehoznak egy alkönyvtárat...
Negatív SEO: Hogy működik, és hogyan védekezz ellene
SEOINFO
2019-01-03
1. Spam jellegű hivatkozások elhelyezése vagy jó minőségű linkek eltávolítása Ez talán a leggyakoribb negatív SEO taktika, de szerencsére egyre kevésbé hatékonyabb, ugyanis a rossz...