A Google értékelések szerepe a helyi SEO-ban
A Google értékeléseket könnyű manipulálni, mégis komoly hatással lehetnek a helyi rangsorolásra. Egy jó véleményszerzési stratégia elengedhetetlen a hatékony helyi SEO-hoz. Lássuk, hogy milyen értékelésekre van szükséged és hogyan kezeld ezeket.
Mi számít jó értékelésnek?
Minden visszajelzés értékes lehet egy cég számára, azonban egyeseknek sokkal több súlya van seo szempontjából. Ideális esetben egy ügyfél hosszabb szöveges értékelést ír majd, amiben főleg a szolgáltatásokról és élményekről beszél majd.
Jó, ha az ügyfél megemlít olyan konkrétabb dolgokat, mint például:
- Milyennek tapasztalta meg a csapatoddal való kommunikációt
- A szolgáltatás igénybevételének eredménye
- Az ügyintéző, aki segített neki a probléma megoldásában
- Az értékelés hitelességét bizonyító fényképek
Fontos észben tartani, hogy a véleményekben szereplő kulcsszók nem számítanak a rangsorolásban. Ennek ellenére a Google kiemelheti azokat az értékeléseket a találatok között, amelyek a felhasználó által keresett kifejezést is tartalmazzák.
A képes értékelések sokkal hatásosabbak
A fényképeket és/vagy videókat tartalmazó értékelések sokkal értékesebbek lehetnek, mint az egyszerű szöveges visszajelzések. A vizuális tartalmak hitelesebbé teszik a véleményeket, amelyek így tovább is maradnak az értékelések listájának tetején.
Ha megnézed egy cég értékeléseit a Google-on, akkor alapértelmezettként a „legrelevánsabb” visszajelzések jelennek meg. Ha pedig egy visszajelzés képeket is tartalmaz, akkor hosszabb ideig lesz majd látható itt a legelsők között.
Tehát kérd meg ügyfeleidet, hogy néhány képet is töltsenek fel a véleményükhöz arról a termékről vagy azon szolgáltatás végeredményéről, amit neked köszönhetnek.
Ellenőrizd rendszeresen értékeléseidet
Kevesen tudják, hogy csak azok a cégek jelenhetnek meg a „legjobb” és hasonló kifejezéseket tartalmazó keresésekre, amelyek legalább 4 csillagos Google értékeléssel rendelkeznek. Te tudod, hogy milyen értékeléssel rendelkezik saját céged a Google-on?
Érdemes legalább negyedévente ránézni erre a mutatóra, mert nagyban hozzájárul online jelenlétedhez.
Kövesd figyelemmel az értékelések mennyiségének és minőségének változását, hogy rávilágíthass az olyan problémákra, mint:
- A vélemények elvesztése
- A versenytársaktól való lemaradás a vélemények számában
- 4.0-s átlag alá esés
Figyelj oda a top vélemények között megjelenő negatív értékelésekre
A Google néha egy negatív visszajelzést is kiemelhet a találatokban megjelenő három top értékelés között. Habár a gyengébb értékelések elkerülhetetlenek, ez kifejezetten rossz első benyomást tehet azokra az érdeklődőkre, akik most találkoznak először márkáddal.
Ha szeretnéd kiszorítani innen a negatív értékeléseket, akkor minél több hosszú, pozitív, hiteles, releváns, képeket is tartalmazó visszajelzésre lesz szükséged a platformon. Ilyenkor is csak reménykedhetsz, hogy a Google meggondolja magát – több befolyásod nincs felette.
Ne felejts el professzionálisan válaszolni a negatív értékelésekre – mutasd meg az embereknek, hogy komolyan veszed ügyfeleid visszajelzéseit. Mindemellett kérd arra elégedett ügyfeleidet, hogy írjanak értékeléseket.
Hogyan szerezz pozitív Google értékeléseket minimális erőfeszítéssel
Ha nem csak megjelenni szeretnél a helyi találatok között, hanem meg is tervezed őrizni pozíciódat, akkor rendszeresen új pozitív értékeléseket kell szerezned adatalpodra.
Sok cégtulajdonos az alkalmazottnak köszönheti, ha az ügyfelek elégedetten távoznak az üzletből vagy irodából. Ezeknek az ügyfeleknek általában csak egy minimális lökésre van szükségük, hogy rászánják magukat az értékelésre.
A Google irányelvei alapján tilos hogy egy cég közvetlenül ösztönözze ügyfeleit a pozitív értékelésekre. Tehát nem szabad senkit SEM lefizetni vagy bármilyen kompenzációt biztosítani csak azért, hogy jó értékelést írjon cégedről.
Egyéb módokon azonban még a Google részéről is engedélyezett az ügyfelek ösztönzése.
Ösztönzés az alkalmazottakon keresztül
Cégtulajdonosként megkérheted alkalmazottjaidat, hogy kérjenek értékelést az elégedett ügyfelektől. A legjobb az, ha fényképeket is kérnek tőlük a visszajelzésekhez.
Ha egy munkatársadat név szerint is megemlíti az ügyfél az értékelésében, akkor ez ne maradjon jutalom nélkül. Ez lehet egy hóvégi bónusz, egy ajándékkártya vagy más értékes dolog.
Automatikus email válaszok
Nagyon fontos, hogy minél egyszerűbbé tedd az értékelést ügyfeleid számára. Érdemes egy olyan linket küldeni nekik, ami közvetlenül a véleményező felületre irányítja őket.
A Google Cégprofil felületén keresd meg a „Vélemények kérése” lehetőséget – az itt látható linket kell elküldened ügyfeleidnek.
A legegyszerűbben úgy teheted meg ezt, hogy beállítasz egy automatikus emailt, ami a vásárlás után nem sokkal emlékezteti ügyfeleidet az értékelésről, és kiemeli ezt a hivatkozást számukra.
Ezeket az üzeneteket valamennyire személyre is szabhatod, de nem kell eltúlozni – a cél az, hogy megszerezd az értékelést.
Ne felejtsd el felhívni a címzettek figyelmét, hogy mennyire egyszerű az értékelés folyamata, miért van szükséged rá, és hogy képeket is mellékeljenek hozzá, ha tehetik.
Mi a teendő a negatív értékelésekkel?
A negatív értékelések igenis előfordulhatnak és nem kell félni tőlük. Egyetlen cég SEM tökéletes – nem természetes és nem is hiteles azt látni, hogy 200 értékelésből mindegyik 5 csillagos.
A negatív visszajelzésekre mindig válaszolj gyorsan és professzionálisan, illetve kérd arra az ügyfelet, hogy a részleteket privát csatornán vitassátok meg. Meglehet, hogy később feljavítja majd az értékelését, ha sikerül rendezni a dolgokat.
Gyakori kérdések
Mik azok a Google értékelések?
A Google értékelések azok a visszajelzések, amelyekben egy cég ügyfelei megoszthatják tapasztalataikat a céggel kapcsolatban.
Miért fontosak a Google értékelések?
A Google magasabb pozícióba emeli azokat a cégeket a helyi találatok között, amelyek sok hiteles, pozitív értékelést gyűjtenek össze működésük során.