Akár egy hónapba is telhet, mire a keresősávod megjelenik a Google találatok között
A Google-on való keresgélés során biztosan te is találkoztál már olyan találatokkal (általában a találati oldal első pozíciójában), amikben egy külön keresősáv is megjelenik a fő hivatkozás, illetve néhány egyéb, a webhelyről származó link mellett.
Habár ilyen keresősávot mindenki megjelölhet webhelyén, hogy az aztán ilyen formában megjelenhessen a találatban is, akár egy hónapjába is telhet a Google-nak, hogy ezt érvényesítse. Ez azért van, mert keresőmotornak látnia kell, hogy a keresősáv tartós elem-e a webhelyen.
Az információ magától John Muellertől származik, akit egy nemrégiben tartott Google Webmaster Hangout során kérdeztek erről a témáról. A magyarázatot 43:05-től hallhatjuk:
„Az egyik dolog, amit észrevettem a belsőlink keresősávval kapcsolatban, hogy ha megjelölöd ezt a webhelyeden, akkor ez olyasmi, ami kifejezetten sok időbe telhet, hogy ténylegesen hatályba lépjen.
Szóval nem olyan ez, mint más tartalomtípusok, amiket ha egyszer vagy kétszer feltérképezünk, utána megjeleníthetjük őket a bővített találatokban. A belsőlink keresősáv olyasmi, amiről látnunk kell, hogy tényleg hosszútávon megmarad majd. Néha ez egy hónapba is telhet, vagy akár többe is, hogy megjelenjen a találatok között.”
John Mueller továbbá hozzátette, hogy a Google egyáltalán nem köteles megjeleníteni a keresősávot a találatok között csak azért, mert valaki megjelöli azt webhelyén. Mivel ez is strukturált adatnak (elemnek) számít, így a Google algoritmusa dönti el, hogy mutassa-e egy felhasználónak, vagy SEM az alapján, hogy a keresősáv mennyire lehet releváns az adott kereséshez.
Ha tehát megjelölted a keresősávot webhelyeden, de még egy-két hét után SEM jelenik meg a keresőtalálatok között, akkor még mindig nincs miért aggódnod. Még ha mindent jól is csináltál, a Google-on múlik majd, hogy megjelenik-e egy adott keresésre, vagy sem.