Google: Ezt kell tudnod, ha egy nagyobb webhelyen váltasz URL-t

Sokáig tarthat a Google-nak, hogy észrevegye a webhely változásait

John Mueller, a Google kapcsolattartója nemrégiben a Redditen adott választ egy webhelyméretű változtatásokkal kapcsolatos kérdésre. A Google munkatársa hasznos tanácsokat is megosztott az egész webhelyre vonatkozó módosításokkal kapcsolatban.

A kérdés egy több nyelven is elérhető webhely forráskódjával, egész pontosan a hreflang címkével kapcsolatban merült fel, Mueller válasza azonban általánosságban érdekes lehet valamennyi SEO szakember számára.

Google ikon egy okostelefon kijelzőjén

A kérdés így hangzott:

„Egy olyan webhelyen dolgozom, amely 10 nyelvet és 20 kulturális kódot tartalmaz. Tegyük fel, hogy blog-abc minden nyelven publikálva lett. A hreflang címkék minden nyelven a megadott nyelvhez kapcsolódó blog-abc verzióra mutatnak. Angol nyelv esetén ez lehet például az en/blog-abc.

Történt egy frissítés az angol nyelvű verzióban és az URL bog-def-re változott. Az angol blogoldalon szereplő hreflang így frissítve lesz en/blog-def-re. Ez azonban nem frissül majd dinamikusan más nyelvek forráskódjában. Ezek továbbra is az en/blog-abc-re mutatnak majd. Ahhoz, hogy más nyelvekben is frissítsük a hreflangot, ezeket újra kell majd publikálnunk.

Mivel az oldalakat annyira statikusra próbáljuk csinálni amennyire csak lehetséges, nem biztos, hogy lehetséges lesz dinamikusan frissíteni a hreflang címkéket. Az egyik lehetőségünk időszakosan frissíteni a hreflang címkéket (például havonta egyszer), vagy áthelyezni a hreflang címkéket egy webhelytérképbe.

Ha azt gondolod, hogy van egy másik opció, akkor az is hasznos lenne.”

 

A webhelyméretű változtatásokat tovább tart feldolgozni

A válasz előtt érdemes lesz visszatekinteni Mueller egy korábbi megjegyzésére, amikor azt állította, hogy a Google-nak akár hónapokba is telhet, hogy felmérje egy webhely minőségét és relevanciáját:

„Azt hiszem, hogy sokkal trükkösebb [a dolgunk], ha a minőséggel kapcsolatos dolgokról van szó, amikor egy webhely általános minőségét és relevanciáját nem olyan egyszerű meghatározni.

Sok időnkbe telik megérteni, hogy hogyan is illeszkedik egy webhely az internet többi része közé.

És ez olyasmi, ami beletelhet akár, nem is tudom, néhány hónapba, fél évbe vagy néha akár még fél évnél is több időbe, hogy felismerjük a jelentős változásokat egy webhely általános minőségében.

Mert lényegében azt nézzük meg, hogy hogyan illeszkedik ez a webhely az internet átfogó kontextusába és ez sok időt vesz igénybe.

Szóval erre azt mondanám, hogy ez olyasmi, ami a technikai problémákhoz képest sokkal több időbe telik, hogy a dolgok frissüljenek ilyen téren.”

 

Különösen érdekes az a rész, ahol Mueller arról beszél, hogy hogyan illik egy webhely az internet átfogó kontextusába.

De mindjárt visszatérünk erre, most nézzük a Redditen adott választ:

„Általában több ideig tart feldolgozni, ha egy nagyobb webhely URL-je változik meg (ezért szeretem a stabil URL-eket javasolni […]). Nem hiszem, hogy ezen módszerek közül bármelyik jelentősen változtatna ezen.”

 

Mit ért Mueller az alatt, hogy a nagyobb változtatásokat több ideig tart feldolgozni? Nagyon hasonlít ez a megjegyzés ahhoz, amit 2021-ben mondott a webhely minőségi és relevanciai újraértékeléséről.

A válasz így folytatódott:

„Egy metább kérdés inkább az, hogy láttok-e elegendő eredményt ettől a viszonylag összetett felállástól ahhoz, hogy egyáltalán megérje időt fordítani a karbantartására, hogy elhagyhatnátok-e a hreflang-felállást vagy hogy teljesen elhagyhatnátok-e az országverziókat, és még egyszerűbbé tehetnétek az egészet.

Az összetettség nem mindig kínál hozzáadott értéket, és hosszútávú költségei vannak.”

 

Megéri tehát a nagyobb webhelyek kialakításakor is az egyszerűségre törekedni, hiszen hosszútávon sokkal kevesebb fejfájást okoz majd a frissítésük és karbantartásuk is.

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések