Így keress jól konvertáló kulcsszókat tartalmaidhoz

Hogyan találj jól konvertáló kulcsszavakat webhelyedre?

A jól konvertáló kulcsszók azok a kifejezések, amelyek jövedelmező forgalmat képesek vonzani webhelyedre. Habár a Google Kulcsszótervezője és más SEO eszközök hasznosak lehetnek, ezek általában a kulcsszók keresettségére és a mögöttük álló szándékra összpontosítanak, nem pedig anyagi értékükre.

Ha olyan kulcsszókat szeretnél találni, amelyek tényleges értékesítésekhez vezetnek, akkor fontos, hogy olyan más forrásokat is felfedezz, amelyek a webhelyforgalom mellett a konverziós adatokra is rávilágítanak.

Nézzük meg, hogy milyen konverziókat érdemes figyelembe venned és hogy hol találhatsz rá a legértékesebb, legjobban konvertáló kulcsszókra saját céged vagy egy ügyfeled számára.

billentyűzet és táblagép

Konverziókra kiélezett kulcsszók

A seo-ban többek között az alábbiak számítanak konverzióknak:

  • értékesítések
  • megszerzett érdeklődők
  • email és SMS feliratkozások
  • CPM bevételt eredményező oldalmegtekintések
  • alkalmazások, e-könyvek és egyéb anyagok letöltései
  • telefonhívások
  • ingyenes próbaverziók kipróbálása

 

Ha sikerül valakit rávenned a feliratkozásra, miután segítettél neki egy probléma megoldásában, akkor sokkal könnyebb lesz később visszaszerezned őt, amikor már készen áll a vásárlásra.

Ha kertészkedéssel kapcsolatos termékeket árulsz, akkor derítsd ki, hogy ügyfeleid a szerszámok vagy a beltéri, esetleg szabadtéri kertészkedés iránt érdeklődnek-e jobban, vagy a zöldségek, gyümölcsök, esetleg virágok érdeklik-e őket, és így tovább. Ez a tudás segít hozzájuk igazítanod marketingedet.

Amennyiben követed ügyfeleid életútját, megfigyelheted majd, hogy eleinte a seo vonzotta be őket, de végül az email győzte meg őket a vásárlásról. Ez a módszer más közvetett konverziókhoz is működik, legyen szó közösségi médiáról, PPC-ről vagy blogtartalmakról.

Ezért kell tehát rátalálnod ezekre a jól konvertáló blogtartalmakra. Először pont, hogy nem a SEO eszközöket érdemes elővenni.

 

Referáló URL-ek

A természetesen szerzett, manuálisan épített, és partnerektől kapott URL-eket bármikor megtekintheted, ahogy azokat a konvertáló ügyfeleket is követheted, akik ezeken a hivatkozásokon keresztül érkeznek webhelyedre. Ha mindezidáig hanyagoltad ezt a feladatot, akkor jobban teszed, ha minél előbb hozzálátsz.

Ha ezek a referáló URL-ek konvertáló forgalmat vonzanak webhelyedre, akkor ki kell derítened, hogy hogyan hozd ki a legtöbbet ebből a forgalomból.

A médiacégek meghirdetik jól konvertáló tartalmaikat, és így szereznek forgalmat és bevételt velük. Ezt a SEO-ban nem teheted meg, de ezeken az oldalakon elhelyezheted mások hirdetéseit.

Fogj egy webhelyedre mutató URL-t és keress rá egy SEO eszközben. Jó eséllyel láthatod majd azokat a kulcsszókat és kifejezéseket, amelyekre az adott oldal megjelenik. Gyűjtsd ki ezekből azokat, amelyeknek vélhetően a legtöbb értékesítést köszönheted. Néhol abszolút nulla keresési arányt látsz majd, holott ez nem mindig pontos adat.

Tipp: Ellenőrizd a linkelő webhely linkprofilját, és ha teheted, a közösségi megosztásait is. Ha nincs SEO forgalom, akkor valahonnan csak kell, hogy jöjjenek a látogatók. Igyekezz jobb tartalmakat és felhasználói élményt kínálni, mint a linkelő webhely, hogy közvetlenül hozzád jöjjenek az emberek.

 

Felmérések

Ki szoktad kérni ügyfeleid véleményét? Ha sosem végeztél felméréseket ügyfeleid köreiben, vagy nem kérted el a megfelelő adatokat az ügyfélszolgálati, PR és más csapatoktól, akkor rengeteg hasznos információról maradsz le.

Az ügyfelek köreiben készült felmérések segítenek kideríteni, hogy milyen megoldásokra van szükségük ideális ügyfeleidnek, illetve mi érdekli őket. Íme néhány kérdés, amelyeket feltehetsz nekik, hogy jól konvertáló kulcsszókat szerezhess:

 

„Milyen problémára nem kínált megoldást a termék?”

Ha megtudod ügyfeleidtől, hogy mire van szükségük, és képes vagy eleget tenni ezeknek az igényeknek, akkor blogbejegyzések létrehozásával, a termékinformációk frissítésével és akár hirdetések kialakításával is elérheted majd ideális vásárlóidat.

Ha korábban még nem kínáltál ilyen megoldást, de már igen, akkor valószínűleg többen lennének vevők termékeidre, akik ilyen megoldások után kutatnak.

 

„Mivel tölti szabadidejét?”

Ha ismered ügyfeleid érdeklődési köreit és azt látod, hogy közönséged nagy része azonos dolgok irán érdeklődik, akkor némi kulcsszókutatással egy egészen új tartalomtölcsért hozhatsz létre az új emberek bevonzására. Persze figyelj oda rá, hogy a tartalmak kapcsolódjanak termékeidhez vagy szolgáltatásaidhoz, különben többet árthatsz ezzel, mint amennyit segíthetnél.

Ha a témák nem elég relevánsok, de olyasmik, amikről tudnál írni, akkor készíts egy új entitást, például egy blogot, amin egy közösség is kiépülhet, és használd azt a leadgeneráláshoz.

Ezeket az érdeklődő felhasználókat később újracélozhatod PPC hirdetéseiddel.

 

PPC adatok

Ez a módszer a fent említett stratégiákhoz kapcsolódik. Ne csak azt derítsd ki a PPC-vel foglalkozó munkatársaktól, hogy milyen kulcsszókat használnak, hanem azt is, hogy hol jelennek meg a hirdetéseitek.

A Google Ads és hasonló platformok biztosítják ezeket az adatokat – például, hogy milyen YouTube videókon vagy webhelyeken láthatók hirdetéseid. Nézd meg, hogy milyen témájúak ezek a források, amelyek konvertáló forgalmat küldenek webhelyedre.

A YouTube videók különösen sok kulcsszóötlete rejtenek magukban. Ha a videóban fejezetek is szerepelnek, akkor ezek alapján is készíthetsz egy tartalomsorozatot webhelyedre. Ha egy olyan funkciót mutatnak be, ami konverzióhoz vezethet, akkor nézd meg, hogy megemlíted-e ezt a funkciót termékeid vagy szolgáltatásaid adatlapjain.

Gyakori kérdések

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések