A közösségi profilok keresőoptimalizálása – miért és hogyan?
Márkád közösségi profiljainak optimalizálásával gyakrabban feltűnhetsz majd a keresőmotorok találatai között és több organikus forgalmat vonzhatsz webhelyedre.
Legyen szó a Facebookról, az Instagramról vagy épp a LinkedInről, íme néhány hasznos tudnivaló és tanács a közösségi profilok keresőoptimalizálásához.
A közösségi médiás profilok keresőoptimalizálása
Ha előnyt szeretnél szerezni versenytársaiddal szemben, akkor már a profilok létrehozásakor érdemes odafigyelni a seo-ra. Természetesen az alábbi tippek többsége akkor is alkalmazható, ha már korábban elkészítetted ezeket a profilokat, és szeretnéd frissíteni őket az optimalizálás érdekében.
Figyelj oda az alábbiakra, amikor egy új profilt hozol létre:
- Válassz logikus, releváns, könnyedén megjegyezhető azonosítót („@” nevet) és profilnevet.
- Töltsd ki a profil információs mezőit. A platformok saját keresőmotorjai ezeket az információkat is figyelembe veszik a találatok összeválogatásakor.
- Használj profilodon olyan kulcsszókat, amikre a felhasználók is rákeresnének, amikor márkádra vagy kínálatodra próbálnak rátalálni (még ha nem is tudják a nevedet).
- Hivatkozz webhelyedre, és ügyelj rá, hogy webhelyed is linkeljen minden közösségi profilodra.
- Ha teheted, más platformokon található közösségi profiljaidra is helyezz el egy-egy hivatkozást.
- Kommunikálj hasonló stílusban minden platformon (beleértve a webhelyedet is).
- Válaszd azokat a kategóriákat és/vagy címkéket, amelyek a legjobban jellemzik márkádat. Ezeket akár webhelyed kulcsszóstratégiájában is felhasználhatod.
- Tüntesd fel elérhetőségeidet, hogy az érdeklődők az általuk preferált módokon tudjanak kapcsolatba lépni márkáddal.
A közösségi médiás tartalmak keresőoptimalizálása
Ügyelj a tartalmakra és kontextusra
Készíts olyan tartalmakat, amelyek érdeklik közönségedet és tartsd szem előtt, hogy milyen platformokon tekintik majd meg ezeket a tartalmakat.
Egy hosszabb videó az olajcsere helyes lebonyolításáról például jobban illik a YouTube-ra, míg egy rövidebb, „Mikre van szükséged egy olajcseréhez” videó más platformokon is elfér.
Használd fel organikus kulsszóidat
Minden közösségi platformnak megvannak a sajátos tartalmi korlátjai. Egyes platformokon például minden karakter számít.
Az organikus kulcsszók megfelelő mezőkben (pl. helyszín, videófeliratok stb.) történő felhasználásával jelentősen javíthatod láthatóságodat.
Kövesd figyelemmel a márkáddal, iparágaddal stb. kapcsolatos népszerűbb kifejezések alakulását, és használd ezeket egy stratégia alapján tartalmaidban.
Fontos, hogy a tartalmakat természetes fogalmazással írd meg, hiszen, ha túl sok kulcsszót használsz, akkor úgy tűnhet, mintha AI írta volna, csak hogy megfeleljen egy mesterséges kvótának.
Íme néhány hasznos eszköz a kulcsszókutatáshoz:
- Google Trend: A Google Trends segít felmérni, hogy mekkora az aktuális érdeklődés egy-egy kulcsszó iránt a Google különböző platformjain.
- Google Ads Kulcsszótervező: A Google Ads Kulcsszótervezője egy ingyenesen használható eszköz a kulcsszókutatáshoz, ami többek között a kifejezések keresettségét is megjeleníti.
- TikTok Keyword Insights és Hashtag Tool: Ezek az eszközök kifejezetten a TikTokhoz készültek, és segítenek azonosítani a platform éppen legnépszerűbb kulcsszókit és hashtagjeit. Ezeket az információkat azonban gyakran más hasonló platformokon is felhasználhatod.
Használd a megfelelő hashtageket és kategóriacímkéket
A megfelelő hashtagek és címkék használatával felfedezhetőbbé teheted közösségi bejegyzéseidet.
Amikor egy felhasználó rákattint egy ilyen interaktív címkére, akkor a te tartalmaid is megjelenhetnek a felsorolt találatok között, ha tartalmazzák ezeket.
Persze nem minden platform támogatja a címkézést, de a hashtageket már szinte mindenhol használhatod tartalmaid megjelölésére. Ügyelj rá azonban, hogy ne használj túl sok hashtaget bejegyzéseidben, nehogy olvashatatlanná váljanak.
Márkás hashtagedet webhelyeden is érdemes feltüntetni, hogy az arra Google-on kereső felhasználók weboldalaidra is rátalálhassanak.
Használj felhasználóbarát linkeket
Ha szeretnél jobb felhasználói élményt kínálni az érdeklődők számára, akkor használj olyan linkeket bejegyzéseidben, amelyek számukra hasznos tartalmakra mutatnak. A hashtagekkel ellátott bejegyzésekben elhelyezett linkeket továbbá sokkal többen felfedezhetik majd.
Ha például egy új terméket dobtál piacra, és szeretnéd felhívni rá az emberek figyelmét, akkor megteheted ezt például egy Instagram történettel, amiben egy linket is elhelyezhetsz. Persze fontos, hogy ez a link az adott termék oldalára mutasson webhelyeden, ne máshová.
Gondolkodj el alaposan az időzítéseken
Bejegyzéseidet minden valamirevaló platformon előre időzítheted. Azonban nem mindegy, hogy melyiken mikor posztolod ki tartalmaidat – ehhez ismerned kell közönséged gondolkodását és preferenciáit.
Az időzítéskor nem csak arra kell ügyelned, hogy melyik órában, hanem arra is, hogy a hét melyik napján, vagy épp melyik évszakban posztolsz.
Minden közösségi platformnak megvannak a legforgalmasabb időszakai, és ezek nem mindenütt ugyan azok.
A legjobb időpontok felfedezéséhez mindenképpen szükséged lesz némi kísérletezésre, illetve a platform statisztikáinak rendszeres ellenőrzésére.
Ne feledd továbbá, hogy a platformok algoritmusai, illetve a felhasználók viselkedése folyamatosan változhat, ezért előfordulhat, hogy neked is módosítanod kell majd időzítési stratégiádat.
Gyakori kérdések
Miért kell optimalizálni a közösségi profilokat?
A közösségi platformok is rendelkeznek beépített keresőmotorokkal, amelyek kizárólag a platform tartalmait segítik felkutatni a felhasználók számára. Megfelelő optimalizálással elérheted, hogy a te profilod és tartalmaid is megjelenhessenek az ilyen keresések találatai között.
Hogyan kell optimalizálni a közösségi profilokat?
A profilok optimalizálásához többek között kulcsszók, hashtagek és helyi jelölésekre lesz szükség. Fontos, hogy ezeket nem csak bejegyzéseidben, hanem magában a profilban is használni kell.