1. Mit vársz egy marketing tanácsadótól?
Mielőtt felveszel egy marketing tanácsadót, alaposan meg kell ismerned jelenlegi csapatod képességeit, beleértve az erősségeit és gyengeségeit is. Az ezeknek a területeknek a megértése lehetővé teszi, hogy láthasd, hol hiányzik csapatból valami, és így mely funkciókat szolgálná a legjobban, ha külső segítséget kérnél egy szakértőtől.
2. Szükség van arra, hogy a tanácsadó tovább képezze a házon belüli csapatát?
Amikor a legtöbb ember marketing tanácsadó felvételére gondol, arra gondol, hogy egy speciális szakértelemmel rendelkező szakértőt vonjon be egy projekt önálló megvalósításához. Sokan azonban figyelmen kívül hagyják, hogy a legjobb marketingtanácsadók közül sok olyan folyamatokat és keretrendszereket tud kialakítani, amelyek lehetővé teszik a házon belüli csapatnak, hogy marketinget végrehajtsák, miután a tanácsadó megbízatása véget ért.
3. Milyen típusú és szintű munkát szeretnél elvégeztetni?
Nincs értelme tartalommarketing-szakértőt felvenni, ha az a szándékod, hogy a tanácsadó segítsen egy PR-stratégia megvalósításában. Előbb érdemes felmérni a marketingszükségleteket! A népszerű marketingprojektekhez többek között a marketingstratégia, a tartalom, a márka és a digitális marketingstratégia szakterülete szükséges. Ugyanakkor tisztában kell lenni azzal, hogy milyen szintű tapasztalatra van szükség, mivel nem biztos, hogy egy marketingstratégában magas szintű, tapasztalt szakembert kell alkalmaznod, ha csak a végrehajtásban van szükséged segítségre, ugye érted mire gondolunk?
4. Milyen költségekkel jár egy marketing tanácsadó alkalmazása, és ez belefér-e a költségvetésébe?
Fontos, hogy reális elvárásaid legyenek a költségvetés ütemtervével és a költségekkel kapcsolatban az üzleti követelmények alapján. Segít, ha tudod, hogy milyen típusú munkát kell elvégezni, és melyik tanácsadó a legmegfelelőbb. Javasoljuk, hogy egy konferencia hotelbe ellátogatva egy megfelelő konferencián mérje fel a piacot első körben!