Mi az a tartalommarketing, és miért hasznos gyakorlatilag minden cégnek?
Sok cég szinte automatikusan kizárja a tartalommarketinget digitális stratégiájából, többek között azért, mert nem tudják elképzelni, hogy milyen érdekes dolgokról írhatnának blogot márkájuk neve alatt. Ez bizonyos esetekben érthető, hiszen nem minden szakterületen adják magukat az olvasnivaló témák.
A probléma csak az, hogy ezzel a hozzáállással a mai digitális világban egy cég sem viheti igazán sokra, bármilyen versenyhelyzetben is kell érvényesülnie az interneten. Már maga a feltételezés, hogy a tartalommarketing egyenlő a blogolással is hibás, hiszen a tartalommarketing ennél sokkal többről szól.
Cikkünk célja tisztázni, hogy miből is áll a tartalommarketing, és hogy miért érdemes minden cégnek használnia manapság a digitális sikerek érdekében.
Mi az a tartalommarketing?
A tartalommarketing igazából kevésbé egy marketingstratégia, vagy marketingtaktika – sokkal inkább egyfajta filozófiaként tekinthetünk rá. A tartalommarketing célja fellelhetőbbé tenni cégedet az interneten, és hiteles, megbízható, tekintélyes forrássá alakítani márkádat a számodra releváns szektorban, vagy szakterületen.
Mindehhez jó minőségű, magával ragadó, informatív, releváns tartalmak elkészítésére lesz szükség (innen a név: tartalommarketing), amelyek hasznosak lehetnek céged ideális célközönsége számára. A hatékony tartalommarketing célja nem céged, márkád reklámozása, hanem az emberek oktatása, segítése ezekkel a tartalmakkal.
A tartalommarketing továbbá elválaszthatatlan a keresőoptimalizálástól, hiszen ha nincsenek tartalmak, akkor nincs is igazán mit optimalizálni.
Mik a tartalommarketing előnyei?
Mint említettük, nem minden szakterületen tartják hatékony megoldásnak a tartalommarketinget. Egy építkezési vállalat például milyen tartalmakat kínálhatna a közönségének, amiket az emberek szívesen el is olvasnának?
Nos, az igazság az, hogy az emberek szó szerint mindennel kapcsolatban keresgélnek információkat a neten, és szívesebben fordulnak olyan webhelyekhez, vagy blogokhoz, amelyek hiteles, tekintélyes forrásokat kínálnak. Ha sikerül tartalmaidat olyan stílusban prezentálnod, amely tekintélyparancsoló, és látszik rajta, hogy szakértői tudásra és tapasztalatokra épül, akkor ezzel meg is alapoztad sikeres tartalommarketing-stratégiádat, és az ezzel járó előnyöket.
Nézzük, hogy mik is ezek!
Arra kényszerít, hogy minőségi tartalmakat készíts
Durván 20 évvel ezelőtt egy online is aktív márka megtehette, hogy telepakolta webhelyét releváns kulcsszavakkal, hogy „tartalmai” minél magasabb pozícióban jelenjenek meg a kereső felhasználóknak. Azóta persze már rengeteg idő eltelt, és ahogy a keresőmotorok algoritmusai okosabbakká váltak, úgy egyre nagyobb súlyozást kapott a tartalmak minősége.
Egy tartalom akkor igazán jó, ha informálja, oktatja az érdeklődőket. Olyan tartalmakat kell készítened, amelyek láttán célközönséged nem is keres majd tovább. Tekintve hogy van egy szakterületed (akár pék, ügyvéd, szállodatulajdonos, személyi edző, vagy bármi más vagy) amihez értesz, temérdek hasznos információt oszthatsz meg arról azokkal, akik ilyen témák iránt érdeklődnek.
Tekintélyt kölcsönöz márkádnak
Amikor valaki például ügyvéded keres magának az interneten (vagy lakásfelújító céget, autószerelőt, masszőzt, bármit), akkor értelemszerűen olyan ügyvédekre kíváncsi, akik bizonyítani is tudják, hogy választott területük szakértői. Nem elég csak azt állítanod webhelyeden, hogy értesz valamihez – a tartalommarketing lehetővé teszi, hogy szemléltesd is szaktudásodat az érdeklődőknek.
Mint ahogy említettük, az emberek általában az internethez fordulnak, ha információra van szükségük valamivel kapcsolatban, például ha van egy problémájuk, vagy egy témával kapcsolatos kérdésük. Ahogy az emberek egyre több kérdésre kapnak választ márkádtól tartalmaid formájában, úgy az egyre hitelesebb információforrássá válik majd a szemükben. Ez megerősíti a márkádba vetett bizalmukat, és szívesebben fordulnak majd hozzád, ha olyan szolgáltatásokra vagy termékekre van szükségük, amiket te is kínálsz.
Megerősíti a márkatudatosságot
Ha szeretnéd megalapozni márkád online jelenlétét és hírnevét, akkor ehhez mindenekelőtt egy webhelyre lesz szükséged. Persze ezekre az alapokra építeni is kell, ha el szeretnél érni valamit, és egy blog, amelyen tartalommarketinget végzel rengeteget segíthet ebben. Minden bejegyzéssel, cikkel, vagy más tartalommal (például videókkal) egyre fellelhetőbbé teszed márkádat az interneten, hiszen az emberek egyre több dologra rákeresve találhatnak rá tartalmaidra.
Minél több céged számára releváns témakört fedsz le profi tartalmakkal, annál több releváns szó szinonimájává válik márkád neve az emberek számára.
A tartalommarketing nem csak blogolásból áll
Ezzel a gondolattal kezdtük a cikket, de azóta szinte csak blogokról volt szó. Nos, egy blog valóban az egyik legjobb tartalommarketing-csatorna, amit bevethetsz, hiszen számos hosszú, mély tartalmat publikálhatsz rajta, és segíthet a keresőoptimalizálásban is. A blogbejegyzéseket aztán felhasználhatod tanulmányaidhoz, vagy összeszedhetsz többet egy e-könyvbe, egy nagyobb cikké, stb.
Azonban a tartalomhoz hozzátartoznak hirdetéseid landing oldalai, YouTube videóid, és bizonyos értelemben közösségi médiás bejegyzéseid is, hogy csak néhány példát említsünk.