Olcsó SEO tanácsadás - keresőoptimalizálás alacsony áron

Olcsó SEO tanácsadás

Az alábbi cikk az USA egyik neves SEO szakértőjétől származik, egy az egyben fordítás. Átszámolhattuk volna a magyar viszonyokra az amerikai árakat, de az arányok ugyan ezek. Nagyon meggyőző…
 

Olcsó SEO szakembert keresel céged honlapjának keresőoptimalizálásához? Szeretnél jó pozíciókat a Google-ben de nem számsz rá sok pénzt? Akkor jó helyen jársz!

Ráfizethetsz az olcsó SEO-ra? Van különbség a SEO tanácsadók között?

 

Nincs minden rendben. A 2020 első negyedéve óta őrjöngő COVID-19 járvány a világ összes cégét meggyötörte, és ezzel egy tagadhatatlan pénzügyi válsághelyzetet eredményezett.

 

Egy pénzügyi válság mindig arra kényszeríti a vállalatokat, hogy újratervezzék költségvetésüket: minél kevesebbet szeretnének költeni, de még ezekből az összegekből is a lehető legtöbbet szeretnék kihozni.

 

Az elmúlt hónapok során sokan fordultak a seo-hoz, mint digitális, könnyen nyomon követhető és megbízható forgalomforráshoz cégük számára. Ez kétségtelenül eszes taktika, azonban sajnos rengeteg veszély leselkedik azokra a kétségbeesett cégvezetőkre, akik minél olcsóbban szeretnének konvertáló ügyfeleket szerezni vállalatuknak.

 

A seo világa tele van kontárokkal, akik előszeretettel használják ki a válság helyzetet, hogy olcsón kínáljanak különféle „speciális SEO csomagokat” gyanútlan ügyfeleiknek. Csodálatos eredmények, bomba ár – kinek ne tetszene ilyenkor egy ilyen ajánlat?

 

A probléma csak az, hogy ezek a tapasztalatlan kuruzslók távol állnak attól, hogy megbízható, minőségi SEO szolgáltatásokat nyújtsanak, amelyek hosszú távon hoznak majd eredményeiket ügyfeleiknek. 

 

Ezek a szolgáltatások végül több kárt okozhatnak, mint amennyit valaha segíthetnének.

 

Nem csak egyfajta SEO létezik

A SEO-nak számos formája van. Egy SEO szakembernek tapasztalatra és szakértelemre is szüksége van, hogy sikerre vigye ügyfeleit. Persze az SEM árt, ha valaki önzetlenül áll hozzá hivatásához.

 

Bizonyára sok SEO ügynökség és önálló SEO szakember van, akik remekül végzik a munkájukat. Azonban gyakran nem az a cél, hogy valaki a legjobb SEO varázslót szerezze meg cége számára, hanem hogy azt, aki a leginkább passzol az adott vállalathoz.

 

Gyakran esik meg, hogy valaki azzal keres fel, hogy egy neves SEO ügynökség tönkretette a cégét. Ilyenkor általában – mint kiderül – nem a munkavégzéssel volt a baj, hanem azzal, hogy az ügynökség nem passzolt az adott céghez.

 

Az én ügynökségem például agresszívabb, mint a többi, ha a dolgok elintézéséről van szó. Gyakrabban kérünk bocsánatot, mint engedélyt. Ez számos ügyfélnél nagyon jól működik. Éppen ezért általában nem tudunk jól együttműködni azokkal az ügyfelekkel, aki kampányuk minden apró részletét mikromenedzselni szeretnék.

 

Ez nem jelenti azt, hogy azok a cégek, amelyek ilyen részletes kontrollra vágynak rossz ügyfelek lennének. Valójában köztük is voltak olyanok, akikkel sikereket értünk el, miután sikerült megértenünk egymást.

 

Azonban azok az ügyfelek, akik mindig mindent tudni szeretnének arról, amit csinálunk általában nem tartanak sokáig cégünknél.

 

Minden “kémia” kérdése a SEO tanácsadó és az ügyfél között

Azonban a kémia SEM szempont, ha valaki túl olcsón bérel magának SEO ügynökséget vagy „szakembert”.

Számoljunk utána a SEO szakemberek bérének


Számoljunk egy kicsit – nem lesz nehéz.

Íme néhány bérezési adat a Glassdoor statisztikái alapján – kerekítve, hogy egyszerűbb legyen:

 

         

Átlag SEO szakemberi bér (1-3 év Átlag SEO szakemberi bér (4-6 év tapasztalat) Átlag SEO szakemberi bér (7-9 év tapasztalat)  tapasztalat)  Átlag SEO szakemberi bér (10-15 év tapasztalat)
$55,000    $64,000    $76,000    $85,000

 

21 évnyi SEO tapasztalattal a hátam mögött egész jól tudom, hogy mekkora minimum erőfeszítésre van szükség a sikerekhez. Véleményem szerint egy alapvető SEO projekt egy egyszerű webhely számára havonta nagyjából 10 órányi munkát igényel majd (a legtöbb esetben).

 

Ez a 10 óra az első hónap lejárta után érvényes, mert az első hónapban általában ennél több munkára van szükség – auditálásra, a stratégia kialakítására, kommunikációra, stb.

 

Őszintén szólva, ha csak nem vagy sokkal hatékonyabb, mint bárki, akivel valaha dolgoztam, te is megtapasztalod majd, hogy még a legegyszerűbb webhelyeknek is havi 10 óra munkára van szükségük, hacsak nem ülsz rajtuk és nem próbálod meg javítani az eredményeiket.

 

Vannak kivételek? Persze, hogy vannak.

Azok a webhelyek, amelyek szűkebb réspiacokat céloznak meg, akár 10 óránál kevesebb időráfordítással is sikeresek lehetnek.

 

Azonban ha szeretnéd a webhelybe befektetett összegek háromszorosát visszanyerni, akkor legalább 10 óra munkára lesz szükséged vele. Eleinte talán a havi 10 óránál kevesebbel is elérheted ezeket az eredményeket, de idővel olyannyira visszaesnek majd, hogy havonta ennél sokkal több időt kell majd ráfordítanod arra, hogy visszanyerd eredeti pozíciódat.

 

Véleményem szerint a népszerűsítésnek legalább háromszor olyan jövedelmezőnek kell lennie, mint a ráfordított összeg értéke. Ebbe pedig a SEO is beletartozik.

Az olcsó SEO nem SEO

Láthattad tehát a béreket és szó esett a minőségi SEO-hoz szükséged időráfordításról is. Ha valaki egy átlagos 40 órás munkahétben dolgozik, akkor szerintem ennek csak durván 25 órája számlázható ki. Idő kell az adminisztrációs feladatok elvégzésére, vannak szünetek, utána kell nézni a legújabb trendeknek, és így tovább – a lista hosszú.

 

Tehát azoknak, akik nem hajlandók sajgóra dolgozni az ujjaikat (és ők vannak többen), nagyjából 100 órájuk áll rendelkezésre havonta, amelyet ügyfeleik SEO-jára fordíthatnak.

Ha valakinek havonta 500 dollárt fizetsz, hogy a SEO-ddal foglalkozzon, akkor az ő idejéért fizetsz, függetlenül attól, hogy egy feladatlistaként, vagy óradíjban számláz.

Feltételezzük, hogy a minimum megélhetéshez szükséges bér 30 ezer dollár évente. Ha valaki ennyit szeretne keresni nettóban, akkor egy személynek havonta 10 db 500 dolláros projektet kellene elvállalnia.

10 projekt, és átlagosan havonta 100 órányi munka 15 dolláros órabérre jön ki. Ebben nincsenek benne az előfizetési költségek (ami akár 200-300 dollár is lehet havi szinten), az olyan fixköltségek, mint a számítógépek, és így tovább.

Az óradíj máris élesen zuhanni kezd, ha levonjuk belőle a munkavégzéshez szükséges költségeket.

Ez a bérkategória talán megfelel egy gyakornoknak, vagy valakinek, aki nem az Egyesült Államokban él, de pillants csak fel még egyszer a fenti bérekre…

Ha egy tapasztalt SEO szakembert akarsz, akkor nem 15 dolláros órabérért fogod megkapni. Legalább is nem az Egyesült Államokban.

Persze, vannak, akik gyorsabban tudnak dolgozni, mint mások, de ezek a valakik bizonyára többet is keresnek 15 dollárnár, ha értenek a szakmájukhoz. Azonban még ha feleannyi idő alatt is végeznek a munkával, akkor sem kapják meg azt, ami járna nekik, ha ügyfelenként 500 dollárt keresnek havonta.

Ha valaki jó a SEO-ban, akkor annak valaki hajlandó lesz többet fizetni óránként 15 dollárnál.

Összefoglalva
Ha a SEO árára költségként tekintesz, nem pedig befektetésként, akkor súlyos veszteségekre kell felkészülnöd. Az olcsó SEO-t általában nem olyanok végzik, akik elég tapasztalattal rendelkeznek a kívánt eredményekhez.

Azonban ha rossz helyeken spórolsz, akkor nagyobb bajba keverheted magad, mint amilyenben az előtt voltál, hogy felbéreltél egy SEO „szakembert”. A rossz SEO általában több negatív hatással jár, mintha nem is alkalmaznál semmilyen keresőoptimalizálást.

Egy olcsó csomag vagy nem kínál elegendő látványos eredményt, vagy valaki hajlandó kevesebbért dolgozni, mint amennyit megérdemel.
 

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések