Értékes SEO statisztikák, amiket érdemes lesz figyelembe venni 2019-ben
A keresőoptimalizálás egy végtelenül képlékeny terület, ami létrejötte óta folyamatosan változik, és fejlődik. Az elmúlt években számos olyan változtatást vezettek be a különböző keresőszolgáltatók, amelyek gyökeresen megváltoztatták a SEO menetét a digitális szakemberek számára.
A Google szinte napi rendszerességgel állíthatja rangsoroló algoritmusát, amivel lehetetlenség lépést tartani, még akkor is, ha ezek közül nem is mindet jelentenek be hivatalosan.
Aggodalomra azonban semmi ok – a következőkben összegyűjtöttünk néhány értékes, érdekes, és mindenképpen hasznos statisztikát, amelyek alapján te is megfontoltabb marketing döntéskehet hozhatsz majd 2019-ben!
Általános SEO statisztikák
- Az online élmények 93%-a egy keresőmotorral kezdődik.
- A Google jelenleg az online keresések 76%-át szolgálja ki, míg a Baidu, a Bing, és a Yahoo! összesen csupán 21,6%-ért felelnek.
- A B2B marketingesek 57%-a állítja, hogy a keresőoptimalizálással több érdeklődőt tudnak bevonzani, mint bármilyen más marketingmódszerrel.
- Az emberek 81%-a végez valamilyen online kutatást egy nagyobb értékű vásárlás előtt.
- A fogyasztók 47%-a 3-5 tartalmat is megtekint egy cégtől, mielőtt felvenné egy kapcsolatot az adott cég egyik értékesítőjével.
- Az online marketingesek 72%-a állítja, hogy a tartalommarketing a leghatékonyabb seo taktikájuk.
- Azt emberek 75%-a soha nem lép át a második keresőtalálati oldalra.
- Az átlagos elsőként rangsoroló találat a Google-on 1890 szó hosszú.
- A keresőmotorokból érkező érdeklődők üzletkötési aránya 14,6%, míg az outbound forrású érdeklődők (hideghívások, közvetlen email, stb.) esetén ez az arány csupán 1,7%
- Az emberek 70-80%-a teljesen figyelmen kívül hagyja a fizetett találatokat, és szándékosan csak az organikusakra kattint rá.
- Ha egy webhely több, mint 2 másodpercig töltődik, akkor az akár 50%-kal is növelheti a visszafordulási arányt.
- Webhelyed betöltésekor minden egyes másodperccel 12%-kal csökken a konverziós arány.
- A keresések 33%-a hangalapú.
Helyi SEO statisztikák
- A helyi kereséseket végző fogyasztók 72%-a meg is látogat egy helyi üzletet 8 km-en belül.
- A mobilon keresők 61%-a nagyobb valószínűséggel veszi fel a kapcsolatot egy céggel, ha annak mobilbarát webhelye van.
- A fogyasztók 88%-a bízik meg annyira egy online véleményben, mint ismerősei javaslataiban.
- Az emberek 86%-a a Google Térképen keres rá egy cég elhelyezkedésére.
- A mobilon végzett helyi keresések 78%-a offline vásárlásban végződik.
- A mobilon végzett helyi keresések 18%-a egy napon belül értékesítésben végzüdik.
Mobil SEO statisztikák
- 2015 óta több keresést végzünk mobileszközökön, mint asztali számítógépeken.
- Az okostelefonozók 87%-a használ hangalapú keresést legalább napi egy alkalommal.
- 2018-ban az e-kereskedelmi vásárlások 40%-a mobiltelefonról történt.
- A mobilos webhelylátogatók 40%-a elhagyja a webhelyet, ha az nem tölt be 3 másodperc alatt.