Mik lesznek 2024 legfontosabb SEO trendjei?

Ezek lesznek a legfontosabb SEO trendek 2024-ben

A szenzációhajhász marketingesek minden évben szeretik eljátszani, hogy „itt a SEO vége”, de persze nagyon jól tudjuk, hogy ez távol áll a valóságtól. A mesterséges intelligencia, a hangalapú keresés és a keresőtalálati oldalak folyamatos változásai azonban igencsak megnehezítik egy jövőkép felállítását.

Egy biztos – a cégek mindig arra törekszenek majd, hogy minél több ideális ügyfelük találjon rájuk. Szóval mikre kell odafigyelned stratégiádban a következő esztendő során? Íme a legfontosabb SEO trendek 2024-re!

bekarikázott dátum egy naptáron

Mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia (AI) az idei év egyik legjelentősebb tartalommarketing-trendje volt. Mindenkinek van valamilyen véleménye róla. Egyesek azt állították, hogy az AI feleslegessé teszi a majd a tartalomszerzők munkáját, míg mások szerint az AI tartalmak „nem valódiak”. Még mi is felhívtuk olvasóink figyelmét a ChatGPT veszélyeire az YMYL tartalmak létrehozásakor.

Tény, hogy az AI alapvetően megváltoztatja a tartalomkészítés menetét. Azonban még mindig képtelen versenyezni egy tapasztalt, gondolkodó ember logikájával és érvelésével. Az emberek természetüknél fogva kíváncsiak, ezért mindig válaszokat keresünk a kérdéseinkre.

És amíg folytatjuk ezt a keresgélést, a seo továbbra is fontos marad majd.

Ez persze nem jelenti azt, hogy az AI-nak nem lesz hatása a dolgok menetére. Ezek az eszközök ténylegesen segíthetnek magasabb rangsorolásokat elérni a tartalmak optimalizálásával. Az AI továbbá képes villámgyors utánajárni a dolgoknak, konkrét adatokon alapuló eredményeket kínálhat saját kutatásaidhoz, illetve nagy tételben hozhat létre melléktartalmakat fő mondanivalód kiegészítéséhez. De sosem szabad abszolút mindenhez igénybe venni.

Tekints az AI eszközökre afféle seo asszisztensekként, amelyek magukra vállalják majd az optimalizálás oroszlánrészét. Egyesek például pillanatok alatt több ezer kulcsszóötletet generálhatnak, majd csoportosíthatják ezeket a kívánt szempontok alapján. Mások meglévő tartalmaidat ellenőrizhetik és optimalizálhatják a jobb teljesítmény érdekében.

 

Minőségi, releváns tartalmak

A Google 2023 februárjában bejelentette, hogy a tartalom minősége fontosabb rangsorolási szempontnak számít, mint az, hogy egy valódi személy vagy egy AI eszköz készítette-e azt. A keresőóriás továbbá megerősítette, hogy ha valaki a rangsorolás manipulációjára használja az AI-t, akkor ez ugyan úgy sérti az irányelveiket.

A marketingesek egyik leggyakoribb hibája, hogy nagy tételű tartalmak létrehozásához használják az AI eszközöket. Ennek köszönhetően a Google kénytelen volt szigorítani a rangsoroló algoritmus minőségi elvárásain.

Ahogy tehát egyre többen használnak közönséges, olcsó AI tartalmakat stratégiájukban, úgy egyre nagyobb előnyt szereznek azok, akik igényes, színvonalas tartalmakat alkotnak a jobb rangsorolás érdekében.

Meglehetősen ironikus, hogy az AI lehetővé tette a marketingesek számára, hogy minden eddiginél több középszerű tartalmat állítsanak elő, de ezzel egyidőben még értékesebbé tette az emberek által készített tartalmakat a keresőmotorok szemében.

 

Hangalapú és mobilos keresés

A hangalapú keresés bevezetése után egy évvel már a globális keresőmennyiség 10%-át tette ki, ami havonta nagyjából 50 milliárd keresést jelentett.

A hangalapú keresésnek már most láthatjuk két jelentős hatását.

Először is, az emberek máshogy kommunikálnak szóban, mint írásban. A hangalapú keresések tehát általában hosszabbak, mint a begépelt lekérdezések. Ennek köszönhetően sokkal fontosabbakká váltak a Long-tail kulcsszók a keresőoptimalizálásban.

Másodszor, az emberek gyakran használnak hangalapú keresést a hozzájuk közelebb eső helyek kereséséhez, így a helyi SEO-ra is több figyelmet kell fordítani.

A hangalapú keresés szoros kapcsolatban áll a mobileszközökkel. A Google már évek óta több hangsúlyt fektet a mobil-első indexelésre, ami azt jelenti, hogy a mobilos verziójuk alapján indexeli és rangsorolja a webhelyeket.

2024-ben tehát nem csak a hagyományos SEO-ra, hanem a hangalapú keresésekre is optimalizálnod kell majd tartalmaidat. Ez különösen akkor fontos, ha célközönséged a Siri, az Alexa vagy a Google Asszisztens okos segédeket is használja készülékein (ez általában a külföldi közönsége jellemzőbb).

Íme néhány tipp ehhez:

  • Használj kérdéseket és fogalmazz társalgási stílusban
  • Használj Long-tail kulcsszókat tartalmaidban
  • Biztosítsd webhelyed mobil-első működését
  • Fordíts kiemelt figyelmet a helyi SEO-ra, ha fontos számodra
  • Törekedj webhelyed felgyorsítására
  • Próbálj bekerülni a kiemelt kivonatok közé – a hangos asszisztensek gyakran ezeket olvassák fel a felhasználóknak

 

Nulladik pozíciójú és kattintásmentes keresések

A kattintásmentes keresések már egy jó ideje fontos SEO trendnek számítanak. Ezek azok az esetek, amikor a felhasználó rögtön a keresőtalálati oldalon választ kap a kérdésére, így nincs szüksége arra, hogy bármelyik találatra rákattintson a felsoroltak közül.

Ezek általában a Google speciális találatainak köszönhetők, úgymint a kiemelt kivonatoknak, a helyi csomagnak, a Shopping találatoknak vagy a Tudáspanelen megjelenő információknak.

A kiemelt kivonatokat gyakran emlegetik „nulladik pozícióban” megjelenő találatokként. Ezek általában rövid szövegrészletek egy releváns tartalomból, amelyek közvetlenül megválaszolják a felhasználó kérdését.

A SEO szakemberek már rég óta tartanak az ilyen kattintásmentes keresésektől, hiszen azt szeretnék, hogy minél több érdeklődő felhasználó kattintson rá az ő találataikra. Mivel azonban nem mi szabjuk meg, hogy a Google hogyan rendezi el keresőtalálati oldalait, a legjobb, ha alkalmazkodunk stratégiánkkal, és megpróbálunk bekerülni az ilyen kiemelt találatok közé. Íme néhány tipp ehhez:

  • Tégy fel és röviden válaszolj meg gyakran ismételt kérdéseket tartalmaidban
  • Használj kérdőszavakat tartalmaidban
  • Természetesen építsd fel tartalmaidat
  • Használj képeket, ahol indokolt

Használj schema adatjelöléseket

Gyakori kérdések

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések