A SEO keresőoptimalizálás -bevezetünk a SEO rejtelmeibe
SEO (Search Engine Optimization) rövidítése, magyarul „keresőoptimalizálás”. Ennek célja, hogy az adott oldalt meghatározó kulcsszavakra, kifejezésekre a lehető legjobb találatot hozza. Ez lehet a Google keresőmotorján is de ezen kívül számos más keresőmotorok is léteznek, mint például a Bing és a Yahoo. Azonban a legtöbbet használt keresőmotor a Google ezért a legfőbb cél, hogy ennek a keresőmotornak feleljünk meg. Hazánkban az emberek 97%-a használja ezt a keresőmotort.
Mi is az a keresőmotor?
Ez egy olyan összetett és bonyolult rendszer, amely több algoritmusból áll. A legtöbb keresőmotor(https://matebalazs.hu/keresomotor.html) két részből áll. Az egyik része arra szolgál, hogy az adatokat rendszerezze és azokat begyűjtse, míg a másik a keresendő kifejezésre és hogy arra a lehető legrelevánsabb kifejezést adja. A seo keresőoptimalizálás működése tehát ezért ezekre a keresőmotorokra összpontosít.
A Seo keresőoptimalizálás más szemszögből
Gondoljunk csak bele, amikor a Google-n rákeresünk valamire és az feldobja az adott kifejezésre alkalmas oldalakat, képeket, videókat vagy hirdetéseket. Általában az első 3-ból választunk és be is válnak az általunk keresett kulcsszóval kapcsolatban megjelenő oldalak. Nem is gondolnánk mi áll ennek a hátterében, de mindig úgy érezük ezek a keresésünkre alkalmas oldalak. Sokunk el se gondolkozik ezeken, hogyan és miért történik ez így. Pedig, ennek hátterében a seo keresőoptimalizálás áll. Magával a SEO keresőoptimalizálással az ingyenes keresési eredmények megcélzása a cél. Az adatok mérésével és elemzésével pedig az oldalra látogatókat és saját ügyfeleidet is jobban megismerheted.
A SEO keresőoptimalizálás főbb szempontjai
Ahhoz, hogy ez működjön fontos, hogy az oldal megfelelően legyen felépítve. Fontos, hogy az emberek által keresett, legtöbbször előforduló kifejezésekre vagyunk kíváncsiak, hogy ők mire kereshetnek rá mik azok a kifejezések, amik alkalmasak arra, hogy eköré írjuk az oldalunk tartalmát. Nézzünk mindent több nézőpontból, lássuk más szemszögből. Ahhoz, hogy minél sikeresebb legyen a SEO keresőoptimalizálás nem elég kulcsszavakra épülő cikkeket írnunk az oldalra. Fontos és kifizetődő lehet az is, ha minél több oldalt és annak tartalmát kapcsolunk egymáshoz a kulcsszavakkal. Linkelj!
A hosszútávú gondolkozás kulcsa a SEO keresőoptimalizálás?
Mivel maga a folyamat nem egy-két napos, és időbe telik már ezért is érdemes hosszútávra tervezésnél a SEO keresőoptimalizálást választani. Az ennek felépítésére szánt idő és energia nem kifizetődő abban a pillanatban amint ezt kigondoljuk és megtesszük az első lépést. Ebben az esetben fontos a nyomulás. Minél több tartalom van az oldalon az adott kulcsszóval, minél több a linképítés, minél jobban van felépítve az oldal, annál inkább lesz hatékony a SEO keresőoptimalizálásunk. A „Türelem rózsát terem” és a „nincsen rózsa tövis nélkül” kifejezések a leginkább ideillőek. Nem szabad kapzsinak lennünk várjuk ki a sikert hiszen, ha már belekezdtünk magába a folyamatba és mi el is döntöttük, hogy a SEO keresőoptimalizálást fogjuk alkalmazni, akkor a végén leszünk csak igazán boldogok, hogy ezt elkezdtük, amikor már átjuk az eredményét.
Miért is éri meg a SEO keresőoptimalizálást választani?
Több emberhez a legrövidebb idő alatt, spórolva a hirdetések költségein, el tudod juttatni weboldalad. Mindig szem előtt lehetsz. Mindössze annyi kell, hogy a megfelelő kulcsszót, amit weboldalad is használ a felhasználó beírja a keresőbe. Ezzel a keresőmotor megkeresi a lehető legjobb lehetőséget a felhasználó számára. Amennyiben a SEO keresőoptimalizálást használod téged az elsők közt fog felsorolni, sőt akár az első helyre is kerülhetsz, ha jó alkalmazod a SEO-t. Segít, hogy mindig rólad beszéljenek, hogy a te weboldalad legyen mindenkinek az első, ami eszébe jut és szívesen térjen vissza.