Szabad-e átirányítani a partnerhivatkozásokat a Google szerint?

Mit szól a Google az átirányított partnerhivatkozásokhoz?

A partnerszerződések lehetőséget nyújtanak a tartalomszerzők számára, hogy némi pénzt keressenek maguknak azzal, hogy úgynevezett partnerhivatkozásokat helyeznek el tartalmaikban, azonban már hosszú évek óta vita tárgyát képezik, és különféle online legendák övezik őket. Szerencsére John Mueller végre egy friss és hivatalos választ adott arra a kérdésre, hogy hogyan vélekedik ezekről a Google rendszere.

Szabad-e átirányítani a partnerhivatkozásokat a Google szerint?

Mik azok a partnerhivatkozások?

Ezek a hivatkozások általában egy márka webáruházára mutatnak, és olyan speciális paramétereket tartalmaznak, amelyekből a webáruház üzemeltetői meg tudják állapítani, hogy egy felhasználó melyik partner hivatkozásán keresztül érkezett a webhelyre, és vásárolt onnan valamit. Ilyenkor az adott partner előzetes megegyezés alapján egy fix, vagy egy százalékos összeget kap az értékesítés után.

 

Mi a helyzet a partnerhivatkozások átirányításával?

A webmesterek és tartalomszerzők gyakran használnak átirányított hivatkozásokat, amiknek általában jó oka van – ezekkel a Google-nak nincs is semmi problémája, de mi a helyzet a partnerlinkekkel?

 

Az egyik legősibb seo legenda szerint a Google megveti az olyan webhelyeket, amik ilyen partnerhivatkozásokat használnak, és szándékosan lerangsorolja őket a találatok között, afféle büntetés gyanánt. Ahogy a legenda szárnyra kapott, egyre több webmester és tartalomszerző kezdte el elrejtegetni partnerhivatkozásait tartalmaiban úgy, hogy egy, a Google számára rejtett alkönyvtáron keresztül irányították át őket. Ez az úgynevezett „cloaking” technika.

 

Mi a véleménye a Google-nak a partnerhivatkozások 302-es átirányításáról?

John Mueller egy Webmaster Hangout során a következő kérdést kapta (a kérdés és a válasz néhány másodperccel 42:10 után hangzik el):

„Rossz szokás partnerhivatkozásokat használni? Szóval lényegében van egy olyanod, hogy /vitamins és ez egy vitaminüzletre linkel a te partner URL-eddel – probléma ez, vagy SEM?”

 

John válasza erre a következő volt:

„A mi szemszögünkből ez tökéletesen rendben van, nincs ebben semmi, amit helytelennek tekintenénk.

 

Az én szemszögemből, mivel az nem ad semmilyen plusz értéket a webhelyedhez, olyan értelemben hogy jobban néz ki, hogy a partneroldalakra mutató hivatkozások átirányítottak-e vagy SEM, személy szerint azt javasolnám, hogy törekedj kevésbé összetett megoldásokra, és ne állíts be ilyen átirányításokat, hanem hivatkozz közvetlenül arra az oldalra. Szerintem ezzel megspórolhatod magadnak azt az erőfeszítést, hogy mindegyiket külön-külön kelljen kezelni.”

 

Akkor nem érdemes átirányítgatni a partnerhivatkozásokat?

A fent elhangzottakból tehát egyértelműen leszűrhetjük, hogy a Google-nak nincs semmi baja sem a partnerhivatkozásokkal, sem az átirányított partnerhivatkozásokkal.

 

Azonban annak ellenére, hogy John Mueller szerint mindez csak felesleges erőfeszítés, egy tartalomszerzőnek jó okai lehetnek arra, amiért szeretné átirányítani partnerhivatkozásait.

 

Mivel a partnerhivatkozások követőparamétereket is tartalmaznak, így nagyon hosszúak lehetnek. Egy egyszerű átirányítással egy sokkal csinosabb, rövidebb hivatkozásra lehet őket „cserélni”. E mellett az átirányított hivatkozásokat könnyű nyomon követni is.

 

Vannak, akik azért irányítják át partnerhivatkozásaikat (vagy rejtik őket linkrövidítők mögé), hogy megvédjék azokat a rosszindulatú parazitáktól, amelyek a gyanútlan felhasználók böngészőiben élősködhetnek. Ezek a programkódok átvizsgálják az éppen olvasott weboldalt, és észrevétlenül kicserélik az ott elhelyezett partnerhivatkozások partnerkódját egy másik partnerére. A felhasználó ugyan úgy tud vásárolni ezzel a cserélt hivatkozással, de az ezért járó díjat a webáruház nem a valódi partnernek fizeti majd ki, hanem annak, aki a kódot kicserélte.

 

Szóval nem csak biztonságos, de hasznos szokás is átirányítani ezeket a partnerhivatkozásokat. Íme egy pontokba szedett összefoglaló a legfontosabb indokokról:

  • Az átirányított hivatkozások kattintásait könnyű nyomon követni, és így összevetheted őket azzal a számmal, amennyit a webáruház közöl veled.
  • A partnerhivatkozások általában hosszúak, kuszák, és tele vannak érthetetlen paraméterekkel. Ezeket lehetetlen megjegyezni, és ha valahová bemásolod őket, egyszerűen elrettenthetik a felhasználókat attól, hogy rájuk kattintsanak. Habár ez horgonyszövegekkel valamelyest elrejthető, a horgonyszöveghez tartozó hivatkozást a felhasználók megtekinthetik, és ha nem bizalomgerjesztő, amit látnak, akkor nem fognak rákattintani.
  • Ha az adott iparágra heves verseny jellemző a partnermarketingben, akkor megvédheted hivatkozásaidat attól, hogy egy rivális partner kicserélje azonosítódat az övére.
  • Ha a webáruház megváltoztatja a partnerhivatkozás felépítését, és újat kell használnod a régi helyett, akkor elég csak egy helyen kicserélni azt, és minden átirányított hivatkozás a webhelyen azonnal automatikusan az új címre mutat majd. Ugyan ez vonatkozik azokra az esetekre is, ha te magad szeretnél másik partnerre linkelni.
  • Ha a webáruház/webhely, amire hivatkozol nem kínál partnerkapcsolatokat, akkor is érdemes átirányított linkeken keresztül hivatkozni rájuk, mert ha egyszer esetleg mégis partnerprogramot hirdetnek, akkor könnyedén frissítheted majd egy helyről összes eddigi linkedet partnerhivatkozásokra.

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések