Miről szólnak a Google core algoritmusfrissítései?

Mit csinál egy core frissítés, és mit tehetnek a webmesterek? A Google válaszol

A Google néhány havonta ad ki nagyobb frissítést core („központi”) algoritmusára – a legutóbbit például júniusban eresztették szabadon. Akkoriban külön is megjegyezték, hogy nem feltétlenül kell hibákat keresniük azoknak, akiknek a webhelye egyik napról a másikra valamivel gyengébben teljesít. Hogy némi aggodalmat és fejfájást spóroljon meg a webmestereknek, Danny Sullivan, a Google egyik munkatársa egy hivatalos blogbejegyzésben bővebben is kifejtette, hogy min érdemes ilyenkor elgondolkodni.

Miről szólnak a Google core algoritmusfrissítései?

A keresőóriás mondanivalójának lényege továbbra is az, hogy az ilyen core frissítések után nincs mit javítgatni a webhelyeken:

„Tudjuk, hogy azok, akik visszaesést tapasztalnak webhelyükön megoldásokat keresnek majd a problémára, és biztosítani szeretnénk, hogy nem próbálnak olyan dolgokat kijavítani, amiket nem is kellene. Továbbá, talán nincs is semmi, ami javításra szorulna. […] Semmi baj nincs azokkal az oldalakkal, amelyek esetleg kevésbé teljesítenek jól egy core frissítés után.”

 

Min változtat egy Google core frissítés?

A Google közölte, hogy a core frissítések általában azon változtatnak, hogy rendszereik miként értékelik összességükben a tartalmakat – Sullivan következő példával igyekezte magyarázni az ilyen frissítések lényegét:

„A core frissítések működését úgy képzeld el, mintha csináltál volna egy listát 100 kedvenc filmedről 2015-ben. Néhány évvel később, 2019-ben frissítesz a listán. Természetes módon fog változni. Néhány olyan új, csodás film felvételét is megfontolod majd, ami korábban nem is létezett. Talán átértékelsz néhány filmet és rájössz, hogy magasabb pozíciót érdemelnének listádban, mint amilyenekbe eredetileg helyezted őket. A lista változni fog, és azok a filmek, amik korábban magasabb pozíciót képviseltek a listán, de most lejjebb csúsztak SEM rosszak. Csupán vannak olyan filmek, amik jobban kiérdemelték a pozíciójukat, mint az előttük felvettek”

 

Konkrét javaslatok a Google-tól

A Google továbbra is azt ismételgeti, amit 8 évvel ezelőtt, a Panda frissítéssel kapcsolatban is mondott: „Azt javasoljuk, hogy próbáld a lehető legjobb tartalmaidat kínálni. Az algoritmusaink ezeket igyekeznek megjutalmazni.”

 

Az emlegetett blogbejegyzésben azonban meglehetősen sok tanácsot kaptunk arról, hogy mire érdemes odafigyelniük a webmestereknek és tartalomszerzőknek. Sullivan szerint az alábbi kérdéseken tanácsos elgondolkodni, ha fel szeretnéd készíteni tartalmaidat a jövő core frissítéseire:

- Kínál-e a tartalom eredeti információkat, jelentéseket, kutatást, vagy elemzést?

- Kínál-e a tartalom jelentős, teljes, vagy átfogó leírást az adott témáról?

- Kínál-e a tartalom olyan hasznos bepillantást, vagy érdekes információt az egyértelmű dolgokon kívül?

- Amennyiben a tartalom más forrásokból merít, akkor megpróbálja-e plusz értékkel kibővíteni azt, hogy eredetibb legyen ahelyett, hogy szimplán lemásolná, átírná a forrásokat?

- Elég beszédes-e a főcím/szalagcím, és kellően összefoglalja a tartalmat?

- Kerüli-e a túlzásokat és a sokkoló fogalmazást a főcím/szalagcím?

- Olyan oldal ez, amit te magad is szívesen könyvjelzőznél, megosztanál egy ismerőssel, vagy ajánlanál valakinek?

- Szerinted megjelenhetne ez a tartalom egy nyomtatott magazinban, vagy utalhatna rá egy ilyen kiadvány, enciklopédia, vagy egy könyv?

 

Szakértelemmel kapcsolatos kérdések

- A tartalom bizalomgerjesztő módon prezentálja az információt – azaz egyértelmű-e a forrás, releváns szakértelem jelenik-e meg benne, illetve visszakereshető-e szerző vagy a közzétevő webhely háttere, egy szerzői profilra, vagy egy „Rólunk” oldalra mutató hivatkozáson keresztül?

- Ha szétnéznél az adott tartalmat szerző webhelyen, olyan érzéssel hagynád-e el azt, hogy megbízható, és széles körökben elismert, tekintélyes forrás az adott témával kapcsolatban?

- Egy szakértő írta-e a tartalmat, vagy egy olyan témakedvelő személy, aki szemmel láthatóan ért ahhoz, amiről beszél?

- Vannak-e a tartalomban könnyedén felismerhető tárgyi hibák?

- Rábíznád-e erre a tartalomra életeddel, vagy pénzügyeiddel kapcsolatos problémáidat?

 

Előadásmóddal és előállítással kapcsolatos kérdések

- Vannak-e a tartalomban helyesírási vagy stilisztikai hibák?

- Igényesen elkészített-e a tartalom, vagy összecsapottnak tűnik, amire nem fordítottak elég időt?

- Tömegesen gyártott-e a tartalom, vagy kiszervezett egy nagyobb mennyiségű tartalomkészítőnek, esetleg egy több oldalból álló, nagy hálózatnak, és az önálló oldalak vagy webhelyek nem kapnak elegendő figyelmet vagy karbantartást?

- Olyan sok hirdetés szerepel-e benne, hogy elvonják a figyelmet a fő tartalomról, vagy belezavarnak abba?

- Megfelelően jelenik-e meg a tartalom, ha mobileszközökön tekintik meg?

 

Összehasonlító kérdések

- Kínál-e a tartalom jelentős értéket a találatok közötti többi oldalhoz képest?

- A tartalom a vendégek valódi érdeklődésének próbál-e eleget tenni, vagy látszólag azért jött létre, hogy jól rangsoroljon a keresőmotoroknál?

 

A lényeg tehát, hogy a minőség tehát továbbra is az elsődleges szempont a tartalmakat illetően, és hogy nem kell félni a core frissítésektől, mert kellő igyekezettel újra az élre kerülhetünk!

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések