Ezért nem rangsorolási szempont az érvényes HTML a Google szerint

Számos annak hitt tényező nem rangsorolási szempont a Google szerint

John Mueller, a Google munkatársa egy LinkedIn bejegyzésben erősítette meg, hogy két webhelytényező, amelyeket sokan rangsorolási szempontoknak tekintenek, valójában nem azok. Ez alapján felmerül az emberben, hogy vajon milyen más tényezőket tekintünk tévesen rangsorolási szempontoknak.

HTML forráskód

Webhelyjellemzők és rangsorolási tényezők

John Mueller LinkedIn bejegyzéséből kiderül, hogy bizonyos tényezők, amelyek látszólag egy tartalom minőségéről árulkodnak, még nem feltétlenül számítanak rangsorolási tényezőknek. Bejegyzése továbbá realisztikusabb gondolkodásra ösztönzi az érdeklődőket, amikor a minőségi jelek és a szimpla webhelyjellemzők megkülönböztetéséről van szó.

Mueller egész pontosan az érvényes HTML-ről és a félregépelésekről beszélt. Bejegyzése egy elemzés alapján készült, amelyből kiderült, hogy a 200 legnépszerűbb megvizsgált webhely kezdőlapja közül csupán 0,5% tartalmaz érvényes HTML-t. Ez azt jelenti, hogy a 200 legnépszerűbb webhely közül csupán egyetlen egy volt, amelynek a kezdőlapja érvényes HTML-el készült.

Mueller megjegyezte, hogy az érvényes HTML nem lenne kifejezetten hasznos rangsorolási szempont, hiszen a csalók nagyon könnyen készíthetnének maguknak HTML szempontjából helyes tartalomsablonokat.

 

Az érvényes HTML

Az érvényes HTML azt jelenti, hogy egy weboldal forráskódja megfelel HTML helyes használatával kapcsolatos elvárásoknak. Hogy pontosan mi számít érvényes HTML-nek azt a W3C (World Wide Web Consortium), a webes szabványokért felelős társaság határozza meg. A W3C hozza létre továbbá a CSS és webes hozzáférhetőséggel kapcsolatos szabványokat is. Egy weboldal HTML-jének érvényességét a W3C saját, hivatalos eszközével ellenőrizheted.

De akkor rangsorolási szempont az érvényes HTML?

Mueller bejegyzése szerint többször is felmerült már a kérdés, hogy az érvényes HTML rangsorolási vagy egyéb szempont-e a Google szemében. A kérdés alapvetően jogos, elvégre az érvényes HTML a minőség egyik jelének tekinthető.

Mueller szavaival:

„Időnként megkérdezik tőlünk, hogy az „érvényes HTML” rangsorolási tényező, vagy elvárás-e a Google Keresőben.

Jens rendszeresen elemezte a top webhelyek kezdőlapjainak érvényességét, az eredmények pedig kijózanítóak.”

Az, hogy „az eredmények kijózanítóak” azt jelenti, hogy az eredmények, melyek szerint a legtöbb kezdőlap nem használ érvényes HTML-t, meglepők és elgondolkodtatók.

Ha belegondolunk, egyetlen tartalomkezelő rendszer SEM generál érvényes HTML-t, ezért kisebb csoda, hogy a 200 legnépszerűbb webhely között volt legalább egy, aminek a kezdőlapja „helyes” HTML-t tartalmaz.

Mueller így fogalmazott arról, hogy az érvényes HTML nem igazán jó rangsorolási szempont:

„…szerintem ez egy eléggé alacsony mérce. Kicsit olyan, mintha azt mondanánk, hogy a profi írók elírásoktól mentes tartalmakat készítenek – ez észszerűen hangzik, ugye? A Google nem tekinti rangsorolási szempontoknak az elírásokat, de gondolj csak bele, hogy milyen lenne, ha több elírás is szerepelne a kezdőlapodon. Fujj.

Egy oldal HTML-jét pedig triviális validálni. Triviális figyelemmel köveni a fontos oldalak érvényességét – például a kezdőlapodét.”

 

Egyes „minőségi jeleket” nagyon könnyű meghamisítani

A seo szakemberek számos hamis minőségi jellel foglalkoztak már az évek során, és ezek többsége előbb vagy utóbb feledésbe is merült. Nemrégiben például a szerzőség és tartalmak felülvizsgálása voltak „divatosak”, amelyek elvileg azt kellett volna jelezzék, hogy egy tartalmat tekintélyes szerző írt, vagy hogy valaki hiteles ellenőrizte azt publikálás előtt.

Szóval mit csináltak az emberek? Hamis szerzőket hoztak létre AI képekkel és LinkedIn álprofilokat linkeltek hozzájuk, abban reménykedve, hogy a Google ezért magasabbra fogja rangsorolni a „hiteles” íróktól származó tartalmaikat.

Mint aztán kiderült, a szerzőség, mint rangsorolási szempont a Google minőségellenőreinek készült kézikönyvének félreértelmezése volt. Ha azonban belegondol az ember, nagyon könnyű meghamisítani ezeket a jeleket, és ez alapján meglepő, hogy milyen sokan hittek szentül ebben a koncepcióban.

A bejegyzés tanulsága tehát az, hogy ha kérdéses, hogy valami rangsorolási szempont-e, akkor érdemes először utánajárni, hogy a Google szerint konkrétan az vagy SEM. Ha nem, akkor pedig el kell gondolkodni rajta, hogy ha bárki képes megfelelni a kérdéses elvárásoknak, akkor valószínűleg nem túl jó mérce, és így a Google-t sem érdekli.

 

A rangsorolásban nem számító tényezőkkel is megéri foglalkozni

Csak azért, mert valamit nagyon könnyű kivitelezni vagy meghamisítani még nem jelenti azt, hogy nincs értelme foglalkozni vele. Ha valami jó a felhasználóknak és segít elnyerni a bizalmukat, akkor valószínűleg megéri időt fordítani rá. Az internet nem csak a rangsorolási szempontokról szól – ha valami nem értékes közvetlenül a seo-ban, attól még lehet értéke más tekintetben.

Gyakori kérdések

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések