5 SEO stratégia, amit minden kisvállalkozónak ismernie kell
A SEO minden cég marketingarzenáljának elengedhetetlen kelléke, legyen szó szupervállalatokról, vagy egy-két fős vállalkozásokról. Egy jó keresőoptimalizálási stratégia segítségével a piac teljesen új részeire is betörhetsz, és számtalan új lehetséges ügyfél előtt jelenítheted meg vele márkád nevét.
Persze mindez nagyon szépen hangzik, amíg az ember el nem kezd kicsit közelebbről is ismerkedni a SEO-val, és rájön, hogy egy mély, összetett dologról van szó. Egyet se félj! Ha te is ebben a helyzetben vagy, akkor vess egy pillantást az alábbi tippekre, amelyek összefoglalják a legfontosabb alapvető tudnivalókat a keresőoptimalizálásról!
1. Készítsd minőségi tartalmakat
Publikált tartalmaid minősége egyenesen arányos az általuk bevonzott (vagy bevonzható) forgalom mennyiségével – minél jobbak a tartalmaid, annál több látogatód lesz. Persze nem mindegy, hogy milyen tartalmakról beszélünk – elengedhetetlen, hogy bármit is publikálsz, az releváns legyen webhelyed/blogod látogatói, pontosabban ideális ügyfeleid számára.
A seo szoros kapcsolatban áll a tartalommarketinggel, aminek az a lényege, hogy hasznos, értékes, informatív tartalmakkal vonzd be a lehetséges ügyfeleket webhelyedre, vagy blogodra, majd kiépíts velük egy bizalmon alapuló kapcsolatot, végül pedig ügyfelekké konvertáld őket.
Tudnod kell tehát, hogy miért érdeklődnek ezek a felhasználók – mi az, amire rákeresnek, amit szívesen „fogyasztanak” tartalomként. Az olyan eszközök, mint az ingyenes Google Analytics lehetővé teszik számodra, hogy nyomon kövesd tartalmaid teljesítményét, és ez alapján megállapítsd, mi mennyire népszerű. Ilyen tartalmakból lesz érdemes többet kínálnod közönségednek.
2. Érd el, hogy céged minél több helyen megjelenjen
Másképpen megfogalmazva: törekedj arra, hogy céged adatai (név, cím, elérhetőségek) minél több helyen szerepeljenek. Az efféle megjelenések fontos rangsorolási szempontoknak számítanak a kisebb cégek számára. Minél több elismert webhelyre „jutsz” így be, a Google (és feltételezhetően más keresőmotorok) annál magasabb rangsorolással jutalmazza majd céged webhelyét.
Rendkívül fontos, hogy valahányszor megjelennek valahol céged adatai (név, telefonszám, cím, webhely, stb.), minden esetben karakterről karakterre pontosan ugyan úgy szerepeljenek, ahogy webhelyeden és Google Cégem profilodban. Minél több az eltérés, annál jobban összezavarodhatnak a keresőmotorok, és nem adnak majd annyi értéket említéseidnek, mint kellene.
3. Használj long tail kulcsszavakat
A kulcsszóhasználat, és a kulcsszavak optimalizálása rengeteget változott az elmúlt évek során. Míg korábban elég volt egy kulcsszót X alkalommal használni egy 1000 karakteres szövegben, ma már sokkal több kell ahhoz, hogy megcélozhass egy-egy szót, vagy kifejezést.
Egyre többen képviseltetik cégüket az interneten, így egyre több szóért folyik az ádáz küzdelem (vagyis verseny). Ez nem olyan nagy probléma, mint amennyire annak tűnik – az egyszerű, hétköznapi kulcsszavakkal ritkán lehet igazán megcélozni azokat a felhasználókat, akik konkrétan érdeklődnének kínálatod iránt.
A megoldást az úgynevezett Long-tail kulcsszavak jelentik. Ezek legalább három, vagy több kifejezésből álló „kulcsszavak”, amelyek segítenek egy sokkal szűkebb rést megcélozni. Ennek köszönhetően kevésbé keresettek, de kisebb is a verseny értük. A Long-tail kulcsszavak azért olyan hatékonyak, mert három szóban sokkal könnyebben kifejezheti egy kereső felhasználó a szándékát, mint eggyel („autóvásárlás” kontra „olcsó használtautó-vásárlás Budán”).
Ezeket a konkrétabb, határozottabb szándékú keresőket célozhatod meg a megfelelő long-tail kulcsszavak segítségével, akik sokkal valószínűbb, hogy érdeklődnek majd kínálatod iránt.
4. Ne feledkezz meg a meta mezőkről
A metaadatok első sorban a keresőmotoroknak szólnak, és információt szolgáltatnak a webhely különböző elemeiről. Ilyen például a képek ALT címkéje, amely „olvashatóvá” teszi a vizuális elemeket a keresőmotorok számára. A keresőmotorok még nem képesek eldönteni, hogy mit ábrázol egy kép, ezért az ALT szöveggel szokás megadni ezt kulcsszavak, vagy egy rövid leírás formájában.
Egy webes tartalomnak számos meta mezője lehet, ezek optimalizálása pedig általában a releváns kulcsszavak elhelyezésével történik. Ez a seo technikai oldala – íme néhány tipp hozzá:
- Írj egy átkattintásra ösztönző meta leírást oldalaidhoz. Ezek nem segítik közvetlenül a SEO-t, de minél több a kattintás, annál fontosabbnak tartja majd tartalmadat a Google (és a legtöbb keresőmotor).
- Óvakodj a kulcsszóhalmozástól – ez nem hogy nem segít, még büntetést is vonhat maga után bizonyos keresőmotorokban.
- Törekedj arra, hogy informatív, tömör, releváns szövegekkel töltsd fel meta mezőidet, amelyekben minden kulcsszó használata indokolt, és természetes.
A kulcsszóhalmozásról és természetes kulcsszóhasználatról elhangzottak az oldalak fő szöveges tartalmaira is vonatkoznak!
5. Alakíts ki mobilbarát landing oldalakat
A reszponzív design (ami lehetővé teszi, hogy egy webhely minden eszközön megfelelően jelenjen meg) manapság már nem előny, hanem alapvető elvárás. Több ember böngészik okostelefonról, mint asztali számítógépről, és ha nem figyelsz oda ezekre a látogatókra, akkor rengeteg forgalmat, és lehetséges üzletet veszíthetsz el.
Ha mindez nem lenne elég, a Google 2018 óta a webhelyek mobilos verziói alapján rangsorolja a tartalmakat, ezért ha webhelyed nem teljesít jól mobileszközökön (nem reszponzív), akkor az asztali rangsorolása is visszaesik majd.
A reszponzív designnak webhelyed minden elemére és tartalmára ki kell hatnia, beleértve a landing oldalakat is. A landing oldalak megfelelő mobilos megjelenítése kihívást jelenthet, hiszen egy mobilképernyőn sokkal kevesebb hely áll rendelkezésre az igényes, intuitív, reszponzív design megvalósításához. Egyszerűvé kell tenned az összes fontosabb webhelyfunkció használatát a navigációtól kezdve a CTA gombokra való rákoppintásig.
Mindezek ellenére nagyon is megéri biztosítani, hogy webhelyed a mobilos felhasználók számára is tökéletesen jelenjen meg. Ez nem a jövő, hanem a jelen!