5 SEO stratégia, amit minden kisvállalkozónak ismernie kell

5 SEO stratégia, amit minden kisvállalkozónak ismernie kell

A SEO minden cég marketingarzenáljának elengedhetetlen kelléke, legyen szó szupervállalatokról, vagy egy-két fős vállalkozásokról. Egy jó keresőoptimalizálási stratégia segítségével a piac teljesen új részeire is betörhetsz, és számtalan új lehetséges ügyfél előtt jelenítheted meg vele márkád nevét.

 

Persze mindez nagyon szépen hangzik, amíg az ember el nem kezd kicsit közelebbről is ismerkedni a SEO-val, és rájön, hogy egy mély, összetett dologról van szó. Egyet se félj! Ha te is ebben a helyzetben vagy, akkor vess egy pillantást az alábbi tippekre, amelyek összefoglalják a legfontosabb alapvető tudnivalókat a keresőoptimalizálásról!

5 SEO stratégia, amit minden kisvállalkozónak ismernie kell

1. Készítsd minőségi tartalmakat

Publikált tartalmaid minősége egyenesen arányos az általuk bevonzott (vagy bevonzható) forgalom mennyiségével – minél jobbak a tartalmaid, annál több látogatód lesz. Persze nem mindegy, hogy milyen tartalmakról beszélünk – elengedhetetlen, hogy bármit is publikálsz, az releváns legyen webhelyed/blogod látogatói, pontosabban ideális ügyfeleid számára.

 

A SEO szoros kapcsolatban áll a tartalommarketinggel, aminek az a lényege, hogy hasznos, értékes, informatív tartalmakkal vonzd be a lehetséges ügyfeleket webhelyedre, vagy blogodra, majd kiépíts velük egy bizalmon alapuló kapcsolatot, végül pedig ügyfelekké konvertáld őket.

 

Tudnod kell tehát, hogy miért érdeklődnek ezek a felhasználók – mi az, amire rákeresnek, amit szívesen „fogyasztanak” tartalomként. Az olyan eszközök, mint az ingyenes Google Analytics lehetővé teszik számodra, hogy nyomon kövesd tartalmaid teljesítményét, és ez alapján megállapítsd, mi mennyire népszerű. Ilyen tartalmakból lesz érdemes többet kínálnod közönségednek.

 

2. Érd el, hogy céged minél több helyen megjelenjen

Másképpen megfogalmazva: törekedj arra, hogy céged adatai (név, cím, elérhetőségek) minél több helyen szerepeljenek. Az efféle megjelenések fontos rangsorolási szempontoknak számítanak a kisebb cégek számára. Minél több elismert webhelyre „jutsz” így be, a Google (és feltételezhetően más keresőmotorok) annál magasabb rangsorolással jutalmazza majd céged webhelyét.

 

Rendkívül fontos, hogy valahányszor megjelennek valahol céged adatai (név, telefonszám, cím, webhely, stb.), minden esetben karakterről karakterre pontosan ugyan úgy szerepeljenek, ahogy webhelyeden és Google Cégem profilodban. Minél több az eltérés, annál jobban összezavarodhatnak a keresőmotorok, és nem adnak majd annyi értéket említéseidnek, mint kellene.

 

3. Használj long tail kulcsszavakat

A kulcsszóhasználat, és a kulcsszavak optimalizálása rengeteget változott az elmúlt évek során. Míg korábban elég volt egy kulcsszót X alkalommal használni egy 1000 karakteres szövegben, ma már sokkal több kell ahhoz, hogy megcélozhass egy-egy szót, vagy kifejezést.

 

Egyre többen képviseltetik cégüket az interneten, így egyre több szóért folyik az ádáz küzdelem (vagyis verseny). Ez nem olyan nagy probléma, mint amennyire annak tűnik – az egyszerű, hétköznapi kulcsszavakkal ritkán lehet igazán megcélozni azokat a felhasználókat, akik konkrétan érdeklődnének kínálatod iránt.

 

A megoldást az úgynevezett long-tail kulcsszavak jelentik. Ezek legalább három, vagy több kifejezésből álló „kulcsszavak”, amelyek segítenek egy sokkal szűkebb rést megcélozni. Ennek köszönhetően kevésbé keresettek, de kisebb is a verseny értük. A long-tail kulcsszavak azért olyan hatékonyak, mert három szóban sokkal könnyebben kifejezheti egy kereső felhasználó a szándékát, mint eggyel („autóvásárlás” kontra „olcsó használtautó-vásárlás Budán”).

 

Ezeket a konkrétabb, határozottabb szándékú keresőket célozhatod meg a megfelelő long-tail kulcsszavak segítségével, akik sokkal valószínűbb, hogy érdeklődnek majd kínálatod iránt.

 

4. Ne feledkezz meg a meta mezőkről

A metaadatok első sorban a keresőmotoroknak szólnak, és információt szolgáltatnak a webhely különböző elemeiről. Ilyen például a képek ALT címkéje, amely „olvashatóvá” teszi a vizuális elemeket a keresőmotorok számára. A keresőmotorok még nem képesek eldönteni, hogy mit ábrázol egy kép, ezért az ALT szöveggel szokás megadni ezt kulcsszavak, vagy egy rövid leírás formájában.

 

Egy webes tartalomnak számos meta mezője lehet, ezek optimalizálása pedig általában a releváns kulcsszavak elhelyezésével történik. Ez a SEO technikai oldala – íme néhány tipp hozzá:

  • Írj egy átkattintásra ösztönző meta leírást oldalaidhoz. Ezek nem segítik közvetlenül a SEO-t, de minél több a kattintás, annál fontosabbnak tartja majd tartalmadat a Google (és a legtöbb keresőmotor).
  • Óvakodj a kulcsszóhalmozástól – ez nem hogy nem segít, még büntetést is vonhat maga után bizonyos keresőmotorokban.
  • Törekedj arra, hogy informatív, tömör, releváns szövegekkel töltsd fel meta mezőidet, amelyekben minden kulcsszó használata indokolt, és természetes.

 

A kulcsszóhalmozásról és természetes kulcsszóhasználatról elhangzottak az oldalak fő szöveges tartalmaira is vonatkoznak!

 

5. Alakíts ki mobilbarát landing oldalakat

A reszponzív design (ami lehetővé teszi, hogy egy webhely minden eszközön megfelelően jelenjen meg) manapság már nem előny, hanem alapvető elvárás. Több ember böngészik okostelefonról, mint asztali számítógépről, és ha nem figyelsz oda ezekre a látogatókra, akkor rengeteg forgalmat, és lehetséges üzletet veszíthetsz el.

 

Ha mindez nem lenne elég, a Google 2018 óta a webhelyek mobilos verziói alapján rangsorolja a tartalmakat, ezért ha webhelyed nem teljesít jól mobileszközökön (nem reszponzív), akkor az asztali rangsorolása is visszaesik majd.

 

A reszponzív designnak webhelyed minden elemére és tartalmára ki kell hatnia, beleértve a landing oldalakat is. A landing oldalak megfelelő mobilos megjelenítése kihívást jelenthet, hiszen egy mobilképernyőn sokkal kevesebb hely áll rendelkezésre az igényes, intuitív, reszponzív design megvalósításához. Egyszerűvé kell tenned az összes fontosabb webhelyfunkció használatát a navigációtól kezdve a CTA gombokra való rákoppintásig.

 

Mindezek ellenére nagyon is megéri biztosítani, hogy webhelyed a mobilos felhasználók számára is tökéletesen jelenjen meg. Ez nem a jövő, hanem a jelen!





Ingyenes SEO ellenőrző eszköz

Találd meg az okát, hogy miért nincs sokkal több látogatód!

Top 10 Weboldal

Az általunk tesztelt legjobb weboldalak toplistája.

2.
67%
4.
65%
5.
63%
6.
63%
7.
61%
8.
58%
9.
49%

Kapcsolódó cikkek:

5 SEO szokás, ami messze nem olyan fontos, mint hiszed
A SEO szakemberek hajlamosak legapróbb részletekre is megszállottan odafigyelni. Hogy ez jó, vagy rossz szokás-e, azt mindenki döntse el maga, de abban biztos lehetsz, hogy a...
2019-05-24
Mi az a tartalomnaptár, és hogyan állíts össze egyet cégednek?
Mint azt bizonyára tudod, a keresőoptimalizálás és a tartalommarketing rendkívül szorosan kötődnek egymáshoz, elvégre tartalom nélkül nincs mit optimalizálni. Azonban ahhoz, hogy a...
2019-05-24
A 6 legsúlyosabb tartalommarketing-hiba (és elkerülésük)
Ahogy a marketing szép lassan átköltözött az internetre, úgy annak különböző ágazatai is követték azt, beleértve a tartalommarketinget is. A 90-es évek közepén megjelentek az első...
2019-05-22
Mi az a tartalomnaptár, és hogyan állíts össze egyet cégednek?
SEOINFO
2019-05-24
Nem egy online marketingről szóló cikkben vagy útmutatóban találkozhatsz az úgynevezett tartalomnaptárral, és hogy milyen fontos is összeállítani egy ilyet a hatékony tartalommarketing...
5 SEO szokás, ami messze nem olyan fontos, mint hiszed
SEOINFO
2019-05-24
Az elmúlt évek során rengetegszer hallhattunk a következő trendekről, de sok közülük tényleg csupán említést érdemel egy SEO útmutatóban, és nem többet. Minden további nélkül,...
A 6 legsúlyosabb tartalommarketing-hiba (és elkerülésük)
SEOINFO
2019-05-22
Azonban sok kisebb (és nagyobb) cég gyakorta vét olyan hibákat a tartalommarketingben, amiket egy kis előzetes tudással bőven el lehetne kerülni. A következőkben ezeket a hibákat...
8 sziklaszilárd tipp a profi SEO szövegíráshoz
SEOINFO
2019-05-20
Persze a szövegírás nem csupán bármilyen szöveg megírását jelenti – a betűket és a szavakat megfelelő sorrendbe kell helyezni, hogy valami értelmes, sőt, értékes eredményt kapj....
Miért és hogyan használd a belső linkeket a keresőoptimalizáláshoz
SEOINFO
2019-05-17
Íme minden, amit a belső hivatkozások és a keresőoptimalizálás kapcsolatáról tudnod kell!   Miért olyan fontosak a hivatkozások? A Google hivatkozásokon keresztül talál rá...
Mi az a szezonális SEO, és hogyan segíthetsz vele márkádon?
SEOINFO
2019-05-15
Meglepő módon igen kevés online kereskedő és marketinges fordítja hasznára az évszakok, az időjárás, és a közelgő ünnepek által kiváltott viselkedési változásokat, pedig ezek mind...
A komplett tartalomstratégiai útmutató 2019-re
SEOINFO
2019-05-13
Mi az a tartalomstratégia? A tartalomstratégia minden olyan médiaelem kezelését magába foglalja, amelyet te magad (vagy céged) készít és birtokol, legyen szó írott, vizuális,...
Mi köze a webhely sebességének a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-05-10
Ahogy egy lehetséges üzleti partnerrel való személyes találkozáskor nagyon fontos az első benyomás, úgy webhelyednek sem lesz második esélye bizonyítani. Gondolj csak bele, komoly...
A keresőoptimalizálás (íratlan) etikai szabályai
2019-05-08
A black hat SEO-ról általánosságban tudjuk, hogy etikátlan keresőoptimalizálási módszereket, taktikákat ölel fel. Amikor azonban az ember kissé mélyebben is utánajár a SEO-nak, és az...
10 elgondolkodtató idézet a keresőoptimalizálásról
SEOINFO
2019-05-06
Jill Whalen „A jó SEO munka idővel csak egyre jobb lesz. Csak a keresőmotor trükköknek kell változniuk, amikor a rangsoroló algoritmusok is megváltoznak.”   A...
Hogyan segíthetik a negatív értékelések a keresőoptimalizálást?
SEOINFO
2019-05-03
A negatív vélemények növelik a vélemények számát Amikor valaki rákeres egy helyi cégre, akkor a Google számos olyan eredményt is felsorol, amelyek mellett csillagos értékelés is...
Megéri-e keresőoptimalizálással foglalkozni 2019-ben? Íme a válasz…
SEOINFO
2019-04-29
Mit tehet a keresőoptimalizálás a cégedért? Habár a SEO-ról sokan állítják, hogy képes gyarapítani a bevételt, ez csak részben igaz. A keresőoptimalizálás ugyanis nem befolyásolja...
Mik azok a strukturált adatok, és mi közük van a SEO-hoz?
SEOINFO
2019-04-26
Mik azok a strukturált adatok? A strukturált adatok olyan adatok, amelyek egy speciális formátumban vannak megadva egy weboldalon – ez a speciális formátum lehetővé teszi a...
5 kérdés és 5 válasz az átirányítások és a SEO viszonyáról
SEOINFO
2019-04-24
1. Miért kell átirányításokat használni? Amikor átirányítasz egy megváltoztatott URL-t, akkor mind a felhasználókat, mind a keresőmotorok robotjait átküldöd ezzel az új URL-re, ha...
Mik azok a közösségi jelek és mi közük van a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-04-17
Mik azok a közösségi jelek? A közösségi jelek azt az aktivitást (reakciók, hozzászólások, megosztások) jelentik, amelyet tartalmaid kapnak a közösségi platformokon, például a...
Milyen egy jó linkprofil, és hogyan szerezhetsz ilyet webhelyednek?
SEOINFO
2019-04-15
Milyen egy jó linkprofil? Mielőtt megválaszolnánk ezt a kérdést, segíthet, ha definiáljuk, hogy mi nem számít jó linkprofilnak: egy jó linkprofil nem csak visszahivatkozásokból...
Új Search Console jelentés: nézd meg, hogyan teljesít webhelyed a Google Felfedezésben!
SEOINFO
2019-04-12
A Google a következőt írta a frissítésről: A népszerű Felfedezés funkció lehetőséget nyújt a felhasználók számára, hogy naprakészek maradjanak kedvenc témáikkal kapcsolatban...
Így keresőoptimalizáld LinkedIn profilodat
SEOINFO
2019-04-10
Ügyelj a részletekre Először is alaposan ki kell töltened profilodat. Erre ne sajnáld az időt – minden releváns mezőt tölts ki rendesen, és szolgáltass minél több információt...
A legfontosabb fő teljesítménymutatók (KPI-k), amiket minden SEO szakembernek követnie kell
SEOINFO
2019-04-05
1. Organikus munkamenetek száma A munkamenetek lényegében a webhelyen tett látogatásokat jelentik. Egy munkamenet akkor kezdődik, amikor egy felhasználó a webhelyre érkezik, és akkor ér...
Mit tehet a Facebook céged keresőoptimalizálásáért?
SEOINFO
2019-04-03
1. Válaszd ki a lehető legjobb nevet céged Facebook profiljának Habár egyértelműen hangzik, de Facebook oldalad neve az első lépés a hatékony Facebook SEO irányába. A névválasztást...
Mik azok a kiemelt részletek, és hogyan jelenhetsz meg közöttük?
SEOINFO
2019-04-01
Mik azok a kiemelt részletek? A kiemelt részletek rövid információrészletek egy webhelyről, amelyek a legmagasabb keresőpozícióban, az összes organikus találat felett jelenhetnek meg...
10 funkció, amit minden webmesternek ismernie kell a Google Analytics adminisztrációs felületén
SEOINFO
2019-03-27
A Google Analytics adminisztrációs felülete Először is vessünk egy pillantást a felület felépítésére. Az Adminisztrálás felületet az Analytics bal alsó sarkában találod –...
Megérkeztek a tevékenységkártyák a Google-ra, de mit jelent ez SEO szempontjából?
SEOINFO
2019-03-25
Mik azok a tevékenységkártyák? Ugyan még csak bizonyos keresésekre jelennek meg, a tevékenységkártyák az aktuális kereséshez kapcsolódó korábbi tevékenységeidet mutatják meg a...
Mik azok legjobb konverziós útvonalak a Google Analyticsben?
SEOINFO
2019-03-22
A legjobb konverziós útvonalak Hol: Konverziók > Többcsatornás útvonalak > A legjobb konverziós útvonalak A legjobb konverziós útvonalak segítenek megmutatni, hogy az ügyfelek...
Így hozhatod ki a legtöbbet a Google Analyticsből
SEOINFO
2019-03-20
Élettartamra vetített érték Hol: Közönség Habár ez a jelentés még csak béta verzióként működik, már így is segíthet megállapítani webhelyed felhasználónak értékét. Adj...
Google Analytics – Az első lépések és alapvető tudnivalók kezdőknek
SEOINFO
2019-03-18
1. Az első lépések   A legelső lépés regisztrálni egy ingyenes Google Analytics fiókot. Csak akkor menj tovább, ha ez kész!   A Google Analytics követőkód...
Mi az a tartalommarketing, és miért hasznos gyakorlatilag minden cégnek?
SEOINFO
2019-03-13
Mi az a tartalommarketing? A tartalommarketing igazából kevésbé egy marketingstratégia, vagy marketingtaktika – sokkal inkább egyfajta filozófiaként tekinthetünk rá. A...
Mi az a keresőszándék (és hogyan optimalizálhatsz rá?)
SEOINFO
2019-03-11
Mi az a keresőszándék? A keresőszándék lényegében azt takarja, amit egy kereső felhasználó szeretne elérni a keresésével. Néhány felhasználó szeretne választ kapni egy...
19 SEO mítosz, amiknek 2019-ben senkinek nem szabadna bedőlnie
SEOINFO
2019-03-08
On-page SEO mítoszok A meta címkék fontosak: Habár a meta címkék szinte az óta részei a SEO-nak, hogy a terület létrejött, manapság már messze nem fektetnek rájuk akkora hangsúlyt a...
Mire kell odafigyelni egy rendezvénygyűjtő webhely keresőoptimalizálásakor?
SEOINFO
2019-03-06
A rendezvénygyűjtő webhelyek típusai A rendezvénygyűjtő webhelyeknek két fő típusa van: azok, amelyek rendezik ezeket az eseményeket, és azok, amelyek népszerűsítik...
3 ok, amiért az influencerek nélkülözhetetlenek a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-03-04
1. Az influencerek segítenek értékesebbé, hitelesebbé tenni linkprofilodat A linkprofil egy nagyon fontos szempont a keresőmotorok szemében egy webhely rangsorolásakor. A linkprofil...
Hogyan teheti tönkre SEO-dat a kulcsszó kannibalizáció (és mit tehetsz ellene)?
SEOINFO
2019-02-28
Mi az a kulcsszó kannibalizáció? Akkor beszélünk kulcsszó kannibalizációról, amikor egy webhelyen kettő, vagy annál több oldal (tartalom) is megcélozza ugyan azt a kulcsszót. Ilyenkor...
A tartalommarketing rövid története
SEOINFO
2019-02-27
1732: Megjelenik a Poor Richard’s Almanack első kötete, ami Benjamin Franklin éves előrejelzéseit tartalmazza, népszerűsítve ezzel Franklin nyomdáját.   1801: A párizsi...
Miért van szüksége egy modern cégnek a SEO-ra?
SEOINFO
2019-02-26
Láthatóbbá teszi a webhelyet A SEO elsődleges célja és haszna, hogy láthatóbbá, fellelhetőbbé tegye webhelyedet az interneten keresgélő felhasználók számára. A láthatóság...
Mi az a keresőoptimalizálás (SEO), és miről is szól valójában?
SEOINFO
2019-02-25
Mi az a keresőoptimalizálás? A SEO („search engine optimization”, vagyis keresőoptimalizálás) valójában nem egy módszer, hanem számos módszer összessége – egy...
Értékes SEO statisztikák, amiket érdemes lesz figyelembe venni 2019-ben
SEOINFO
2019-02-22
Általános SEO statisztikák Az online élmények 93%-a egy keresőmotorral kezdődik. A Google jelenleg az online keresések 76%-át szolgálja ki, míg a Baidu, a Bing, és a Yahoo!...
9 alapvető SEO kifejezés, amiket ismerned kell
SEOINFO
2019-02-20
Horgonyszöveg A horgonyszöveg (angolul „anchor text”) a szövegben elhelyezett hivatkozások kattintható része. A horgonyszöveg azért fontos, mert pozitívan, vagy akár...
Így segítheti egymást a SEO és az email marketing
SEOINFO
2019-02-18
Néhány szó a SEO és az email kapcsolatáról Mind a keresőoptimalizálásnak, mind az email marketingnek egy végső célja van – hogy minősített érdeklődőket vonzanak webhelyedre,...
Mi az a helyi SEO (és hogyan csináld hatékonyan)?
SEOINFO
2019-02-15
Regisztráld cégedet a Google Cégem szolgáltatásra Ha csak egyetlen tippet fogadsz meg erről a listáról, akkor ez legyen az. A Google Cégem a helyi SEO alapja a Google platformján. Az...
5 SEO stratégia, amit minden kisvállalkozónak ismernie kell
SEOINFO
2019-02-13
1. Készítsd minőségi tartalmakat Publikált tartalmaid minősége egyenesen arányos az általuk bevonzott (vagy bevonzható) forgalom mennyiségével – minél jobbak a tartalmaid, annál...
Negyed évszázadnyi SEO – A keresőoptimalizálás első 25 éve
SEOINFO
2019-02-11
A kezdetek: 1991-2002 1991 augusztus 6-án Tim Berners-Lee létrehozta a világ első webhelyét, ami egy végeláthatatlan folyamat kezdetét jelentette. Idővel aztán a webes tartalmak...
10 gyakori SEO hiba, ami tönkreteheti webhelyedet
SEOINFO
2019-02-08
1. Nem reszponzív a webhelyed A mobilról böngészők száma már évek óta meghaladja az asztali számítógépekről internetezőként, így nem csoda, hogy a reszponzív design az egyik...
Milyen változásokat hoz a gépi tanulás a keresőoptimalizálásban?
SEOINFO
2019-02-07
Mi az a gépi tanulás? Leegyszerűsítve, a gépi tanulás (machine learning) az informatika egy olyan ágazata, ami a számítógépes rendszerek „tanításával” foglalkozik. A gépi...
Milyen SEO-gyilkos hibákat követhetsz el webhelyed átalakítása során (és hogyan előzheted meg őket)
SEOINFO
2019-01-07
Indexelhetővé tetted a fejlesztői környezetet a keresőmotorok számára A fejlesztési fázist mindenki sajátosan kezeli, ahogyan neki kényelmes. Vannak, akik létrehoznak egy alkönyvtárat...
Negatív SEO: Hogy működik, és hogyan védekezz ellene
SEOINFO
2019-01-03
1. Spam jellegű hivatkozások elhelyezése vagy jó minőségű linkek eltávolítása Ez talán a leggyakoribb negatív SEO taktika, de szerencsére egyre kevésbé hatékonyabb, ugyanis a rossz...