Szövegírás mobilra - Íme a legfontosabb tudnivalók

Ezekre figyelj, ha mobilra írsz tartalmakat

Az okostelefonok korában célközönséged nagy része mobileszözökről látogatja webhelyedet. De mit is jelent ez pontosan? Tényleg máshogyan kell elkészítened szöveges tartalmaidat a mobilhasználók számára? Az alábbiakban ezekre a kérdésekre kapsz majd választ.

egy mobilon olvasó férfi

Máshogyan kell írni mobileszközökre?

Habár a felhasználók manapság már kiélvezhetik a reszponzív design nyújtotta előnyöket, a tartalmak mobilos böngészése így is merőben eltér az asztali élménytől. Mivel a mobilok kijelzői kisebbek, a bekezdések nagyobb területet foglalnak el, és az embereknek többet kell görgetniük, amitől a tartalom elolvasása egy hosszabb feladatnak tűnik, mint amilyen valójában.

Sőt, sokan út közben használják készüléküket a böngészésre, miközben más dolgokkal is foglalkoznak, ezért nem fordítják teljes figyelmüket a tartalomra, és könnyedén elkalandozhatnak. Ez azt jelenti, hogy hamar meg kell ragadnod a figyelmüket egy rövid és tömör bevezetővel, amikor mobilra írsz szövegeket.

 

1. Mindig koncentrálj a közönségedre

Miközben azon tűnődsz, hogy hogyan írj jó szöveges tartalmakat mobilra, ne feledkezz meg arról SEM, hogy ezek a tartalmak elsősorban célközönségednek szólnak, nem pedig egy algoritmusnak. Tartsd tehát szem előtt, hogy milyen témákat és stílust preferálnak olvasóid.

 

2. Ügyelj a betűméretre

A betűméret a mobilra való tartalomkészítés egyik legfontosabb tényezője. Fontos, hogy a látogatók nagyítás nélkül is el tudják olvasni a dolgokat, különösen a fő tartalmadat. Ne használd tehát ugyanazt a betűméretet a mobilos verzión, mint amit az asztalin. Ha mégis, akkor legalább ellenőrizd, hogy hogy mutat egy mobilkészüléken (beleértve az okostelefonokat és táblagépeket is).

Lehetőleg ne használj többet három különböző betűméretnél, ha nem muszáj. Minél kevesebb méretet használsz, annál feltűnőbb lesz a különbség közöttük, ami segít a vizuális hierarchia kialakításában.

 

3. Fogd rövidre a bekezdéseket

Ne írj túl sok hosszú mondatot és bekezdést. Az emberek általában gyors válaszokat szeretnének kapni kérdéseikre, ha mobileszközeikről böngésznek. Egy 25 szóból álló mondat egy átlagos asztali képernyőn két sorból áll, míg mobilon ugyanez négy sort foglal el.

A túl hosszú mondatokat olvasni SEM kényelmes. Ez az asztali böngészésre is vonatkozik, mobileszközökön azonban különösen fontos odafigyelni rá.

 

4. Használj címsorokat

A mobilhasználók gyakran csak átfutják a szövegeket. Ha szeretnéd átláthatóbbá tenni tartalmaidat, akkor oszd őket beszédes címsorokra. Ez seo szempontjából is hasznos, hiszen a keresőmotorok a címsorok tartalmából is igyekeznek megállapítani. hogy miről szól az oldal tartalma.

 

5. Alkalmazz térközöket

Tedd szellősebbé tartalmaidat. A mobileszközök kisméretű kijelzőin a szövegek zsúfolt hatást kelthetnek. Megfelelő térközökkel azonban sokkal olvashatóbbá teheted őket. Az oldalelemek kényelmes elhelyezése továbbá segít a felhasználóknak, hogy arra koppintsanak, amire szeretnének.

A térközöket is érdemes megtekinteni több eszközön is, hogy megfelelően optimalizálhasd őket a különböző felbontásokra.

 

6. Figyelj a szövegek szerkezetére

Egy jól strukturált szöveges tartalom fő üzenetét sokkal könnyebb értelmezni. Ha azonban nem figyelsz oda egy megfelelő szerkezet kiépítésére, az emberek hamar ráunhatnak tartalmadra és elkattinthatnak róla.

A jól strukturált szövegeknek két fő jellemzője van:

  • Egymást logikus sorrendben követő bekezdések.
  • Ugyan így egymást logikusan követő mondatok, lehetőleg valamilyen kötőszóval egybefűzve.

Ne feledd, hogy a jó mobilos szövegek könnyedén olvashatók kell legyenek, és a tartalom felépítése fontos szerepet játszik ebben.

 

7. Használj képeket és videókat (ahol indokoltak)

 A rövid videóformátumok (shortok, reelek, TikTok videók stb.) térhódítását elnézve egyértelmű, hogy ilyen médiára is szükséged lesz mobilos webhelyeden. Ezek a felvételek (beleértve a fényképeket is) nagyszerű illusztrációk lehetnek szöveges tartalmaidhoz, vizuálisan is alátámasztva azok mondanivalóját. Csak ügyelj a feltöltések méretére, hiszen a nagyméretű fájlok súlyosan lelassíthatják webhelyed mobilos verzióját.

Azonban csak akkor használj képeket vagy videókat, ha kapcsolódnak a témához, és javítják a felhasználói élményt.

A legtöbb mobilhasználó a rövidebb videókat preferálja, hiszen általában gyorsan és hatékonyan szeretnek böngészni. Aki út közben keres rá valamire, az azonnal választ szeretne kapni a kérdéseire.

Ne felejts el továbbá feliratokat is hozzáadni videóidhoz, mert sokan automatikusan hang nélkül tekintik meg őket – és persze a halláskárosultakra is gondolnod kell.

Gyakori kérdések

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések