Milyen tartalommarketing-hibákra kell odafigyelned, mielőtt elvétenéd őket?

A 6 legsúlyosabb tartalommarketing-hiba (és elkerülésük)

Ahogy a marketing szép lassan átköltözött az internetre, úgy annak különböző ágazatai is követték azt, beleértve a tartalommarketinget is. A 90-es évek közepén megjelentek az első blogok, és idővel a tartalommarketing célú blogvezetés is elterjedt. Mindez lehetőséget adott a legkisebb cégeknek is, hogy tartalmaikkal magukra vonják célközönségük figyelmét, és konverziókra ösztönözzék annak tagjait.

Milyen tartalommarketing-hibákra kell odafigyelned, mielőtt elvétenéd őket?

Azonban sok kisebb (és nagyobb) cég gyakorta vét olyan hibákat a tartalommarketingben, amiket egy kis előzetes tudással bőven el lehetne kerülni. A következőkben ezeket a hibákat ismertetjük, és igyekszünk átadni azt a bizonyos tudást, ami segíthet megelőzni őket!

 

1. Terv nélkül vágsz bele

A legelső hiba, amit valaki a tartalommarketinggel kapcsolatban véthet, az az, hogy minden különösebb terv nélkül kezd hozzá. A legtöbb cég legfeljebb egy rövidtávú stratégiát állít össze – megtervezik, hogy mik lesznek a következő néhány nap blogbejegyzései, vagy hogy milyen képeket töltsenek fel az Instagramra.

 

Azonban mindez nem sokat árul el a dolgok állásáról. Milyen értékeket biztosítanak ezek a tartalmak? Elérik a lehetséges ügyfeleket, és átsegítik őket az értékesítési tölcsér megfelelő szakaszain? Nyomon követed a tartalmaidra érkező reakciókat, hogy menet közben is folyamatosan tökéletesíthesd őket?

 

Ezeket és hasonló kérdéseket kell feltenned magadnak, hogy egy hosszútávú tervet állíthass össze. Gondolkodj a néhány hétnél távolabbi jövőben is, és vesd papírra azokat a tartalmakat, amiket elkészítesz és publikálsz majd a különböző csatornákon.

 

2. Rossz okból csinálod

A tartalomírók sok buktatóba futhatnak bele, amik eltérítik őket a tartalmak eredeti céljától. A tartalomírás nem az íróról szól, vagy egy véletlenszerű témáról, esetleg egy jellegzetes terméktulajdonságról szól. Az ilyen jellegű tartalmak csak frusztrálják és elidegenítik a célközönséget.

 

A tartalomírás valódi célja a hasznos, releváns információk terjesztése kell legyen – olyan tartalmaké, amelyek közvetlenül kapcsolódnak cégedhez, és célközönséged érdeklődéséhez. Gondolj csak bele – kit szeretnél, hogy olvassa a tartalmaidat? Ha tudod, hogy kik alkotják célközönségedet, akkor nyugodtan megkérdezheted tőlük, hogy mikről szeretnének olvasni (vagy videókat, inforgrafikákat, stb. látni). Ha megadod az embereknek, amire vágynak, és szakértői pozícióba emeled magad a szemükben, akkor sokkal valószínűbb, hogy amikor eljön a vásárlói döntés pillanata, a te márkádat választják majd.

 

Ne feledd: a cél nem az, hogy valamit el tudj adni. A tartalomnak számos típusa létezik, de mindegyikkel értékeket kell, hogy biztosíts az embereknek. Ez lehet egy útmutatóként megírt blogbejegyzés, egy GY.I.K. oldal a webhelyeden, vagy akár általános tudnivalók a szakterületedről.

 

3. Nem professzionálisan kommunikálsz

Sok cég megfeledkezik arról, hogy ahhoz, hogy komolyan vegyék őket az emberek, egy professzionális képet kell festeniük magukról, többek között a publikált tartalmakkal is. Fontos a nyelvtani pontosság, illetve a tiszta, egyértelmű fogalmazás. A tartalom legyen érdekes, magával ragadó, és legyen értelme – legyen okuk az olvasóknak, hogy végigolvassák/nézzék/hallgassák azt.

 

Ehhez sok gyakorlásra lesz szükséged, de ha nincs annyi időd, vagy egyszerűen nem erősségeid az ilyen dolgok (elvégre nem érthet mindenki mindenhez), akkor a legjobb megoldás egy olyan marketingügynökséget fogadni, ami többek között tartalomkészítést is vállal.

 

4. Nem jól kezeled a közösségi médiát

A tartalommarketingnek a közösségi média is szerves részét képezi, elvégre a különböző platformok kiváló csatornákat biztosítanak a tartalom organikus és fizetett terjesztéséhez is. A tartalompublikálók azonban két nagy probléma valamelyikével küszködnek a közösségi médián.

 

Az egyik tábor soha nem használja, és ezzel eldobja magától azt a rengeteg marketinglehetőséget, amit ezek a platformok kínálnak, míg a másik véglet épp, hogy túl sokat használja, és összes digitális marketingjét néhány platformon végzi csupán. Meg kell találni az egyensúlyt e két extrém helyzet között, hogy a tartalmak természetes módon terjedhessenek a közösségi médián.

 

Ösztönözd olvasóidat arra, hogy a tartalmaid mellett biztosított közösségi megosztó gombokkal terjesszék azokat, ha tetszett, amit olvastak, láttak, esetleg hallottak.

 

5. Nem jól végzed mellette a SEO-t

A tartalommarketing egyik fő célja optimalizálható alapot biztosítani a SEO-hoz. Azonban nagyon sok tartalommarketing kampány elhanyagolja ezt, és nem alkalmazza megfelelően a legújabb SEO technikákat.

 

A SEO maga szinte egy külön iparágnak tekinthető, és nagyon kevesen vannak, akik képesek hatékonyan alkalmazni az adott tartalomhoz illő legjobb módszereket. Mindenképpen érdemes egy SEO szakember, vagy online marketing ügynökség segítségét kérni, mert a keresőoptimalizálás egy rendkívül összetett folyamat, ami a tartalom létrehozásával egy időben kezdődik, és a publikálással még messze nem ér véget.

 

6. Kihasználatlan erőforrásokon ülsz

Egy másik gyakori tartalommarketing hiba, hogy a marketingesek nem használják ki a rendelkezésükre álló céges erőforrásokat. Légy kreatív a tartalmak terén, és próbáld kitalálni, hogy hogyan hasznosíthatod elkészítésük során céged erősségeit és szaktudását. Kérd meg munkatársaidat, hogy kínáljanak témaötleteket a tartalommarketinghez, vagy hogy készítsenek cikkeket saját maguk (amit aztán persze egy szerkesztő is ellenőriz, és szükség szerint javít).





Ingyenes SEO ellenőrző eszköz

Találd meg az okát, hogy miért nincs sokkal több látogatód!

Top 10 Weboldal

Az általunk tesztelt legjobb weboldalak toplistája.

2.
67%
4.
65%
5.
63%
6.
63%
7.
61%
8.
58%
9.
49%

Kapcsolódó cikkek:

Így erősítheti márkatudatosságodat a tartalommarketing
A márkatudatosság megerősítése a marketing egyik legfontosabb feladata, elvégre az, hogy egy márkát mennyien ismernek, közvetlenül befolyásolja, hogy hány ügyfélre, és mekkora profitra...
2019-06-17
Így egészíti ki egymást a keresőoptimalizálás és a branding
Lelkiismeretes marketingesként bizonyára mindig igyekszel a lehető legideálisabb marketingmixet összeállítani ügyfeleid számára. A mai világban rengeteg opció közül válogathatsz –...
2019-06-14
Nagy cégek SEO bukásai, amikből sokat tanulhatunk
A SEO szakemberek évekig kutatják azokat a dolgokat, amikkel a Google kedvében járhatnak, de sokan messze nem fordítanak elég időt arra, hogy belegondoljanak, vajon mivel húzhatják ki a...
2019-06-12
Így erősítheti márkatudatosságodat a tartalommarketing
SEOINFO
2019-06-17
Miért fontos a márkatudatosság? A márkatudatosság azt jelenti, hogy az emberek mennyire ismerik a márkádat, cégedet, illetve annak marketingüzeneteit. Messze nem csak arról van szó, hogy...
Így egészíti ki egymást a keresőoptimalizálás és a branding
SEOINFO
2019-06-14
Természetesen nincs két egyforma cég, így nem létezik olyan marketingmix sem, amely minden ügyfeled számára tökéletes lesz. Azonban van egy olyan páros, aminek minden...
Nagy cégek SEO bukásai, amikből sokat tanulhatunk
SEOINFO
2019-06-12
Előfordulhat, hogy te is verejtékezve tapasztaltad egy szép, közönségesnek tűnő reggelen, hogy rangsorolásaid egy éjszaka alatt több pozíciót is csúsztak. Habár ennek számos teljesen...
Miért lesz valaki SEO szakember?
SEOINFO
2019-06-07
Habár kívülről egy unalmas, száraz, izgalmaktól és örömöktől mentes karriernek tűnhet, ennek a szakmának számos előnye és szépsége van, csak éppen a megfelelő érdeklődés és...
Mik befolyásolják Google személyre szabott találatait?
SEOINFO
2019-06-05
Ha valaki használt már különféle rangsorkövető eszközt, akkor az biztosan tapasztalta, hogy a saját keresése eredményei eltértek az eszköz adataitól. Nos, ennek első sorban ez a...
Duplikáltnak számítanak-e a fordított tartalmak a Google részéről?
SEOINFO
2019-05-31
Mi az a duplikált tartalom? A Google a következőképpen definiálja az ismétlődő (duplikált) tartalmakat: „Ismétlődő tartalmon általánosságban olyan tartalmi blokkot...
Így szabadulj meg a rossz visszahivatkozásoktól
SEOINFO
2019-05-29
Ezeket a hivatkozásokat be lehet szerezni szándékosan és nem szándékosan is. Ha például az ember egy csapnivaló SEO ügynökséget bérel fel, az – normális munkavégzés helyett...
Mi az a SEO túloptimalizálás, és hogyan kerüld el webhelyeden?
2019-05-27
A túloptimalizálás akkor alakul ki, amikor valaki túl sok SEO javítást, módosítást végez egy webhelyen, és átlépi azt a határt, amikortól ezek a módosítások, habár jó...
Mi az a tartalomnaptár, és hogyan állíts össze egyet cégednek?
SEOINFO
2019-05-24
Nem egy online marketingről szóló cikkben vagy útmutatóban találkozhatsz az úgynevezett tartalomnaptárral, és hogy milyen fontos is összeállítani egy ilyet a hatékony tartalommarketing...
5 SEO szokás, ami messze nem olyan fontos, mint hiszed
SEOINFO
2019-05-24
Az elmúlt évek során rengetegszer hallhattunk a következő trendekről, de sok közülük tényleg csupán említést érdemel egy SEO útmutatóban, és nem többet. Minden további nélkül,...
A 6 legsúlyosabb tartalommarketing-hiba (és elkerülésük)
SEOINFO
2019-05-22
Azonban sok kisebb (és nagyobb) cég gyakorta vét olyan hibákat a tartalommarketingben, amiket egy kis előzetes tudással bőven el lehetne kerülni. A következőkben ezeket a hibákat...
8 sziklaszilárd tipp a profi SEO szövegíráshoz
SEOINFO
2019-05-20
Persze a szövegírás nem csupán bármilyen szöveg megírását jelenti – a betűket és a szavakat megfelelő sorrendbe kell helyezni, hogy valami értelmes, sőt, értékes eredményt kapj....
Miért és hogyan használd a belső linkeket a keresőoptimalizáláshoz
SEOINFO
2019-05-17
Íme minden, amit a belső hivatkozások és a keresőoptimalizálás kapcsolatáról tudnod kell!   Miért olyan fontosak a hivatkozások? A Google hivatkozásokon keresztül talál rá...
Mi az a szezonális SEO, és hogyan segíthetsz vele márkádon?
SEOINFO
2019-05-15
Meglepő módon igen kevés online kereskedő és marketinges fordítja hasznára az évszakok, az időjárás, és a közelgő ünnepek által kiváltott viselkedési változásokat, pedig ezek mind...
A komplett tartalomstratégiai útmutató 2019-re
SEOINFO
2019-05-13
Mi az a tartalomstratégia? A tartalomstratégia minden olyan médiaelem kezelését magába foglalja, amelyet te magad (vagy céged) készít és birtokol, legyen szó írott, vizuális,...
Mi köze a webhely sebességének a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-05-10
Ahogy egy lehetséges üzleti partnerrel való személyes találkozáskor nagyon fontos az első benyomás, úgy webhelyednek sem lesz második esélye bizonyítani. Gondolj csak bele, komoly...
A keresőoptimalizálás (íratlan) etikai szabályai
2019-05-08
A black hat SEO-ról általánosságban tudjuk, hogy etikátlan keresőoptimalizálási módszereket, taktikákat ölel fel. Amikor azonban az ember kissé mélyebben is utánajár a SEO-nak, és az...
10 elgondolkodtató idézet a keresőoptimalizálásról
SEOINFO
2019-05-06
Jill Whalen „A jó SEO munka idővel csak egyre jobb lesz. Csak a keresőmotor trükköknek kell változniuk, amikor a rangsoroló algoritmusok is megváltoznak.”   A...
Hogyan segíthetik a negatív értékelések a keresőoptimalizálást?
SEOINFO
2019-05-03
A negatív vélemények növelik a vélemények számát Amikor valaki rákeres egy helyi cégre, akkor a Google számos olyan eredményt is felsorol, amelyek mellett csillagos értékelés is...
Megéri-e keresőoptimalizálással foglalkozni 2019-ben? Íme a válasz…
SEOINFO
2019-04-29
Mit tehet a keresőoptimalizálás a cégedért? Habár a SEO-ról sokan állítják, hogy képes gyarapítani a bevételt, ez csak részben igaz. A keresőoptimalizálás ugyanis nem befolyásolja...
Mik azok a strukturált adatok, és mi közük van a SEO-hoz?
SEOINFO
2019-04-26
Mik azok a strukturált adatok? A strukturált adatok olyan adatok, amelyek egy speciális formátumban vannak megadva egy weboldalon – ez a speciális formátum lehetővé teszi a...
5 kérdés és 5 válasz az átirányítások és a SEO viszonyáról
SEOINFO
2019-04-24
1. Miért kell átirányításokat használni? Amikor átirányítasz egy megváltoztatott URL-t, akkor mind a felhasználókat, mind a keresőmotorok robotjait átküldöd ezzel az új URL-re, ha...
Mik azok a közösségi jelek és mi közük van a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-04-17
Mik azok a közösségi jelek? A közösségi jelek azt az aktivitást (reakciók, hozzászólások, megosztások) jelentik, amelyet tartalmaid kapnak a közösségi platformokon, például a...
Milyen egy jó linkprofil, és hogyan szerezhetsz ilyet webhelyednek?
SEOINFO
2019-04-15
Milyen egy jó linkprofil? Mielőtt megválaszolnánk ezt a kérdést, segíthet, ha definiáljuk, hogy mi nem számít jó linkprofilnak: egy jó linkprofil nem csak visszahivatkozásokból...
Új Search Console jelentés: nézd meg, hogyan teljesít webhelyed a Google Felfedezésben!
SEOINFO
2019-04-12
A Google a következőt írta a frissítésről: A népszerű Felfedezés funkció lehetőséget nyújt a felhasználók számára, hogy naprakészek maradjanak kedvenc témáikkal kapcsolatban...
Így keresőoptimalizáld LinkedIn profilodat
SEOINFO
2019-04-10
Ügyelj a részletekre Először is alaposan ki kell töltened profilodat. Erre ne sajnáld az időt – minden releváns mezőt tölts ki rendesen, és szolgáltass minél több információt...
A legfontosabb fő teljesítménymutatók (KPI-k), amiket minden SEO szakembernek követnie kell
SEOINFO
2019-04-05
1. Organikus munkamenetek száma A munkamenetek lényegében a webhelyen tett látogatásokat jelentik. Egy munkamenet akkor kezdődik, amikor egy felhasználó a webhelyre érkezik, és akkor ér...
Mit tehet a Facebook céged keresőoptimalizálásáért?
SEOINFO
2019-04-03
1. Válaszd ki a lehető legjobb nevet céged Facebook profiljának Habár egyértelműen hangzik, de Facebook oldalad neve az első lépés a hatékony Facebook SEO irányába. A névválasztást...
Mik azok a kiemelt részletek, és hogyan jelenhetsz meg közöttük?
SEOINFO
2019-04-01
Mik azok a kiemelt részletek? A kiemelt részletek rövid információrészletek egy webhelyről, amelyek a legmagasabb keresőpozícióban, az összes organikus találat felett jelenhetnek meg...
10 funkció, amit minden webmesternek ismernie kell a Google Analytics adminisztrációs felületén
SEOINFO
2019-03-27
A Google Analytics adminisztrációs felülete Először is vessünk egy pillantást a felület felépítésére. Az Adminisztrálás felületet az Analytics bal alsó sarkában találod –...
Megérkeztek a tevékenységkártyák a Google-ra, de mit jelent ez SEO szempontjából?
SEOINFO
2019-03-25
Mik azok a tevékenységkártyák? Ugyan még csak bizonyos keresésekre jelennek meg, a tevékenységkártyák az aktuális kereséshez kapcsolódó korábbi tevékenységeidet mutatják meg a...
Mik azok legjobb konverziós útvonalak a Google Analyticsben?
SEOINFO
2019-03-22
A legjobb konverziós útvonalak Hol: Konverziók > Többcsatornás útvonalak > A legjobb konverziós útvonalak A legjobb konverziós útvonalak segítenek megmutatni, hogy az ügyfelek...
Így hozhatod ki a legtöbbet a Google Analyticsből
SEOINFO
2019-03-20
Élettartamra vetített érték Hol: Közönség Habár ez a jelentés még csak béta verzióként működik, már így is segíthet megállapítani webhelyed felhasználónak értékét. Adj...
Google Analytics – Az első lépések és alapvető tudnivalók kezdőknek
SEOINFO
2019-03-18
1. Az első lépések   A legelső lépés regisztrálni egy ingyenes Google Analytics fiókot. Csak akkor menj tovább, ha ez kész!   A Google Analytics követőkód...
Mi az a tartalommarketing, és miért hasznos gyakorlatilag minden cégnek?
SEOINFO
2019-03-13
Mi az a tartalommarketing? A tartalommarketing igazából kevésbé egy marketingstratégia, vagy marketingtaktika – sokkal inkább egyfajta filozófiaként tekinthetünk rá. A...
Mi az a keresőszándék (és hogyan optimalizálhatsz rá?)
SEOINFO
2019-03-11
Mi az a keresőszándék? A keresőszándék lényegében azt takarja, amit egy kereső felhasználó szeretne elérni a keresésével. Néhány felhasználó szeretne választ kapni egy...
19 SEO mítosz, amiknek 2019-ben senkinek nem szabadna bedőlnie
SEOINFO
2019-03-08
On-page SEO mítoszok A meta címkék fontosak: Habár a meta címkék szinte az óta részei a SEO-nak, hogy a terület létrejött, manapság már messze nem fektetnek rájuk akkora hangsúlyt a...
Mire kell odafigyelni egy rendezvénygyűjtő webhely keresőoptimalizálásakor?
SEOINFO
2019-03-06
A rendezvénygyűjtő webhelyek típusai A rendezvénygyűjtő webhelyeknek két fő típusa van: azok, amelyek rendezik ezeket az eseményeket, és azok, amelyek népszerűsítik...
3 ok, amiért az influencerek nélkülözhetetlenek a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-03-04
1. Az influencerek segítenek értékesebbé, hitelesebbé tenni linkprofilodat A linkprofil egy nagyon fontos szempont a keresőmotorok szemében egy webhely rangsorolásakor. A linkprofil...
Hogyan teheti tönkre SEO-dat a kulcsszó kannibalizáció (és mit tehetsz ellene)?
SEOINFO
2019-02-28
Mi az a kulcsszó kannibalizáció? Akkor beszélünk kulcsszó kannibalizációról, amikor egy webhelyen kettő, vagy annál több oldal (tartalom) is megcélozza ugyan azt a kulcsszót. Ilyenkor...
A tartalommarketing rövid története
SEOINFO
2019-02-27
1732: Megjelenik a Poor Richard’s Almanack első kötete, ami Benjamin Franklin éves előrejelzéseit tartalmazza, népszerűsítve ezzel Franklin nyomdáját.   1801: A párizsi...
Miért van szüksége egy modern cégnek a SEO-ra?
SEOINFO
2019-02-26
Láthatóbbá teszi a webhelyet A SEO elsődleges célja és haszna, hogy láthatóbbá, fellelhetőbbé tegye webhelyedet az interneten keresgélő felhasználók számára. A láthatóság...
Mi az a keresőoptimalizálás (SEO), és miről is szól valójában?
SEOINFO
2019-02-25
Mi az a keresőoptimalizálás? A SEO („search engine optimization”, vagyis keresőoptimalizálás) valójában nem egy módszer, hanem számos módszer összessége – egy...
Értékes SEO statisztikák, amiket érdemes lesz figyelembe venni 2019-ben
SEOINFO
2019-02-22
Általános SEO statisztikák Az online élmények 93%-a egy keresőmotorral kezdődik. A Google jelenleg az online keresések 76%-át szolgálja ki, míg a Baidu, a Bing, és a Yahoo!...
9 alapvető SEO kifejezés, amiket ismerned kell
SEOINFO
2019-02-20
Horgonyszöveg A horgonyszöveg (angolul „anchor text”) a szövegben elhelyezett hivatkozások kattintható része. A horgonyszöveg azért fontos, mert pozitívan, vagy akár...
Így segítheti egymást a SEO és az email marketing
SEOINFO
2019-02-18
Néhány szó a SEO és az email kapcsolatáról Mind a keresőoptimalizálásnak, mind az email marketingnek egy végső célja van – hogy minősített érdeklődőket vonzanak webhelyedre,...
Mi az a helyi SEO (és hogyan csináld hatékonyan)?
SEOINFO
2019-02-15
Regisztráld cégedet a Google Cégem szolgáltatásra Ha csak egyetlen tippet fogadsz meg erről a listáról, akkor ez legyen az. A Google Cégem a helyi SEO alapja a Google platformján. Az...
5 SEO stratégia, amit minden kisvállalkozónak ismernie kell
SEOINFO
2019-02-13
1. Készítsd minőségi tartalmakat Publikált tartalmaid minősége egyenesen arányos az általuk bevonzott (vagy bevonzható) forgalom mennyiségével – minél jobbak a tartalmaid, annál...
Negyed évszázadnyi SEO – A keresőoptimalizálás első 25 éve
SEOINFO
2019-02-11
A kezdetek: 1991-2002 1991 augusztus 6-án Tim Berners-Lee létrehozta a világ első webhelyét, ami egy végeláthatatlan folyamat kezdetét jelentette. Idővel aztán a webes tartalmak...
10 gyakori SEO hiba, ami tönkreteheti webhelyedet
SEOINFO
2019-02-08
1. Nem reszponzív a webhelyed A mobilról böngészők száma már évek óta meghaladja az asztali számítógépekről internetezőként, így nem csoda, hogy a reszponzív design az egyik...
Milyen változásokat hoz a gépi tanulás a keresőoptimalizálásban?
SEOINFO
2019-02-07
Mi az a gépi tanulás? Leegyszerűsítve, a gépi tanulás (machine learning) az informatika egy olyan ágazata, ami a számítógépes rendszerek „tanításával” foglalkozik. A gépi...
Milyen SEO-gyilkos hibákat követhetsz el webhelyed átalakítása során (és hogyan előzheted meg őket)
SEOINFO
2019-01-07
Indexelhetővé tetted a fejlesztői környezetet a keresőmotorok számára A fejlesztési fázist mindenki sajátosan kezeli, ahogyan neki kényelmes. Vannak, akik létrehoznak egy alkönyvtárat...
Negatív SEO: Hogy működik, és hogyan védekezz ellene
SEOINFO
2019-01-03
1. Spam jellegű hivatkozások elhelyezése vagy jó minőségű linkek eltávolítása Ez talán a leggyakoribb negatív SEO taktika, de szerencsére egyre kevésbé hatékonyabb, ugyanis a rossz...