Miért van szükséged neked is egy jó tartalomnaptárra?

Mi az a tartalomnaptár, és hogyan állíts össze egyet cégednek?

Mint azt bizonyára tudod, a keresőoptimalizálás és a tartalommarketing rendkívül szorosan kötődnek egymáshoz, elvégre tartalom nélkül nincs mit optimalizálni. Azonban ahhoz, hogy a tartalommarketing önmagában is sikeres legyen, és ne csak a SEO miatt létezzen, szükséged lesz egy olyan eszközre, amivel rendet teremthetsz a látszólagos káoszban.

Miért van szükséged neked is egy jó tartalomnaptárra?

Nem egy online marketingről szóló cikkben vagy útmutatóban találkozhatsz az úgynevezett tartalomnaptárral, és hogy milyen fontos is összeállítani egy ilyet a hatékony tartalommarketing érdekében. Persze egy tartalomnaptár elkészítése komoly kihívásnak hangzik – sokaknak már az is megterhelő, ha meg kell nyitniuk egy új Excel táblázatot.

 

Aggodalomra azonban semmi ok! A következő útmutatóban nem csupán megemlítjük a tartalomnaptárt, hanem konkrétan ezzel foglalkozunk – hogy mi is ez valójában, mire jó, és hogy hogyan állíthatsz össze egyet magadnak is saját marketingsikereid érdekében!

 

Mi az a tartalomnaptár?

A tartalomnaptár egy megosztható, közös erőforrás, amellyel egy marketingcsapat megtervezheti jövendőbeli tartalomtevékenységeit. A naptár segít vizualizálni az elkövetkezendő időszak (általában egy év) tartalmainak jellegét és elosztását, vagyis hogy mit mikorra kell elkészíteni és publikálni.

 

A naptárformátum több szempontból is előnyösebb, mint egy egyszerű lista a tervezett tartalmakról:

  • Az egész cég használhatja: Elég csak rápillantani a cégen belül nyilvános naptárra, és máris mindenki láthatja, hogy mi mikorra van betervezve. Ezzel el lehet kerülni az időzítések ütközését, vagy azt, hogy valaki elkészítse ugyan azt a tartalmat, amit más már betervezett.
  • Sokkal átláthatóbb: Egy naptár átlátható, tiszta formában mutatja meg, hogy mikorra milyen tartalmak vannak betervezve.
  • Egyszerűvé teszi a szezonális tartalmak megtervezését: Sokkal egyszerűbb a tartalmakat egy közelgő rendezvényhez, ünnephez, évfordulóhoz, vagy más egyszeri/visszatérő eseményhez igazítani.
  • Felhívja a figyelmet a hiányosságokra: Egy naptárra rápillantva azonnal láthatóvá válik, ha egy időszakra nincs elég tartalom betervezve, így ez a hiba rögtön orvosolható, mielőtt már túl késő lenne ezekkel foglalkozni.
  • Biztosítja, hogy a tartalmak időben elkészüljenek: Ezen nincs sok magyaráznivaló, elvégre ez egy közönséges naptár egyik fő célja is.

 

A tartalomkészítők jól tudják, hogy a rendszeresség kulcsfontosságú a sikeres tartalommarketinghez. Természetesen jó dolog a rugalmasság, hiszen helyet kell hagyni a hirtelen jött zseniális ötleteknek, de egy cég nem alapozhatja csak ezekre tartalommarketingjét és online sikereit. Az ilyen kipattanó szikrák túl ritkák és túl rendszertelenül bukkannak fel.

 

Elengedhetetlen, hogy mindenki pontosan tisztában legyen a tartalomhelyzettel, tehát hogy ki, mit, mikor, és hová fog elkészíteni és publikálni. Minél hosszabb távra tervez előre csapatod, annál egyszerűbb lesz megőrizni a rendszerességet és egységességet.

 

Mi kell egy jó tartalomnaptárhoz?

Függetlenül attól, hogy mekkora időszakra (két hónap, egy negyedév, egy félév, egy év, stb.) tervezel előre, íme négy dolog, amire mindenképpen oda kell figyelned, hogy tartalomnaptárod hatékony és sikeres legyen:

 

1. Tedd elérhetővé mindenki számára

Természetesen nem mindenkinek kell szerkesztői hozzáférést adnod a naptárhoz, de mindenképpen biztosítsd, hogy minden érintett legalább megtekinthesse azt. A Google Drive például lehetővé teszi, hogy egy online szerkeszthető táblázathoz egyéni hozzáférési jogokat adj a felhasználóknak.

 

2. Módosítsd igény szerint

A tartalomnaptárra ne egy eszközként, hanem egy „élő dokumentumként” tekints, ami folyamatosan változik és növekszik a tartalomigényeknek megfelelően.

 

3. Nincs tökéletes recept a tartalomnaptárra – a sajátodat kell összeállítanod

Ahány cég, annyi tartalomnaptár – habár mindenképpen vannak bizonyos irányelvek, amiket érdemes követni, ezernyi sablont, és milliónyi egyéni tartalomnaptárt láthatnál, ha hozzáférnél a világ vállalatainak erőforrásaihoz. Mindjárt be is számolunk ezekről az alapvető dolgokról, de senki se tartson vissza attól, hogy céged sajátos igényeihez igazítsd tartalomnaptárodat!

 

4. Állíts össze egy „tartalomgyűjteményedet”

Ne akadj fent az olyan ötleteken, amiket nem tudsz azonnal megvalósítani, és főleg ne azokon, amikről úgy gondolod, hogy sosem tudod majd megoldani őket. Ehelyett készíts egy „tartalomgyűjteményt”, amiben olyan ötleteket, témákat tárolsz el, amikből bármikor tudsz meríteni.

 

Kezdhetjük? Lássuk!

 

Hogyan készíts magadnak tartalomnaptárt?

 

1. Szedd össze meglévő tartalmaidat

Sokan azon töprengenek, hogy hogyan készíthetnének új tartalmakat, amikor sokkal inkább arra kéne koncentrálniuk, hogy hogyan hozhatnak ki többet kevesebből. Nem is mindig szükséges teljesen új tartalmakat létrehozni, mert sok cégnél rengeteg „tartalomfoszlány” marad felhasználatlanul, amiket hasznosítani lehetne.

 

Szóval vedd számba meglévő tartalmaidat és/vagy erőforrásaidat, hogy megnézd, miket lehetne újra, vagy másképpen felhasználni új tartalmak elkészítéséhez. Íme néhány példa ehhez:

  • PowerPoint bemutatók: Készíts belőlük videókat, blogbejegyzéseket, vagy válogasd össze a legfontosabb diaoldalakat új, összefoglaló prezentációkba.
  • Saját adatok és kutatási eredmények: Ha biztosítani tudod, hogy az összegyűjtött adatokat etikusan, törvényesen, és biztonságosan használod fel, akkor saját kutatásaid eredményeiből is rendkívül érdekes infografikákat és blogbejegyzéseket készíthetsz.
  • Munkatársak: Munkatársaid szaktudása és tapasztalatai felhasználhatók videós, hangos, vagy írott interjúk formájában.
  • Fehér könyvek, jelentések: A nagyobb tartalmakat kisebb blogbejegyzésekre, vagy akár közösségi bejegyzésekre is szétbonthatod. Ez az úgynevezett „tartalomatomizáció”.
  • Régi blogbejegyzések: Hacsak egy blogbejegyzés nem egy aktuális hírről, vagy újdonságról szól, hanem valamilyen általános, időtálló tartalommal bír, akkor érdemes azt új, naprakész információkkal bővíteni, frissíteni. Ha több régi blogbejegyzésed is alkalmas erre, és ugyan azzal a témával foglalkoznak, akkor frissítve összefoglalhatod őket egy e-könyvben, vagy egy nagy bejegyzésben (ez a „fordított tartalomatomizáció”).

 

A tartalmak újrahasznosítása segít némileg enyhíteni azt a terhet, ami az új ötletek kiötlésével jár. E mellett bőven akad majd lehetőséged kitölteni az új tartalmak közötti üres időpontokat ütemtervedben.

 

Egy nagyobb, gazdagabb tartalomból néha több kisebb tartalomszeletet is létrehozhatsz – ez a már emlegetett tartalomatomizáció. Minél nagyobb a forrástartalom, annál több ideális méretű, kisebb tartalmat készíthetsz belőle, és értelemszerűen annál több mindennel is tudod így feltölteni naptárad üresen tátongó dátumait, időpontjait.

 

Ha esetleg van egy blogbejegyzésed, tele száraz, de hasznos adatokkal, akkor készíthetsz belőle egy inforgrafikát, ami sokkal emészthetőbb formában kínálja ezeket az információkat, és növeli a tartalom megoszthatóságát – afféle bónuszként az inforgrafikák általában mágnesként vonzzák a releváns visszahivatkozásokat! Hasonlóképpen egy videóval is összefoglalhatod a blogbejegyzés legfontosabb pontjait.

 

Röviden tehát: a tartalmak újrahasznosítása elképesztően sok lehetőséget rejt magában!

 

2. Készítsd el tartalomműsoraidat

A tartalomműsorok koncepcióját Jay Baer dolgozta ki. A módszer lényege dióhéjban annyi, hogy úgy tartalommarketingesként felveszed egy televíziós menedzser szerepét, és tartalmaidból sorozatokat, egyszeri műsorokat, és rendszeresen jelentkező adásokat állítasz össze.

 

Ezek a műsorok aztán (hasonlóképpen egy TV sorozathoz) rendszeresen, előre adott időpontokban jelentkeznek majd, amikről a felhasználók idővel megszokják, hogy mit várhatnak tőlük, és hogy mikor számíthatnak egy új „epizód” vagy „adás” megjelenésére. A cél az, hogy a célközönség izgatottan, vagy legalább érdeklődve várja, hogy mikor érkeznek az új epizódok, vagyis az adott sorozat új tartalmai.

 

A tartalomsorozatokat az alábbi három kategória valamelyikébe sorolhatjuk:

 

Maratonra érdemes sorozatok

Ezek egy TV csatorna legnagyobb, hosszú sorozatai, amikből az ember szívesen néz végig egyszerre több részt is egy ültő helyében. A tartalommarketingben ezek azok a tartalomsorozatok, amik ugyan abban a témában készülnek el, és ugyan abban a formátumban. Ezek lehetnek például podcastek, videók, webináriumok, jelentések, stb., és havonta legalább két új epizódot kell, hogy készíts és publikálj belőlük. Ezek azok, amiket első prioritással helyezel el tartalomnaptárodban.

 

Egyszeri műsorok

Ezek különleges negyed-, vagy félévente jelentkező tartalmak, amik egy jelentős ügyfélproblémát vagy valamilyen nagy témát dolgoznak fel. Habár ritkábbak, mint a maratonozható sorozatok, általában nagy terjedelmű, hosszú tartalmak – fehér könyvek, kutatási eredmények, versenyek, felhasználói tartalom kampányok, és így tovább.

 

Ezek a műsorok nem kell, hogy annyira hasonlóak legyenek egymáshoz, mint egy maratonozható sorozat epizódjai, és még a formátumuk sem kell, hogy egyezzen, persze márkád hangja, és a branding tekintetében egységes szintet kell megütniük.

 

Rendszeresen ütemezett programok

Ezek a műsorok folyamatos tartalomkezdeményezések, amelyek kiegészítik a naptár üres foltjait. Ezeknek sem kell, hogy közük legyen egymáshoz téma tekintetében, vagy hogy hasonló formátumban készüljenek el. Rendszeresen ütemezett programok például a rendszeresen jelentkező híradók, amik különböző témákat és történeteket foglalnak össze. Gondolj eltérő szerzők eltérő témájú blogbejegyzéseire. A lényeg itt is az, hogy ezek a tartalmak párhuzamban álljanak átfogó tartalomstratégiáddal, és üzleti céljaidat szolgálják, még akkor is, ha storytellingre épülnek, vagy inbound marketingre szeretnéd felhasználni őket.

 

Jó eséllyel már most vannak különféle tartalomműsoraid, és ha követed útmutatónkat, és első lépésként tüzetesen átvizsgáltad meglévő tartalmaidat, akkor minden bizonnyal sikerült azonosítanod is őket. Az is előfordulhat, hogy néhány hasonló jellegű és témájú tartalom rendszeresen jelentkezik blogodon, csak éppen egy közös cím alá kéne rendszerezned őket, kicsit szinkronba hozni a formázásukat, és máris kész egy maratonra érdemes sorozat.

 

Ha nincsenek sorozataid, vagy szeretnéd több sorozattal kitölteni naptáradat, akkor értelemszerűen újakat kell tervezned, létrehoznod, és folyamatosan foglalkoznod is kell majd velük.

 

3. A tervezéstől a finomhangolásig

Fontos, hogy rendszeres szerkesztői megbeszéléseket, ötletbörzéket tartsatok jóval az elkövetkezendő publikációs időszak előtt, akár egy hónapra, akár egy negyedévente előre terveztek. Ezeken a megbeszéléseken szó eshet az új tartalmakról, és a meglévő/elkészítendő tartalmak elosztásáról a naptáron belül. Érdemes ilyenkor belenézni a korábban említett „tartalomgyűjteménybe” is, illetve realisztikus határidőket szabni a különböző programok, sorozatok elkészítéséhez és publikálásához.

 

A megbeszéléseken érdemes időt félretenni a korábbi publikációs időszakok eredményeinek, mutatóinak elemzésére, hogy megállapítsátok, melyek a legértékesebb, legsikeresebb sorozatok, vagy egyszeri tartalmak, és mikből érdemes többet csinálni, vagy miket lenne jobb módosítani, vagy esetleg abbahagyni, és másra felhasználni az ezekre fordított erőforrásokat. A statisztikai adatok (aktivitás, konverziók, bevétel, stb.) rendkívül hasznosak lehetnek a tartalmak felmérésében.





Ingyenes SEO ellenőrző eszköz

Találd meg az okát, hogy miért nincs sokkal több látogatód!

Top 10 Weboldal

Az általunk tesztelt legjobb weboldalak toplistája.

2.
88%
3.
87%
5.
87%
6.
79%
7.
79%
8.
79%
9.
75%
10.
74%

Kapcsolódó cikkek:

#AskGoogleWebmasters – 2019 augusztusi összefoglaló
Az interneten megannyi információ terjeng különböző témákkal kapcsolatban – nincs ez másképpen a keresőoptimalizálással sem. Habár számos blog foglalkozik a SEO-val, néha nehéz...
2019-09-02
Így optimalizáld YouTube videóidat
A videómarketing az évtized egyik legfelkapottabb trendjének bizonyult, amit többek között az okostelefonok elterjedése és a különböző platformok videófunkcióinak bővülése tett...
2019-08-30
A fizetőfalak és a SEO kapcsolata: Működhetnek a marketingben is?
Fizetni a tartalomért sokak számára egy elképzelhetetlen gondolat lehet, pedig egyáltalán nem új stratégiáról van szó. A nyomtatott média korában számos újság alkalmazott előfizetési...
2019-08-28
#AskGoogleWebmasters – 2019 augusztusi összefoglaló
SEOINFO
2019-09-02
Az #AskGoogleWebmasters műsorvezetője nem más, mint a Google egyik munkatársa, John Mueller, aki gyakran hallatja hangját a keresőóriás szócsőjeként, hiszen rendszeresen megjelenik a...
Így optimalizáld YouTube videóidat
SEOINFO
2019-08-30
Természetesen a megannyi feltöltött videó közül minőségi produkciókkal kell kiemelkedni, azonban önmagában ez még mindig nem elég ahhoz, hogy videómarketinged sikeres is legyen. Egy...
A fizetőfalak és a SEO kapcsolata: Működhetnek a marketingben is?
SEOINFO
2019-08-28
A dolgok azonban változóban vannak. Egyre több kiadó veszi át a fizetőfalakat (vagy „fizetési falak”), hogy pénzt csinálhassanak tartalmaikból. Sokaknak bevált már a módszer...
Így segíthetnek a PPC adatok a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-08-26
Egy igazán jó SEO stratégia kellően rugalmas, hogy alkalmazkodni tudjon a legfrissebb trendekhez, algoritmusfrissítésekhez, és felhasználói szokásokhoz. Azonban a látható SEO eredményekre...
Helyi SEO a Bingen – 8 tipp a látványos sikerekhez
SEOINFO
2019-08-16
Amennyiben nemzetközi ügyfélkört igyekszel megcélozni, fontos, hogy minden „népszerűbb” keresőfelületre odafigyelj, amikor optimalizálásra kerül a sor. Lássuk, hogy mit...
SEO dilemma: Azonos kell legyen a tartalom webhely mobilos és asztali verzióján?
SEOINFO
2019-08-14
Habár a válasz meglehetősen egyszerű és egyértelmű, némi magyarázatot igényelhet, már csak azért is, hogy képben légy a dolgok miértjével. Lássuk tehát a mobil-első indexelés és a...
6 tipp, amivel biztosíthatod webhelyed technikai SEO hátterét
SEOINFO
2019-08-12
A technikai SEO megszelídítéséhez némi tudásra, elszántságra, és kitartásra van szükség – no meg egy ilyen útmutatóra, amit mi is összeírtunk most neked!   1....
Mi az az E-A-T, avagy mit eszik a Google a minőségi tartalmakon?
SEOINFO
2019-08-07
Az utóbbi időben a „medic frissítés” kapcsán többször is hallhattunk az úgynevezett E-A-T szempontokról, illetve hogy a Google ezek alapján rangsorolt le több egészségügyi...
Akár egy hónapba is telhet, mire a keresősávod megjelenik a Google találatok között
SEOINFO
2019-08-06
Habár ilyen keresősávot mindenki megjelölhet webhelyén, hogy az aztán ilyen formában megjelenhessen a találatban is, akár egy hónapjába is telhet a Google-nak, hogy ezt érvényesítse. Ez...
5 gyakori tévhit a Google PageRankről, amiket egy csettintésre megcáfolunk
SEOINFO
2019-08-05
A PageRank volt az a mutató, amellyel a Google-nak sikerült kiemelkednie a többi kezdetleges keresőmotor közül. Sikerét annak köszönhette, hogy a PageRank az alapján értékelte az...
Mit csinál egy core frissítés, és mit tehetnek a webmesterek? A Google válaszol
SEOINFO
2019-08-02
A keresőóriás mondanivalójának lényege továbbra is az, hogy az ilyen core frissítések után nincs mit javítgatni a webhelyeken: „Tudjuk, hogy azok, akik visszaesést tapasztalnak...
Így szerezhetsz szerkesztői jogot saját Tudáspaneledhez
SEOINFO
2019-07-31
Mivel a Tudáspanel egy meglehetősen feltűnő, kiemelt pozíciót képvisel a találati oldalakon, a SEO szakemberek már rég óta igyekeznek „bejutni” ide, és sokan mindent megtesznek...
Mit szól a Google az átirányított partnerhivatkozásokhoz?
SEOINFO
2019-07-29
Mik azok a partnerhivatkozások? Ezek a hivatkozások általában egy márka webáruházára mutatnak, és olyan speciális paramétereket tartalmaznak, amelyekből a webáruház üzemeltetői meg...
4 tipp, amivel felfrissítheted blogstratégiádat
SEOINFO
2019-07-26
Sok marketinges napi szinten készít új tartalmakat, ami már önmagában kimerítő, de sokaknak külön kihívást okoz az is, hogy mindig valami újjal álljanak elő, és ne ismételjék...
Így meríthetsz tartalomötleteket a Google Analytics jelentésekből
SEOINFO
2019-07-24
A legtöbben a SEO, a PPC és közösségi stratégiáik fellendítésére alkalmaznak ilyen begyűjtött adatokat, és habár ez minden esetben jó taktika, az adatok más területeken is hasznosak...
6 árulkodó jel, hogy egy SEO szélhámossal van dolgod
SEOINFO
2019-07-22
Azonban ahogy az utóbbi időben a cégek, úgy sajnos a magukat SEO profinak tituláló szélhámosok is drasztikusan elterjedtek, akik kifejezetten az ilyen friss vállalatokra (vagy néha nagyobb...
Miért és hogyan segíthetnek a keresőoptimalizálásban a felhasználói vélemények
SEOINFO
2019-07-19
Az online vélemények és más felhasználói tartalmak (képek, videók, stb.) az úgynevezett társadalmi bizonyíték miatt lehetnek rendkívül hasznosak egy cég számára. A társadalmi...
7 dolog, ami alááshatja linképítési stratégiádat
SEOINFO
2019-07-17
A keresőmotorok (különösen a Google) azonban igencsak megnehezítették ezt a folyamatot az elmúlt évtizedek során, és ennek köszönhetően sokkal több buktató is leselkedik a gyanútlan...
Tippek és trükkök a hatékony tartalommarketingért
SEOINFO
2019-07-15
A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás szoros kapcsolatban állnak egymással, tartalom nélkül ugyanis nincs mit keresőoptimalizálni, az optimalizálatlan tartalom pedig olyan, mintha...
Így mérheted SEO teljesítményedet a Google Analytics segítségével
SEOINFO
2019-07-12
Ha sikerül túltekintened ezen a fontos, ámde nem mindenható mutatón, akkor megmutathatod azt, ami igazán számít: hogy az organikus keresés mekkora hasznot is jelent céged...
7 vizuális tartalomtípus, amik kiegészíthetik SEO stratégiádat
SEOINFO
2019-07-10
Az igazán tartalmak afféle lavinaként kezdenek el működni, és saját sikerükre építenek – a jobb rangsorolás több látogatót jelent, ami még jobb rangsorolást, és így...
Miért és hogyan tedd felhasználó-központúvá SEO tevékenységeidet
SEOINFO
2019-07-08
Tény, hogy a Google korábban azt állította, hogy a felhasználói adatok közvetlenül nem hatnak ki a rangsorolásra, a keresőóriás garantáltan szívesebben emeli ki tartalmaidat a többi...
Ezért nélkülözhetetlen a tartalommarketing rendezvényhelyszínek számára
SEOINFO
2019-07-05
Azonban míg ezek a tartalmak valóban segíthetnek aktivitásra ösztönözni közösségi fiókjaid meglévő követőit, az új ügyfelek bevonzásához valamivel többre lesz...
Nem támogatja szeptembertől a Google a noindex utasítást a robots.txt fájlban
2019-07-03
Mi az a robots.txt? A robots.txt lényegében egy sima, mezei szövegfájl, ami különféle parancsokat, utasításokat, szabályokat tartalmaz a különféle internetes robotok számára. A...
Hogyan segíthet a storytelling a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-07-01
A következőkben arról lesz szó, hogy mik azok SEO szempontok, amiket a storytelling fellendíthet. Mielőtt azonban belevágnánk a dolgokba, váltsunk pár szót arról, hogy mi is az a...
5 stabil tartalommarketing tipp webáruházaknak
SEOINFO
2019-06-28
A tartalommarketing segíthet mindkét fronton: egyrészt optimalizálható tartalmakat kínál, amelyek fellelhetőbbé teszik a webhelyet a felhasználók számára, másrészt pedig értékes...
7 tipp az igényes SEO szövegírásért
SEOINFO
2019-06-19
Ahol ez a két koncepció szervesen összefonódik egymással az a szövegírás. A szöveg mindig is a legjobban „SEOzható” tartalomtípus volt, elvégre természetesen helyezhetsz el...
Így erősítheti márkatudatosságodat a tartalommarketing
SEOINFO
2019-06-17
Miért fontos a márkatudatosság? A márkatudatosság azt jelenti, hogy az emberek mennyire ismerik a márkádat, cégedet, illetve annak marketingüzeneteit. Messze nem csak arról van szó, hogy...
Így egészíti ki egymást a keresőoptimalizálás és a branding
SEOINFO
2019-06-14
Természetesen nincs két egyforma cég, így nem létezik olyan marketingmix sem, amely minden ügyfeled számára tökéletes lesz. Azonban van egy olyan páros, aminek minden...
Nagy cégek SEO bukásai, amikből sokat tanulhatunk
SEOINFO
2019-06-12
Előfordulhat, hogy te is verejtékezve tapasztaltad egy szép, közönségesnek tűnő reggelen, hogy rangsorolásaid egy éjszaka alatt több pozíciót is csúsztak. Habár ennek számos teljesen...
Miért lesz valaki SEO szakember?
SEOINFO
2019-06-07
Habár kívülről egy unalmas, száraz, izgalmaktól és örömöktől mentes karriernek tűnhet, ennek a szakmának számos előnye és szépsége van, csak éppen a megfelelő érdeklődés és...
Mik befolyásolják Google személyre szabott találatait?
SEOINFO
2019-06-05
Ha valaki használt már különféle rangsorkövető eszközt, akkor az biztosan tapasztalta, hogy a saját keresése eredményei eltértek az eszköz adataitól. Nos, ennek első sorban ez a...
Duplikáltnak számítanak-e a fordított tartalmak a Google részéről?
SEOINFO
2019-05-31
Mi az a duplikált tartalom? A Google a következőképpen definiálja az ismétlődő (duplikált) tartalmakat: „Ismétlődő tartalmon általánosságban olyan tartalmi blokkot...
Így szabadulj meg a rossz visszahivatkozásoktól
SEOINFO
2019-05-29
Ezeket a hivatkozásokat be lehet szerezni szándékosan és nem szándékosan is. Ha például az ember egy csapnivaló SEO ügynökséget bérel fel, az – normális munkavégzés helyett...
Mi az a SEO túloptimalizálás, és hogyan kerüld el webhelyeden?
2019-05-27
A túloptimalizálás akkor alakul ki, amikor valaki túl sok SEO javítást, módosítást végez egy webhelyen, és átlépi azt a határt, amikortól ezek a módosítások, habár jó...
Mi az a tartalomnaptár, és hogyan állíts össze egyet cégednek?
SEOINFO
2019-05-24
Nem egy online marketingről szóló cikkben vagy útmutatóban találkozhatsz az úgynevezett tartalomnaptárral, és hogy milyen fontos is összeállítani egy ilyet a hatékony tartalommarketing...
5 SEO szokás, ami messze nem olyan fontos, mint hiszed
SEOINFO
2019-05-24
Az elmúlt évek során rengetegszer hallhattunk a következő trendekről, de sok közülük tényleg csupán említést érdemel egy SEO útmutatóban, és nem többet. Minden további nélkül,...
A 6 legsúlyosabb tartalommarketing-hiba (és elkerülésük)
SEOINFO
2019-05-22
Azonban sok kisebb (és nagyobb) cég gyakorta vét olyan hibákat a tartalommarketingben, amiket egy kis előzetes tudással bőven el lehetne kerülni. A következőkben ezeket a hibákat...
8 sziklaszilárd tipp a profi SEO szövegíráshoz
SEOINFO
2019-05-20
Persze a szövegírás nem csupán bármilyen szöveg megírását jelenti – a betűket és a szavakat megfelelő sorrendbe kell helyezni, hogy valami értelmes, sőt, értékes eredményt kapj....
Miért és hogyan használd a belső linkeket a keresőoptimalizáláshoz
SEOINFO
2019-05-17
Íme minden, amit a belső hivatkozások és a keresőoptimalizálás kapcsolatáról tudnod kell!   Miért olyan fontosak a hivatkozások? A Google hivatkozásokon keresztül talál rá...
Mi az a szezonális SEO, és hogyan segíthetsz vele márkádon?
SEOINFO
2019-05-15
Meglepő módon igen kevés online kereskedő és marketinges fordítja hasznára az évszakok, az időjárás, és a közelgő ünnepek által kiváltott viselkedési változásokat, pedig ezek mind...
A komplett tartalomstratégiai útmutató 2019-re
SEOINFO
2019-05-13
Mi az a tartalomstratégia? A tartalomstratégia minden olyan médiaelem kezelését magába foglalja, amelyet te magad (vagy céged) készít és birtokol, legyen szó írott, vizuális,...
Mi köze a webhely sebességének a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-05-10
Ahogy egy lehetséges üzleti partnerrel való személyes találkozáskor nagyon fontos az első benyomás, úgy webhelyednek sem lesz második esélye bizonyítani. Gondolj csak bele, komoly...
A keresőoptimalizálás (íratlan) etikai szabályai
2019-05-08
A black hat SEO-ról általánosságban tudjuk, hogy etikátlan keresőoptimalizálási módszereket, taktikákat ölel fel. Amikor azonban az ember kissé mélyebben is utánajár a SEO-nak, és az...
10 elgondolkodtató idézet a keresőoptimalizálásról
SEOINFO
2019-05-06
Jill Whalen „A jó SEO munka idővel csak egyre jobb lesz. Csak a keresőmotor trükköknek kell változniuk, amikor a rangsoroló algoritmusok is megváltoznak.”   A...
Hogyan segíthetik a negatív értékelések a keresőoptimalizálást?
SEOINFO
2019-05-03
A negatív vélemények növelik a vélemények számát Amikor valaki rákeres egy helyi cégre, akkor a Google számos olyan eredményt is felsorol, amelyek mellett csillagos értékelés is...
Megéri-e keresőoptimalizálással foglalkozni 2019-ben? Íme a válasz…
SEOINFO
2019-04-29
Mit tehet a keresőoptimalizálás a cégedért? Habár a SEO-ról sokan állítják, hogy képes gyarapítani a bevételt, ez csak részben igaz. A keresőoptimalizálás ugyanis nem befolyásolja...
Mik azok a strukturált adatok, és mi közük van a SEO-hoz?
SEOINFO
2019-04-26
Mik azok a strukturált adatok? A strukturált adatok olyan adatok, amelyek egy speciális formátumban vannak megadva egy weboldalon – ez a speciális formátum lehetővé teszi a...
5 kérdés és 5 válasz az átirányítások és a SEO viszonyáról
SEOINFO
2019-04-24
1. Miért kell átirányításokat használni? Amikor átirányítasz egy megváltoztatott URL-t, akkor mind a felhasználókat, mind a keresőmotorok robotjait átküldöd ezzel az új URL-re, ha...
Mik azok a közösségi jelek és mi közük van a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-04-17
Mik azok a közösségi jelek? A közösségi jelek azt az aktivitást (reakciók, hozzászólások, megosztások) jelentik, amelyet tartalmaid kapnak a közösségi platformokon, például a...
Milyen egy jó linkprofil, és hogyan szerezhetsz ilyet webhelyednek?
SEOINFO
2019-04-15
Milyen egy jó linkprofil? Mielőtt megválaszolnánk ezt a kérdést, segíthet, ha definiáljuk, hogy mi nem számít jó linkprofilnak: egy jó linkprofil nem csak visszahivatkozásokból...
Új Search Console jelentés: nézd meg, hogyan teljesít webhelyed a Google Felfedezésben!
SEOINFO
2019-04-12
A Google a következőt írta a frissítésről: A népszerű Felfedezés funkció lehetőséget nyújt a felhasználók számára, hogy naprakészek maradjanak kedvenc témáikkal kapcsolatban...
Így keresőoptimalizáld LinkedIn profilodat
SEOINFO
2019-04-10
Ügyelj a részletekre Először is alaposan ki kell töltened profilodat. Erre ne sajnáld az időt – minden releváns mezőt tölts ki rendesen, és szolgáltass minél több információt...
A legfontosabb fő teljesítménymutatók (KPI-k), amiket minden SEO szakembernek követnie kell
SEOINFO
2019-04-05
1. Organikus munkamenetek száma A munkamenetek lényegében a webhelyen tett látogatásokat jelentik. Egy munkamenet akkor kezdődik, amikor egy felhasználó a webhelyre érkezik, és akkor ér...
Mit tehet a Facebook céged keresőoptimalizálásáért?
SEOINFO
2019-04-03
1. Válaszd ki a lehető legjobb nevet céged Facebook profiljának Habár egyértelműen hangzik, de Facebook oldalad neve az első lépés a hatékony Facebook SEO irányába. A névválasztást...
Mik azok a kiemelt részletek, és hogyan jelenhetsz meg közöttük?
SEOINFO
2019-04-01
Mik azok a kiemelt részletek? A kiemelt részletek rövid információrészletek egy webhelyről, amelyek a legmagasabb keresőpozícióban, az összes organikus találat felett jelenhetnek meg...
10 funkció, amit minden webmesternek ismernie kell a Google Analytics adminisztrációs felületén
SEOINFO
2019-03-27
A Google Analytics adminisztrációs felülete Először is vessünk egy pillantást a felület felépítésére. Az Adminisztrálás felületet az Analytics bal alsó sarkában találod –...
Megérkeztek a tevékenységkártyák a Google-ra, de mit jelent ez SEO szempontjából?
SEOINFO
2019-03-25
Mik azok a tevékenységkártyák? Ugyan még csak bizonyos keresésekre jelennek meg, a tevékenységkártyák az aktuális kereséshez kapcsolódó korábbi tevékenységeidet mutatják meg a...
Mik azok legjobb konverziós útvonalak a Google Analyticsben?
SEOINFO
2019-03-22
A legjobb konverziós útvonalak Hol: Konverziók > Többcsatornás útvonalak > A legjobb konverziós útvonalak A legjobb konverziós útvonalak segítenek megmutatni, hogy az ügyfelek...
Így hozhatod ki a legtöbbet a Google Analyticsből
SEOINFO
2019-03-20
Élettartamra vetített érték Hol: Közönség Habár ez a jelentés még csak béta verzióként működik, már így is segíthet megállapítani webhelyed felhasználónak értékét. Adj...
Google Analytics – Az első lépések és alapvető tudnivalók kezdőknek
SEOINFO
2019-03-18
1. Az első lépések   A legelső lépés regisztrálni egy ingyenes Google Analytics fiókot. Csak akkor menj tovább, ha ez kész!   A Google Analytics követőkód...
Mi az a tartalommarketing, és miért hasznos gyakorlatilag minden cégnek?
SEOINFO
2019-03-13
Mi az a tartalommarketing? A tartalommarketing igazából kevésbé egy marketingstratégia, vagy marketingtaktika – sokkal inkább egyfajta filozófiaként tekinthetünk rá. A...
Mi az a keresőszándék (és hogyan optimalizálhatsz rá?)
SEOINFO
2019-03-11
Mi az a keresőszándék? A keresőszándék lényegében azt takarja, amit egy kereső felhasználó szeretne elérni a keresésével. Néhány felhasználó szeretne választ kapni egy...
19 SEO mítosz, amiknek 2019-ben senkinek nem szabadna bedőlnie
SEOINFO
2019-03-08
On-page SEO mítoszok A meta címkék fontosak: Habár a meta címkék szinte az óta részei a SEO-nak, hogy a terület létrejött, manapság már messze nem fektetnek rájuk akkora hangsúlyt a...
Mire kell odafigyelni egy rendezvénygyűjtő webhely keresőoptimalizálásakor?
SEOINFO
2019-03-06
A rendezvénygyűjtő webhelyek típusai A rendezvénygyűjtő webhelyeknek két fő típusa van: azok, amelyek rendezik ezeket az eseményeket, és azok, amelyek népszerűsítik...
3 ok, amiért az influencerek nélkülözhetetlenek a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-03-04
1. Az influencerek segítenek értékesebbé, hitelesebbé tenni linkprofilodat A linkprofil egy nagyon fontos szempont a keresőmotorok szemében egy webhely rangsorolásakor. A linkprofil...
Hogyan teheti tönkre SEO-dat a kulcsszó kannibalizáció (és mit tehetsz ellene)?
SEOINFO
2019-02-28
Mi az a kulcsszó kannibalizáció? Akkor beszélünk kulcsszó kannibalizációról, amikor egy webhelyen kettő, vagy annál több oldal (tartalom) is megcélozza ugyan azt a kulcsszót. Ilyenkor...
A tartalommarketing rövid története
SEOINFO
2019-02-27
1732: Megjelenik a Poor Richard’s Almanack első kötete, ami Benjamin Franklin éves előrejelzéseit tartalmazza, népszerűsítve ezzel Franklin nyomdáját.   1801: A párizsi...
Miért van szüksége egy modern cégnek a SEO-ra?
SEOINFO
2019-02-26
Láthatóbbá teszi a webhelyet A SEO elsődleges célja és haszna, hogy láthatóbbá, fellelhetőbbé tegye webhelyedet az interneten keresgélő felhasználók számára. A láthatóság...
Mi az a keresőoptimalizálás (SEO), és miről is szól valójában?
SEOINFO
2019-02-25
Mi az a keresőoptimalizálás? A SEO („search engine optimization”, vagyis keresőoptimalizálás) valójában nem egy módszer, hanem számos módszer összessége – egy...
Értékes SEO statisztikák, amiket érdemes lesz figyelembe venni 2019-ben
SEOINFO
2019-02-22
Általános SEO statisztikák Az online élmények 93%-a egy keresőmotorral kezdődik. A Google jelenleg az online keresések 76%-át szolgálja ki, míg a Baidu, a Bing, és a Yahoo!...
9 alapvető SEO kifejezés, amiket ismerned kell
SEOINFO
2019-02-20
Horgonyszöveg A horgonyszöveg (angolul „anchor text”) a szövegben elhelyezett hivatkozások kattintható része. A horgonyszöveg azért fontos, mert pozitívan, vagy akár...
Így segítheti egymást a SEO és az email marketing
SEOINFO
2019-02-18
Néhány szó a SEO és az email kapcsolatáról Mind a keresőoptimalizálásnak, mind az email marketingnek egy végső célja van – hogy minősített érdeklődőket vonzanak webhelyedre,...
Mi az a helyi SEO (és hogyan csináld hatékonyan)?
SEOINFO
2019-02-15
Regisztráld cégedet a Google Cégem szolgáltatásra Ha csak egyetlen tippet fogadsz meg erről a listáról, akkor ez legyen az. A Google Cégem a helyi SEO alapja a Google platformján. Az...
5 SEO stratégia, amit minden kisvállalkozónak ismernie kell
SEOINFO
2019-02-13
1. Készítsd minőségi tartalmakat Publikált tartalmaid minősége egyenesen arányos az általuk bevonzott (vagy bevonzható) forgalom mennyiségével – minél jobbak a tartalmaid, annál...
Negyed évszázadnyi SEO – A keresőoptimalizálás első 25 éve
SEOINFO
2019-02-11
A kezdetek: 1991-2002 1991 augusztus 6-án Tim Berners-Lee létrehozta a világ első webhelyét, ami egy végeláthatatlan folyamat kezdetét jelentette. Idővel aztán a webes tartalmak...
10 gyakori SEO hiba, ami tönkreteheti webhelyedet
SEOINFO
2019-02-08
1. Nem reszponzív a webhelyed A mobilról böngészők száma már évek óta meghaladja az asztali számítógépekről internetezőként, így nem csoda, hogy a reszponzív design az egyik...
Milyen változásokat hoz a gépi tanulás a keresőoptimalizálásban?
SEOINFO
2019-02-07
Mi az a gépi tanulás? Leegyszerűsítve, a gépi tanulás (machine learning) az informatika egy olyan ágazata, ami a számítógépes rendszerek „tanításával” foglalkozik. A gépi...
Milyen SEO-gyilkos hibákat követhetsz el webhelyed átalakítása során (és hogyan előzheted meg őket)
SEOINFO
2019-01-07
Indexelhetővé tetted a fejlesztői környezetet a keresőmotorok számára A fejlesztési fázist mindenki sajátosan kezeli, ahogyan neki kényelmes. Vannak, akik létrehoznak egy alkönyvtárat...
Negatív SEO: Hogy működik, és hogyan védekezz ellene
SEOINFO
2019-01-03
1. Spam jellegű hivatkozások elhelyezése vagy jó minőségű linkek eltávolítása Ez talán a leggyakoribb negatív SEO taktika, de szerencsére egyre kevésbé hatékonyabb, ugyanis a rossz...