5 tanács a tökéletes kulcsszó megtalálásához: így találj tökéletes kulcsszót webtartalmaidhoz

5 tipp, hogy megtaláld a tökéletes kulcsszót webhelyed tartalmához

Először is, miért is kellene megtalálnod a tökéletes kulcsszót? A válasz nagyon egyszerű: azért, hogy vevőid megtaláljanak téged! A kulcsszavak ugyanis a SEO, azaz keresőoptimalizálás alapját képzik, amik segítenek abban, hogy releváns vásárlóközönséggel növeld az oldalad forgalmát. A tökéletes kulcsszó az egyik szó szerinti kulcsa annak, hogy sikerre vidd SEO stratégiád. De hogyan találd meg a tökéletes kulcsszót?

5 tanács a tökéletes kulcsszó megtalálásához

#1. Gondolkodj a vevőd fejével!

Biztosan nem először hallottad már ezt, ahhoz, hogy sikeres terméket állíts elő, vagy hatékony szolgáltatást nyújts, ezt pedig megfelelőképpen kommunikálni tudd az érintettek irányába egy kicsit át kell állnod a másik oldalra, és úgy kell szemlélned a dolgokat, mintha nem eladni szeretnéd azt a bizonyos terméket, hanem megvenni. Ehhez persze először arra lesz szükség, hogy azonosíts a célközönségedet, ugyanis az ő helyükbe kell képzelned magad, sőt a legjobb, ha nem csak elképzeled, hanem meg is kérdezed őket. Mit írnál be a Google-ba, ha ezt a terméket keresnéd, milyen kifejezéseket használnának az ügyfeleid? Plusz tipp: ne ess abba a hibába, hogy a szakzsargonokra hagyatkozol, ugyanis egy átlagos vásárló nem szakértő, hétköznapi kifejezéseket használ!

 

#2. Tanulmányozd a versenyt!

A piac ismerete legalább annyira elengedhetetlen, mint a vevők ismerete, tanulmányozd hát a versenytársaidat is! Persze nem azért, hogy utánozd őket, sokkal inkább azért, hogy elemezd! Egész egyszerűen csak készíts egy listát a fő versenytársaidról, keresd fel a weboldalukat, és nézd meg, hogy milyen kulcsszavakat céloztak meg. Olvasd el a tartalmat és nézd meg a metacímkéket is! Ne sajnáld erre az időt, hiszen ez egyrészt segíthet jobban átlátni a dolgot, másrészt pedig új ötleteket is szerezhetsz. Persze nem azt mondjuk, hogy a versenytársak által választott stratégia a tökéletes, de kiindulási alapnak semmiképpen SEM utolsó!

 

 

#3. Használj long tail kulcsszavak!

Sokan már ott elrontják, hogy azt hiszik, hogy egy kulcsszó csupán egyetlen egy szóból állhat, pedig ez nagyon nem így van, sőt, a long tail, azaz a hosszabb kifejezésből, jellemzően 3-4 szóból álló kulcsszavak virágkorukat élik. Bár a long tail kulcsszavaknak alacsonyabb a keresési mennyiségük, sokkal, de sokkal relevánsabb eredményeket adnak. Egy példát is mondok, hogy érthetőbb legyen. Bár biztosan sokkal többen írják be a Google-be, hogy hotel, de ha valaki a Balatonra akar menni egy romantikus wellness hétvégre, akkor sokkal jobban jársz a romantikus wellness hotel a Balatonnál kifejezéssel, mint a hotellel, ha valaki Budapesten szeretne egy éjszakára megszállni, akkor hiába is jelensz meg elsőnek, úgysem fog téged választani, mert nem releváns az eredmény az ő szempontjából.

 

 

#4. Használj kulcsszó elemző szoftvereket!

Persze manuálisan is nagyon hatékonyan lehet kezelni a kulcsszavakat, de ha egyszer rendelkezésre állnak nagyon jó kulcsszó kezelő, elemző rendszerek teljesen ingyen is akár, akkor miért ne használnánk őket? Ezek nemcsak lehetséges kulcsszavakat javasolnak, hanem elemzik is a hatékonyságukat, megmutatják a trendeket. Ha használod a Google Ads-et, akkor mindenképpen használd ezt a funkcióját is!

 

#5. Elemezd az eredményeket!

Nagy titkot nem fogok elárulni, anélkül, hogy figyeled az eredményeket, és ezeket elemzed, csak a legnagyobb szerencse mellett tudsz előrébb lépni seo terén. Miután megtaláltad a tökéletes kulcsszót, folyamatosan ellenőrizd, hogy hogyan teljesít. Egyrészt a versenytársak is fognak reagálni, másrészt pedig a trendek is folyamatosan változnak, úgyhogy nem szabad sosem abbahagyni a kutatást! 
 

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések