5 gyakori hiba a keresőoptimalizálásban

5 gyakori SEO hiba (és elkerülésük)

A SEO az online marketing egyik legösszetettebb ágazata, ami – sokak véleményével ellentétben – messze túlmutat egy webhely tartalmának és technikai hátterének optimalizálásán. Az eredményes keresőoptimalizáláshoz manapság a felhasználói élményre is komoly hangsúlyt kell fektetni. Ezzel kapcsolatban olvashatsz most néhány gyakori SEO hibáról, és persze, hogy hogyan kerülheted el őket.

nő gépel macbook laptopon a Google előtt

Nem törődsz a webhely sebességével

Listánk első gyakori seo hibája a webhely sebességével kapcsolatos. Minél gyorsabban töltődnek be oldalaid, annál jobban tetszenek majd a felhasználóknak és Google-nak is. Az oldalélmény már hivatalos rangsorolási szempontnak számít, így a lassabb webhelyek alacsonyabb pozíciókba kerülnek.

A Google PageSpeed Insights eszközével ellenőrizheted, hogy oldalaid megfelelnek-e a Google elvárásainak, és hogy hogyan gyorsíthatod fel őket.

Sok webhelyen például túl nagy fájlméretű képek szerepelnek, amelyek jelentősen lelassíthatják az oldalak betöltési sebességét. Ezek megfelelő átméretezésével és tömörítésével nagyon sokat javíthatsz a teljesítményen.

Amennyiben WordPresst használsz, ellenrőizd, hogy milyen bővítményeket használsz webhelyeden. Meglehet, hogy néhány aktív ugyan, de egyáltalán nem használod ki őket, és csak lassítják a működést.

 

Nem a megfelelő kulcsszókat célzod meg

Ha rangsorolni szeretnél, akkor nem mindegy, hogy milyen kulcsszókra koncentrálsz oldalaidon. Meglepően sokan céloznak meg általános kifejezéseket tartalmaikban, amelyekkel a heves verseny miatt nehéz, vagy lehetetlen jó rangsorolást elérni.

Újdonsült használtautó-kereskedőként például nem éri meg a „használtautó” kulcsszóval foglalkozni, hiszen az első találatok tele vannak jólismert webhelyekkel, amelyeket már hosszú évek óta ismernek az emberek. Ha azonban helyi kulcsszót kovácsolsz belőle (pl. „használtautók Eger”), akkor máris jóval szűkösebb versenymezőnnyel kell megküzdened a magasabb pozíciókért és kattintásokért.

Minél több szóból álló, konkrétabb kulcsszókat célzol meg, annál nagyobb az esélye, hogy jól rangsorolsz majd rájuk. Persze az ilyen kulcsszókra kevesebben is keresnek rá, de ne feledd, hogy az ilyen keresések mögött sokkal határozottabb szándék is áll majd.

Igyekezz minél több oldalon ilyen hosszabb, úgynevezett Long-tail kulcsszókat használni, hogy minél több releváns kereső figyelmét tudd megragadni tartalmaiddal.

 

Nem ösztönzöd kattintásra az embereket

A metaadatokról manapság nem sűrűn hallani a seo kapcsán, pedig nagyon is fontos foglalkozni velük. A metaadatok azok a tartalmaiddal kapcsolatos információk, amelyek a keresőmotoroknak szólnak. Ezen információk egy része a kereső felhasználóknak is megjelenik a találati oldalakon – egész pontosan a tartalom címe és leírása.

Az oldal címe, azaz a „meta title” fontos rangsorolási tényező, ezért megfelelően kell optimalizálnod webhelyed valamennyi oldalán. Mindig érdemes elhelyezni benne a kulcsszót, és ügyelni rá, hogy ne legyen túl hosszú, nehogy a Google levágja a végét.

Az oldal leírása, azaz a „meta description” már rég óta nem rangsorolási szempont a Google részéről, de segíthet kattintásra ösztönözni a kereső felhasználókat. Ez a leírás általában egy rövid összefoglaló az oldal tartalmáról, de egyben egy meggyőző üzenet is lehet a keresők számára, hogy miért érdemes pont ezt a találatot választaniuk a sok közül.

 

Nem törődsz a tartalom minőségével

„A tartalom a király” gondolat már hosszú évek óta a keresőoptimalizálás és a tartalommarketing egyik legszilárdabb eszméje, sok webhely azonban a mai napig nem képes (vagy hajlandó) minőségi tartalmakkal előállni látogatói számára. Ez egy meglepően gyakori SEO hiba, amibe jobb nem belefutni.

Egy keresőmotor sokkal könnyebben meg tudja állapítani oldalad témáját 500 szóból, mint 50-ből. Néhány rövid mondattal nehéz lesz bebizonyítanod a Google-nak és a látogatóknak, hogy szakértő vagy az adott területen. Az ilyen találatokat ritkán látni az első pozíciókban, hiszen általában nem kínálnak valódi értéket az olvasóknak.

Persze nem szabad megfeledkezned róla, hogy elsősorban nem a Google-nak készülnek tartalmaid, hanem célközönségednek. Ha sikerül megfelelned az ő elvárásaiknak, akkor azt a Google is nagyra értékeli majd.

 

Nem sikerül megtartanod látogatóidat

Miután a látogatók megérkeznek webhelyedre, a következő feladatod ott is tartani őket. Nincs értelme a forgalomnak, ha az emberek nagy része rögtön vissza is fordul a keresőtalálatok közé, miután elolvasott valamit webhelyeden.

Ha szeretnéd tovább megőrizni az emberek figyelmét, akkor használj valamilyen CTA-t, azaz felhívást. Ez általában egy gomb, ami a következő lépésre ösztönzi a látogatókat. Ez lehet egy „Vásárolja meg most” vagy „Tudjon meg többet” feliratú gomb, vagy bármi, amire szeretnéd rávenni az embereket.

Ne vidd azonban túlzásba- ezek a gombok könnyedén elvonhatják a figyelmet egymásról, és összezavarhatják az olvasókat, ha nem egyetlen dologra koncentrálnak.

Gyakori kérdések

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések