Erre lesz szükséged a hatékony éttermi SEO-hoz

Éttermi SEO – Tippek a sikeres keresőoptimalizáláshoz

Végre valahára megnyitottad álmaid éttermét, azonban bármilyen finom fogásokat is készítesz és bármilyen széles mosollyal is várod vendégeidet, mindez nem sokat ér majd, ha az emberek a nevedet sem tudják.

A digitális korban digitális módszerekkel kell népszerűsítened éttermedet, különöse tekintettel az éttermi SEO-ra. Íme néhány hasznos, bevált tipp ehhez!

egy étterem bárpultja

1. Készítsd el és optimalizáld webhelyedet

Az éttermi seo-hoz mindenekelőtt egy jó webhelyre lesz szükséged. Fordíts időt a reszponzív design, a gyors működés, az észszerű navigáció és a hasznos tartalmak kialakítására is.

Ne feledkezz meg egy “Elérhetőségek” oldal kialakításáról SEM, amelyen feltünteted éttermed címét, telefonszámát és egyéb elérhetőségeit. E mellett jelenítsd meg a nyitvatartással, speciális ajánlatokkal, kiszállítással, akciókkal és hasonló információkat is.

Egy blog kialakításával több forgalomra tehetsz szert, illetve gondolatvezetőként pozícionálhatod magadat a vendéglátásban. Ehhez persze olyan tartalmakat is kell feltöltened blogodra (méghozzá rendszeresen), amelyek hasznosak és értékesek lehetnek ideális vendégeid számára.

Próbáld meg természetesen használni a kulcsszókat oldalaidon, kerüld azok halmozását. Ügyelj a tartalmak felosztására is - használj H1-H2-H3 címsorokat, amik átláthatóbbá teszik a szövegeket.

Végezetül ne felejtsd el összelinkelni egymással a kapcsolódó tartalmakat.

 

2. Helyezd el éttermed webhelyét különféle linkkatalógusokban

A Google népszerűsége ellenére még mindig sokan használnak különféle linkkatalógusokat és vendéglátó-listákat az interneten. Az érdeklődők ezeken megnézhetik, hogy miket mondtak a korábbi vendégek az ételek minőségéről, a helyek tisztaságáról, a kiszolgálásról és így tovább.

Nagyon sok lehetséges vendégről maradsz tehát le, ha nem regisztrálod éttermedet ezekre a listákra.

 

3. Használd a Google Cégprofilt

Ha már itt tartunk. A Google egy saját adatbázissal is rendelkezik, amelybe regisztrálhatod éttermedet. A Google Cégprofil segítségével egy ingyenes adatalapot hozhatsz létre, amely megjelenik majd minden olyan lehetséges vendégnek, aki a közelben keres magának étkezési lehetőségeket.

Ez különösen az olyan vendégek figyelmét segít megragadni, akik csak gyorsan szeretnének találni valamit a környéken, és nincs kedvük vagy idejük a különböző online katalógusokban nézelődni.

4. Légy konzisztens

Függetlenül attól, hogy hol tünteted fel éttermed elérhetőségeit és nyitvatartását, nagyon fontos, hogy minden felületen aktuális és azonos információk jelenjenek meg.

Nincs is rosszabb annál, mint amikor valaki két helyen két különböző adatot lát, vagy csak egy helyen ellenőrzi például a nyitvatartást, de ott is olyat, ami már nem érvényes.

 

5. Érdemeld ki az emberek bizalmát online véleményekkel

Az éttermi seo egyik legfontosabb feladata a visszajelzések összegyűjtése (és ösztönzése). Ha vendégeid elégedettek voltak a fogásokkal, akkor érd el, hogy másokkal is megosszák ezt.

Kérd meg őket, hogy írjanak véleményeket éttermed Google adatlapjára, és/vagy más felületekre is, ahol jelen vagy. A Google és más platformok keresőmotorjai általában előrébb helyezik a találatok között azokat a helyeket, amelyek rendszeresen kapnak pozitív értékeléseket a felhasználóktól.

 

6. Kínálj releváns tartalmakat

Fontos, hogy a tartalmak párhuzamban álljanak éttermed jellegével, illetve vendégeid érdeklődési köreivel is. Ha például az olasz konyhára specializálódtál, akkor írhatsz a különböző olasz gasztronómiai szokásokról, megoszthatsz recepteket, a különleges olasz fogások jellemzőit, történetét, és így tovább.

 

7. Foglalkozz a közösségi médiával

Habár az éttermi SEO-t és a közösségi médiát ritkán szokás egy bekezdésben emlegetni, az online fellelhetőség érdekében mindenképpen érdemes kialakítanod egy-egy üzleti profilt éttermed számára a népszerűbb platformokon.

A Facebookon, X-en (Twitteren) és más hálózatokon megosztott tartalmak új linképítési lehetőségeket is kínálnak majd.

 

8. Figyelj oda ügyfeleidre

Persze a közösségi médiának is csak úgy van értelme, ha aktívan foglalkozol a platformok közösségi részével is. Ha rendszeresen posztolsz tartalmakat, de nem olvasod el a hozzászólásokat, akkor hasznos visszajelzésekről maradsz majd le.

Ezzel szemben, ha igyekszel válaszolni az emberek kommentjeire, akkor egyrészt többet tudhatsz meg igényeikről és panaszaikról, másrészt pedig látni fogják, hogy számít a véleményük és odafigyelsz a mondandójukra.

 

9. Kínálj pazar felhasználói élményt

Nehéz manapság az éttermi SEO-ról beszélni úgy, hogy ne említsük meg a felhasználói élményt. Webhelyednek tökéletesen kell működnie valamennyi mobileszközön (beleértve az okostelefonokat és táblagépeket is), illetve gyors, biztonságos, logikus böngészési élményt kell nyújtania minden látogató számára.

Ügyelj az elemek méretére, főleg a mobilos elrendezésben, és törekedj rá, hogy minden tartalom másodpercek alatt megjelenjen a látogatóknak.

 

10. Ellenőrizd az eredményeket

Az éttermi SEO egy hosszadalmas folyamat, amit nem lehet egyik napról a másikra kivitelezni. Éppen ezért mindig tudnod kell, hogy hol jársz éppen céljaid megvalósításában. Ebben a Google Analytics segít majd, amivel valós időben nyomon követheted látogatóid tevékenységeit webhelyed minden egyes oldalán.

Emellett tartsd számon azt is, hogy milyen pozíciókban sikerül rangsorolnod a számodra fontos kifejezésekre. Ezt legalább havonta 1-2 alkalommal ellenőrizd, hogy tudd, hatásosak-e SEO törekvéseid.

Gyakori kérdések

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések