Google: Így tudjuk gyorsabban felfedezni új webhelyedet
John Mueller, a Google munkatársa egy olyan érdekes tanácsot osztott meg az új webhelyek felfedezésével kapcsolatban, amit ritkán emlegetnek a téma kapcsán. A taktika egy gyakori hiba megelőzésével segíti felgyorsítani a felfedezés folyamatát.
Tippek egy webhely gyorsabb felfedezésére?
Egy új webhely elindítása lehetőséget kínál arra, hogy felhasználd minden eddigi tapasztalatodat, és elkerüld a korábbi hibákat, amikbe előző projektjeidnél belefutottál.
Egy Reddit felhasználó nemrégben egy új domaint regisztrált és arra volt kíváncsi, hogy a többi felhasználó szerint mi az a három legfontosabb dolog, amire oda kell figyelni egy új webhely beindításakor. A kérdező már előre megjegyezte, hogy a domain Search Console-hoz való hozzáadása és más alapvető tippekre nincs szükség, és a webhely témája SEM szempont. A fő cél az, hogy a webhely már az első hat hónapban jelentős forgalmat kapjon.
A kérdés így szólt:
„Tegyük fel, hogy van egy vadonatúj domained, és azt a feladatot kaptad, hogy szerezz forgalmat a következő 6 hónapban. A réspiac és a cég nem számít, és az olyan alapok SEM számítanak, mint az „add hozzá a domainedet a Google Search Console-hoz”.
Áruljátok el, hogy mi az első 3 magas prioritású dolog, amit implementálnátok”
A legtöbb pontot kapott válasz
Érdekesmód, a legtöbb pontot kapott válaszban teljesen magától értetődő javaslatok szerepeltek:
„Elkészítem a landing oldalakat/tartalmakat a tölcsér legalján található kulcsszólehetőségekhez és onnan haladok felfelé.”
Teljesen alapvető, hogy a webhely információs szerkezetét már előre meg kell tervezni (pl. a kulcsszókat, a témaköröket, a legfontosabb oldalakat, a belső hivatkozási stratégiát és így tovább). Ez a válasz minden tekintetben helyes, de meglehetősen nyilvánvaló is egyben.
A hozzászólás így folytatódott:
„Megszerzem a márkát a fő közösségi médiákon.
Megszerzem a legegyszerűbben elhelyezhető említéseket és könyvtári bejegyzéseket, amikről tudom, hogy indexelésre kerülnek. Plusz a releváns réspiaciakat.
Reaktív digitális PR-ba kezdek, ami a fő elsődleges linképítési kampányom lesz.”
Szintén teljesen alapvető dolgok. Viszont valaki más is hozzászólt a beszélgetéshez…
John Mueller SEO tippje egy új webhely beindításához
John Mueller javaslata technikai irányból közelíti meg a kérdést, és nagyon értékes lényegében minden új webhely felfuttatásához:
„Csak hozzászólnék én is – ha nincs még kész a webhelyed, akkor vagy kapcsold ki a DNS-t, vagy helyezz ki egy egyedi ideiglenes oldalt. Ne használj közönséges ideiglenes oldalt a szerverről vagy a CMS-től. Általában több időbe telik felismerni egy olyan webhelyt, amiről tudjuk, hogy parkolt / duplikált, mint egy normál webhelyt.”
Kapcsold ki a DNS-t
A DNS, azaz a tartománynévrendszer feladata domain nevekké alakítani az IP címeket. DNS nélkül nem csak IP címekkel kereshetnénk rá a webhelyekre, könnyen megjegyezhető domain nevek helyett. A domain nevek tehát csak megmutatják, hogy hol vannak a tartalmak, de azok konkrét címe az IP.
A DNS kikapcsolásával a Google nem fogja tudni felfedezni az IP címet, amire a domain mutat, tehát olyan lesz, mintha nem is létezne a webhely.
Ne használj szerver vagy CMS által készített sablonos ideiglenes oldalt
Egy közönséges ideiglenes oldal olyan, mint egy parkolt domain – mintha egy hamis jelet küldenél a Google-nak arról, hogy valami létezik azon az IP-n ami a domain név mögött áll.
Mueller javaslata szerint azért ajánlott kikapcsolni a DNS-t és mellőzni a sablonos ideiglenes oldalakat, mert így a domain név nem egy közönséges ideiglenes oldalra mutat majd. Így a Google nem egy „üres”, semmilyen oldalt talál majd a domain neven.
Mindez tehát azt jelenti, hogy a Google gyorsabban felismeri és indexeli azokat a webhelyeket, amelyek domain nevén sosem szerepelt közönséges ideiglenes oldal és amelyek domain neve lényegében nem létezik.
További taktikák
Íme néhány további általános javaslat egy új webhely beindításához, Mueller hozzászólásától függetlenül.
1. Védd be domainedet
Domainedet többféleképpen is „bevédheted”, de amiről ritkábban esik szó, az a különböző domainvariációk regisztrálása, megelőzve ezzel, hogy mások felvásárolják azokat és megpróbálják megszerezni a hozzád érkező forgalmat.
Egyes/többesszámú változatok
Ha domained neve egy egyesszámú főnevet tartalmaz, akkor nézd meg, hogy a többesszámú verziója is megvásárolható-e. Például ha ruhákban utazó céged domainje a KalapKabat.hu, akkor nézz utána, hogy elérhető-e a KalapokKabatok.hu, KalapokKabat.hu és a KalapKabatok.hu is.
Csapj le a lehetséges gTLD-kre
Ha webhelyedet egy .hu TLD-vel regisztrálod, akkor meglehet, hogy érdemes lesz lefoglalni a .net, .org, .info és egyéb végződésű címeket is.
Különböző sorrendű szavak
Visszatérve a KalapKabat.hu-hoz, a KabatKalap.hu is hasznos lehet, vagy bármilyen más variáció a szavak sorrendjére, amelyekkel ügyfeleid összekeverhetik valódi webcímedet.
2. Gondolkodj rögtön nagyban
Egyesek, még ha nem is szándékosan, de egyetlen témára korlátozzák magukat domain nevükkel, mert úgy vélik, hogy egy adott cím megbízhatóbbnak tűnik és jobban konvertál majd. Néhány évvel később aztán szeretnének más témákat is lefedni tartalmaikkal, de rájönnek, hogy sarokba szorították magukat egy nagyon szűk célzású domainnel.
Ezért érdemes inkább a márkanevet választani, vagy legalább egy olyan domaint, ami később több témakört is magába foglalhat. Persze a jövőt lehetetlen megjósolni, de érdemes kicsit hosszabb távokon gondolkodni – még akkor is, ha épp nincsenek terveid a jövőt illetően.
3. Készíts egy szimbólumot a webhelynek
Egy másik jó taktika valamilyen egyedi szimbólumot vagy kabalafigurát készíteni, ami a webhelyt képviseli, és apróbb ikonfelbontásokban (pl. 16x16 képpont) is jól mutat.
Nem kell, hogy egy falra való művet alkoss, inkább az a fontos, hogy egyedi legyen, és jól mutasson több méretben és felületen is. Ez persze lehet céged logója is, vagy, ha még nincs, akkor kitalálhatsz neki egyet (habár azt talán jobb ötlet egy designerre bízni).
Képzeld el, hogy milyen jól mutat majd ez a jel egy márkás sapkán, pólón, tollon, bögrén stb.
Gyakori kérdések
Mi az az indexelés?
Az indexelés az a folyamat, amely során a Google vagy egy másik keresőmotor felvesz egy weboldalt az adatbázisába. Csak azok a tartalmak jelenhetnek meg a keresőmotorok találatai között, amelyek szerepelnek a keresőmotor indexében.