A Google tippjei a technikai SEO problémák elhárítására
A Google megosztott egy hasznos videót az általános technikai SEO problémák azonosítására. A Search Console egyes eszközei kifejezetten ezt a célt szolgálják, sokan viszont nem is tudnak ezekről a lehetőségekről. Lássuk tehát a Google tippjeit!

1. Ellenőrizd az URL indexelhetőségét
Egy gyakori technikai seo probléma, hogy az URL valamilyen okból nem indexelhető a Google számára. A Search Console „URL-ellenőrzés” eszközével többek között azt is kiderítheted, hogy a Goolge indexelte-e az adott oldalt, vagy hogy egyáltalán indexelhető-e a keresőmotor szemében. Amennyiben az URL nem indexelhető, a Google megpróbálja megítélni, hogy miért, és ez alapján hozzáláthatsz a hibaelhárításhoz.
Ugyan ez az eszköz megmutatja azt is, hogy mikor történt az URL utolsó feltérképezése. Ebből leszűrheted, hogy a Google mennyire érdeklődik az adott oldal iránt.
Ha az oldal tartalma ritkán változik, akkor a Google is ritkábban fog visszatérni rá térképezés céljából, ezért ne ijedj meg, ha a kevésbé gyakran frissített oldalaknál régebbi dátumok jelennek meg.
Itt kérheted továbbá, hogy a Google újra feltérképezze az adott URL-t.
2. Ellenőrizd, hogy a Google egy másik, duplikált tartalmat részesít-e előnyben
Ha az URL indexelhető, akkor nézz utána, hogy az oldal egy másik tartalom másolata-e, illetve létezik-e belőle kanonikus verzió.
A videó szerint ez nem feltétlenül baj:
„A feltérképezés után azt érdemes ellenőrizni, hogy [a Google] duplikáció miatt figyelmen kívül hagyja-e [az oldalt], és hogy a kanonikus URL egy másikra mutat-e.
Az esetek többségében ez rendben van. Még ha a kanonikus URL nem is az, amire számítottál, a tartalom indexelve van, és feltűnik majd a keresőtalálatok között, tehát ez általában rendben van.”
A Google mindemellett azt javasolja, hogy ne használd a gyorsítótárat vagy a site: keresőoperátort bármilyen diagnosztikai célra. Egy oldal például szerepelhet az indexben, de nem biztos, hogy megjelenik majd egy site: keresés találatai között.
A site: és más keresőoperátoroknak valójában semmi kapcsolatuk nincs az indexszel:
„Ne használd a gyorsítótárat vagy a site: keresőoperátort és funkciókat mert nem hibakereséshez készültek és megtévesztő eredményeket adhatnak, ha hibakereséshez használják őket.”
Ez mindig is így működött.
3. Ellenőrizd a megjelenített HTML-t
Ez egy remek, mégis ritkán emlegetett tanács, ezért jó, hogy a Google megemlíti. A keresőmotor felhívja rá a figyelmet, hogy egy weboldal HTML forráskódja nem feltétlenül azonos azzal, ami a felhasználónak megjelenik.
A megjelenített HTML az, amit a felhasználó böngészője hoz létre a JavaScript közreműködésével, és ezt látja a Googlebot is, ami a feltérképezést végzi.
Ha tehát arra gyanakszol, hogy ezzel lehet valami baj, akkor a megjelenített HTML-re is érdemes lesz ránézni:
„…ellenőrizd, a megjelenített HTML-t és a HTTP választ, hogy nem-e veszel észre bennük valami szokatlant. Például egy váratlan hibaüzenetet vagy hiányos tartalmat valamilyen technikai probléma miatt a szerveren vagy az alkalmazásod kódjában.”
A megjelenített HTML megtekintéséhez a Google a következő útmutatást kínálja:
- Vizsgálja meg az URL-t úgy, hogy beírja az URL-t közvetlenül az URL-ellenőrző eszközbe, vagy kattintson a vizsgálati linkre a legtöbb Search Console-jelentésben megjelenő URL mellett.
- Kattintson az Élő URL tesztelése > Tesztelt oldal megtekintése lehetőségre.
- A HTML lapon látható az oldal megjelenített HTML-kódja.
A ">Google videója itt tekinthető meg.
Gyakori kérdések
Mi az a technikai SEO?
A technikai SEO a webhelyek „kulisszák mögötti” optimalizálására utal. Célja a webhely feltérképezhetőségének, sebességének, biztonságának és általános stabilitásának biztosítása és ezzel a felhasználói élmény javítása.
Miért fontos a technikai SEO?
A technikai SEO-ra azért van szükség, hogy a Google és a felhasználók is gond nélkül böngészhessék a webhely valamennyi tartalmát.