Mi köze van a közösségi médiának a keresőoptimalizáláshoz?

Mik azok a közösségi jelek és mi közük van a keresőoptimalizáláshoz?

Biztosan sokszor hallottál már arról, hogy a keresőoptimalizálásnak és a közösségi médiának (vagyis a közösségi jeleknek) valami köze van egymáshoz, azonban nagyon ködös vidéke ez a SEO-nak, és rengeteg téves információ kering a témáról az interneten – egyáltalán mik azok a közösségi jelek?

 

Cikkünk célja tisztázni néhány zavaros pontot, azonban fontos megjegyezni, hogy a különböző keresőmotorok algoritmusait csak nagyon kevés ember ismeri, hiszen ezek az információk féltve őrzött titkok. Az alábbiakban tehát összegyűjtött információkból dolgozunk, de biztosak vagyunk benne, hogy mire a végére érsz, te is tisztábban látod majd a dolgokat!

Mi köze van a közösségi médiának a keresőoptimalizáláshoz?

Mik azok a közösségi jelek?

A közösségi jelek azt az aktivitást (reakciók, hozzászólások, megosztások) jelentik, amelyet tartalmaid kapnak a közösségi platformokon, például a Facebookon, az Instagramon, a Twitteren, vagy éppen a Pinteresten. Az aktivitás egy rendkívül fontos mutató a közösségi média marketingben, ugyanis megmutatja, hogy mennyire népszerűek a különböző bejegyzések, és a közösségi platformok algoritmusai is nagy súlyozással mérik őket a belső rangsoroláskor. Ezt a belső rangsorolást nem szabad összetéveszteni azzal a rangsorolással, amit a keresőoptimalizálás során próbál az ember feltornászni!

 

Segítenek a közösségi jelek a keresőoptimalizálásban?

A Google saját elmondása szerint a közösségi jelek nem számítanak közvetlen rangsorolási szempontnak. Fontos a „közvetlen” jelző, de hogy miért, arra nemsoká visszatérünk – a lényeg egyelőre az, hogy csak azért, mert egy bejegyzés népszerű a közösségi médián, a Google-ban nem kerül majd magasabbra.

 

A mikor még a cégnél dolgozott, Matt Cutts, a Google volt munkatársa egy hivatalos videóban azt állította, hogy a Google használ bizonyos közösségi adatokat, azonban ez 2010-ben volt, és az információ azóta elavult lehet.

 

A Bing már más tészta

A Bing esetén egészen más a helyzet, ugyanis a keresőmotor kétségtelenül figyelembe veszi a megosztásokat és a kedveléseket, és ezek hatással is vannak a keresőrangsorolására. Habár sokan figyelmen kívül hagyják alacsony kihasználtsága miatt, a Bing népszerűsége az elmúlt évek során lassan ugyan, de növekedett. A közösségi jeleket tehát már csak a Bing érdekében SEM szabad figyelmen kívül hagyni.

 

A Google és a közösségi jelek nem közvetlen értéke

Szóval hogyan segítik a közösségi jelek a keresőoptimalizálást a Google-ra? Nem közvetlenül, de nagyon is jelentősen! A helyzet egyszerűen az, hogy minél többen osztják meg a tartalmaidat a közösségi médián, vagy reagálnak, kommentálnak rájuk, annál többek hírfolyamában jelenik az majd meg az ismerősök által.

 

Ahogy a tartalmak ily módon terjednek, egyre többen kattintanak rájuk, és elképzelhető, hogy saját webes tartalmaikban (blogok, webhelyek, stb.) is hivatkoznak majd ezekre. A közösségi jelek tehát segíthetnek organikus linkeket szerezni, amelyek természetesen nagyon fontosak egy egészséges linkprofil felállításához.

 

Hogyan javítsd közösségi jeleidet?

A közösségi jeleknek tehát mindenképpen van valami haszna – a következő kérdés az, hogy hogyan szerezhetsz minél több kedvelést, megosztást, és hozzászólást bejegyzéseidre.

 

Hivatkozz webhelyekre

Fontos, hogy közösségi profilod adatlapján szerepeljen webhelyed URL címe. Ezek minden bizonnyal nofollow hivatkozások lesznek, tehát linkértéket nem örökítenek, de az ezeken át érkező forgalom nagyon is értékes, releváns lehet.

 

Használj igényes klikkcsalit

A klikkcsali címeket senki SEM szereti, de ezen a kategórián belül is megkülönböztethetünk igényes, és olcsó fajtákat. Az „Ecetet és cukrot tett a vízbe – nem fogod elhinni, hogy mi történt, amikor bekente vele a hónalját” és egyéb címek értelemszerűen túl erőltetettek, és számos platform igen drasztikusan fel is lépett ezek ellen az elmúlt években. Azonban ha betartod a szabályokat, akkor nem lesz gond.

 

Persze egy hangzatos cím nem elég – a mögötte álló tartalom valódban érdekes, értékes kell, hogy legyen, különben mindez csak rossz fényt vet majd márkád nevére.

 

Használj CTA-kat

A CTA-k, vagyis felhívások megadhatják azt az apró, utolsó lendületet, amire a felhasználóknak szükségük van, hogy rákattintsanak a hivatkozásra, amit megosztottál velük, vagy legalább aktivizálják magukat, és valamilyen közösségi jelet hagyjanak rajta (hozzászólás, reakció, megosztás).

 

Használj közösségi beépülő modulokat

Számos olyan beépülő modult helyezhetsz el webhelyeden vagy blogodon, amelyek segítségével a felhasználók egyetlen kattintással megoszthatják tartalmaidat ismerőseikkel kedvenc platformjukon. Minél többen osztják meg tartalmaidat, annál többekhez jut majd el – ennek a jelentőségéről pedig feljebb már bővebben beszámoltunk.

 

Csak a legjobb tartalmaidat oszd meg

Habár ez elsőre kissé logikátlanul hangzik, igyekezz csak legkiválóbb minőségű tartalmaidat megosztani. Ez segít majd, hogy a közösségi médián több figyelmet kapjanak bejegyzéseid. A Facebook például többet jelenít meg az olyan oldalak tartalmai közül, amelyek gyakran nagymértékű aktivitásra bírják rá követőiket – erre pedig csak a legjobb tartalmaid képesek!

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések