Milyen egy jó linkprofil, és hogyan szerezhetsz ilyet webhelyednek?

Milyen egy jó linkprofil, és hogyan szerezhetsz ilyet webhelyednek?

A visszahivatkozások, jó minőségű, tekintélyes linkek és horgonyszövegek témája már lehet, hogy a füleden jön ki, de sokan még mindig nem tudják, hogy mit is takar a linkprofil, vagyis, ami még fontosabb, a jó linkprofil fogalma, illetve hogy hogyan lehet olyan linkprofilt építeni egy webhelynek, amit a Google is elismeréssel vizsgálgat.

 

Mint azt bizonyára tudod, a hivatkozások rendkívül fontos rangsorolási szempontnak számítanak a Google szemében – a linkprofil nagyban hozzájárul egy webhely helyezéséhez, illetve sok büntetés is, amit a Google kioszthat a hivatkozásokkal kapcsolatos.

 

Mai cikkünkben mélyen beleássuk magunkat a linkprofil témájába, és megnézzük, hogy hogyan érhetsz el előkelő rangsorolást profilod optimalizálásával!

Milyen egy jó linkprofil, és hogyan szerezhetsz ilyet webhelyednek?

Milyen egy jó linkprofil?

Mielőtt megválaszolnánk ezt a kérdést, segíthet, ha definiáljuk, hogy mi nem számít jó linkprofilnak: egy jó linkprofil nem csak visszahivatkozásokból áll.

 

Persze a keresőoptimalizálás egyik aranyszabálya, hogy a visszahivatkozások a SEO legfontosabb elemei közé tartoznak, ami valóban így van, hiszen lehet bármilyen jó egy tartalom, ha senki sem „szavaz” rá tekintélyes hivatkozásokkal, akkor a Google-t sem igazán érdekli majd.

 

Ha nagyon le szeretnénk egyszerűsíteni a dolgokat, akkor elég annyit mondanunk jó linkprofilnak két fő tulajdonsága van: tele van jó minőségű, erős tekintélyű visszahivatkozással, és kevés spam jellegű, gyenge visszalinket tartalmaz.

 

Azonban túlzás lenne azt állítani, hogy csak a visszahivatkozások alkotják egy webhely linkprofilját, és ezzel, hogy más linkek nem is számítanak a rangsorolásban. A visszahivatkozások csupán a linkprofil részei! Ez egy sokkal komplexebb téma, aminek a legfontosabb elemeit a következőkben szeretnénk ismertetni.

 

Egy jó linkprofil legfontosabb elemei

 

Márkás horgonyszöveg

Ha részletesebben is le szeretnéd bontani egy webhely rangsorolását érintő tényezőket, akkor a következőképpen néz ki a lista:

- A legfontosabb webhely-rangsorolási szempont: a linkprofil

-- A linkprofil legfontosabb tulajdonsága: a visszahivatkozások minősége

--- A visszahivatkozások minőségét befolyásoló legfontosabb tényező: a horgonyszöveg

---- A horgonyszövegek legfontosabb tulajdonsága: a változatosság

 

A változatosság kulcsa a márkás horgonyszövegek használata – a Google nagyra értékeli ezeket. Egy horgonyszöveg akkor számít márkásnak, ha a cég nevét is tartalmazza. Ha például van egy építészeti irodád, aminek a neve „Szép Otthon” akkor a márkás horgonyszövegben úgy nézne ki, hogy Szép Otthon, és erre kattintva a felhasználók webhelyed kezdőlapjára kerülnének át.

 

A márkás horgonyokat már kulcsszavakkal együtt, vagy „hígítva” (erről később) is lehet használni, például természetesen elhelyezve egy mondatban.

 

Egy minőségi linkprofil sok-sok ilyen márkás horgonyszöveget tartalmaz. Bizonyos esetekben akár az összes horgonyszöveg 20%-a is lehet a márka neve anélkül hogy, az ártana a webhely linkprofiljának.

 

Szemantikailag kapcsolódó horgonyszöveg

A változatosságban sokat segíthet az is, ha a horgonyszöveg szemantikailag is releváns. Bizonyára hallottál már arról, hogy a Google az úgynevezett szemantikai szempontok alapján is vizsgálja a webhelyek tartalmait, és még akkor is képes visszaadni releváns találatokat, ha az adott tartalomban nem is szerepel a keresett kulcsszó.

 

Ha például a megcélzott kulcsszavad a „kertészkedés”, akkor meglehet, hogy a Google az olyan felhasználóknak is megjeleníti majd, akik a „növénygondozás” szóra kerestek rá. Ha linkprofilodban olyan horgonyszövegek is szerepelnek, amelyek szemantikailag hasonló kulcsszavakat használnak, akkor az változatosabb profilt eredményez.

 

Hígított horgonyszöveg

Ahogy már fentebb említettük, vannak hígított horgonyszövegnek is – ezek a minőségi linkprofil fontos elemei.

 

Mióta a Google beindította a Penguin algoritmust, a túloptimalizált horgonyszövegek sokat árthatnak egy webhelynek, míg a hígított horgonyszövegek sokkal többet segíthetnek.

 

Hígítottnak számít egy horgonyszöveg, ha több szó is szerepel benne, amelyek közül némelyik releváns, míg a többi nem. Visszatérve az előző kertészeti példánkhoz, egy jól hígított horgonyszöveg így nézhet ki: „Érdekli a növénygondozás? Szakembereink cikkei között minden ehhez szükséges információt megtalál!” (a vastag, aláhúzott rész lehetne a link).

 

Ez egy egész mondatnyi félig releváns, hígított horgonyszöveg, és még csak egy márkanév sincs benne – mert nem kötelező, hogy minden horgony márkás legyen. Minél hígabb (de még releváns) a horgonyszöveg, annál jobb!

 

A hivatkozó webhely relevanciája

Ezt a koncepciót eredetileg a Teoma váltotta valósággá, amely ma már önállóan nem létezik ,mert az Ask.com része. A hivatkozó webhely relevanciája minden valamirevaló keresőmotor algoritmusa számára fontos szempont.

 

A koncepció végtelenül egyszerű: fontos, hogy a webhelyedre mutató hivatkozások olyan más webhelyekről érkezzenek, amelyek témájukban hasonlítanak saját webhelyedhez, tehát kapcsolódóak, relevánsak.

 

Ha például egy gasztronómiai webhely hivatkozik egy politikai blogra, akkor az a hivatkozás messze nem lesz olyan értékes, mintha egy másik főzéssel kapcsolatos webhelyre mutatna. Ezt igazán nem is érdemes mélyebben magyarázgatni.

 

A hivatkozás szövegkörnyezetének relevanciája

A relevancia nem csak webhelyszinten fontos – egy jó linkprofil olyan hivatkozásokból áll, amelyek horgonyszövegét releváns tartalmak vesznek körül. Nézzünk meg erre is egy példát.

 

Tegyük fel, hogy egy neves ingatlanokkal foglalkozó webhelyre felkerül egy cikk, amiben arról van szó, hogy hogyan érdemes kicsinosítani egy kertet tavasszal, és ebből a cikkből hivatkoznak is a webhelyedre. Igen ám, csak hogy a te webhelyed ingatlanmarketinggel foglalkozik, a link pedig éppen egy olyan bekezdésben szerepel, amiben a legszebb madáretetőkről van szó. Mivel a webhely első sorban ingatlan témákkal foglalkozik, ezért a hivatkozás segíti saját ingatlanmarketinges webhelyedet, de a link a madáretetők közé került, ami nem kifejezetten releváns céged tevékenységeihez.

 

Ezzel szemben, ha a cikk végig az ingatlanmarketingről szól, és a benne szereplő hivatkozás egy olyan bekezdésben van, ami a te cégedről beszél (és még márkás is), akkor az a hivatkozás kiváló minőségű lesz relevancia szempontjából.

 

Másodkézből kompromittált linkelő webhely

Nos, ez így elsőre meglehetősen összetettnek hangzik, de nézzük meg, hogy pontosan mit is jelent. Akkor beszélünk „másodkézből kompromittált linkelő webhelyről”, amikor egy rád hivatkozó webhely önmagában nem spam webhely, DE hivatkozik egy spam webhelyre, és spam hivatkozások is mutatnak rá.

 

Az algoritmus ezt úgy értelmezi, hogy az a hivatkozás, ami erről a webhelyről mutat sajátodra, egy „rossz környékről” érkezik. Ez csökkenti a hivatkozás értékét. Ha mindez nem lenne elég, a kompromittált webhelyre spam linkek is mutatnak, és ezek rossz hatása a linken keresztül a te webhelyedre is átszállhat, mint egy linkeken keresztül terjedő vírus.

 

A hivatkozások frissessége

Az idő múlásával a hivatkozások tekintélye csökkenni kezd. Ha egy nagy tekintélyű webhely hivatkozik rád, de a hivatkozás már vagy 10 éves, akkor ez a link kevésbé lesz értékes, mint egy újabb link egy kevésbé tekintélyes webhelyről.

 

Említések és együttes előfordulások

Szigorú értelemben véve az említések nem valódi hivatkozások, azonban még ha lazán is, de beletartoznak a linkprofilokba. Az említések, amiket gyakran cserélnek fel az „együttes előfordulás” kifejezéssel csupán azt jelentik, hogy egy webhely megemlít egy másik webhelyet anélkül, hogy konkrét hivatkozást is elhelyezne rá. Habár linkelés nem történt, bizonyos értéke így is van annak, hogy a webhely megemlítette a másikat.

 

Hasonlóan erősíti egy webhely hivatkozásait, ha egy nagy tekintélyű webhely említi meg őket. Például ha egy nagy tekintélyű webhely hivatkozik egy webhelyre, amelyik csak megemlíti a te webhelyedet, akkor ez az említés még értékesebbé válhat.

 

A hivatkozó webhely tekintélye

Ez senkinek nem újdonság, de említsük meg a biztonság kedvéért, és mert van valami a nofollow attribútummal kapcsolatban, amiről ritkán esik szó.

 

Amikor egy webhely hivatkozást kap egy nagy tekintélyű webhelytől, akkor az a link nagyon értékesnek számít. Ahhoz azonban, hogy a hivatkozás igazán hatékony legyen arra van szükség, hogy le legyen noffollow jelöléssel ellátva. A nofollow hivatkozásoknak is van némi értéke, de nem igazán tesznek semmit a linkprofil erősítése érdekében.

 

A Google a következőt állítja a nofollow hivatkozásokról hivatalos súgójában:

Általánosságban nem követjük őket. Vagyis a Google nem közvetít PageRank-értéket vagy horgonyszövegeket ezeken a linkeken keresztül. A nofollow attribútum használata lényegében azt eredményezi, hogy kihagyjuk a céllinkeket az internetet leképező átfogó képünkből.

 

Hogy egy hivatkozás nofollow attribútumú-e, azt a linkelő oldal forrásában ellenőrizheted, a hivatkozás címkéjében. a rel = nofollow azt jelenti, hogy a linket a Google nem fogja követni.

 

A hivatkozott oldal mélysége

Minél mélyebb oldalra mutat egy visszahivatkozás egy webhelyen, annál értékesebbnek számít a linkprofilban.

 

Általánosságban a legtöbb visszahivatkozás a kezdőlapodra mutat majd, hiszen ez webhelyed legfelső szerkezeti szintje, és a legtöbbeknek az a legegyszerűbb, ha csak ide linkelnek. Azonban ha rengeteg visszahivatkozás mutat a kezdőlapodra, az kevésbé hasznos, mintha ezek egyenlőbben el lennének osztva webhelyed mélyebb oldalai között.

 

Amikor (szerkezetileg) mélyebben elhelyezkedő oldalaid kapnak visszahivatkozásokat, akkor a webhely nagyobb része kapja meg a rájuk mutató linkek tekintélyét. Ezért van szükség jó tartalommarketingre – a tartalmak rendszerint a webhely mélyebb részein helyezkednek el, így a rájuk érkező visszahivatkozások értékesebbek.

 

A linkelt oldalak változatossága

Egy jó linkprofilban sok linkelt oldal szerepel, nem pedig csak a kezdőlap, és egy-két tartalom. Hivatkozások a blogra, bejegyzésekre, a „Rólunk”, „Elérhetőségek/Kapcsolat” oldalakra, és így tovább. Minél jobban megoszlanak a hivatkozások a webhely oldalai között, annál erősebb a linkprofil.

 

A fizetett hivatkozások csak ártanak

A fizetett linkek értéktelenségéről nem kell oldalakat írni – ami fizetett, az spam, és kész. Matt Cutts a következőképpen fogalmazott ebben a 2014-es YouTube videóban:

„Az esetek túlnyomó többségében a dolgok hihetetlenül egyértelműek: az emberek pénzt egyszerűen fizetnek a hivatkozások PageRank-éért, és a PageRank átörökítéséért, hogy magasabb rangsorolást érjenek el. Az esetek 99%-ában teljesen egyértelmű, hogy ezek vásárolt, fizetett, eladott hivatkozások, és így tovább.”

 

Persze az algoritmus sem tökéletes, hiszen nem tudhatja, hogy meghívtad-e egy vacsorára a hivatkozó felet a linkért cserébe. Azonban ahogy azt Matt is megjegyezte (2014-ben, és azóta a rendszer csak okosabbá válhatott), az algoritmus az esetek többségében képes megállapítani, hogy vannak-e fizetett linkek webhelyed linkprofiljában, és ez garantáltan fájni fog majd.

 

Az oldalra mutató hivatkozások száma

Minél több visszahivatkozás mutat egy oldalra egy webhelyen, annál jobb. Fontos azonban megjegyezni, hogy ha egy bizonyos webhelytől kapsz több linket, az nem segít többet a linkek számával arányosan.

 

Amikor egy tekintélyes webhely egyszer linkel rád, az persze nagyon jó, de ha többször is megteszi azt, az a Google szemszögéből nem értékesebb (habár több helyen pillanthatják meg webhelyed hivatkozását a látogatók, ami azért mindenképpen előny, csak nem a linkprofil/SEO szempontjából). Hasonlóképpen nem fog ártani, ha egy webhely „túl sokszor” hivatkozik a sajátodra.

 

Tehát sok visszahivatkozás kell, de ezek különböző webhelyekről kell, hogy érkezzenek.

 

Kerülni kell a cikkgyűjtő webhelyeket

Az igazán minőségi linkprofilok nem tartalmaznak cikkgyűjtő webhelyekről származó visszahivatkozásokat. Még Matt Cutts is beszámolt erről egy külön videóban.

 

Matt nem javasolja, a tartalmak feltöltését cikkgyűjtő oldalakra, mert az idők során egyre többen kezdtek el spam jellegű tartalmakat irkálni rájuk, és így az ide felkerülő tartalmak minősége csökkenni kezdett. A Google algoritmusa tehát figyelni kezdte az ilyen gyűjteményekből származó tartalmakat, és már kevesebb értéket ad nekik, mint korábban.





Ingyenes SEO ellenőrző eszköz

Találd meg az okát, hogy miért nincs sokkal több látogatód!

Top 10 Weboldal

Az általunk tesztelt legjobb weboldalak toplistája.

2.
67%
4.
65%
5.
63%
6.
63%
7.
61%
8.
58%
9.
49%

Kapcsolódó cikkek:

10 elgondolkodtató idézet a keresőoptimalizálásról
A keresőoptimalizálással kapcsolatban rengeteg útmutató megtalálható az interneten, de a legjobb tippeket néha nem egy kézikönyvben vagy cikkben találja az ember, hanem egy rövid, de...
2019-05-06
Hogyan segíthetik a negatív értékelések a keresőoptimalizálást?
Kevés olyan lelombozó dolog van, mint amikor egy cégvezető kemény munkája ellenére egy negatív véleményt/értékelést kap egy termékére, szolgáltatására, vagy bármilyen más,...
2019-05-03
Megéri-e keresőoptimalizálással foglalkozni 2019-ben? Íme a válasz…
A keresőoptimalizálásról, mint fogalomról, vagy tevékenységről bizonyára hallottál már, és ha még nem ismerkedtél meg vele közelebbről, akkor jogosan fogalmazódhat meg benned a...
2019-04-29
Miért és hogyan segíthetnek a keresőoptimalizálásban a felhasználói vélemények
SEOINFO
2019-07-19
Az online vélemények és más felhasználói tartalmak (képek, videók, stb.) az úgynevezett társadalmi bizonyíték miatt lehetnek rendkívül hasznosak egy cég számára. A társadalmi...
7 dolog, ami alááshatja linképítési stratégiádat
SEOINFO
2019-07-17
A keresőmotorok (különösen a Google) azonban igencsak megnehezítették ezt a folyamatot az elmúlt évtizedek során, és ennek köszönhetően sokkal több buktató is leselkedik a gyanútlan...
Tippek és trükkök a hatékony tartalommarketingért
SEOINFO
2019-07-15
A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás szoros kapcsolatban állnak egymással, tartalom nélkül ugyanis nincs mit keresőoptimalizálni, az optimalizálatlan tartalom pedig olyan, mintha...
Így mérheted SEO teljesítményedet a Google Analytics segítségével
SEOINFO
2019-07-12
Ha sikerül túltekintened ezen a fontos, ámde nem mindenható mutatón, akkor megmutathatod azt, ami igazán számít: hogy az organikus keresés mekkora hasznot is jelent céged...
7 vizuális tartalomtípus, amik kiegészíthetik SEO stratégiádat
SEOINFO
2019-07-10
Az igazán tartalmak afféle lavinaként kezdenek el működni, és saját sikerükre építenek – a jobb rangsorolás több látogatót jelent, ami még jobb rangsorolást, és így...
Miért és hogyan tedd felhasználó-központúvá SEO tevékenységeidet
SEOINFO
2019-07-08
Tény, hogy a Google korábban azt állította, hogy a felhasználói adatok közvetlenül nem hatnak ki a rangsorolásra, a keresőóriás garantáltan szívesebben emeli ki tartalmaidat a többi...
Ezért nélkülözhetetlen a tartalommarketing rendezvényhelyszínek számára
SEOINFO
2019-07-05
Azonban míg ezek a tartalmak valóban segíthetnek aktivitásra ösztönözni közösségi fiókjaid meglévő követőit, az új ügyfelek bevonzásához valamivel többre lesz...
Nem támogatja szeptembertől a Google a noindex utasítást a robots.txt fájlban
2019-07-03
Mi az a robots.txt? A robots.txt lényegében egy sima, mezei szövegfájl, ami különféle parancsokat, utasításokat, szabályokat tartalmaz a különféle internetes robotok számára. A...
Hogyan segíthet a storytelling a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-07-01
A következőkben arról lesz szó, hogy mik azok SEO szempontok, amiket a storytelling fellendíthet. Mielőtt azonban belevágnánk a dolgokba, váltsunk pár szót arról, hogy mi is az a...
5 stabil tartalommarketing tipp webáruházaknak
SEOINFO
2019-06-28
A tartalommarketing segíthet mindkét fronton: egyrészt optimalizálható tartalmakat kínál, amelyek fellelhetőbbé teszik a webhelyet a felhasználók számára, másrészt pedig értékes...
7 tipp az igényes SEO szövegírásért
SEOINFO
2019-06-19
Ahol ez a két koncepció szervesen összefonódik egymással az a szövegírás. A szöveg mindig is a legjobban „SEOzható” tartalomtípus volt, elvégre természetesen helyezhetsz el...
Így erősítheti márkatudatosságodat a tartalommarketing
SEOINFO
2019-06-17
Miért fontos a márkatudatosság? A márkatudatosság azt jelenti, hogy az emberek mennyire ismerik a márkádat, cégedet, illetve annak marketingüzeneteit. Messze nem csak arról van szó, hogy...
Így egészíti ki egymást a keresőoptimalizálás és a branding
SEOINFO
2019-06-14
Természetesen nincs két egyforma cég, így nem létezik olyan marketingmix sem, amely minden ügyfeled számára tökéletes lesz. Azonban van egy olyan páros, aminek minden...
Nagy cégek SEO bukásai, amikből sokat tanulhatunk
SEOINFO
2019-06-12
Előfordulhat, hogy te is verejtékezve tapasztaltad egy szép, közönségesnek tűnő reggelen, hogy rangsorolásaid egy éjszaka alatt több pozíciót is csúsztak. Habár ennek számos teljesen...
Miért lesz valaki SEO szakember?
SEOINFO
2019-06-07
Habár kívülről egy unalmas, száraz, izgalmaktól és örömöktől mentes karriernek tűnhet, ennek a szakmának számos előnye és szépsége van, csak éppen a megfelelő érdeklődés és...
Mik befolyásolják Google személyre szabott találatait?
SEOINFO
2019-06-05
Ha valaki használt már különféle rangsorkövető eszközt, akkor az biztosan tapasztalta, hogy a saját keresése eredményei eltértek az eszköz adataitól. Nos, ennek első sorban ez a...
Duplikáltnak számítanak-e a fordított tartalmak a Google részéről?
SEOINFO
2019-05-31
Mi az a duplikált tartalom? A Google a következőképpen definiálja az ismétlődő (duplikált) tartalmakat: „Ismétlődő tartalmon általánosságban olyan tartalmi blokkot...
Így szabadulj meg a rossz visszahivatkozásoktól
SEOINFO
2019-05-29
Ezeket a hivatkozásokat be lehet szerezni szándékosan és nem szándékosan is. Ha például az ember egy csapnivaló SEO ügynökséget bérel fel, az – normális munkavégzés helyett...
Mi az a SEO túloptimalizálás, és hogyan kerüld el webhelyeden?
2019-05-27
A túloptimalizálás akkor alakul ki, amikor valaki túl sok SEO javítást, módosítást végez egy webhelyen, és átlépi azt a határt, amikortól ezek a módosítások, habár jó...
Mi az a tartalomnaptár, és hogyan állíts össze egyet cégednek?
SEOINFO
2019-05-24
Nem egy online marketingről szóló cikkben vagy útmutatóban találkozhatsz az úgynevezett tartalomnaptárral, és hogy milyen fontos is összeállítani egy ilyet a hatékony tartalommarketing...
5 SEO szokás, ami messze nem olyan fontos, mint hiszed
SEOINFO
2019-05-24
Az elmúlt évek során rengetegszer hallhattunk a következő trendekről, de sok közülük tényleg csupán említést érdemel egy SEO útmutatóban, és nem többet. Minden további nélkül,...
A 6 legsúlyosabb tartalommarketing-hiba (és elkerülésük)
SEOINFO
2019-05-22
Azonban sok kisebb (és nagyobb) cég gyakorta vét olyan hibákat a tartalommarketingben, amiket egy kis előzetes tudással bőven el lehetne kerülni. A következőkben ezeket a hibákat...
8 sziklaszilárd tipp a profi SEO szövegíráshoz
SEOINFO
2019-05-20
Persze a szövegírás nem csupán bármilyen szöveg megírását jelenti – a betűket és a szavakat megfelelő sorrendbe kell helyezni, hogy valami értelmes, sőt, értékes eredményt kapj....
Miért és hogyan használd a belső linkeket a keresőoptimalizáláshoz
SEOINFO
2019-05-17
Íme minden, amit a belső hivatkozások és a keresőoptimalizálás kapcsolatáról tudnod kell!   Miért olyan fontosak a hivatkozások? A Google hivatkozásokon keresztül talál rá...
Mi az a szezonális SEO, és hogyan segíthetsz vele márkádon?
SEOINFO
2019-05-15
Meglepő módon igen kevés online kereskedő és marketinges fordítja hasznára az évszakok, az időjárás, és a közelgő ünnepek által kiváltott viselkedési változásokat, pedig ezek mind...
A komplett tartalomstratégiai útmutató 2019-re
SEOINFO
2019-05-13
Mi az a tartalomstratégia? A tartalomstratégia minden olyan médiaelem kezelését magába foglalja, amelyet te magad (vagy céged) készít és birtokol, legyen szó írott, vizuális,...
Mi köze a webhely sebességének a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-05-10
Ahogy egy lehetséges üzleti partnerrel való személyes találkozáskor nagyon fontos az első benyomás, úgy webhelyednek sem lesz második esélye bizonyítani. Gondolj csak bele, komoly...
A keresőoptimalizálás (íratlan) etikai szabályai
2019-05-08
A black hat SEO-ról általánosságban tudjuk, hogy etikátlan keresőoptimalizálási módszereket, taktikákat ölel fel. Amikor azonban az ember kissé mélyebben is utánajár a SEO-nak, és az...
10 elgondolkodtató idézet a keresőoptimalizálásról
SEOINFO
2019-05-06
Jill Whalen „A jó SEO munka idővel csak egyre jobb lesz. Csak a keresőmotor trükköknek kell változniuk, amikor a rangsoroló algoritmusok is megváltoznak.”   A...
Hogyan segíthetik a negatív értékelések a keresőoptimalizálást?
SEOINFO
2019-05-03
A negatív vélemények növelik a vélemények számát Amikor valaki rákeres egy helyi cégre, akkor a Google számos olyan eredményt is felsorol, amelyek mellett csillagos értékelés is...
Megéri-e keresőoptimalizálással foglalkozni 2019-ben? Íme a válasz…
SEOINFO
2019-04-29
Mit tehet a keresőoptimalizálás a cégedért? Habár a SEO-ról sokan állítják, hogy képes gyarapítani a bevételt, ez csak részben igaz. A keresőoptimalizálás ugyanis nem befolyásolja...
Mik azok a strukturált adatok, és mi közük van a SEO-hoz?
SEOINFO
2019-04-26
Mik azok a strukturált adatok? A strukturált adatok olyan adatok, amelyek egy speciális formátumban vannak megadva egy weboldalon – ez a speciális formátum lehetővé teszi a...
5 kérdés és 5 válasz az átirányítások és a SEO viszonyáról
SEOINFO
2019-04-24
1. Miért kell átirányításokat használni? Amikor átirányítasz egy megváltoztatott URL-t, akkor mind a felhasználókat, mind a keresőmotorok robotjait átküldöd ezzel az új URL-re, ha...
Mik azok a közösségi jelek és mi közük van a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-04-17
Mik azok a közösségi jelek? A közösségi jelek azt az aktivitást (reakciók, hozzászólások, megosztások) jelentik, amelyet tartalmaid kapnak a közösségi platformokon, például a...
Milyen egy jó linkprofil, és hogyan szerezhetsz ilyet webhelyednek?
SEOINFO
2019-04-15
Milyen egy jó linkprofil? Mielőtt megválaszolnánk ezt a kérdést, segíthet, ha definiáljuk, hogy mi nem számít jó linkprofilnak: egy jó linkprofil nem csak visszahivatkozásokból...
Új Search Console jelentés: nézd meg, hogyan teljesít webhelyed a Google Felfedezésben!
SEOINFO
2019-04-12
A Google a következőt írta a frissítésről: A népszerű Felfedezés funkció lehetőséget nyújt a felhasználók számára, hogy naprakészek maradjanak kedvenc témáikkal kapcsolatban...
Így keresőoptimalizáld LinkedIn profilodat
SEOINFO
2019-04-10
Ügyelj a részletekre Először is alaposan ki kell töltened profilodat. Erre ne sajnáld az időt – minden releváns mezőt tölts ki rendesen, és szolgáltass minél több információt...
A legfontosabb fő teljesítménymutatók (KPI-k), amiket minden SEO szakembernek követnie kell
SEOINFO
2019-04-05
1. Organikus munkamenetek száma A munkamenetek lényegében a webhelyen tett látogatásokat jelentik. Egy munkamenet akkor kezdődik, amikor egy felhasználó a webhelyre érkezik, és akkor ér...
Mit tehet a Facebook céged keresőoptimalizálásáért?
SEOINFO
2019-04-03
1. Válaszd ki a lehető legjobb nevet céged Facebook profiljának Habár egyértelműen hangzik, de Facebook oldalad neve az első lépés a hatékony Facebook SEO irányába. A névválasztást...
Mik azok a kiemelt részletek, és hogyan jelenhetsz meg közöttük?
SEOINFO
2019-04-01
Mik azok a kiemelt részletek? A kiemelt részletek rövid információrészletek egy webhelyről, amelyek a legmagasabb keresőpozícióban, az összes organikus találat felett jelenhetnek meg...
10 funkció, amit minden webmesternek ismernie kell a Google Analytics adminisztrációs felületén
SEOINFO
2019-03-27
A Google Analytics adminisztrációs felülete Először is vessünk egy pillantást a felület felépítésére. Az Adminisztrálás felületet az Analytics bal alsó sarkában találod –...
Megérkeztek a tevékenységkártyák a Google-ra, de mit jelent ez SEO szempontjából?
SEOINFO
2019-03-25
Mik azok a tevékenységkártyák? Ugyan még csak bizonyos keresésekre jelennek meg, a tevékenységkártyák az aktuális kereséshez kapcsolódó korábbi tevékenységeidet mutatják meg a...
Mik azok legjobb konverziós útvonalak a Google Analyticsben?
SEOINFO
2019-03-22
A legjobb konverziós útvonalak Hol: Konverziók > Többcsatornás útvonalak > A legjobb konverziós útvonalak A legjobb konverziós útvonalak segítenek megmutatni, hogy az ügyfelek...
Így hozhatod ki a legtöbbet a Google Analyticsből
SEOINFO
2019-03-20
Élettartamra vetített érték Hol: Közönség Habár ez a jelentés még csak béta verzióként működik, már így is segíthet megállapítani webhelyed felhasználónak értékét. Adj...
Google Analytics – Az első lépések és alapvető tudnivalók kezdőknek
SEOINFO
2019-03-18
1. Az első lépések   A legelső lépés regisztrálni egy ingyenes Google Analytics fiókot. Csak akkor menj tovább, ha ez kész!   A Google Analytics követőkód...
Mi az a tartalommarketing, és miért hasznos gyakorlatilag minden cégnek?
SEOINFO
2019-03-13
Mi az a tartalommarketing? A tartalommarketing igazából kevésbé egy marketingstratégia, vagy marketingtaktika – sokkal inkább egyfajta filozófiaként tekinthetünk rá. A...
Mi az a keresőszándék (és hogyan optimalizálhatsz rá?)
SEOINFO
2019-03-11
Mi az a keresőszándék? A keresőszándék lényegében azt takarja, amit egy kereső felhasználó szeretne elérni a keresésével. Néhány felhasználó szeretne választ kapni egy...
19 SEO mítosz, amiknek 2019-ben senkinek nem szabadna bedőlnie
SEOINFO
2019-03-08
On-page SEO mítoszok A meta címkék fontosak: Habár a meta címkék szinte az óta részei a SEO-nak, hogy a terület létrejött, manapság már messze nem fektetnek rájuk akkora hangsúlyt a...
Mire kell odafigyelni egy rendezvénygyűjtő webhely keresőoptimalizálásakor?
SEOINFO
2019-03-06
A rendezvénygyűjtő webhelyek típusai A rendezvénygyűjtő webhelyeknek két fő típusa van: azok, amelyek rendezik ezeket az eseményeket, és azok, amelyek népszerűsítik...
3 ok, amiért az influencerek nélkülözhetetlenek a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-03-04
1. Az influencerek segítenek értékesebbé, hitelesebbé tenni linkprofilodat A linkprofil egy nagyon fontos szempont a keresőmotorok szemében egy webhely rangsorolásakor. A linkprofil...
Hogyan teheti tönkre SEO-dat a kulcsszó kannibalizáció (és mit tehetsz ellene)?
SEOINFO
2019-02-28
Mi az a kulcsszó kannibalizáció? Akkor beszélünk kulcsszó kannibalizációról, amikor egy webhelyen kettő, vagy annál több oldal (tartalom) is megcélozza ugyan azt a kulcsszót. Ilyenkor...
A tartalommarketing rövid története
SEOINFO
2019-02-27
1732: Megjelenik a Poor Richard’s Almanack első kötete, ami Benjamin Franklin éves előrejelzéseit tartalmazza, népszerűsítve ezzel Franklin nyomdáját.   1801: A párizsi...
Miért van szüksége egy modern cégnek a SEO-ra?
SEOINFO
2019-02-26
Láthatóbbá teszi a webhelyet A SEO elsődleges célja és haszna, hogy láthatóbbá, fellelhetőbbé tegye webhelyedet az interneten keresgélő felhasználók számára. A láthatóság...
Mi az a keresőoptimalizálás (SEO), és miről is szól valójában?
SEOINFO
2019-02-25
Mi az a keresőoptimalizálás? A SEO („search engine optimization”, vagyis keresőoptimalizálás) valójában nem egy módszer, hanem számos módszer összessége – egy...
Értékes SEO statisztikák, amiket érdemes lesz figyelembe venni 2019-ben
SEOINFO
2019-02-22
Általános SEO statisztikák Az online élmények 93%-a egy keresőmotorral kezdődik. A Google jelenleg az online keresések 76%-át szolgálja ki, míg a Baidu, a Bing, és a Yahoo!...
9 alapvető SEO kifejezés, amiket ismerned kell
SEOINFO
2019-02-20
Horgonyszöveg A horgonyszöveg (angolul „anchor text”) a szövegben elhelyezett hivatkozások kattintható része. A horgonyszöveg azért fontos, mert pozitívan, vagy akár...
Így segítheti egymást a SEO és az email marketing
SEOINFO
2019-02-18
Néhány szó a SEO és az email kapcsolatáról Mind a keresőoptimalizálásnak, mind az email marketingnek egy végső célja van – hogy minősített érdeklődőket vonzanak webhelyedre,...
Mi az a helyi SEO (és hogyan csináld hatékonyan)?
SEOINFO
2019-02-15
Regisztráld cégedet a Google Cégem szolgáltatásra Ha csak egyetlen tippet fogadsz meg erről a listáról, akkor ez legyen az. A Google Cégem a helyi SEO alapja a Google platformján. Az...
5 SEO stratégia, amit minden kisvállalkozónak ismernie kell
SEOINFO
2019-02-13
1. Készítsd minőségi tartalmakat Publikált tartalmaid minősége egyenesen arányos az általuk bevonzott (vagy bevonzható) forgalom mennyiségével – minél jobbak a tartalmaid, annál...
Negyed évszázadnyi SEO – A keresőoptimalizálás első 25 éve
SEOINFO
2019-02-11
A kezdetek: 1991-2002 1991 augusztus 6-án Tim Berners-Lee létrehozta a világ első webhelyét, ami egy végeláthatatlan folyamat kezdetét jelentette. Idővel aztán a webes tartalmak...
10 gyakori SEO hiba, ami tönkreteheti webhelyedet
SEOINFO
2019-02-08
1. Nem reszponzív a webhelyed A mobilról böngészők száma már évek óta meghaladja az asztali számítógépekről internetezőként, így nem csoda, hogy a reszponzív design az egyik...
Milyen változásokat hoz a gépi tanulás a keresőoptimalizálásban?
SEOINFO
2019-02-07
Mi az a gépi tanulás? Leegyszerűsítve, a gépi tanulás (machine learning) az informatika egy olyan ágazata, ami a számítógépes rendszerek „tanításával” foglalkozik. A gépi...
Milyen SEO-gyilkos hibákat követhetsz el webhelyed átalakítása során (és hogyan előzheted meg őket)
SEOINFO
2019-01-07
Indexelhetővé tetted a fejlesztői környezetet a keresőmotorok számára A fejlesztési fázist mindenki sajátosan kezeli, ahogyan neki kényelmes. Vannak, akik létrehoznak egy alkönyvtárat...
Negatív SEO: Hogy működik, és hogyan védekezz ellene
SEOINFO
2019-01-03
1. Spam jellegű hivatkozások elhelyezése vagy jó minőségű linkek eltávolítása Ez talán a leggyakoribb negatív SEO taktika, de szerencsére egyre kevésbé hatékonyabb, ugyanis a rossz...