A márkatudatosság és a tartalommarketing kapcsolata

Így erősítheti márkatudatosságodat a tartalommarketing

A márkatudatosság megerősítése a marketing egyik legfontosabb feladata, elvégre az, hogy egy márkát mennyien ismernek, közvetlenül befolyásolja, hogy hány ügyfélre, és mekkora profitra számíthat. A márkatudatosságot persze nem lehet egyik napról a másikra fellendíteni, azonban a megfelelő tudással ezt a feladatot is beépítheted tartalomstratégiába. Cikkünk ezt a tudást igyekszik átadni!

A márkatudatosság és a tartalommarketing kapcsolata

Miért fontos a márkatudatosság?

A márkatudatosság azt jelenti, hogy az emberek mennyire ismerik a márkádat, cégedet, illetve annak marketingüzeneteit. Messze nem csak arról van szó, hogy az emberek felismerik-e a logódat – a márkatudatossághoz hozzá tartozik az is, hogy célközönséged tisztában van-e azzal, hogy márkád mit jelképez.

 

Minél könnyebben felismerhető, és minél megbízhatóbb egy márka az emberek szemében, annál valószínűbb, hogy azt a márkát választják majd vásárláskor. Ha az emberek ismerik a márkádat, akkor azzal megerősítheted a pozíciódat az adott iparban is.

 

Hogyan befolyásolja a márkatudatosságot a tartalommarketing?

A jó tartalmak segítenek bemutatni az ügyfeleknek, hogy miről is szól pontosan márkád, és hogy milyen értékeket képvisel.

 

A márkatudatosság nem csak azt jelenti, hogy valaki hallott-e már márkádról, hanem hogy tudják-e az emberek, hogy mik azok a dolgok, amelyek egyedivé teszik márkádat. Ehhez természetesen be kell mutatnod azokat a dolgokat, amelyek elkülönítik márkádat a versenytársaktól.

 

Hogyan erősítsd meg márkatudatosságodat tartalommarketinggel?

A márkatudatosságot fellendíteni nem kis munka, de az alábbi lépésekből megtudhatod, hogy hogyan építheted bele ezt a feladatot tartalomstratégiádba!

 

1. Ismerkedj meg közönségeddel

Mindenekelőtt tudnod kell, hogy kiket szeretnél megcélozni stratégiáddal. Ők azok az emberek, akikkel kapcsolatot kell teremtened tartalmaid segítségével, így értelemszerűen nekik kell, hogy szóljanak ezek a tartalmak. Ehhez a következő kérdéseket kell feltenned (és megválaszolnod) magadnak:

 

Kik alkotják közönségedet?

Közönséged márkatudatossági küldetésed legfontosabb elemét képezi. A közönség az, aki vágyik kínálatodra, vagy konkrét szüksége van arra, így közönség nélkül nem lesz kit elérned, és nem tudod majd erősíteni márkatudatosságodat. Éppen ezért fel kell tenned magadnak a kérdést, hogy kik is alkotják ezt a közönséged.

 

Fontold meg hogy milyen demográfiai csoportról van szó (kor, nem, stb.), hogy milyen szükségleteik, félelmeik, vágyaik lehetnek, illetve hogy mik iránt érdeklődhetnek, és milyen értékrend szerint gondolkodnak.

 

Milyen online szokásaik vannak?

Fontos az is, hogy milyen online szokásai vannak közönségednek, például hogy hol töltik idejüket az interneten. Ezt legegyszerűbben úgy teheted meg, hogy ellenőrzöd, mely oldalaid/cikkeid a legfelkapottabbak jelenleg webhelyeden. Így tudni fogod, hogy mely tartalmakból érdemes többet készítened (és melyekből kevesebbet).

 

A cél az, hogy kielégítsd közönséged szükségleteit és vágyait webhelyeden, és ezzel megerősítsd a köztük és márkád közötti kapcsolatot. Ha tudod, hogy mire van szükségük, akkor tudni fogod, hogy mivel csalogasd vissza őket rendszeresen webhelyedre.

 

2. Állítsd össze tartalomstratégiádat

Ha tudod, hogy kiknek és milyen tartalmakat kell készítened, akkor szükséged lesz egy stratégiára, aminek a keretei között ezt rendszerezetten megvalósíthatod.

 

Koncentrálj márkád történetére

Ha létezik egyetlen téma, aminek minden cég tartalomstratégiájában ott a helye, akkor az az adott cég története. Ez a történet azzal népszerűsíti márkádat, hogy bemutatja honnan indult céged, hogy lett sikeres, hogy milyen értékeket képvisel, illetve hogy a mi a célja.

 

A márkatörténet minden márkatudatosságra összpontosító tartalomstratégia szerves része, ugyanis egy tiszta, egyértelmű képet festhetsz vele arról, hogy pontosan miről is szól céged.

 

Mindez segít abban, hogy egy sokkal személyesebb, közvetlenebb szinten teremts kapcsolatot célközönségeddel, ami túlmutat kínálatodon.

 

Válassz tartalomtípusokat

A következő lépés kiválasztani, hogy milyen tartalomtípusokkal szeretnéd terjeszteni a márkatudatosságot a célközönség köreiben és azon túl is (elvégre megosztások is léteznek, és nem minden tartalmat osztanak az emberek egyenlő arányban).

 

  • Weboldalak: Amikor valaki szeretne többet megtudni egy márkáról, vagy cégről, akkor minden bizonnyal a webhely „Rólunk” (vagy hasonló megnevezésű) oldalán néz majd szét. Itt érdemes szót ejteni a vállalati kultúrátokról, az értékekről, amiket képviseltek, és küldetésetek céljáról is.
  • Blogbejegyzések: A blogbejegyzések nagyszerű eszközök arra, hogy webhelyedre érdeklődő forgalmat vonzz – többek között itt ér össze a tartalommarketing és a keresőoptimalizálás. Azzal, hogy egy gazdag, részletes tudásbázist alakítasz ki blogbejegyzések formájában, egy elismert, hiteles információforrássá válsz majd a látogatók szemében, akik rendszeresen térnek vissza bejegyzéseidhez, és osztják meg azokat.
  • Letölthető útmutatók: Az emberek szeretik az ingyenes dolgokat – többek között az ingyenes információkat is! Készíts olyan részletes, nagy terjedelmű útmutatókat, amelyek közönséged számára releváns információkat tartalmaznak egy adott témáról. Ahogy ezeket az emberek megosztják, és másoknak is ajánlják, márkatudatosságod szárnyra kap majd.
  • Videók: A videók az elmúlt évek során igen felkapottak lettek, és tökéletesen alkalmasak arra is, hogy elmeséld velük márkád történetét. Ezen kívül videóiddal bepillantást nyújthatsz célközönségednek a színfalak mögé, amitől úgy érezhetik, hogy ők is a „vállalati család” tagjai.
  • Infografikák: Az infografikák lehetővé teszik, hogy a száraz, unalmas adatokat egy vizuális, sokkal emészthetőbb formában illusztráld az érdeklődőknek. Egy jó infografikát rengetegen megosztanak majd, ezzel is megerősítve márkatudatosságodat.

 

Legyen egy ütemterved

Egy ütemterv segít, hogy stratégiád ne térjen le a kiszemelt pályáról. E nélkül a stratégia csupán egy térkép, amiről az összes jelölés hiányzik.

 

Ki kell találnod, hogy milyen sűrűn szeretnél tartalmakat publikálni, és kötnöd kell magad ehhez az ütemtervhez! Fontos, hogy a publikációk rendszeresek legyenek, mind olyan értelemben, hogy milyen sűrűn jelennek meg, mind pedig abban, hogy milyen stílusúak, hangvitelűek.

 

 

3. Népszerűsítsd márkádat céged blogján keresztül

Egy céges blognak számtalan előnye van, ezért ha még nem indítottál egyet céged webhelyén, akkor erősen javasoljuk, hogy ez legyen a következő lépésed. Egy márkás blog segít, hogy márkádnak saját hangja legyen az iparágban, amit képvisel, ráadásul nagyszerű eszköze lehet a márkatudatosság fellendítésének is.

 

Íme néhány tipp ahhoz, hogy hogyan építsd fel márkád blogját.

 

Publikálj új, egyedi tartalmakat

Az emberek mindig új információk után kutatnak, ezért ha ugyan arról írsz, amiről versenytársaid is, akkor nagyon nehéz lesz kitűnnöd a tömegből. Ahhoz tehát, hogy lehetséges ügyfeleid egyedi cégként tekintsenek rád, egyedi tartalmakat is kell kínálnod nekik.

 

Persze ez manapság nehezebb, mint valaha, hiszen szó szerint bárkinek lehet blogja, de a befektetett idő és erőfeszítések garantáltan megtérülnek majd, ha veszed a fáradtságot, hogy valami egyedit alkoss.

 

Egy lehetőség például fogni egy olyan témát, amiről sokan beszéltek már korábban, apró darabokra szedni azt, és részletesen bemutatni ezeket a darabkákat egy-egy terjedelmesebb cikk formájában. Próbálj más irányból megközelíteni dolgokat – nem kell újra feltalálni a kereket!

 

Azzal, hogy más perspektívából tekintesz a témákra, márkádat hiteles, innovatív fényben tüntetheted fel a közönség előtt. Ha tartalmaidnak nem sikerül így beállítania márkádat, akkor azzal márkatudatosságodat sem erősíted majd meg.

 

Rendkívül fontos odafigyelned arra is, hogy az információk, amiket megosztasz pontosak legyenek, elvégre márkád szakértelmét reprezentálják, és sokat árthatnak hitelességednek (és ezzel a célközönség márkádba vetett bizalmának), ha kiderül róluk, hogy nem fedik a valóságot.

 

Válassz olyan témákat, amik érdeklik célközönségedet

Amikor eljutsz oda, hogy témákat válassz blogodhoz, mindenképpen koncentrálj az olyan dolgokra, amik iránt célközönséged érdeklődik. Ha például gyakran felmerül egy bizonyos kérdés a blogbejegyzések hozzászólásai között, akkor lehet, hogy érdemes lenne egy cikket írni belőle ahelyett, hogy mindig megválaszolgatnád. Ezzel egyrészt kedveskedhetsz közönségednek, másrészt egy újabb lehetőséget kapsz arra, hogy bizonyítsd szakértelmedet (pontosabban márkád szakértelmét) az adott területen.

 

Ezen kívül olyan témákról is írhatsz, amelyek betekintést nyújtanak célközönséged számára céged működésébe. Például egy bejegyzést arról, hogy hogyan sikerült felülkerekednetek egy problémán, és hogy mit tanultatok belőle.

 

Nézd meg, hogy miről posztolnak versenytársaid

Érdemes a szomszédságban is szétnézni, hogy kiterítsd, milyen bejegyzéseket posztolnak a konkurens cégek (ezt egyébként ugyan úgy érdemes megtenni közösségi bejegyzések, videók, és más tartalmak terén is). Egy kis kutatással láthatod azokat a bejegyzéseket, amelyek népszerűbbek, és jól teljesítenek, ami adhat néhány ötletet arra, hogy mit érdemes kipróbálnod neked is.

 

Félreértés ne essék, mindez csak ötletmerítés – semmiképpen ne másold le mások munkáját, ugyanis ez egyrészt nem etikus, másrészt egyáltalán nem fogsz kitűnni vele a tömegből.

 

4. Vedd ki a részed a közösségi aktivitásból

Az ügyfelek szívesebben vásárolnak az olyan márkáktól, amelyek hasonló értékrendet képviselnek, mint ők, és amelyek rendszeresen viszonozzák követőik aktivitását. Ha a márkád köré gyűlő közösség aktív tagja vagy, akkor ez rengeteget segíthet tartalommarketing stratégiádon.

 

Különféle formátumokban szemléltetheted, hogy aktívan kiveszed a részed a közösségi ügyekből:

 

Fényképekkel

Ha szeretnéd összekötni közösségi részvételedet tartalomstratégiádhoz, akkor ezt többek között fényképekkel is megteheted. Ha például céged részt vett egy jótékonysági gyűjtésen vagy más közösségi eseményen, akkor az erről készült képeket webhelyeden (blogodon) és a közösségi oldalakon is megoszthatod.

 

Videókkal

A fentiek vonatkoznak a videókra is – mind a videós, mind a képes bejegyzésekkel nagyszerűen szemléltetheted, hogy hogyan veszi ki részét céged a közösségi eseményekből, vagy akár azt, hogy hogyan telik egy átlagos (vagy rendhagyó) nap a színfalak mögött.

 

5. Küldj emailes hírleveleket

A rendszeres emailküldéssel biztosíthatod, hogy célközönséged ne feledkezzen meg márkád nevéről. Ezekben az emailekben értesítheted őket a legújabb céggel kapcsolatos hírekről, újdonságokról, megoszthatsz velük exkluzív tippeket, és persze termérdek tartalmat is válogatott cikkek, videók, és letölthető dokumentumok formájában.

 

Íme néhány tipp arról, hogy hogyan intézd mindezt:

 

Linkeld legújabb tartalmaidat

Ezzel biztosíthatod, hogy közönséged ne maradjon le bejegyzéseidről, elvégre a minőségi tartalmakba sok időt fektettél bele (remélhetőleg), és kár lenne érte, ha csak néhány embert érne el. Akár blogodon, akár webhelyeden, akár egy közösségi platformon jelentek meg új tartalmaid, gyűjtsd össze ezeket egy hetente, vagy kéthetente jelentkező hírlevélben.

 

Tudasd közönségeddel, hogy szívesen beszélnél velük

Lehetséges ügyfeleidet mindig egy barátságos, személyes, és biztató stílussal kezeld. Ha sikerül elérned, hogy közönséged tagjai szívesen elegyedjenek beszélgetésbe veled, akkor sokkal valószínűbb, hogy válaszolnak majd emailjeidre, vagy hogy ügyfeleiddé válnak.

 

Biztasd őket arra, hogy közvetlenül válaszoljanak emailjeidre kérdéseikkel, észrevételeikkel, és problémáikkal – ezzel megmutathatod nekik, hogy igenis érdekel mindaz, amit mondani akarnak, és hogy szívesen beszélgetnél velük.

 

6. Népszerűsítsd tartalmad a közösségi médián

Az olyan közösségi platformok, mint a Facebook, vagy a Twitter kiválóan alkalmasak arra, hogy tartalmaidat egy nagyobb közönség elé is eljuttasd. Ezeken a hálózatokon a felhasználók egy-két kattintással értékelhetik bejegyzéseidet (tartalmaidat), és megoszthatják azokat ismerőseikkel, ezzel is bővítve márkatudatosságodat.

 

A közösségi médiára posztolt tartalmak nem csak megosztásokon keresztül érhetnek el nagyobb közönséget – valahányszor egy felhasználó hozzászól egy poszthoz, az megjelenik ismerősei hírfolyamában is. A hozzászólások egyébként mind lehetőségek arra, hogy beszélgetésbe elegyedj néhány érdeklődő felhasználóval, akik között minden bizonnyal sok leendő ügyfél is ott rejtőzködik.

 

7. Kövesd nyomon eredményeidet

Ha nem követed nyomon, hogy törekvéseid mennyire eredményesek, akkor nem fogod tudni, hogy megérte-e beléjük fektetni azt a rengeteg időt és erőfeszítést. Az eredmények követése minden marketingtevékenység alapvető elemét képezi, mert segít rávilágítani az esetleges hiányosságokra és lehetőségekre is (hogy mivel érdemes foglalkozni, és mivel nem).

 

A Google Analytics rengeteget segíthet ebben – mert többek között megmutatja, hogy mely tartalmaidra milyen csatornákból hányan érkeznek, hogy mennyi időt töltenek megtekintésükkel az emberek, és hogy átlépnek-e onnan más oldalakra webhelyeden/blogodon, vagy sem.





Ingyenes SEO ellenőrző eszköz

Találd meg az okát, hogy miért nincs sokkal több látogatód!

Top 10 Weboldal

Az általunk tesztelt legjobb weboldalak toplistája.

2.
67%
4.
65%
5.
63%
6.
63%
7.
61%
8.
58%
9.
49%

Kapcsolódó cikkek:

Miért és hogyan segíthetnek a keresőoptimalizálásban a felhasználói vélemények
Nem szeretnénk elkeseríteni, de az ügyfelek a világ legjobb marketingesei. A BrightLocal egyik 2014-es felméréséből kiderült, hogy az emberek 88%-a legalább annyira bízik egy ismeretlen...
2019-07-19
7 dolog, ami alááshatja linképítési stratégiádat
A linképítés (link building) a mai napig az egyik legfontosabb keresőoptimalizálási módszer, hiszen a Google még mindig óriási hangsúlyt fektet a webhelyek közötti „voksokra”....
2019-07-17
Tippek és trükkök a hatékony tartalommarketingért
2019-ben minden modern gondolkodású cég tisztában van vele, hogy nélkülözhetetlen jelen lenniük az interneten, ha mezőnybe szeretnének állni versenytársaik mellett. Manapság online...
2019-07-15
Miért és hogyan segíthetnek a keresőoptimalizálásban a felhasználói vélemények
SEOINFO
2019-07-19
Az online vélemények és más felhasználói tartalmak (képek, videók, stb.) az úgynevezett társadalmi bizonyíték miatt lehetnek rendkívül hasznosak egy cég számára. A társadalmi...
7 dolog, ami alááshatja linképítési stratégiádat
SEOINFO
2019-07-17
A keresőmotorok (különösen a Google) azonban igencsak megnehezítették ezt a folyamatot az elmúlt évtizedek során, és ennek köszönhetően sokkal több buktató is leselkedik a gyanútlan...
Tippek és trükkök a hatékony tartalommarketingért
SEOINFO
2019-07-15
A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás szoros kapcsolatban állnak egymással, tartalom nélkül ugyanis nincs mit keresőoptimalizálni, az optimalizálatlan tartalom pedig olyan, mintha...
Így mérheted SEO teljesítményedet a Google Analytics segítségével
SEOINFO
2019-07-12
Ha sikerül túltekintened ezen a fontos, ámde nem mindenható mutatón, akkor megmutathatod azt, ami igazán számít: hogy az organikus keresés mekkora hasznot is jelent céged...
7 vizuális tartalomtípus, amik kiegészíthetik SEO stratégiádat
SEOINFO
2019-07-10
Az igazán tartalmak afféle lavinaként kezdenek el működni, és saját sikerükre építenek – a jobb rangsorolás több látogatót jelent, ami még jobb rangsorolást, és így...
Miért és hogyan tedd felhasználó-központúvá SEO tevékenységeidet
SEOINFO
2019-07-08
Tény, hogy a Google korábban azt állította, hogy a felhasználói adatok közvetlenül nem hatnak ki a rangsorolásra, a keresőóriás garantáltan szívesebben emeli ki tartalmaidat a többi...
Ezért nélkülözhetetlen a tartalommarketing rendezvényhelyszínek számára
SEOINFO
2019-07-05
Azonban míg ezek a tartalmak valóban segíthetnek aktivitásra ösztönözni közösségi fiókjaid meglévő követőit, az új ügyfelek bevonzásához valamivel többre lesz...
Nem támogatja szeptembertől a Google a noindex utasítást a robots.txt fájlban
2019-07-03
Mi az a robots.txt? A robots.txt lényegében egy sima, mezei szövegfájl, ami különféle parancsokat, utasításokat, szabályokat tartalmaz a különféle internetes robotok számára. A...
Hogyan segíthet a storytelling a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-07-01
A következőkben arról lesz szó, hogy mik azok SEO szempontok, amiket a storytelling fellendíthet. Mielőtt azonban belevágnánk a dolgokba, váltsunk pár szót arról, hogy mi is az a...
5 stabil tartalommarketing tipp webáruházaknak
SEOINFO
2019-06-28
A tartalommarketing segíthet mindkét fronton: egyrészt optimalizálható tartalmakat kínál, amelyek fellelhetőbbé teszik a webhelyet a felhasználók számára, másrészt pedig értékes...
7 tipp az igényes SEO szövegírásért
SEOINFO
2019-06-19
Ahol ez a két koncepció szervesen összefonódik egymással az a szövegírás. A szöveg mindig is a legjobban „SEOzható” tartalomtípus volt, elvégre természetesen helyezhetsz el...
Így erősítheti márkatudatosságodat a tartalommarketing
SEOINFO
2019-06-17
Miért fontos a márkatudatosság? A márkatudatosság azt jelenti, hogy az emberek mennyire ismerik a márkádat, cégedet, illetve annak marketingüzeneteit. Messze nem csak arról van szó, hogy...
Így egészíti ki egymást a keresőoptimalizálás és a branding
SEOINFO
2019-06-14
Természetesen nincs két egyforma cég, így nem létezik olyan marketingmix sem, amely minden ügyfeled számára tökéletes lesz. Azonban van egy olyan páros, aminek minden...
Nagy cégek SEO bukásai, amikből sokat tanulhatunk
SEOINFO
2019-06-12
Előfordulhat, hogy te is verejtékezve tapasztaltad egy szép, közönségesnek tűnő reggelen, hogy rangsorolásaid egy éjszaka alatt több pozíciót is csúsztak. Habár ennek számos teljesen...
Miért lesz valaki SEO szakember?
SEOINFO
2019-06-07
Habár kívülről egy unalmas, száraz, izgalmaktól és örömöktől mentes karriernek tűnhet, ennek a szakmának számos előnye és szépsége van, csak éppen a megfelelő érdeklődés és...
Mik befolyásolják Google személyre szabott találatait?
SEOINFO
2019-06-05
Ha valaki használt már különféle rangsorkövető eszközt, akkor az biztosan tapasztalta, hogy a saját keresése eredményei eltértek az eszköz adataitól. Nos, ennek első sorban ez a...
Duplikáltnak számítanak-e a fordított tartalmak a Google részéről?
SEOINFO
2019-05-31
Mi az a duplikált tartalom? A Google a következőképpen definiálja az ismétlődő (duplikált) tartalmakat: „Ismétlődő tartalmon általánosságban olyan tartalmi blokkot...
Így szabadulj meg a rossz visszahivatkozásoktól
SEOINFO
2019-05-29
Ezeket a hivatkozásokat be lehet szerezni szándékosan és nem szándékosan is. Ha például az ember egy csapnivaló SEO ügynökséget bérel fel, az – normális munkavégzés helyett...
Mi az a SEO túloptimalizálás, és hogyan kerüld el webhelyeden?
2019-05-27
A túloptimalizálás akkor alakul ki, amikor valaki túl sok SEO javítást, módosítást végez egy webhelyen, és átlépi azt a határt, amikortól ezek a módosítások, habár jó...
Mi az a tartalomnaptár, és hogyan állíts össze egyet cégednek?
SEOINFO
2019-05-24
Nem egy online marketingről szóló cikkben vagy útmutatóban találkozhatsz az úgynevezett tartalomnaptárral, és hogy milyen fontos is összeállítani egy ilyet a hatékony tartalommarketing...
5 SEO szokás, ami messze nem olyan fontos, mint hiszed
SEOINFO
2019-05-24
Az elmúlt évek során rengetegszer hallhattunk a következő trendekről, de sok közülük tényleg csupán említést érdemel egy SEO útmutatóban, és nem többet. Minden további nélkül,...
A 6 legsúlyosabb tartalommarketing-hiba (és elkerülésük)
SEOINFO
2019-05-22
Azonban sok kisebb (és nagyobb) cég gyakorta vét olyan hibákat a tartalommarketingben, amiket egy kis előzetes tudással bőven el lehetne kerülni. A következőkben ezeket a hibákat...
8 sziklaszilárd tipp a profi SEO szövegíráshoz
SEOINFO
2019-05-20
Persze a szövegírás nem csupán bármilyen szöveg megírását jelenti – a betűket és a szavakat megfelelő sorrendbe kell helyezni, hogy valami értelmes, sőt, értékes eredményt kapj....
Miért és hogyan használd a belső linkeket a keresőoptimalizáláshoz
SEOINFO
2019-05-17
Íme minden, amit a belső hivatkozások és a keresőoptimalizálás kapcsolatáról tudnod kell!   Miért olyan fontosak a hivatkozások? A Google hivatkozásokon keresztül talál rá...
Mi az a szezonális SEO, és hogyan segíthetsz vele márkádon?
SEOINFO
2019-05-15
Meglepő módon igen kevés online kereskedő és marketinges fordítja hasznára az évszakok, az időjárás, és a közelgő ünnepek által kiváltott viselkedési változásokat, pedig ezek mind...
A komplett tartalomstratégiai útmutató 2019-re
SEOINFO
2019-05-13
Mi az a tartalomstratégia? A tartalomstratégia minden olyan médiaelem kezelését magába foglalja, amelyet te magad (vagy céged) készít és birtokol, legyen szó írott, vizuális,...
Mi köze a webhely sebességének a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-05-10
Ahogy egy lehetséges üzleti partnerrel való személyes találkozáskor nagyon fontos az első benyomás, úgy webhelyednek sem lesz második esélye bizonyítani. Gondolj csak bele, komoly...
A keresőoptimalizálás (íratlan) etikai szabályai
2019-05-08
A black hat SEO-ról általánosságban tudjuk, hogy etikátlan keresőoptimalizálási módszereket, taktikákat ölel fel. Amikor azonban az ember kissé mélyebben is utánajár a SEO-nak, és az...
10 elgondolkodtató idézet a keresőoptimalizálásról
SEOINFO
2019-05-06
Jill Whalen „A jó SEO munka idővel csak egyre jobb lesz. Csak a keresőmotor trükköknek kell változniuk, amikor a rangsoroló algoritmusok is megváltoznak.”   A...
Hogyan segíthetik a negatív értékelések a keresőoptimalizálást?
SEOINFO
2019-05-03
A negatív vélemények növelik a vélemények számát Amikor valaki rákeres egy helyi cégre, akkor a Google számos olyan eredményt is felsorol, amelyek mellett csillagos értékelés is...
Megéri-e keresőoptimalizálással foglalkozni 2019-ben? Íme a válasz…
SEOINFO
2019-04-29
Mit tehet a keresőoptimalizálás a cégedért? Habár a SEO-ról sokan állítják, hogy képes gyarapítani a bevételt, ez csak részben igaz. A keresőoptimalizálás ugyanis nem befolyásolja...
Mik azok a strukturált adatok, és mi közük van a SEO-hoz?
SEOINFO
2019-04-26
Mik azok a strukturált adatok? A strukturált adatok olyan adatok, amelyek egy speciális formátumban vannak megadva egy weboldalon – ez a speciális formátum lehetővé teszi a...
5 kérdés és 5 válasz az átirányítások és a SEO viszonyáról
SEOINFO
2019-04-24
1. Miért kell átirányításokat használni? Amikor átirányítasz egy megváltoztatott URL-t, akkor mind a felhasználókat, mind a keresőmotorok robotjait átküldöd ezzel az új URL-re, ha...
Mik azok a közösségi jelek és mi közük van a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-04-17
Mik azok a közösségi jelek? A közösségi jelek azt az aktivitást (reakciók, hozzászólások, megosztások) jelentik, amelyet tartalmaid kapnak a közösségi platformokon, például a...
Milyen egy jó linkprofil, és hogyan szerezhetsz ilyet webhelyednek?
SEOINFO
2019-04-15
Milyen egy jó linkprofil? Mielőtt megválaszolnánk ezt a kérdést, segíthet, ha definiáljuk, hogy mi nem számít jó linkprofilnak: egy jó linkprofil nem csak visszahivatkozásokból...
Új Search Console jelentés: nézd meg, hogyan teljesít webhelyed a Google Felfedezésben!
SEOINFO
2019-04-12
A Google a következőt írta a frissítésről: A népszerű Felfedezés funkció lehetőséget nyújt a felhasználók számára, hogy naprakészek maradjanak kedvenc témáikkal kapcsolatban...
Így keresőoptimalizáld LinkedIn profilodat
SEOINFO
2019-04-10
Ügyelj a részletekre Először is alaposan ki kell töltened profilodat. Erre ne sajnáld az időt – minden releváns mezőt tölts ki rendesen, és szolgáltass minél több információt...
A legfontosabb fő teljesítménymutatók (KPI-k), amiket minden SEO szakembernek követnie kell
SEOINFO
2019-04-05
1. Organikus munkamenetek száma A munkamenetek lényegében a webhelyen tett látogatásokat jelentik. Egy munkamenet akkor kezdődik, amikor egy felhasználó a webhelyre érkezik, és akkor ér...
Mit tehet a Facebook céged keresőoptimalizálásáért?
SEOINFO
2019-04-03
1. Válaszd ki a lehető legjobb nevet céged Facebook profiljának Habár egyértelműen hangzik, de Facebook oldalad neve az első lépés a hatékony Facebook SEO irányába. A névválasztást...
Mik azok a kiemelt részletek, és hogyan jelenhetsz meg közöttük?
SEOINFO
2019-04-01
Mik azok a kiemelt részletek? A kiemelt részletek rövid információrészletek egy webhelyről, amelyek a legmagasabb keresőpozícióban, az összes organikus találat felett jelenhetnek meg...
10 funkció, amit minden webmesternek ismernie kell a Google Analytics adminisztrációs felületén
SEOINFO
2019-03-27
A Google Analytics adminisztrációs felülete Először is vessünk egy pillantást a felület felépítésére. Az Adminisztrálás felületet az Analytics bal alsó sarkában találod –...
Megérkeztek a tevékenységkártyák a Google-ra, de mit jelent ez SEO szempontjából?
SEOINFO
2019-03-25
Mik azok a tevékenységkártyák? Ugyan még csak bizonyos keresésekre jelennek meg, a tevékenységkártyák az aktuális kereséshez kapcsolódó korábbi tevékenységeidet mutatják meg a...
Mik azok legjobb konverziós útvonalak a Google Analyticsben?
SEOINFO
2019-03-22
A legjobb konverziós útvonalak Hol: Konverziók > Többcsatornás útvonalak > A legjobb konverziós útvonalak A legjobb konverziós útvonalak segítenek megmutatni, hogy az ügyfelek...
Így hozhatod ki a legtöbbet a Google Analyticsből
SEOINFO
2019-03-20
Élettartamra vetített érték Hol: Közönség Habár ez a jelentés még csak béta verzióként működik, már így is segíthet megállapítani webhelyed felhasználónak értékét. Adj...
Google Analytics – Az első lépések és alapvető tudnivalók kezdőknek
SEOINFO
2019-03-18
1. Az első lépések   A legelső lépés regisztrálni egy ingyenes Google Analytics fiókot. Csak akkor menj tovább, ha ez kész!   A Google Analytics követőkód...
Mi az a tartalommarketing, és miért hasznos gyakorlatilag minden cégnek?
SEOINFO
2019-03-13
Mi az a tartalommarketing? A tartalommarketing igazából kevésbé egy marketingstratégia, vagy marketingtaktika – sokkal inkább egyfajta filozófiaként tekinthetünk rá. A...
Mi az a keresőszándék (és hogyan optimalizálhatsz rá?)
SEOINFO
2019-03-11
Mi az a keresőszándék? A keresőszándék lényegében azt takarja, amit egy kereső felhasználó szeretne elérni a keresésével. Néhány felhasználó szeretne választ kapni egy...
19 SEO mítosz, amiknek 2019-ben senkinek nem szabadna bedőlnie
SEOINFO
2019-03-08
On-page SEO mítoszok A meta címkék fontosak: Habár a meta címkék szinte az óta részei a SEO-nak, hogy a terület létrejött, manapság már messze nem fektetnek rájuk akkora hangsúlyt a...
Mire kell odafigyelni egy rendezvénygyűjtő webhely keresőoptimalizálásakor?
SEOINFO
2019-03-06
A rendezvénygyűjtő webhelyek típusai A rendezvénygyűjtő webhelyeknek két fő típusa van: azok, amelyek rendezik ezeket az eseményeket, és azok, amelyek népszerűsítik...
3 ok, amiért az influencerek nélkülözhetetlenek a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-03-04
1. Az influencerek segítenek értékesebbé, hitelesebbé tenni linkprofilodat A linkprofil egy nagyon fontos szempont a keresőmotorok szemében egy webhely rangsorolásakor. A linkprofil...
Hogyan teheti tönkre SEO-dat a kulcsszó kannibalizáció (és mit tehetsz ellene)?
SEOINFO
2019-02-28
Mi az a kulcsszó kannibalizáció? Akkor beszélünk kulcsszó kannibalizációról, amikor egy webhelyen kettő, vagy annál több oldal (tartalom) is megcélozza ugyan azt a kulcsszót. Ilyenkor...
A tartalommarketing rövid története
SEOINFO
2019-02-27
1732: Megjelenik a Poor Richard’s Almanack első kötete, ami Benjamin Franklin éves előrejelzéseit tartalmazza, népszerűsítve ezzel Franklin nyomdáját.   1801: A párizsi...
Miért van szüksége egy modern cégnek a SEO-ra?
SEOINFO
2019-02-26
Láthatóbbá teszi a webhelyet A SEO elsődleges célja és haszna, hogy láthatóbbá, fellelhetőbbé tegye webhelyedet az interneten keresgélő felhasználók számára. A láthatóság...
Mi az a keresőoptimalizálás (SEO), és miről is szól valójában?
SEOINFO
2019-02-25
Mi az a keresőoptimalizálás? A SEO („search engine optimization”, vagyis keresőoptimalizálás) valójában nem egy módszer, hanem számos módszer összessége – egy...
Értékes SEO statisztikák, amiket érdemes lesz figyelembe venni 2019-ben
SEOINFO
2019-02-22
Általános SEO statisztikák Az online élmények 93%-a egy keresőmotorral kezdődik. A Google jelenleg az online keresések 76%-át szolgálja ki, míg a Baidu, a Bing, és a Yahoo!...
9 alapvető SEO kifejezés, amiket ismerned kell
SEOINFO
2019-02-20
Horgonyszöveg A horgonyszöveg (angolul „anchor text”) a szövegben elhelyezett hivatkozások kattintható része. A horgonyszöveg azért fontos, mert pozitívan, vagy akár...
Így segítheti egymást a SEO és az email marketing
SEOINFO
2019-02-18
Néhány szó a SEO és az email kapcsolatáról Mind a keresőoptimalizálásnak, mind az email marketingnek egy végső célja van – hogy minősített érdeklődőket vonzanak webhelyedre,...
Mi az a helyi SEO (és hogyan csináld hatékonyan)?
SEOINFO
2019-02-15
Regisztráld cégedet a Google Cégem szolgáltatásra Ha csak egyetlen tippet fogadsz meg erről a listáról, akkor ez legyen az. A Google Cégem a helyi SEO alapja a Google platformján. Az...
5 SEO stratégia, amit minden kisvállalkozónak ismernie kell
SEOINFO
2019-02-13
1. Készítsd minőségi tartalmakat Publikált tartalmaid minősége egyenesen arányos az általuk bevonzott (vagy bevonzható) forgalom mennyiségével – minél jobbak a tartalmaid, annál...
Negyed évszázadnyi SEO – A keresőoptimalizálás első 25 éve
SEOINFO
2019-02-11
A kezdetek: 1991-2002 1991 augusztus 6-án Tim Berners-Lee létrehozta a világ első webhelyét, ami egy végeláthatatlan folyamat kezdetét jelentette. Idővel aztán a webes tartalmak...
10 gyakori SEO hiba, ami tönkreteheti webhelyedet
SEOINFO
2019-02-08
1. Nem reszponzív a webhelyed A mobilról böngészők száma már évek óta meghaladja az asztali számítógépekről internetezőként, így nem csoda, hogy a reszponzív design az egyik...
Milyen változásokat hoz a gépi tanulás a keresőoptimalizálásban?
SEOINFO
2019-02-07
Mi az a gépi tanulás? Leegyszerűsítve, a gépi tanulás (machine learning) az informatika egy olyan ágazata, ami a számítógépes rendszerek „tanításával” foglalkozik. A gépi...
Milyen SEO-gyilkos hibákat követhetsz el webhelyed átalakítása során (és hogyan előzheted meg őket)
SEOINFO
2019-01-07
Indexelhetővé tetted a fejlesztői környezetet a keresőmotorok számára A fejlesztési fázist mindenki sajátosan kezeli, ahogyan neki kényelmes. Vannak, akik létrehoznak egy alkönyvtárat...
Negatív SEO: Hogy működik, és hogyan védekezz ellene
SEOINFO
2019-01-03
1. Spam jellegű hivatkozások elhelyezése vagy jó minőségű linkek eltávolítása Ez talán a leggyakoribb negatív SEO taktika, de szerencsére egyre kevésbé hatékonyabb, ugyanis a rossz...