Megéri-e keresőoptimalizálással foglalkozni 2019-ben? Íme a válasz…

Megéri-e keresőoptimalizálással foglalkozni 2019-ben? Íme a válasz…

A keresőoptimalizálásról, mint fogalomról, vagy tevékenységről bizonyára hallottál már, és ha még nem ismerkedtél meg vele közelebbről, akkor jogosan fogalmazódhat meg benned a kérdés, hogy vajon megéri-e foglalkozni ezzel az egész SEO dologgal. Megéri-e pénzt és időt feccölni valamibe, aminek az eredményei lehet, hogy csak hetek, hónapok múlva válnak láthatóvá? Néhol még azt is olvashatod, hogy a SEO halott.

 

A keresőoptimalizálás nem az, aminek sokan beállítják. Nem egy egyszerű termék, vagy egy varázslatos megoldás egy cég minden problémájára. A SEO egy folyamatosan fejlődő tudományág, amelynek alkalmazásához észre kell venni bizonyos mintákat, trendeket, lehetőségeket, és potenciális veszélyforrásokat is, mindehhez pedig nélkülözhetetlen szükség van az emberi elemre is.

 

Ahhoz, hogy választ kapjunk a címben feltett kérdésre, mindenképpen meg kell fontolnod, hogy mi is az, amit szeretnél kihozni a SEO-ba való befektetésből.

Megéri-e keresőoptimalizálással foglalkozni 2019-ben?

Mit tehet a keresőoptimalizálás a cégedért?

Habár a seo-ról sokan állítják, hogy képes gyarapítani a bevételt, ez csak részben igaz. A keresőoptimalizálás ugyanis nem befolyásolja közvetlenül a profit alakulását – az az értékesítés dolga. A seo egy nagyon fontos közvetett tényező, ami segíthet a bevétel fellendítésében azzal, hogy új üzleti lehetőségeket vonz egy cég digitális küszöbére.

 

Mit csinál a keresőoptimalizálás?

A SEO célja organikus forgalmat vonzani egy cég webhelyére azzal, hogy minél magasabb pozíciót segít kiharcolni a keresőmotorok (pl. a Google) találatai között. A legtöbb felhasználó az első 1-3 találatból válogat, amikor rákattint valamire egy keresés után, ezért minél magasabbra sikerült „rangsorolni”, annál nagyobb forgalomra lehet számítani.

 

Mindehhez pedig különböző módszereket, technikákat szokás felhasználni – ilyen a linképítés, a kulcsszóoptimalizálás, vagy éppen a webhely felgyorsítása – ez utóbbi különösen fontos szemponttá vált, mióta a Google hivatalosan is számításba veszi a webhely sebességét a rangsorolásban, elvégre a lehető legjobb felhasználói élményt szeretné kínálni a keresőknek.

 

Ahhoz persze, hogy a SEO hozzájárulhasson a profitnövekedéshez, webhelyednek tudnia kell kezelni ezt az organikus forgalmat, és el kell, hogy tudja irányítani a beérkező látogatókat a vásárlásig. Ha nincs egy megfelelő felhívás (CTA) a webhelyen, vagy el vannak rejtve az elérhetőségek, akkor az organikus forgalomözön semmit SEM ér majd.

 

Az organikus forgalom tényleg jobb, mint a fizetett?

E kérdés megválaszolásához először is meg kell határoznunk, hogy mit tekintünk „jobbnak”. Vannak, akik gyorsan szeretnének forgalomhoz jutni, míg másokat sokkal inkább az izgatja, hogy mennyire érdeklődő (mennyire minőségi) az a forgalom, amire sikerül szert tenniük. Persze sokak számára a költségek is fontos szempontot jelentenek, szóval ezek alapján kijelenthetjük, hogy minél gyorsabb, minél olcsóbb, és minél érdeklődőbb (minél jobb minőségű) a forgalom, annál jobb.

 

A keresőoptimalizálás lassabban hoz forgalmat, mint a fizetett hirdetések

Ha van egyetlen hátránya a SEO-nak, akkor ez az. Akiknek minél előbb van szükségük forgalomra, azok számára talán nem a legmegfelelőbb első választás a keresőoptimalizálás, ugyanis az eredmények akár hetekkel, vagy hónapokkal később látszódnak csak a változtatások kivitelezése után. Ez persze nem jelenti azt, hogy a SEO-val egyáltalán nem érdemes foglalkozni, csak mert az embernek gyors forgalomra van szüksége, csak éppen nem valószínű, hogy ez lesz a legideálisabb első prioritás.

 

Eleinte tehát megéri foglalkozni a PPC-vel, de a keresőoptimalizálást SEM szabad elhanyagolni a későbbiekben.

 

A SEO által bevonzott forgalom gyakran jobb minőségű, mint a hirdetések forgalma

A hirdetések nagy hátránya, hogy az emberek az évek során immunizálódtak rájuk – egyszerűen nem bíznak bennük, elegük van belőlük, és szándékosan kizárják őket. 10-ből 7 felhasználó úgy görget át a hirdetéseken, mintha ott sem lennének, hogy láthassák az organikus találatokat, amelyek sokkal bizalomgerjesztőbbek, mint a fizetettek – elvégre ha a Google az elsők között jelenít meg valamit, akkor az csak jó lehet, nem igaz? De bizony – a felhasználók tudat alatt tisztában vannak vele, hogy egy webhely ki kell, hogy érdemelje az előkelő pozíciót a találati oldalon, és nem vásárolhatja azt meg magának.

 

Ha a megfelelő kulcsszavakra koncentrálsz minőségi, hasznos tartalmaidban, akkor több érdeklődő, minőségi forgalomra és konverzióra is számíthatsz, mint a „fizetett” forgalomból. Ilyen szempontból a SEO magasan üti a fizetett hirdetéseket.

 

A SEO olcsóbb, mint a PPC hirdetések

A PPC az angol „Pay per Click”, vagyis „kattintásonkénti fizetés” rövidítése, és egy olyan árképzési modellt jelent, amelyben a hirdetőnek minden egyes hirdetésére történő kattintásért fizetnie kell, függetlenül attól, hogy az a kattintás egy később konvertáló felhasználótól érkezett-e, vagy sem. A PPC modell jelen van a Google Ads, a Facebook, a LinkedIn és számos egyéb platformon is – általánosságban ez a leggyakrabban használt árképzési forma a digitális hirdetések világában.

 

Fontos megjegyezni, hogy a kattintások ára (CPC) számos tényezőtől függ, és meglehet, hogy egy-egy kattintásért nagyon komoly összegeket is kell fizetned hirdetőként.

 

Ezzel szemben a keresőoptimalizálás kifejezetten organikus, vagyis természetes, ingyenes kattintásokat segít szerezni (nem mellesleg ezek a találatok azoknak a felhasználóknak is megjelennek, akik hirdetésblokkolóval rejtik el a Google hirdetéseket). Mindez azt jelenti, hogy nem kell fizetned, valahányszor valaki rákattint egy tartalmadra, vagy ha egy tartalom megjelenik számára találatok között (ami egy másik árképzési forma a hirdetéseknél, a CPM)

 

Egy jól kivitelezett SEO stratégia segíthet, hogy egyre kevesebbet kelljen hirdetésekre költened – ilyen tekintetben a keresőoptimalizálással nagyon is megéri foglalkozni!

 

Mennyibe kerül a SEO?

Az, hogy a keresőoptimalizálás egy költség régi tévhit a cégek körében. A SEO egy befektetés! Keresőoptimalizálás közben olyan kellékeket hozol létre céged számára (többek között egy webhelyet, és annak tartalmait), amelyek egészen addig segítik majd cégedet, amíg az fennáll. Minden egyes SEO-ra költött forint értékként fog visszakacsintani cégedre.

 

Ezzel szemben habár a fizetett hirdetések valóban gyorsabb eredményeket kínálnak, abban a pillanatban eltűnnek a felhasználók elől, amint leállítod a fizetésüket.

 

Természetesen ez nem változtat a tényen, hogy a SEO-ért is kell fizetni, azonban az, hogy mennyit, az attól is függ, hogy milyen iparágban tevékenykedsz, hiszen ez határozza meg, hogy mekkora versenymezőnnyel kell megküzdenie a SEO-dat intéző ügynökségnek.

 

Az sem mindegy, hogy helyi, országos, vagy nemzetközi piacot szeretnél-e meghódítani keresőoptimalizálási kezdeményezéseiddel. Értelemszerűen minél nagyobb a projekt, annál több pénzt is kell majd belefektetned.

 

Szóval megéri a keresőoptimalizálással foglalkozni?

Ha a költségvetésed megengedi ezt, mindenképpen érdemes minél előbb belekezdeni a keresőoptimalizálásba. Az idő nagyon fontos tényező a SEO-ban – minél tovább halogatod egy keresőoptimalizálási kampány beindítását, annál tovább kell várnod, hogy láthatóvá váljanak az eredmények, és persze annál több előnyt is biztosítasz ezzel versenytársaidnak!

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések