Ezek a legfontosabb SEO KPI-k, azaz teljesítménymutatók

A legfontosabb fő teljesítménymutatók (KPI-k), amiket minden SEO szakembernek követnie kell

A lelkiismeretes marketingesek mindent megtesznek azért, hogy a lehető legjobb munkát végezzék ügyfeleiknek – többek között órák, napok telhetnek el azzal, hogy megalkossanak nekik egy személyre (vagy éppen cégre) szabott SEO stratégiát, az implementáció pedig még ennél is több munkával jár.

 

Hamarosan aztán eljön az első teljesítményjelentés ideje, amikor konkrét számadatokkal kell bizonyítani az ügyfélnek, hogy a befektetett pénze megtérülőben van. Ezeket a számadatokat az úgynevezett fő teljesítménymutató (röviden KPI-k) biztosítják.

 

A KPI-k lényegében olyan mutatók, amelyek segítenek nyomon követni a SEO, egy hirdetéskampány, vagy más marketingtevékenység teljesítményét az idő előrehaladtával.

 

(Ha mélyebben is bele szeretnéd ásni magad a témába, akkor ebben az útmutatóban mindent általános információt megtalálsz, amit a fő teljesítménymutatókról tudni érdemes!)

 

Persze egy marketinges vagy egy ügyfél számára eltérő dolgok számíthatnak fő teljesítménymutatónak, de van néhány olyan KPI, amikre mindenképpen oda kell figyelned, ha keresőoptimalizálással foglalkozol. Ezek a következők!

Ezek a legfontosabb SEO KPI-k, azaz teljesítménymutatók

1. Organikus munkamenetek száma

A munkamenetek lényegében a webhelyen tett látogatásokat jelentik. Egy munkamenet akkor kezdődik, amikor egy felhasználó a webhelyre érkezik, és akkor ér véget, mikor elhagyja azt – mindem művelet, ami e két lépés között történik (lépkedés az oldalak között, egy rendelés leadása, egy videó megtekintése, egy regisztráció, stb.) az mind ahhoz a munkamenethez tartozik.

 

Az organikus munkamenetek azok a látogatások a webhelyen, amelyek valamilyen keresőmotorból indulnak (például amikor egy Google keresés során talál rá az ember webhelyedre, és kattint rá a találatra). Ezekből áll a webhely organikus forgalma.

 

Fontos észben tartani, hogy egy felhasználóhoz több munkamenet is tartozhat – például ha valaki egy nap alatt többször is visszamegy egy webhelyre, akkor az annyi munkamenetet is jelent majd.

 

Az organikus forgalmat a Google Analytics felületén ellenőrizheted – ez az egyik legfontosabb KPI, ha a SEO-ról van szó, hiszen a keresőoptimalizálás egyik fő célja, hogy minél nagyobb organikus forgalom érkezzen a webhelyre. Ha részletesebben is tanulmányozni kezded az organikus forgalom adatait a Google Analyticsban, akkor néhány érdekes, hasznos dologra figyelhetsz fel, és mindenképpen lesz egy meggyőző számadatod, amivel megmutathatod ügyfelednek, hogy hatékony az, amit SEO címszó alatt művelsz a webhelyén.

 

Ezt a mutatót a Ügyfélszerzés > Minden forgalom > Csatornák jelentésben találod, azon belül pedig az Organic Search sort keresd.

 

2. Kulcsszó-rangsorolás

A kulcsszavak rangsorolása azt jelenti, hogy milyen pozícióba rangsorol a webhely egy-egy kulcsszóra a Google és egyéb keresőmotorok találatai között. Minél alacsonyabb ez az érték (tehát közelebbi az 1. pozícióhoz), annál jobb, hiszen annál magasabban jelennek majd meg tartalmaid, ha a felhasználók rákeresnek az adott kulcsszóra.

 

Vannak bizonyos kulcsszavak, amikre alapvetően jó helyezést érsz el – ilyen például márkád, vagy termékeid pontos neve is. Jó eséllyel magasra rangsorolsz majd a hosszabb, konkrét keresésekre, és a helyi célzású lekérdezésekre is – főleg, ha a közelben nincs igazán közvetlen versenytársad.

 

A kulcsszavak rangsorolása szintén egy fontos SEO KPI, mert sok ügyfél ez alapján méri a keresőoptimalizálás hatékonyságát. A rangsorolás nyomon követéséhez valamilyen fizetett eszközre lesz szükséged.

 

3. Érdeklődők és konverziók

Persze attól, hogy egy felhasználó a webhelyre látogat még nem jelenti azt, hogy értékes is céged vagy ügyfeled számára. Azt is figyelembe kell venned, hogy mit csinál, miután megkezdi a munkamenetet.

 

Azokat a látogatókat, akik érdeklődésüket fejezik ki a márka iránt „leadeknek” nevezzük, de az egyszerűség kedvéért „érdeklődőkként” is emlegethetjük őket. Az érdeklődés kifejezése jelentheti azt, hogy a felhasználó feliratkozott a webhely hírlevelére, regisztrálta magát, kitöltött egy űrlapot, stb.

 

Ha egy látogató, vagy érdeklődő egy olyan műveletet végez el, amire a webhely üzemeltetője szeretné rávezetni őt, akkor azt a műveletet konverziónak tekintjük – ilyen például egy rendelés leadása, egy asztalfoglalás egy étteremben, vagy egy szobafoglalás egy szálloda webhelyén.

 

A konverziókat a Google Analytics felületén, úgynevezett „célok” megadásával tudod nyomon követni. Amikor egy cél teljesül, akkor az egy konverziónak számít. A Google Analytics célokról és beállításukról ebben az útmutatóban olvashatsz bővebben, a 9. pont (Konverziók) alatt.

 

Ha sok konverziót (teljesült célt) tudsz felmutatni ügyfelednek, akkor azt bizonyíthatod neki, hogy a látogatók, akiket bevonzol a SEO-val konkrét értéket képviselnek számukra, és nem csak nézelődni térnek be a webhelyre.

 

4. Visszafordulási arány

Visszafordulásnak nevezzük, amikor egy felhasználó a webhelyre érkezik (elindít egy új munkamenetet), majd rögtön el is hagyja azt anélkül, hogy bármilyen műveletet elvégzett volna rajta (nem lép át másik oldalra, nem játszik le egy videót, nem tölt ki egy űrlapot, stb. – tehát semmit nem csinál, legfeljebb csak elolvas pár sort a szövegből.)

 

A visszafordulási arányt egyszerű kiszámolni – csupán el kell osztani a visszafordulások számát az összes munkamenet számával. Értelemszerűen minél alacsonyabb a visszafordulási arány, annál jobb, de nem kell megretteni, ha azt látod, hogy a látogatók fele visszafordul webhelyedről (pontosabban ügyfeled webhelyéről). Egy átlagos webhely visszafordulási aránya valahol 40 és 60% között mozog, hiszen sok felhasználó lehet, hogy csak néhány gyors információért, vagy egy bekezdésnyi szövegért érkezik a webhelyre, és nincs szüksége arra, hogy mást csináljon itt.

 

Egy nagy (50-60%-os) visszafordulási arány tehát nem feltétlenül jelenti azt, hogy a webhely rossz, de ha a látogatók 80-90%-a visszafordul, pedig sok más lehetősége is lenne, akkor ott már valami nincs rendben.

 

Érdemes tehát rendszeresen ellenőrizni a visszafordulásokat a webhelyen, hogy kiszűrd a problémásabb oldalakat, és orvosolhasd a problémákat. Ebből az útmutatóból kiderül, hogy hogyan láthatod könnyedén az átlagon felüli visszafordulású oldalakat webhelyeden – keresd a „Jelentés a visszafordulásokról és kilépési arányokról” részt!

 

5. Munkamenetenként megtekintett oldalak száma

A munkamenetenként megtekintett oldalak száma magáért beszél – ez a KPI azt mutatja meg, hogy a látogatók átlagosan hány oldalt tekintenek meg egy munkamenet során a webhelyen.

 

Az, hogy mi számít jó értéknek, sok mindentől függ. Például ha webhelyed csupán néhány oldalból áll, és nem túl összetett, akkor természetesen kisebb lesz az ideális érték. Ezzel szemben, ha egy webáruházról van szó, vagy egy blogról, ahol jó, ha a látogatók több oldalra is benéznek, akkor egy nagyobb érték számít kedvezőnek, a webhely összetettségével arányosan.

 

Ez is egy értékes KPI, hiszen a látogatók viselkedését vizsgálja, és kiderülhet belőle, hogy mennyire érdekes, hasznos, vagy éppen felhasználóbarát a webhely.

 

6. A munkamenetek átlagos hossza

Hasonlóképpen a megtekintett oldalak számához, a munkamenetek átlagos hossza azt mutatja meg, hogy egy felhasználó átlagosan mennyi időt tölt egy látogatása során webhelyeden. Akárcsak az előző KPI-nél, az ideális érték itt is attól függ, hogy milyen összetett a webhelyed, és mi a célja.

 

Ha például webhelyeden főleg hosszú, részletes cikkek szerepelnek, amiket jó pár percbe tart elolvasni, de az átlagos munkamenet ideje 1-2 perc, akkor elképzelhető, hogy a látogatók nem találják elég érdekesnek tartalmaidat, hogy végigolvassák őket.

 

Ez, illetve az előző munkamenetekkel kapcsolatos KPI több Google Analytics jelentésben is megjelenik, például az Ügyfélszerzés > Minden forgalom > Csatornák táblázatban.

 

7. Az oldalak betöltési ideje

Az oldalak betöltési ideje valójában nagyon szorosan kötődik a legtöbb eddig emlegetett egyéb KPI-hez. Gondolj csak bele – ha egy felhasználó egy lassú webhelyen jár, ahol sokat kell várnia arra, hogy a különböző oldalak (vagy akár a legelső, amire érkezik) betöltődjenek, akkor hamar megunhatja a várakozást, és elhagyhatja azt.

 

Mit eredményezhet ez? Többek között magas visszafordulási arányt, kevesebb munkamenetenként megtekintett oldalt, és rövidebb munkameneteket is.

 

Az ideális betöltési idő legfeljebb 3 másodperc – ha ennél akár csak 1-2 másodperccel is kell többet várni, akkor a felhasználók nagy része szimplán visszafordul az oldalról.

 

Rendszeresen ellenőrizd webhelyed teljesítményét a Google sebességmérő eszközeivel (PageSpeed Insights és Test My Site), és figyelj oda rá, hogy milyen javításokat javasolnak a webhely felgyorsítása érdekében.

 

8. A leggyakoribb kilépési oldalak

A kilépési oldalak azok az oldalak, amelyekről a felhasználók elhagyják a webhelyet – vagyis, ahol véget ér egy munkamenet. Kilépésnek számít, amikor a felhasználó egy oldalról ugyan abban a böngészőfülben egy másik webhelyre navigál át, bezárja a fület, vagy esetleg az egész böngészőt.

 

Az, hogy egy oldalról gyakran lépnek ki a felhasználók még nem feltétlenül jelenti, hogy az az oldal rossz. Gondolj csak a rendelés leadása után automatikusan megjelenő „Köszöntjük rendelését” oldalakra – a felhasználónak már nincs több dolga a webhelyen, szóval ez után valószínűleg távozik is róla, de egyértelműen egy értékes munkamenetet fejez be ezzel.

 

Ezzel szemben ha sok felhasználó lép ki a webhelyről egy olyan oldalon, ahol nem szeretnéd, hogy befejezzék a munkamenetet (pl. mielőtt leadnák a rendelésüket), akkor elképzelhető, hogy azzal az oldallal valami baj van (talán túl lassú, esetleg nem egyértelmű a felhasználóknak hogy mit kell csinálniuk a továbblépéshez, vagy egy hiba megakadályozza, hogy folytassák a rendelést.)

 

Ezt a Viselkedés > Webhelytartalom > Kilépési oldalak jelentésben találod a Google Analytics felületén.

 

9. Feltérképezési problémák

Ahhoz, hogy a lehető legjobb esélyekkel indulj a Google és más keresőmotorok találati oldalain, elengedhetetlen, hogy az ilyen motorok úgynevezett robotjai képesek legyenek feltérképezni webhelyed szerkezetét és tartalmát.

 

Ha a Google robotja, a Googlebot feltérképezési problémákba ütközik webhelyeden, akkor az azt jelenti, hogy nem képes teljesen átvizsgálni annak nyilvános tartalmait. Ezeket a problémákat a Google Search Console felületén, az Index > Lefedettség jelentésben találod.

 

Itt típusok alapján lebontva láthatod, hogy milyen hibákba ütközött a Googlebot – nagyon fontos, hogy minden hibát minél előbb orvosolj, és hogy javítottnak jelöld meg őket itt, a Search Console-ban, hogy a Google újra leellenőrizze ezeket az oldalakat, és javítottnak nyilvánítsa a hibákat.





Ingyenes SEO ellenőrző eszköz

Találd meg az okát, hogy miért nincs sokkal több látogatód!

Top 10 Weboldal

Az általunk tesztelt legjobb weboldalak toplistája.

2.
67%
4.
65%
5.
63%
6.
63%
7.
61%
8.
58%
9.
49%

Kapcsolódó cikkek:

10 elgondolkodtató idézet a keresőoptimalizálásról
A keresőoptimalizálással kapcsolatban rengeteg útmutató megtalálható az interneten, de a legjobb tippeket néha nem egy kézikönyvben vagy cikkben találja az ember, hanem egy rövid, de...
2019-05-06
Hogyan segíthetik a negatív értékelések a keresőoptimalizálást?
Kevés olyan lelombozó dolog van, mint amikor egy cégvezető kemény munkája ellenére egy negatív véleményt/értékelést kap egy termékére, szolgáltatására, vagy bármilyen más,...
2019-05-03
Megéri-e keresőoptimalizálással foglalkozni 2019-ben? Íme a válasz…
A keresőoptimalizálásról, mint fogalomról, vagy tevékenységről bizonyára hallottál már, és ha még nem ismerkedtél meg vele közelebbről, akkor jogosan fogalmazódhat meg benned a...
2019-04-29
Miért és hogyan segíthetnek a keresőoptimalizálásban a felhasználói vélemények
SEOINFO
2019-07-19
Az online vélemények és más felhasználói tartalmak (képek, videók, stb.) az úgynevezett társadalmi bizonyíték miatt lehetnek rendkívül hasznosak egy cég számára. A társadalmi...
7 dolog, ami alááshatja linképítési stratégiádat
SEOINFO
2019-07-17
A keresőmotorok (különösen a Google) azonban igencsak megnehezítették ezt a folyamatot az elmúlt évtizedek során, és ennek köszönhetően sokkal több buktató is leselkedik a gyanútlan...
Tippek és trükkök a hatékony tartalommarketingért
SEOINFO
2019-07-15
A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás szoros kapcsolatban állnak egymással, tartalom nélkül ugyanis nincs mit keresőoptimalizálni, az optimalizálatlan tartalom pedig olyan, mintha...
Így mérheted SEO teljesítményedet a Google Analytics segítségével
SEOINFO
2019-07-12
Ha sikerül túltekintened ezen a fontos, ámde nem mindenható mutatón, akkor megmutathatod azt, ami igazán számít: hogy az organikus keresés mekkora hasznot is jelent céged...
7 vizuális tartalomtípus, amik kiegészíthetik SEO stratégiádat
SEOINFO
2019-07-10
Az igazán tartalmak afféle lavinaként kezdenek el működni, és saját sikerükre építenek – a jobb rangsorolás több látogatót jelent, ami még jobb rangsorolást, és így...
Miért és hogyan tedd felhasználó-központúvá SEO tevékenységeidet
SEOINFO
2019-07-08
Tény, hogy a Google korábban azt állította, hogy a felhasználói adatok közvetlenül nem hatnak ki a rangsorolásra, a keresőóriás garantáltan szívesebben emeli ki tartalmaidat a többi...
Ezért nélkülözhetetlen a tartalommarketing rendezvényhelyszínek számára
SEOINFO
2019-07-05
Azonban míg ezek a tartalmak valóban segíthetnek aktivitásra ösztönözni közösségi fiókjaid meglévő követőit, az új ügyfelek bevonzásához valamivel többre lesz...
Nem támogatja szeptembertől a Google a noindex utasítást a robots.txt fájlban
2019-07-03
Mi az a robots.txt? A robots.txt lényegében egy sima, mezei szövegfájl, ami különféle parancsokat, utasításokat, szabályokat tartalmaz a különféle internetes robotok számára. A...
Hogyan segíthet a storytelling a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-07-01
A következőkben arról lesz szó, hogy mik azok SEO szempontok, amiket a storytelling fellendíthet. Mielőtt azonban belevágnánk a dolgokba, váltsunk pár szót arról, hogy mi is az a...
5 stabil tartalommarketing tipp webáruházaknak
SEOINFO
2019-06-28
A tartalommarketing segíthet mindkét fronton: egyrészt optimalizálható tartalmakat kínál, amelyek fellelhetőbbé teszik a webhelyet a felhasználók számára, másrészt pedig értékes...
7 tipp az igényes SEO szövegírásért
SEOINFO
2019-06-19
Ahol ez a két koncepció szervesen összefonódik egymással az a szövegírás. A szöveg mindig is a legjobban „SEOzható” tartalomtípus volt, elvégre természetesen helyezhetsz el...
Így erősítheti márkatudatosságodat a tartalommarketing
SEOINFO
2019-06-17
Miért fontos a márkatudatosság? A márkatudatosság azt jelenti, hogy az emberek mennyire ismerik a márkádat, cégedet, illetve annak marketingüzeneteit. Messze nem csak arról van szó, hogy...
Így egészíti ki egymást a keresőoptimalizálás és a branding
SEOINFO
2019-06-14
Természetesen nincs két egyforma cég, így nem létezik olyan marketingmix sem, amely minden ügyfeled számára tökéletes lesz. Azonban van egy olyan páros, aminek minden...
Nagy cégek SEO bukásai, amikből sokat tanulhatunk
SEOINFO
2019-06-12
Előfordulhat, hogy te is verejtékezve tapasztaltad egy szép, közönségesnek tűnő reggelen, hogy rangsorolásaid egy éjszaka alatt több pozíciót is csúsztak. Habár ennek számos teljesen...
Miért lesz valaki SEO szakember?
SEOINFO
2019-06-07
Habár kívülről egy unalmas, száraz, izgalmaktól és örömöktől mentes karriernek tűnhet, ennek a szakmának számos előnye és szépsége van, csak éppen a megfelelő érdeklődés és...
Mik befolyásolják Google személyre szabott találatait?
SEOINFO
2019-06-05
Ha valaki használt már különféle rangsorkövető eszközt, akkor az biztosan tapasztalta, hogy a saját keresése eredményei eltértek az eszköz adataitól. Nos, ennek első sorban ez a...
Duplikáltnak számítanak-e a fordított tartalmak a Google részéről?
SEOINFO
2019-05-31
Mi az a duplikált tartalom? A Google a következőképpen definiálja az ismétlődő (duplikált) tartalmakat: „Ismétlődő tartalmon általánosságban olyan tartalmi blokkot...
Így szabadulj meg a rossz visszahivatkozásoktól
SEOINFO
2019-05-29
Ezeket a hivatkozásokat be lehet szerezni szándékosan és nem szándékosan is. Ha például az ember egy csapnivaló SEO ügynökséget bérel fel, az – normális munkavégzés helyett...
Mi az a SEO túloptimalizálás, és hogyan kerüld el webhelyeden?
2019-05-27
A túloptimalizálás akkor alakul ki, amikor valaki túl sok SEO javítást, módosítást végez egy webhelyen, és átlépi azt a határt, amikortól ezek a módosítások, habár jó...
Mi az a tartalomnaptár, és hogyan állíts össze egyet cégednek?
SEOINFO
2019-05-24
Nem egy online marketingről szóló cikkben vagy útmutatóban találkozhatsz az úgynevezett tartalomnaptárral, és hogy milyen fontos is összeállítani egy ilyet a hatékony tartalommarketing...
5 SEO szokás, ami messze nem olyan fontos, mint hiszed
SEOINFO
2019-05-24
Az elmúlt évek során rengetegszer hallhattunk a következő trendekről, de sok közülük tényleg csupán említést érdemel egy SEO útmutatóban, és nem többet. Minden további nélkül,...
A 6 legsúlyosabb tartalommarketing-hiba (és elkerülésük)
SEOINFO
2019-05-22
Azonban sok kisebb (és nagyobb) cég gyakorta vét olyan hibákat a tartalommarketingben, amiket egy kis előzetes tudással bőven el lehetne kerülni. A következőkben ezeket a hibákat...
8 sziklaszilárd tipp a profi SEO szövegíráshoz
SEOINFO
2019-05-20
Persze a szövegírás nem csupán bármilyen szöveg megírását jelenti – a betűket és a szavakat megfelelő sorrendbe kell helyezni, hogy valami értelmes, sőt, értékes eredményt kapj....
Miért és hogyan használd a belső linkeket a keresőoptimalizáláshoz
SEOINFO
2019-05-17
Íme minden, amit a belső hivatkozások és a keresőoptimalizálás kapcsolatáról tudnod kell!   Miért olyan fontosak a hivatkozások? A Google hivatkozásokon keresztül talál rá...
Mi az a szezonális SEO, és hogyan segíthetsz vele márkádon?
SEOINFO
2019-05-15
Meglepő módon igen kevés online kereskedő és marketinges fordítja hasznára az évszakok, az időjárás, és a közelgő ünnepek által kiváltott viselkedési változásokat, pedig ezek mind...
A komplett tartalomstratégiai útmutató 2019-re
SEOINFO
2019-05-13
Mi az a tartalomstratégia? A tartalomstratégia minden olyan médiaelem kezelését magába foglalja, amelyet te magad (vagy céged) készít és birtokol, legyen szó írott, vizuális,...
Mi köze a webhely sebességének a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-05-10
Ahogy egy lehetséges üzleti partnerrel való személyes találkozáskor nagyon fontos az első benyomás, úgy webhelyednek sem lesz második esélye bizonyítani. Gondolj csak bele, komoly...
A keresőoptimalizálás (íratlan) etikai szabályai
2019-05-08
A black hat SEO-ról általánosságban tudjuk, hogy etikátlan keresőoptimalizálási módszereket, taktikákat ölel fel. Amikor azonban az ember kissé mélyebben is utánajár a SEO-nak, és az...
10 elgondolkodtató idézet a keresőoptimalizálásról
SEOINFO
2019-05-06
Jill Whalen „A jó SEO munka idővel csak egyre jobb lesz. Csak a keresőmotor trükköknek kell változniuk, amikor a rangsoroló algoritmusok is megváltoznak.”   A...
Hogyan segíthetik a negatív értékelések a keresőoptimalizálást?
SEOINFO
2019-05-03
A negatív vélemények növelik a vélemények számát Amikor valaki rákeres egy helyi cégre, akkor a Google számos olyan eredményt is felsorol, amelyek mellett csillagos értékelés is...
Megéri-e keresőoptimalizálással foglalkozni 2019-ben? Íme a válasz…
SEOINFO
2019-04-29
Mit tehet a keresőoptimalizálás a cégedért? Habár a SEO-ról sokan állítják, hogy képes gyarapítani a bevételt, ez csak részben igaz. A keresőoptimalizálás ugyanis nem befolyásolja...
Mik azok a strukturált adatok, és mi közük van a SEO-hoz?
SEOINFO
2019-04-26
Mik azok a strukturált adatok? A strukturált adatok olyan adatok, amelyek egy speciális formátumban vannak megadva egy weboldalon – ez a speciális formátum lehetővé teszi a...
5 kérdés és 5 válasz az átirányítások és a SEO viszonyáról
SEOINFO
2019-04-24
1. Miért kell átirányításokat használni? Amikor átirányítasz egy megváltoztatott URL-t, akkor mind a felhasználókat, mind a keresőmotorok robotjait átküldöd ezzel az új URL-re, ha...
Mik azok a közösségi jelek és mi közük van a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-04-17
Mik azok a közösségi jelek? A közösségi jelek azt az aktivitást (reakciók, hozzászólások, megosztások) jelentik, amelyet tartalmaid kapnak a közösségi platformokon, például a...
Milyen egy jó linkprofil, és hogyan szerezhetsz ilyet webhelyednek?
SEOINFO
2019-04-15
Milyen egy jó linkprofil? Mielőtt megválaszolnánk ezt a kérdést, segíthet, ha definiáljuk, hogy mi nem számít jó linkprofilnak: egy jó linkprofil nem csak visszahivatkozásokból...
Új Search Console jelentés: nézd meg, hogyan teljesít webhelyed a Google Felfedezésben!
SEOINFO
2019-04-12
A Google a következőt írta a frissítésről: A népszerű Felfedezés funkció lehetőséget nyújt a felhasználók számára, hogy naprakészek maradjanak kedvenc témáikkal kapcsolatban...
Így keresőoptimalizáld LinkedIn profilodat
SEOINFO
2019-04-10
Ügyelj a részletekre Először is alaposan ki kell töltened profilodat. Erre ne sajnáld az időt – minden releváns mezőt tölts ki rendesen, és szolgáltass minél több információt...
A legfontosabb fő teljesítménymutatók (KPI-k), amiket minden SEO szakembernek követnie kell
SEOINFO
2019-04-05
1. Organikus munkamenetek száma A munkamenetek lényegében a webhelyen tett látogatásokat jelentik. Egy munkamenet akkor kezdődik, amikor egy felhasználó a webhelyre érkezik, és akkor ér...
Mit tehet a Facebook céged keresőoptimalizálásáért?
SEOINFO
2019-04-03
1. Válaszd ki a lehető legjobb nevet céged Facebook profiljának Habár egyértelműen hangzik, de Facebook oldalad neve az első lépés a hatékony Facebook SEO irányába. A névválasztást...
Mik azok a kiemelt részletek, és hogyan jelenhetsz meg közöttük?
SEOINFO
2019-04-01
Mik azok a kiemelt részletek? A kiemelt részletek rövid információrészletek egy webhelyről, amelyek a legmagasabb keresőpozícióban, az összes organikus találat felett jelenhetnek meg...
10 funkció, amit minden webmesternek ismernie kell a Google Analytics adminisztrációs felületén
SEOINFO
2019-03-27
A Google Analytics adminisztrációs felülete Először is vessünk egy pillantást a felület felépítésére. Az Adminisztrálás felületet az Analytics bal alsó sarkában találod –...
Megérkeztek a tevékenységkártyák a Google-ra, de mit jelent ez SEO szempontjából?
SEOINFO
2019-03-25
Mik azok a tevékenységkártyák? Ugyan még csak bizonyos keresésekre jelennek meg, a tevékenységkártyák az aktuális kereséshez kapcsolódó korábbi tevékenységeidet mutatják meg a...
Mik azok legjobb konverziós útvonalak a Google Analyticsben?
SEOINFO
2019-03-22
A legjobb konverziós útvonalak Hol: Konverziók > Többcsatornás útvonalak > A legjobb konverziós útvonalak A legjobb konverziós útvonalak segítenek megmutatni, hogy az ügyfelek...
Így hozhatod ki a legtöbbet a Google Analyticsből
SEOINFO
2019-03-20
Élettartamra vetített érték Hol: Közönség Habár ez a jelentés még csak béta verzióként működik, már így is segíthet megállapítani webhelyed felhasználónak értékét. Adj...
Google Analytics – Az első lépések és alapvető tudnivalók kezdőknek
SEOINFO
2019-03-18
1. Az első lépések   A legelső lépés regisztrálni egy ingyenes Google Analytics fiókot. Csak akkor menj tovább, ha ez kész!   A Google Analytics követőkód...
Mi az a tartalommarketing, és miért hasznos gyakorlatilag minden cégnek?
SEOINFO
2019-03-13
Mi az a tartalommarketing? A tartalommarketing igazából kevésbé egy marketingstratégia, vagy marketingtaktika – sokkal inkább egyfajta filozófiaként tekinthetünk rá. A...
Mi az a keresőszándék (és hogyan optimalizálhatsz rá?)
SEOINFO
2019-03-11
Mi az a keresőszándék? A keresőszándék lényegében azt takarja, amit egy kereső felhasználó szeretne elérni a keresésével. Néhány felhasználó szeretne választ kapni egy...
19 SEO mítosz, amiknek 2019-ben senkinek nem szabadna bedőlnie
SEOINFO
2019-03-08
On-page SEO mítoszok A meta címkék fontosak: Habár a meta címkék szinte az óta részei a SEO-nak, hogy a terület létrejött, manapság már messze nem fektetnek rájuk akkora hangsúlyt a...
Mire kell odafigyelni egy rendezvénygyűjtő webhely keresőoptimalizálásakor?
SEOINFO
2019-03-06
A rendezvénygyűjtő webhelyek típusai A rendezvénygyűjtő webhelyeknek két fő típusa van: azok, amelyek rendezik ezeket az eseményeket, és azok, amelyek népszerűsítik...
3 ok, amiért az influencerek nélkülözhetetlenek a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-03-04
1. Az influencerek segítenek értékesebbé, hitelesebbé tenni linkprofilodat A linkprofil egy nagyon fontos szempont a keresőmotorok szemében egy webhely rangsorolásakor. A linkprofil...
Hogyan teheti tönkre SEO-dat a kulcsszó kannibalizáció (és mit tehetsz ellene)?
SEOINFO
2019-02-28
Mi az a kulcsszó kannibalizáció? Akkor beszélünk kulcsszó kannibalizációról, amikor egy webhelyen kettő, vagy annál több oldal (tartalom) is megcélozza ugyan azt a kulcsszót. Ilyenkor...
A tartalommarketing rövid története
SEOINFO
2019-02-27
1732: Megjelenik a Poor Richard’s Almanack első kötete, ami Benjamin Franklin éves előrejelzéseit tartalmazza, népszerűsítve ezzel Franklin nyomdáját.   1801: A párizsi...
Miért van szüksége egy modern cégnek a SEO-ra?
SEOINFO
2019-02-26
Láthatóbbá teszi a webhelyet A SEO elsődleges célja és haszna, hogy láthatóbbá, fellelhetőbbé tegye webhelyedet az interneten keresgélő felhasználók számára. A láthatóság...
Mi az a keresőoptimalizálás (SEO), és miről is szól valójában?
SEOINFO
2019-02-25
Mi az a keresőoptimalizálás? A SEO („search engine optimization”, vagyis keresőoptimalizálás) valójában nem egy módszer, hanem számos módszer összessége – egy...
Értékes SEO statisztikák, amiket érdemes lesz figyelembe venni 2019-ben
SEOINFO
2019-02-22
Általános SEO statisztikák Az online élmények 93%-a egy keresőmotorral kezdődik. A Google jelenleg az online keresések 76%-át szolgálja ki, míg a Baidu, a Bing, és a Yahoo!...
9 alapvető SEO kifejezés, amiket ismerned kell
SEOINFO
2019-02-20
Horgonyszöveg A horgonyszöveg (angolul „anchor text”) a szövegben elhelyezett hivatkozások kattintható része. A horgonyszöveg azért fontos, mert pozitívan, vagy akár...
Így segítheti egymást a SEO és az email marketing
SEOINFO
2019-02-18
Néhány szó a SEO és az email kapcsolatáról Mind a keresőoptimalizálásnak, mind az email marketingnek egy végső célja van – hogy minősített érdeklődőket vonzanak webhelyedre,...
Mi az a helyi SEO (és hogyan csináld hatékonyan)?
SEOINFO
2019-02-15
Regisztráld cégedet a Google Cégem szolgáltatásra Ha csak egyetlen tippet fogadsz meg erről a listáról, akkor ez legyen az. A Google Cégem a helyi SEO alapja a Google platformján. Az...
5 SEO stratégia, amit minden kisvállalkozónak ismernie kell
SEOINFO
2019-02-13
1. Készítsd minőségi tartalmakat Publikált tartalmaid minősége egyenesen arányos az általuk bevonzott (vagy bevonzható) forgalom mennyiségével – minél jobbak a tartalmaid, annál...
Negyed évszázadnyi SEO – A keresőoptimalizálás első 25 éve
SEOINFO
2019-02-11
A kezdetek: 1991-2002 1991 augusztus 6-án Tim Berners-Lee létrehozta a világ első webhelyét, ami egy végeláthatatlan folyamat kezdetét jelentette. Idővel aztán a webes tartalmak...
10 gyakori SEO hiba, ami tönkreteheti webhelyedet
SEOINFO
2019-02-08
1. Nem reszponzív a webhelyed A mobilról böngészők száma már évek óta meghaladja az asztali számítógépekről internetezőként, így nem csoda, hogy a reszponzív design az egyik...
Milyen változásokat hoz a gépi tanulás a keresőoptimalizálásban?
SEOINFO
2019-02-07
Mi az a gépi tanulás? Leegyszerűsítve, a gépi tanulás (machine learning) az informatika egy olyan ágazata, ami a számítógépes rendszerek „tanításával” foglalkozik. A gépi...
Milyen SEO-gyilkos hibákat követhetsz el webhelyed átalakítása során (és hogyan előzheted meg őket)
SEOINFO
2019-01-07
Indexelhetővé tetted a fejlesztői környezetet a keresőmotorok számára A fejlesztési fázist mindenki sajátosan kezeli, ahogyan neki kényelmes. Vannak, akik létrehoznak egy alkönyvtárat...
Negatív SEO: Hogy működik, és hogyan védekezz ellene
SEOINFO
2019-01-03
1. Spam jellegű hivatkozások elhelyezése vagy jó minőségű linkek eltávolítása Ez talán a leggyakoribb negatív SEO taktika, de szerencsére egyre kevésbé hatékonyabb, ugyanis a rossz...