A SEO kulcsszókutatás -Minden amit érdemes tudni
Ebben a bejegyzésben meghatározzuk, mi a SEO kulcsszókutatás, miért fontos, hogyan végezd el a kutatást a SEO stratégiájához, és választd ki a megfelelő SEO kulcsszavakat webhelyedhez. Míg a Google a lábunkon tart minket minden általa kiadott algoritmus-frissítéssel, egy dolog meglehetősen konzisztens maradt azon bejövő marketingszakemberek számára, akik optimalizálni kívánják webhelyeiket a keresésre: a SEO kulcsszókutatás.
Miért fontos a SEO kulcsszókutatás?
A seo kulcsszókutatás értékes betekintést nyújt azokról a lekérdezésekről, amelyekre a célközönség ténylegesen keres a Google-on. Az ezekbe a tényleges keresési kifejezésekbe való betekintés segíthet a tartalomstratégia, valamint a nagyobb marketingstratégia kialakításában. Az emberek kulcsszavakat használnak, hogy megoldásokat találjanak az online kutatás során. Tehát ha a tartalmad sikeresen eljut a közönség elé, amikor keresést végeznek, akkor nagyobb forgalmat érhetsz el. Ezért ezeket a kereséseket kell megcélozni. Ezen túlmenően a bejövő módszertanban nem hozunk létre tartalmat annak köré, amit el akarunk mondani az embereknek; olyan tartalmat kell létrehoznunk, amit az emberek felfedezni szeretnének. Vagyis a közönség jön hozzánk. Mindez a SEOkulcsszókutatással kezdődik.
A SEO kulcsszókutatás eleme
A kulcsszókutatás során három fő elemre kell figyelni.
Relevancia
A Google relevancia alapján rangsorolja a tartalmat. Itt jön a képbe a keresési szándék fogalma. A tartalom csak akkor kap rangsort egy seo kulcsszó szerint, ha megfelel a keresők igényeinek. Ezenkívül a tartalomnak a legjobb forrásnak kell lennie a lekérdezéshez. Végtére is, miért helyezné előrébb a Google a te tartalmad, ha kisebb értéket képvisel, mint más, az interneten található tartalom?
Hatóság
A Google nagyobb súlyt ad az általa hitelesnek ítélt forrásoknak. Ez azt jelenti, hogy mindent meg kell tenned annak érdekében, hogy hiteles forrássá válj azáltal, hogy hasznos információs tartalommal gazdagítod weboldalad, és népszerűsíted ezt a tartalmat, hogy közösségi jelzéseket és visszamutató linkeket szerezz. Ha nem tekintenek mérvadónak a téren, vagy ha egy SEO kulcsszó SERP-jei olyan nehéz forrásokkal vannak megterhelve, amelyekkel nem tudsz versenyezni, akkor kisebb az esélye a rangsorolásra, hacsak a tartalom nem kivételes.
Hangerő
Előfordulhat, hogy a SEO kulcsszókutatás során egy kulcsszó az első oldalra kerül, de ha soha senki nem keres rá, az nem fog forgalmat generálni weboldaladra. Mintha boltot nyitnánk egy szellemvárosban.
A legjobb kulcsszavak a SEO-hoz, avagy SEO kulcsszavak
Értsd meg, hogy nincs olyan, hogy „legjobb” SEO kulcsszó, csak azok a kulcsszavak, amelyekre a közönség sokat keres. Ezt szem előtt tartva neked, vagy SEO ügynökségednek kell kidolgozni egy olyan stratégiát, amely segít az oldalak rangsorolásában és a forgalom növelésében. A SEO kulcsszókutatás során szerzett szavak figyelembe veszik a relevanciát, a tekintélyt és a mennyiséget.
Mik a long tail kulcsszavak?
A long tail kulcsszavak erősen célzott kifejezések. Ma már a legtöbb ember a keresőbe nem egy vagy két általános kifejezést használ, mert az nem elég specifikus., sőt az egyszavas, fő kulcsszavak jelentése nem biztos, hogy mindig elég egyértelmű. Ezzel a long tail SEO kulcsszóval viszont egy kategórián belüli szűkítést teszel lehetővé, hogy a keresésed célba érjen. Mivel az internet már annyira kinőtte magát, hogy a temérdek információk közül egyre nehezebb megtalálni azt, ami minket érdekelhet. A long tail kulcsszavakra kisebb a verseny így annak az esélye, hogy sikerül jó helyezést elérni. A SEO kulcsszókutatás során nem muszáj rövid kifejezéseket használni, merj rálépni a hosszabb útra is.