Robots.txt, kifelé mutató hivatkozások, és hangalapú keresés - Az AskGoogleWebmasters 2019 augusztusi összefoglalója

#AskGoogleWebmasters – 2019 augusztusi összefoglaló

Az interneten megannyi információ terjeng különböző témákkal kapcsolatban – nincs ez másképpen a keresőoptimalizálással sem. Habár számos blog foglalkozik a SEO-val, néha nehéz lehet különbséget tenni az igazán igényes, és az összecsapott mendemondákra alapozott cikkek között. A Google többek között ezen szeretne változtatni a 2019 júliusában bejelentett (és indult) #AskGoogleWebmasters című videósorozattal.

Robots.txt, kifelé mutató hivatkozások, és hangalapú keresés - Az AskGoogleWebmasters 2019 augusztusi összefoglalója

Az #AskGoogleWebmasters műsorvezetője nem más, mint a Google egyik munkatársa, John Mueller, aki gyakran hallatja hangját a keresőóriás szócsőjeként, hiszen rendszeresen megjelenik a Webmaster Hangoutokban, nagyon aktív a Twitteren, és néha-néha még a Redditre is ír valami idéznivalót.

 

Az új sorozatban nagyon alapvető, de annál fontosabb kérdésekre kaphatunk választ, többnyire a Google Keresőjével, illetve az általános webhelykezeléssel kapcsolatban – például hogy hogyan jelennek meg a hangos keresések adatai a Search Console felületén, vagy hogy visszahivatkozásnak tekinti-e a Google a nofollow linkeket.

 

Hasonló válaszvideókat már korábban is készített a Google, amikor még Matt Cutts dolgozott a szupercégnél, azonban ezek már meglehetősen régiek, és esélyes, hogy nem egy, azóta már elavult információ is szerepel bennük.

 

Cikkünkben az eddig megjelent epizódokat szeretnénk összefoglalni augusztusról, illetve azt az egyet, amit még július végén töltöttek fel első részként!

 

1. Jót tesznek a SEO-nak a kifelé mutató hivatkozások?

 

A hivatkozások köztudottan fontos szerepet játszanak a keresőoptimalizálásban, különös tekintettel azokra a linkekre, amelyek más webhelyekről mutatnak a saját domainünkre. Azonban sokak számára nem egyértelmű, hogy számít-e keresőoptimalizálásunkban, ha a saját webhelyünkön helyezünk el olyan linkeket, amelyek más webhelyekre mutatnak.

 

A konkrét kérdés a következő volt:

„Segíti, vagy árt a SEO-nak, ha más webhelyekre hivatkozok sajátomról?”

 

A Google álláspontja szerint kifelé hivatkozni, tehát más webhelyekre linkelni segíthet még több értéket kínálni a felhasználóknak, ami persze pozitívum, de van néhány dolog, amire érdemes odafigyelni, mert bizonyos kifelé mutató linkek inkább árthatnak a SEO-nak, mint segíthetnek:

„Nos, a más webhelyekre mutató hivatkozások sokat segíthetnek abban, hogy értéket biztosíts felhasználóidnak. A hivatkozások gyakran segítenek a felhasználóknak, hogy többet tudjanak meg [az adott témáról], hogy megvizsgálhassák forrásaidat, és hogy érthetőbbé váljon a számukra, hogy tartalmad hogyan kapcsolódik a kérdéseikhez.

 

Azonban én odafigyelnék néhány linktípusra. Különösen az olyan esetekre, amikor valamilyen megállapodás keretei között hivatkozol egy másik webhelyre, például „Te linkelsz rám, és én linkelek rád”, vagy mert a link egy hirdetés, vagy ha a hivatkozás a webhelyed hozzászólásai között helyezkedik el, és nem vagy igazán biztos benne, hogy menyire jók azok a hivatkozások. Az ilyen esetekben nem azért hivatkozol kifelé, mert úgy véled, hogy azok az oldalak passzolnak a felhasználók érdeklődéséhez.

 

Ezekben a helyzetekben a rel=”nofollow” attribútum használatát javasoljuk. Lejjebb, a leírásban elhelyeztem egy hivatkozást, ahol többet tudhatsz meg erről.

 

A legtöbb esetben viszont, ha természetesen hivatkozol más webhelyekre, hogy további értéket, és több kontextust kínálj, akkor ez rendben van, és nincs semmilyen további különleges tennivalód.”

 

A fentiekből tehát egyértelmű, hogy ha azért helyezel el küldő tartalmakra mutató hivatkozásokat, hogy további értékeket (általában hasznos információkat) kínálj olvasóidnak akkor azzal a Google is teljesen rendben lesz. Azonban ha linkcsere miatt, vagy promóciós célokkal szerepelnek a linkek a tartalomban, azt már nem nézi jó szemmel a keresőóriás, ahogyan a hozzászólásokban található hivatkozásokat sem (ez utóbbiakat ugyanis nagyon könnyű spamelni). Ez esetekben használd inkább a rel=”nofollow” attribútumot – íme az erről szóló hivatkozás, amit John is emleget a videóban.

 

2. Hogyan jelennek meg a hangalapú keresések a Search Console-ban?

 

A hangalapú keresés az elmúlt évek egyik legfelkapottabb divatkifejezése lett, méghozzá jó okkal. Egyre többen használják kompatibilis eszközeiket arra, hogy gombnyomások nélkül, hangparancsokkal indítsanak kereséseket az interneten, így nem csoda, hogy a webmesterek az ilyen keresések statisztikáit is szeretnék kielemezni.

 

Íme a konkrét kérdés:

„Hogyan jelennek meg a hangalapú keresések a Search Console-ban?”

 

Lássuk, hogy mit válaszolt John a fenti kérdésre:

„Nos, ez a kérdés időről időre felbukkan. Fontos belegondolni, hogy többféleképpen is lehet úgynevezett „hangalapú” keresést indítani. Én leggyakrabban úgy csinálom, hogy a hangomat egyfajta különleges billentyűzetként használom egy szöveges keresőmezőben. Ilyen esetben, amikor egy úgynevezett „hangos lekérdezést” végzek, akkor az valójában csak egy sima webes keresés, amit a hangos billentyűzettel írok be.

 

Ezeket a lekérdezéseket már most is feljegyzi a Search Console, pont úgy, ahogy az összes többi lekérdezést is, például azokat a lekérdezéseket, amiket úgy ütsz be, hogy az ujjaidat csúztatod egy mobilos billentyűzeten.

 

Kissé más a helyzet, amikor a Google Segédet használod, hogy feltegyél egy kérdést, amire a válasz egy oldalról kiragadott részlet formájában érkezik. Ilyen esetekben elküldjük az adott oldal URL-jét a felhasználók mobiltelefonjára, hogy könnyebben ellátogathassanak az oldalra. Azonban ez az adat… nos, az ilyen lekérdezésekre kiragadott részletek megjelenítéseit jelenleg nem jegyzi a Google Search Console.”

 

A magyarázat magától értetődő – ha valaki a hangos billentyűzettel keres (ami mind PC-n, mind okoseszközökön is elérhető), akkor azokat a lekérdezéseket egyszerű szöveges keresésekként kezeli, jegyzi, és jeleníti meg a Search Console. Ezzel szemben a hangos segédtől „kérdezett” lekérdezéseket még nem jegyzi a rendszer, tehát nem érdemes semmilyen beállítást vagy szűrést keresgélni, amivel meg lehetne jelenteni az ilyen adatokat.

 

John továbbá azt is megemlíti a videóban, hogy akinek valamilyen észrevétele van a Search Console-lal kapcsolatban, vagy van egy olyan funkció, amit szeretne látni benne, az használja az eszköz beépített visszajelzési funkcióját. A megfogalmazott visszajelzésben érdemes némi magyarázatot is adni arról, hogy pontosan mit szeretnél végrehajtani a Search Console-lal, hogy a fejlesztők tudják, milyen funkciókra van igényük a felhasználóknak.

 

3.Észleli a GoogleBot a kliensoldali JavaScript átirányításokat?

 

Ez egy meglehetősen konkrét kérdés, olyannyira, hogy az alcímbe bele sem fért volna az egész – így hangzik:

„Észleli-e az örökzöld Chrome Chromium a kliensoldali JavaScript átirányításokat? Nem tudok GSC indexelési kérést küldeni az olyan oldalakra, amelyeken kliensoldali JS átirányítás mutat egy feliratkozási oldalra.”

 

A Chromium a Google Chrome böngészőkben használ megjelenítő motor, ami – nem meglepő módon – a webes tartalmak megfelelő megjelenítéséért felel.

 

John kimerítő válasza a következő volt:

„Köszönöm a kérdéseket, de előbb kanyarodjunk egy kicsit vissza, hogy elmagyarázhassa, miből is ered mindez, mielőtt belevetnénk magunkat magába a kérdésbe.

 

A Googlebotot használjuk az internet feltérképezésére nyilvános, feltérképezhető oldalak után kutatva, amiket megjeleníthetünk a keresőtalálataink között. Az évek során a Chrome egyik verzióját kezdtük el használni arra, hogy elvégezze ennek egy részét, hogy biztosan azt lássuk, amit a felhasználók is látnak, amikor a böngészőikkel weboldalakat tekintenek meg. Sokáig a Chrome egy különleges, korábbi verzióját használtuk erre, de nemrégiben a Chrome egy új verziójára váltottunk, amit folyamatosan, automatikusan frissítünk. Azokat a böngészőket, amiket automatikusan frissítenek „örökzöld” böngészőknek szokás nevezni.

 

Tehát lényegében ha az Örökzöld Googlebotról beszélünk, akkor valójában arról van szó, hogy a Chrome legfrissebb verziójával végzi a megjelenítést, hasonlóképpen úgy, mint ami a te számítógépeden is történik.

 

Amikor átirányításokat használsz, akkor azzal azt jelzed nekünk, hogy azt szeretnéd, hogy egy másik URL-t, vagy legalább is egy másik URL-hez tartozó tartalmakat indexeljük. A JavaScript többféle különböző átirányítását is támogatjuk, és hasonlóképpen követjük őket, mint ahogyan a szerveroldali átirányításokat is követnénk. A JavaScript átirányítások – nem meglepő módon – a JavaScript alapú oldalakon fontosak, amelyek támogatásán szintén keményen dolgozunk.

 

Azonban ha egy olyan URL-t küldesz be indexelésre, ami átirányít, azt nincs igazán értelme indexelni, hiszen az átirányítás azt jelenti számunkra, hogy a másik URL-t szeretnéd indexeltetni.

 

Szóval én azt javasolnám hogy inkább azt az URL-t küldd be, amit szeretnél indexeltetni, vagy, ami még jobb, biztosítsd, hogy automatikusan is fel tudjuk ismerni azokat az URL-eket. Például ha ez az URL megfelelően linkelted a webhelyeden belül, akkor egyébként is felfedezzük majd a normális feltérképezésünk során.

 

Egy webhelytérkép fájllal továbbá segíthetsz nekünk valamivel hamarabb észlelni a változtatásokat.”

 

A válaszból két fontos dolgot szűrhetünk le:

  • A Google igyekszik a felhasználók szemszögéből vizsgálni a weboldalakat – ezért is fontos egy felhasználó-centrikus gondolkodásmód átvétele.
  • Nem érdemes átirányított URL-eket indexeltetni a Google-lal, hanem inkább a végső cél URL-t ajánlatos megadni neki.

 

4.Visszahivatkozásnak veszi a Google a nofollow hivatkozásokat?

 

Ismét a hivatkozások a téma, most éppen konkrétan a már emlegetett nofollow linkekről van szó, illetve arról, hogy hogyan is kezelő őket a keresőmotor. Íme a konkrét kérdés:

„Visszahivatkozásoknak veszi a Google a nofollow hivatkozásokat? Látok olyan hivatkozásokat a GSC linkjelentésében, amikről biztosan tudom, hogy nofollow-osak.”

 

„Korábban már beszéltünk a rel=”nofollow” link attribútum általános használatáról. Amikor a rendszereink olyan hivatkozásokkal találkoznak, amiket ezzel jelöltek meg, akkor feljegyezzük őket, de nem továbbítjuk rajtuk keresztül az úgynevezett „jeleket” a hivatkozott oldalakra. Általánosságban ez azt jelenti, hogy nem továbbítunk semennyi PageRank-et a link forrásáról a link céljára.

 

Azonban, ettől még továbbra is egy hivatkozásról van szó a weben, és a felhasználók használhatják őket arra, hogy elérjék a webhelyedet. Ezért hát úgy döntöttünk, hogy megjelenítjük ezeket a hivatkozásokat a Search Console-ban a többi olyan hivatkozással együtt, amelyek a webhelyedre mutatnak.

 

Hasonlóképpen, ha a Google Visszautasított Linkek eszközt használod, ezek a hivatkozások többé nem továbbítanának jeleket, de továbbra is megjelennének a Search Console linkjelentésében.

 

Röviden tehát: a rel=”nofollow” linkek nem továbbítanak jeleket a webhelyedre, de továbbra is megjelennek majd a Search Console linkjelentésében.”

 

Ezen tehát nincs is mit ragozni – az utolsó mondat mindent tökéletesen összefoglal!

 

5.Tervez a Google önkéntes fel- és leiratkozást a mobil-első indexelésről?

 

A mobil-első a másik nagy divatkifejezés mostanában, amit gyakran hallhatunk a SEO és más, webhelyekkel kapcsolatos témák kapcsán. Azt már jó ideje tudjuk, hogy a Google a webhelyek mobilos verzióját vizsgálja, és ez alapján értékeli illetve rangsorolja őket, mindezt azért, hogy a mobilhasználók egyre népesebb táborának kereséseire is a lehető legjobb találatokat tudják biztosítani.

 

Egy Twitter felhasználó a következő kérdést fogalmazta meg a témával kapcsolatban:

„Tervben van, hogy egyszer majd a webmesterek adhassák meg a Google-nak, hogy be szeretnének kerülni a mobil-első indexbe, vagy legalább azt, hogy fontolóra vegye őket a Google? Néhány nem reszponzív webhely talán úgy véli, hogy mobilos webhelyük SEO-barátabb, mint asztali webhelyük.”

 

Lássuk a választ:

„A mobil-első indexelés egy olyan folyamat, amely során a webhelyeket egy okostelefonhoz hasonló felhasználói ügynök segítségével indexeljük. Néhány évvel ezelőtt kezdtünk el dolgozni ezen, mert észrevettük, hogy a legtöbb felhasználó már mobiltelefont használ. A mobil-első indexelés nem ugyan az, mint a mobilbarát jelleg. Még az olyan oldalakat is rendesen lehet indexelni a mobil Googlebottal, amelyeknek egyáltalán nincs mobilverziójuk.

 

A célunk az, hogy a mobil-első indexelést használjuk az összes webhelyen, a keresőtalálataink között. Sok időt áldozunk arra, hogy biztosítsuk a felhasználók számára, hogy képesek legyenek megtalálni, amit keresnek, és hogy segítsünk a webhelytulajdonosoknak, hogy alkalmazkodni tudjanak, ha tenniük kell valamit.

 

Rájöttünk, hogy a webhelyeket többnyire rendesen lehet indexelni egy mobileszközzel. Jelenleg algoritmusokkal figyeljük, hogy az oldalak mikor állnak készen, és elvégezzük a váltást [a mobil-első indexelésre], amikor ez megtörténik. Ahhoz, hogy megállapítsuk, hogy készen áll-e egy webhely erre, összehasonlítjuk egymással a mobil és az asztali verziókat, hogy meggyőződjünk róla, hogy biztosan meg tudjuk találni az összes tartalmat, beleértve a strukturált adatokat, és a képeket is.

 

Mivel hosszú távon az a célunk, hogy minden webhelyen mobil-első indexelésre váltsunk át, nem tervezünk fel- és leiratkozási opciókat kínálni erre az indexelési módszerre.”

 

Szintén nincs mit túlrészletezni ezen a kérdésen. Jonh utolsó mondata egyértelmű és határozott: előbb-utóbb mindenkit elér a Google mobil-első indexelése, amiről nem lehet „leiratkozni”. Ha szeretnéd ellenőrizni, hogy webhelyedet melyik indexelési módszerrel térképezi fel a Google, akkor Search Console felületén navigálj a bal oldali oszlopban a Beállítások fülre.

 

6.Hogyan lehet robots.txt fájlt beküldeni az új Google Search Console verzióban?

 

A robotx.txt fájl különféle utasításokat tartalmaz a webhelyekre érkező feltérképező robotok számára. Ezt a Search Console régebbi verziójában egyszerűen feltölthették a felhasználók, de úgy tűnik, hogy az új verzióban már korántsem ilyen egyértelmű a helyzet. A kérdés így hangzott:

„Az új Google Search Console-ban nem tudunk robots.txt fájlokat beküldeni. Ehhez a régi verzióra kell átváltanom. Mikorra tervezik ezt az új verzióba is átvinni?”

 

Íme a válasz:

„Mint azt bizonyára észrevetted, még mindig folyamatban van a funkciók és jelentések átvitele a régi Search Console-ból az új Search Console-ba. Attól függően, hogy mikor nézed ezt a videót, lehet, hogy már további funkciókat is átvittünk.

 

Általánosságban nem az a tervünk az új Search Console-lal, hogy simán csak átmásoljuk a funkciókat, hanem hogy eközben újragondoljuk őket. „Milyen problémákban próbálunk segíteni a webhelyeket?” „Olyasvalami ez, amit az eszközeinkkel kell megoldani, vagy az adott probléma javarészt irrelevánssá vált?” „Tudunk-e olyan módon segíteni, ami hatékonyabb, esetleg kevésbé zavaros?”

 

Mindezzel csak azt szeretnénk mondani, hogy rengeteg munkával jár új funkciókat hozzáadni az új Search Console-hoz, szóval némi időbe telhet.

 

Általánosságban igyekszünk nem előre bejelenteni a nagyobb újításokat, és inkább csak akkor bevezetni őket, amikor elkészültek. Addig is, a régi Search Console használata természetesen tökéletesen jó megoldás.”

 

Röviden: türelem. A Google folyamatosan dolgozik az új Search Console bővítésén, ráadásul igyekszik még hasznosabbá, relevánsabbá tenni azt a felhasználók számára, hogy olyan funkciók és eszközök kerülhessenek bele, amikre manapság egy webmesternek szüksége lehet. Ha bármit hiányolunk az új verzióból – úgymint például a robots.txt fájl beküldését –, akkor elég csak átmenetileg a régi verzióra visszaváltani (a bal alsó sarokban), és ott elvégezni az adott műveletet.





Ingyenes SEO ellenőrző eszköz

Találd meg az okát, hogy miért nincs sokkal több látogatód!

Top 10 Weboldal

Az általunk tesztelt legjobb weboldalak toplistája.

2.
79%
3.
75%
4.
74%
5.
74%
8.
68%
10.
65%

Kapcsolódó cikkek:

Így optimalizáld YouTube videóidat
A videómarketing az évtized egyik legfelkapottabb trendjének bizonyult, amit többek között az okostelefonok elterjedése és a különböző platformok videófunkcióinak bővülése tett...
2019-08-30
A fizetőfalak és a SEO kapcsolata: Működhetnek a marketingben is?
Fizetni a tartalomért sokak számára egy elképzelhetetlen gondolat lehet, pedig egyáltalán nem új stratégiáról van szó. A nyomtatott média korában számos újság alkalmazott előfizetési...
2019-08-28
Így segíthetnek a PPC adatok a keresőoptimalizálásban
A PPC kampányokról köztudott, hogy megfelelően alkalmazva gyors, kézzelfogható eredményeket biztosíthatnak. Azonban a fizetett hirdetések másképpen is elősegíthetik online marketingedet:...
2019-08-26
#AskGoogleWebmasters – 2019 augusztusi összefoglaló
SEOINFO
2019-09-02
Az #AskGoogleWebmasters műsorvezetője nem más, mint a Google egyik munkatársa, John Mueller, aki gyakran hallatja hangját a keresőóriás szócsőjeként, hiszen rendszeresen megjelenik a...
Így optimalizáld YouTube videóidat
SEOINFO
2019-08-30
Természetesen a megannyi feltöltött videó közül minőségi produkciókkal kell kiemelkedni, azonban önmagában ez még mindig nem elég ahhoz, hogy videómarketinged sikeres is legyen. Egy...
A fizetőfalak és a SEO kapcsolata: Működhetnek a marketingben is?
SEOINFO
2019-08-28
A dolgok azonban változóban vannak. Egyre több kiadó veszi át a fizetőfalakat (vagy „fizetési falak”), hogy pénzt csinálhassanak tartalmaikból. Sokaknak bevált már a módszer...
Így segíthetnek a PPC adatok a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-08-26
Egy igazán jó SEO stratégia kellően rugalmas, hogy alkalmazkodni tudjon a legfrissebb trendekhez, algoritmusfrissítésekhez, és felhasználói szokásokhoz. Azonban a látható SEO eredményekre...
Helyi SEO a Bingen – 8 tipp a látványos sikerekhez
SEOINFO
2019-08-16
Amennyiben nemzetközi ügyfélkört igyekszel megcélozni, fontos, hogy minden „népszerűbb” keresőfelületre odafigyelj, amikor optimalizálásra kerül a sor. Lássuk, hogy mit...
SEO dilemma: Azonos kell legyen a tartalom webhely mobilos és asztali verzióján?
SEOINFO
2019-08-14
Habár a válasz meglehetősen egyszerű és egyértelmű, némi magyarázatot igényelhet, már csak azért is, hogy képben légy a dolgok miértjével. Lássuk tehát a mobil-első indexelés és a...
6 tipp, amivel biztosíthatod webhelyed technikai SEO hátterét
SEOINFO
2019-08-12
A technikai SEO megszelídítéséhez némi tudásra, elszántságra, és kitartásra van szükség – no meg egy ilyen útmutatóra, amit mi is összeírtunk most neked!   1....
Mi az az E-A-T, avagy mit eszik a Google a minőségi tartalmakon?
SEOINFO
2019-08-07
Az utóbbi időben a „medic frissítés” kapcsán többször is hallhattunk az úgynevezett E-A-T szempontokról, illetve hogy a Google ezek alapján rangsorolt le több egészségügyi...
Akár egy hónapba is telhet, mire a keresősávod megjelenik a Google találatok között
SEOINFO
2019-08-06
Habár ilyen keresősávot mindenki megjelölhet webhelyén, hogy az aztán ilyen formában megjelenhessen a találatban is, akár egy hónapjába is telhet a Google-nak, hogy ezt érvényesítse. Ez...
5 gyakori tévhit a Google PageRankről, amiket egy csettintésre megcáfolunk
SEOINFO
2019-08-05
A PageRank volt az a mutató, amellyel a Google-nak sikerült kiemelkednie a többi kezdetleges keresőmotor közül. Sikerét annak köszönhette, hogy a PageRank az alapján értékelte az...
Mit csinál egy core frissítés, és mit tehetnek a webmesterek? A Google válaszol
SEOINFO
2019-08-02
A keresőóriás mondanivalójának lényege továbbra is az, hogy az ilyen core frissítések után nincs mit javítgatni a webhelyeken: „Tudjuk, hogy azok, akik visszaesést tapasztalnak...
Így szerezhetsz szerkesztői jogot saját Tudáspaneledhez
SEOINFO
2019-07-31
Mivel a Tudáspanel egy meglehetősen feltűnő, kiemelt pozíciót képvisel a találati oldalakon, a SEO szakemberek már rég óta igyekeznek „bejutni” ide, és sokan mindent megtesznek...
Mit szól a Google az átirányított partnerhivatkozásokhoz?
SEOINFO
2019-07-29
Mik azok a partnerhivatkozások? Ezek a hivatkozások általában egy márka webáruházára mutatnak, és olyan speciális paramétereket tartalmaznak, amelyekből a webáruház üzemeltetői meg...
4 tipp, amivel felfrissítheted blogstratégiádat
SEOINFO
2019-07-26
Sok marketinges napi szinten készít új tartalmakat, ami már önmagában kimerítő, de sokaknak külön kihívást okoz az is, hogy mindig valami újjal álljanak elő, és ne ismételjék...
Így meríthetsz tartalomötleteket a Google Analytics jelentésekből
SEOINFO
2019-07-24
A legtöbben a SEO, a PPC és közösségi stratégiáik fellendítésére alkalmaznak ilyen begyűjtött adatokat, és habár ez minden esetben jó taktika, az adatok más területeken is hasznosak...
6 árulkodó jel, hogy egy SEO szélhámossal van dolgod
SEOINFO
2019-07-22
Azonban ahogy az utóbbi időben a cégek, úgy sajnos a magukat SEO profinak tituláló szélhámosok is drasztikusan elterjedtek, akik kifejezetten az ilyen friss vállalatokra (vagy néha nagyobb...
Miért és hogyan segíthetnek a keresőoptimalizálásban a felhasználói vélemények
SEOINFO
2019-07-19
Az online vélemények és más felhasználói tartalmak (képek, videók, stb.) az úgynevezett társadalmi bizonyíték miatt lehetnek rendkívül hasznosak egy cég számára. A társadalmi...
7 dolog, ami alááshatja linképítési stratégiádat
SEOINFO
2019-07-17
A keresőmotorok (különösen a Google) azonban igencsak megnehezítették ezt a folyamatot az elmúlt évtizedek során, és ennek köszönhetően sokkal több buktató is leselkedik a gyanútlan...
Tippek és trükkök a hatékony tartalommarketingért
SEOINFO
2019-07-15
A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás szoros kapcsolatban állnak egymással, tartalom nélkül ugyanis nincs mit keresőoptimalizálni, az optimalizálatlan tartalom pedig olyan, mintha...
Így mérheted SEO teljesítményedet a Google Analytics segítségével
SEOINFO
2019-07-12
Ha sikerül túltekintened ezen a fontos, ámde nem mindenható mutatón, akkor megmutathatod azt, ami igazán számít: hogy az organikus keresés mekkora hasznot is jelent céged...
7 vizuális tartalomtípus, amik kiegészíthetik SEO stratégiádat
SEOINFO
2019-07-10
Az igazán tartalmak afféle lavinaként kezdenek el működni, és saját sikerükre építenek – a jobb rangsorolás több látogatót jelent, ami még jobb rangsorolást, és így...
Miért és hogyan tedd felhasználó-központúvá SEO tevékenységeidet
SEOINFO
2019-07-08
Tény, hogy a Google korábban azt állította, hogy a felhasználói adatok közvetlenül nem hatnak ki a rangsorolásra, a keresőóriás garantáltan szívesebben emeli ki tartalmaidat a többi...
Ezért nélkülözhetetlen a tartalommarketing rendezvényhelyszínek számára
SEOINFO
2019-07-05
Azonban míg ezek a tartalmak valóban segíthetnek aktivitásra ösztönözni közösségi fiókjaid meglévő követőit, az új ügyfelek bevonzásához valamivel többre lesz...
Nem támogatja szeptembertől a Google a noindex utasítást a robots.txt fájlban
2019-07-03
Mi az a robots.txt? A robots.txt lényegében egy sima, mezei szövegfájl, ami különféle parancsokat, utasításokat, szabályokat tartalmaz a különféle internetes robotok számára. A...
Hogyan segíthet a storytelling a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-07-01
A következőkben arról lesz szó, hogy mik azok SEO szempontok, amiket a storytelling fellendíthet. Mielőtt azonban belevágnánk a dolgokba, váltsunk pár szót arról, hogy mi is az a...
5 stabil tartalommarketing tipp webáruházaknak
SEOINFO
2019-06-28
A tartalommarketing segíthet mindkét fronton: egyrészt optimalizálható tartalmakat kínál, amelyek fellelhetőbbé teszik a webhelyet a felhasználók számára, másrészt pedig értékes...
7 tipp az igényes SEO szövegírásért
SEOINFO
2019-06-19
Ahol ez a két koncepció szervesen összefonódik egymással az a szövegírás. A szöveg mindig is a legjobban „SEOzható” tartalomtípus volt, elvégre természetesen helyezhetsz el...
Így erősítheti márkatudatosságodat a tartalommarketing
SEOINFO
2019-06-17
Miért fontos a márkatudatosság? A márkatudatosság azt jelenti, hogy az emberek mennyire ismerik a márkádat, cégedet, illetve annak marketingüzeneteit. Messze nem csak arról van szó, hogy...
Így egészíti ki egymást a keresőoptimalizálás és a branding
SEOINFO
2019-06-14
Természetesen nincs két egyforma cég, így nem létezik olyan marketingmix sem, amely minden ügyfeled számára tökéletes lesz. Azonban van egy olyan páros, aminek minden...
Nagy cégek SEO bukásai, amikből sokat tanulhatunk
SEOINFO
2019-06-12
Előfordulhat, hogy te is verejtékezve tapasztaltad egy szép, közönségesnek tűnő reggelen, hogy rangsorolásaid egy éjszaka alatt több pozíciót is csúsztak. Habár ennek számos teljesen...
Miért lesz valaki SEO szakember?
SEOINFO
2019-06-07
Habár kívülről egy unalmas, száraz, izgalmaktól és örömöktől mentes karriernek tűnhet, ennek a szakmának számos előnye és szépsége van, csak éppen a megfelelő érdeklődés és...
Mik befolyásolják Google személyre szabott találatait?
SEOINFO
2019-06-05
Ha valaki használt már különféle rangsorkövető eszközt, akkor az biztosan tapasztalta, hogy a saját keresése eredményei eltértek az eszköz adataitól. Nos, ennek első sorban ez a...
Duplikáltnak számítanak-e a fordított tartalmak a Google részéről?
SEOINFO
2019-05-31
Mi az a duplikált tartalom? A Google a következőképpen definiálja az ismétlődő (duplikált) tartalmakat: „Ismétlődő tartalmon általánosságban olyan tartalmi blokkot...
Így szabadulj meg a rossz visszahivatkozásoktól
SEOINFO
2019-05-29
Ezeket a hivatkozásokat be lehet szerezni szándékosan és nem szándékosan is. Ha például az ember egy csapnivaló SEO ügynökséget bérel fel, az – normális munkavégzés helyett...
Mi az a SEO túloptimalizálás, és hogyan kerüld el webhelyeden?
2019-05-27
A túloptimalizálás akkor alakul ki, amikor valaki túl sok SEO javítást, módosítást végez egy webhelyen, és átlépi azt a határt, amikortól ezek a módosítások, habár jó...
Mi az a tartalomnaptár, és hogyan állíts össze egyet cégednek?
SEOINFO
2019-05-24
Nem egy online marketingről szóló cikkben vagy útmutatóban találkozhatsz az úgynevezett tartalomnaptárral, és hogy milyen fontos is összeállítani egy ilyet a hatékony tartalommarketing...
5 SEO szokás, ami messze nem olyan fontos, mint hiszed
SEOINFO
2019-05-24
Az elmúlt évek során rengetegszer hallhattunk a következő trendekről, de sok közülük tényleg csupán említést érdemel egy SEO útmutatóban, és nem többet. Minden további nélkül,...
A 6 legsúlyosabb tartalommarketing-hiba (és elkerülésük)
SEOINFO
2019-05-22
Azonban sok kisebb (és nagyobb) cég gyakorta vét olyan hibákat a tartalommarketingben, amiket egy kis előzetes tudással bőven el lehetne kerülni. A következőkben ezeket a hibákat...
8 sziklaszilárd tipp a profi SEO szövegíráshoz
SEOINFO
2019-05-20
Persze a szövegírás nem csupán bármilyen szöveg megírását jelenti – a betűket és a szavakat megfelelő sorrendbe kell helyezni, hogy valami értelmes, sőt, értékes eredményt kapj....
Miért és hogyan használd a belső linkeket a keresőoptimalizáláshoz
SEOINFO
2019-05-17
Íme minden, amit a belső hivatkozások és a keresőoptimalizálás kapcsolatáról tudnod kell!   Miért olyan fontosak a hivatkozások? A Google hivatkozásokon keresztül talál rá...
Mi az a szezonális SEO, és hogyan segíthetsz vele márkádon?
SEOINFO
2019-05-15
Meglepő módon igen kevés online kereskedő és marketinges fordítja hasznára az évszakok, az időjárás, és a közelgő ünnepek által kiváltott viselkedési változásokat, pedig ezek mind...
A komplett tartalomstratégiai útmutató 2019-re
SEOINFO
2019-05-13
Mi az a tartalomstratégia? A tartalomstratégia minden olyan médiaelem kezelését magába foglalja, amelyet te magad (vagy céged) készít és birtokol, legyen szó írott, vizuális,...
Mi köze a webhely sebességének a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-05-10
Ahogy egy lehetséges üzleti partnerrel való személyes találkozáskor nagyon fontos az első benyomás, úgy webhelyednek sem lesz második esélye bizonyítani. Gondolj csak bele, komoly...
A keresőoptimalizálás (íratlan) etikai szabályai
2019-05-08
A black hat SEO-ról általánosságban tudjuk, hogy etikátlan keresőoptimalizálási módszereket, taktikákat ölel fel. Amikor azonban az ember kissé mélyebben is utánajár a SEO-nak, és az...
10 elgondolkodtató idézet a keresőoptimalizálásról
SEOINFO
2019-05-06
Jill Whalen „A jó SEO munka idővel csak egyre jobb lesz. Csak a keresőmotor trükköknek kell változniuk, amikor a rangsoroló algoritmusok is megváltoznak.”   A...
Hogyan segíthetik a negatív értékelések a keresőoptimalizálást?
SEOINFO
2019-05-03
A negatív vélemények növelik a vélemények számát Amikor valaki rákeres egy helyi cégre, akkor a Google számos olyan eredményt is felsorol, amelyek mellett csillagos értékelés is...
Megéri-e keresőoptimalizálással foglalkozni 2019-ben? Íme a válasz…
SEOINFO
2019-04-29
Mit tehet a keresőoptimalizálás a cégedért? Habár a SEO-ról sokan állítják, hogy képes gyarapítani a bevételt, ez csak részben igaz. A keresőoptimalizálás ugyanis nem befolyásolja...
Mik azok a strukturált adatok, és mi közük van a SEO-hoz?
SEOINFO
2019-04-26
Mik azok a strukturált adatok? A strukturált adatok olyan adatok, amelyek egy speciális formátumban vannak megadva egy weboldalon – ez a speciális formátum lehetővé teszi a...
5 kérdés és 5 válasz az átirányítások és a SEO viszonyáról
SEOINFO
2019-04-24
1. Miért kell átirányításokat használni? Amikor átirányítasz egy megváltoztatott URL-t, akkor mind a felhasználókat, mind a keresőmotorok robotjait átküldöd ezzel az új URL-re, ha...
Mik azok a közösségi jelek és mi közük van a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-04-17
Mik azok a közösségi jelek? A közösségi jelek azt az aktivitást (reakciók, hozzászólások, megosztások) jelentik, amelyet tartalmaid kapnak a közösségi platformokon, például a...
Milyen egy jó linkprofil, és hogyan szerezhetsz ilyet webhelyednek?
SEOINFO
2019-04-15
Milyen egy jó linkprofil? Mielőtt megválaszolnánk ezt a kérdést, segíthet, ha definiáljuk, hogy mi nem számít jó linkprofilnak: egy jó linkprofil nem csak visszahivatkozásokból...
Új Search Console jelentés: nézd meg, hogyan teljesít webhelyed a Google Felfedezésben!
SEOINFO
2019-04-12
A Google a következőt írta a frissítésről: A népszerű Felfedezés funkció lehetőséget nyújt a felhasználók számára, hogy naprakészek maradjanak kedvenc témáikkal kapcsolatban...
Így keresőoptimalizáld LinkedIn profilodat
SEOINFO
2019-04-10
Ügyelj a részletekre Először is alaposan ki kell töltened profilodat. Erre ne sajnáld az időt – minden releváns mezőt tölts ki rendesen, és szolgáltass minél több információt...
A legfontosabb fő teljesítménymutatók (KPI-k), amiket minden SEO szakembernek követnie kell
SEOINFO
2019-04-05
1. Organikus munkamenetek száma A munkamenetek lényegében a webhelyen tett látogatásokat jelentik. Egy munkamenet akkor kezdődik, amikor egy felhasználó a webhelyre érkezik, és akkor ér...
Mit tehet a Facebook céged keresőoptimalizálásáért?
SEOINFO
2019-04-03
1. Válaszd ki a lehető legjobb nevet céged Facebook profiljának Habár egyértelműen hangzik, de Facebook oldalad neve az első lépés a hatékony Facebook SEO irányába. A névválasztást...
Mik azok a kiemelt részletek, és hogyan jelenhetsz meg közöttük?
SEOINFO
2019-04-01
Mik azok a kiemelt részletek? A kiemelt részletek rövid információrészletek egy webhelyről, amelyek a legmagasabb keresőpozícióban, az összes organikus találat felett jelenhetnek meg...
10 funkció, amit minden webmesternek ismernie kell a Google Analytics adminisztrációs felületén
SEOINFO
2019-03-27
A Google Analytics adminisztrációs felülete Először is vessünk egy pillantást a felület felépítésére. Az Adminisztrálás felületet az Analytics bal alsó sarkában találod –...
Megérkeztek a tevékenységkártyák a Google-ra, de mit jelent ez SEO szempontjából?
SEOINFO
2019-03-25
Mik azok a tevékenységkártyák? Ugyan még csak bizonyos keresésekre jelennek meg, a tevékenységkártyák az aktuális kereséshez kapcsolódó korábbi tevékenységeidet mutatják meg a...
Mik azok legjobb konverziós útvonalak a Google Analyticsben?
SEOINFO
2019-03-22
A legjobb konverziós útvonalak Hol: Konverziók > Többcsatornás útvonalak > A legjobb konverziós útvonalak A legjobb konverziós útvonalak segítenek megmutatni, hogy az ügyfelek...
Így hozhatod ki a legtöbbet a Google Analyticsből
SEOINFO
2019-03-20
Élettartamra vetített érték Hol: Közönség Habár ez a jelentés még csak béta verzióként működik, már így is segíthet megállapítani webhelyed felhasználónak értékét. Adj...
Google Analytics – Az első lépések és alapvető tudnivalók kezdőknek
SEOINFO
2019-03-18
1. Az első lépések   A legelső lépés regisztrálni egy ingyenes Google Analytics fiókot. Csak akkor menj tovább, ha ez kész!   A Google Analytics követőkód...
Mi az a tartalommarketing, és miért hasznos gyakorlatilag minden cégnek?
SEOINFO
2019-03-13
Mi az a tartalommarketing? A tartalommarketing igazából kevésbé egy marketingstratégia, vagy marketingtaktika – sokkal inkább egyfajta filozófiaként tekinthetünk rá. A...
Mi az a keresőszándék (és hogyan optimalizálhatsz rá?)
SEOINFO
2019-03-11
Mi az a keresőszándék? A keresőszándék lényegében azt takarja, amit egy kereső felhasználó szeretne elérni a keresésével. Néhány felhasználó szeretne választ kapni egy...
19 SEO mítosz, amiknek 2019-ben senkinek nem szabadna bedőlnie
SEOINFO
2019-03-08
On-page SEO mítoszok A meta címkék fontosak: Habár a meta címkék szinte az óta részei a SEO-nak, hogy a terület létrejött, manapság már messze nem fektetnek rájuk akkora hangsúlyt a...
Mire kell odafigyelni egy rendezvénygyűjtő webhely keresőoptimalizálásakor?
SEOINFO
2019-03-06
A rendezvénygyűjtő webhelyek típusai A rendezvénygyűjtő webhelyeknek két fő típusa van: azok, amelyek rendezik ezeket az eseményeket, és azok, amelyek népszerűsítik...
3 ok, amiért az influencerek nélkülözhetetlenek a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-03-04
1. Az influencerek segítenek értékesebbé, hitelesebbé tenni linkprofilodat A linkprofil egy nagyon fontos szempont a keresőmotorok szemében egy webhely rangsorolásakor. A linkprofil...
Hogyan teheti tönkre SEO-dat a kulcsszó kannibalizáció (és mit tehetsz ellene)?
SEOINFO
2019-02-28
Mi az a kulcsszó kannibalizáció? Akkor beszélünk kulcsszó kannibalizációról, amikor egy webhelyen kettő, vagy annál több oldal (tartalom) is megcélozza ugyan azt a kulcsszót. Ilyenkor...
A tartalommarketing rövid története
SEOINFO
2019-02-27
1732: Megjelenik a Poor Richard’s Almanack első kötete, ami Benjamin Franklin éves előrejelzéseit tartalmazza, népszerűsítve ezzel Franklin nyomdáját.   1801: A párizsi...
Miért van szüksége egy modern cégnek a SEO-ra?
SEOINFO
2019-02-26
Láthatóbbá teszi a webhelyet A SEO elsődleges célja és haszna, hogy láthatóbbá, fellelhetőbbé tegye webhelyedet az interneten keresgélő felhasználók számára. A láthatóság...
Mi az a keresőoptimalizálás (SEO), és miről is szól valójában?
SEOINFO
2019-02-25
Mi az a keresőoptimalizálás? A SEO („search engine optimization”, vagyis keresőoptimalizálás) valójában nem egy módszer, hanem számos módszer összessége – egy...
Értékes SEO statisztikák, amiket érdemes lesz figyelembe venni 2019-ben
SEOINFO
2019-02-22
Általános SEO statisztikák Az online élmények 93%-a egy keresőmotorral kezdődik. A Google jelenleg az online keresések 76%-át szolgálja ki, míg a Baidu, a Bing, és a Yahoo!...
9 alapvető SEO kifejezés, amiket ismerned kell
SEOINFO
2019-02-20
Horgonyszöveg A horgonyszöveg (angolul „anchor text”) a szövegben elhelyezett hivatkozások kattintható része. A horgonyszöveg azért fontos, mert pozitívan, vagy akár...
Így segítheti egymást a SEO és az email marketing
SEOINFO
2019-02-18
Néhány szó a SEO és az email kapcsolatáról Mind a keresőoptimalizálásnak, mind az email marketingnek egy végső célja van – hogy minősített érdeklődőket vonzanak webhelyedre,...
Mi az a helyi SEO (és hogyan csináld hatékonyan)?
SEOINFO
2019-02-15
Regisztráld cégedet a Google Cégem szolgáltatásra Ha csak egyetlen tippet fogadsz meg erről a listáról, akkor ez legyen az. A Google Cégem a helyi SEO alapja a Google platformján. Az...
5 SEO stratégia, amit minden kisvállalkozónak ismernie kell
SEOINFO
2019-02-13
1. Készítsd minőségi tartalmakat Publikált tartalmaid minősége egyenesen arányos az általuk bevonzott (vagy bevonzható) forgalom mennyiségével – minél jobbak a tartalmaid, annál...
Negyed évszázadnyi SEO – A keresőoptimalizálás első 25 éve
SEOINFO
2019-02-11
A kezdetek: 1991-2002 1991 augusztus 6-án Tim Berners-Lee létrehozta a világ első webhelyét, ami egy végeláthatatlan folyamat kezdetét jelentette. Idővel aztán a webes tartalmak...
10 gyakori SEO hiba, ami tönkreteheti webhelyedet
SEOINFO
2019-02-08
1. Nem reszponzív a webhelyed A mobilról böngészők száma már évek óta meghaladja az asztali számítógépekről internetezőként, így nem csoda, hogy a reszponzív design az egyik...
Milyen változásokat hoz a gépi tanulás a keresőoptimalizálásban?
SEOINFO
2019-02-07
Mi az a gépi tanulás? Leegyszerűsítve, a gépi tanulás (machine learning) az informatika egy olyan ágazata, ami a számítógépes rendszerek „tanításával” foglalkozik. A gépi...
Milyen SEO-gyilkos hibákat követhetsz el webhelyed átalakítása során (és hogyan előzheted meg őket)
SEOINFO
2019-01-07
Indexelhetővé tetted a fejlesztői környezetet a keresőmotorok számára A fejlesztési fázist mindenki sajátosan kezeli, ahogyan neki kényelmes. Vannak, akik létrehoznak egy alkönyvtárat...
Negatív SEO: Hogy működik, és hogyan védekezz ellene
SEOINFO
2019-01-03
1. Spam jellegű hivatkozások elhelyezése vagy jó minőségű linkek eltávolítása Ez talán a leggyakoribb negatív SEO taktika, de szerencsére egyre kevésbé hatékonyabb, ugyanis a rossz...