Ezért van szükségük egymásra a SEO-nak és a brandingnek

Így egészíti ki egymást a keresőoptimalizálás és a branding

Lelkiismeretes marketingesként bizonyára mindig igyekszel a lehető legideálisabb marketingmixet összeállítani ügyfeleid számára. A mai világban rengeteg opció közül válogathatsz – invesztálhatsz PPC-be, közösségi médiába, tartalommarketingbe, keresőoptimalizálásba, és egyéb csatornákba is, hogy látványos eredményeket érhess el. Szóval melyikre érdemes időt és pénzt (ügyfeleid pénzét) fordítanod?

Ezért van szükségük egymásra a SEO-nak és a brandingnek

Természetesen nincs két egyforma cég, így nem létezik olyan marketingmix sem, amely minden ügyfeled számára tökéletes lesz. Azonban van egy olyan páros, aminek minden marketingstratégiában ott a helye: a seo (keresőoptimalizálás) és a branding (márkaépítés) kombináció.

 

A keresőoptimalizálás és a branding nem lehetnek igazán hatékonyak egymás nélkül: jó branding hiányában seo stratégiád nem lesz hatékony, és nem fogod tudni bővíteni SEM, míg SEO nélkül hiába jó a brandinged, senki nem fog rátalálni márkádra.

 

Sok cég érdekes mód pont ezt a két kulcsfontosságú tényezőt hanyagolja el, és ezzel elképesztő lehetőségekről marad le. Lássuk, hogy hogyan fonódik össze a SEO és a branding!

 

A márkanév felismerhetősége

Amikor rákeresel a Google-on valamire, akkor mi alapján döntöd el, hogy melyik találatra kattintasz rá? Mindig automatikusan az elsőt választod? Valószínűleg nem…

 

Néha persze van úgy, hogy valami konkrétat keresel, és ilyenkor az első találat az egyetlen, ami megfelel számodra, de mi van akkor, ha egy olyan témakörben keresgélsz, amiben nem vagy igazán jártas?

 

Jó eséllyel az olyan hivatkozásokat részesíted majd előnyben, amelyek vagy ismerősek, vagy a legjobban kapcsolódnak ahhoz, amire szükséged van – és ezek nem feltétlenül mindig a legelső pozícióban helyezkednek el.

 

Habár az organikus hivatkozások átkattintási arány egyértelműen a legelső pozícióban a legnagyobb (durván 20%), a másodiktól ötödikig terjedő találatok a kattintások 13-9%-át zsebelik be, ami nem olyan vészesen alacsony a 20%-hoz képest. Ezért van az, hogy a SEO és a branding olyan közel állnak egymáshoz – egy ismerős márkanév akkor is jó esélyt biztosít a kattintások megszerzésére, ha nem az első pozícióban jelensz meg.

 

Egy jó átkattintási arány segíthet magasabb pozícióba emelni webhelyedet a találatok között, az átkattintások megszerzéséhez pedig nem árt, ha van egy könnyedén felismerhető márkaneved. Egy megbízható márkanév kattintásra ösztönzi az embereket, és biztosítja őket, hogy az adott webhelyen minőségi, értékes tartalmakra lelhetnek, és nem próbálja majd átverni őket senki.

 

Tekintély

A SEO-t és a brandinget a kiemelt részletek miatt is érdemes megerősíteni. A keresőmotorok egyre több ilyen extra funkciót kínálnak azonnali válaszok, tudáspanelek, és egyéb keresőtalálati elemek formájában. Az ilyen értékes felületek megkaparintásával rengeteg tekintélyt szerezhetsz márkádnak a kereső felhasználók szemében (ami branding szempontjából persze nagyon fontos), és a keresőoptimalizálás sokat segíthet ebben.

 

Azonban még ha nem is sikerül bejutnod ezekbe a kiemelt részletekbe (Magyarországon még nem mindegyik működik), akkor SEM árt, ha webhelyedet informatív, értékes, hasznos tartalmakkal töltöd fel, mert ahogyan az emberek osztogatják majd ezeket, úgy márkád egyre több tekintélyt szerez, mint az adott szakterület hiteles szakértője.

 

Így segíthet megerősíteni a márkatudatosságot a keresőoptimalizálás. Mind a felhasználók, mind a keresőmotorok elismeréssel látják majd, hogy mekkora tudásbázist építettél ki webhelyedre.

 

Linképítés

Ha márkádban bíznak az emberek, akkor ebből következik, hogy webhelyedben is fognak. Ezért olyan fontos, egy hiteles, megbízható márkajelenlétet kialakítani a linképítéshez, ami az egyik legfontosabb keresőoptimalizálási tevékenység.

 

A linképítés lényege az, hogy amikor egy webhely egy másikra hivatkozik, akkor a Google szemében az azt jelenti, hogy az a webhely ezzel voksol a másikra – hogy elismeri azt. Ilyenkor a hivatkozó webhely átadja tekintélye egy részét annak a webhelynek, amire linkel. Így terjed az úgynevezett „linkérték” a webhelyek között. Amikor egy rossz tekintélyű webhely hivatkozik egy másikra, akkor azzal ronthat annak tekintélyén.

 

A linképítés célja tehát minél több releváns, értékes, webhelyedre hivatkozást szerezni. Minél nagyobb a webhelyed így szerzett tekintélye, annál magasabbra kerülhet a keresőtalálatok között.

 

Márkaépítés szempontjából a jó linkek megszerzése nagyon nehéz feladat, ha nincs erős, megbízható márkajelenléted. Ha olyan információt szeretnél idézni az internetről, ami több helyen is felelhető – például egy neves hírportálon, és egy személyes blogon is –, akkor értelemszerűen a hitelesebb forrást fogod megjelölni (és hivatkozni rá), mert így a te tartalmad is hitelesebb lesz. Ilyen elven működik a linképítés.

 

Márkás keresések

Azok, akik pontosan tudják, hogy mit keresnek, jobb esélyjel is találják meg azt. Ez talán egyértelmű, de gondolj csak bele: ha valaki beírja márkád (vagyis ügyfeled márkájának) nevét a Google-ba, akkor valószínűleg konkrétan annak a márkának webhelyét keresi. Tehát pontosan tudja, hogy mit akar.

 

Azzal, hogy összefonod egymással SEO és branding stratégiádat, egyre jobban felerősítheted márkád ismertségét, és így idővel egyre többen keresnek majd rá márkád nevére, amelyek nagyobb eséllyel végződnek majd konverziókban, mint az általános keresések.

 

Ezt az elképzelést nehéz bizonyítani, mert az olyan platformok, mint a Google Analytics nem kínálnak elegendő információt a kulcsszavak és a konverziók összekötéséhez. Azonban a márkás keresések súlyát nehéz lenne tagadni. Ha márkád elég erős, az emberek nem is valószínű, hogy általános kulcsszavakkal keresnek majd – egyszerűen beírják márkád nevét a Google-ba, mert tudják, hogy az kell nekik.

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések