Így lehet első webhelyed a Google találatai között
Akár újdonsült webhelytulajdonos vagy, akár ismerkedtél már korábban a keresőoptimalizálás rejtelmeivel, bizonyára téged is érdekel, hogy hogyan lehetnél első a Google találatai között, amikor valaki egy bizonyos kifejezésre keres rá. Ez egy fontos mérföldkő céged életében, ami jövendőbeli stratégiai fejlesztéseid alapjául szolgál majd. Persze az sem utolsó szempont, hogy mekkora forgalmat nyújt majd webhelyed számára ez az előkelő rangsorolási pozíció.
Na persze, az első hely megszerzése nem egyszerű feladat, főleg, ha nincs tapasztalatod a SEO-ban, és nincs SEO tanácsadód. Az alábbi útmutató segít majd eligazodni a keresőoptimalizálás világában, és egy jó alapot ad, amire felépítheted az első pozícióhoz szükséges stratégiádat.
Miért éri meg az első pozícióban rangsorolni?
Az első pozíció megszerzése egy adott kulcsszóra nagyszerű korai cél egy seo stratégiában. Habár már az is izgalmasnak hangzik, hogy webhelyed egyáltalán megjelenik a találatok között, ez önmagában még nem garantál forgalmat.
Bizonyára te magad is ritkán lépsz át a Google második találati oldalára – inkább átfogalmazod a keresésedet, ha nem találod meg rögtön, amit keresel. Sőt, sokan az első találati oldal aljáig SEM görgetnek le. Az első néhány találat tehát aránytalanul sok kattintást szerez még az oldal aljához képest SEM (a többi találti oldal pedig mintha nem is létezne).
Habár a konkrét értékek iparáganként változóak, az első találat durván a kattintások 40%-át érdemli ki, míg a másodiknál ez az arány csupán 18,4%.
Mindenki próbál tehát minél magasabb helyre, lehetőleg a legelső pozícióba rangsorolni. Szóval hogyan lehetséges ez?
Találj egy jó SEO tanácsadót!
A SEO nem véletlen külön szakma, és nem véletlen léteznek SEO tanácsadók. Ha nincs tengernyi időd és türelmed kitanulni egy új szakmát, érdemes inkább szakemberre bízni ezt a siker érdekében. IDE kattintva ezt megteheted, de természetesen az alábbiakban azért ötleteket is adunk!
A legjobb kulcsszavak kiválasztása
A keresőoptimalizálásban minden a legjobb kulcsszó vagy kifejezés kiválasztásával kezdődik. Az adott iparágra jellemző lekérdezések (a felhasználók által végzett keresések) nagyban befolyásolják, hogy mennyire nehéz jól rangsorolni egy-egy kulcsszóra, és hogy mennyire értékes az a kulcsszó a seo szemszögéből.
A lehetséges kulcsszavak keresése során az alábbi szempontokat vedd figyelembe:
• Relevancia: A relevanciát mindig szem előtt kell tartani. Csak olyan kulcsszavakat és kifejezéseket célozz meg stratégiádban, amelyeknek közük van cégedhez és ügyfeleidhez. Ha nem elég releváns kulcsszavakat használsz, akkor tartalmaid olyan felhasználók kereséseire is megjelennek majd, akiket egyáltalán nem érdekel kínálatod.
• Keresési arány: Fontos figyelembe venni a keresési arányt is, vagyis, hogy hányan keresnek rá egy adott kulcsszóra egy hónap leforgása alatt. Minél magasabb ez az érték, annál több forgalmat termelhet a kulcsszó, de annál nehezebb is lesz rangsorolni rá a népszerűsége miatt.
• Verseny: A népszerű kulcsszavakra nehezebb rangsorolni, hiszen több cég is igyekszik ezekre optimalizálni tartalmait. Ebből származik a verseny a SEO-ban. Minél enyhébb verseny jellemző egy kulcsszóra, annál egyszerűbb előkelő helyezést elérni rá.
Webhely: A keresőoptimalizálás központja
Miután sikerült kiválogatni a megcélzandó kulcsszavakat, ezeket a webhelyen kell majd használnod az optimalizáláshoz. Ehhez persze elő kell készítened annak technikai hátterét is, hogy a SEO egy stabil, gyors, biztonságos környezetben történjen.
Íme néhány hasznos tanács ehhez:
• Letisztult backend webhelykód: Meg kell győződnöd róla, hogy webhelyed technikai háttere modern szabványokat használ-e. Egy régebben elkészített, de jó ideje nem frissített webhely nagyméretű javításokat és újításokat igényelhet.
• Felfedezhetőség és indexelés: A következő lépés ellenőrizni, hogy a Google látja-e webhelyedet, illetve képes-e indexelni azt. Sokat segít ebben, ha a Google Search Console felületén keresztül feltöltesz egy friss webhelytérképet a Google számára, illetve, ha rákeresel néhány tartalmadra a Google-on, hogy megjelennek-e tartalmaid a találatok között.
• A webhely sebessége és teljesítménye: Ez után biztosítanod kell, hogy webhelyed a lehető leggyorsabban működjön, minden kompatibilis eszközön. Használ mobilra optimalizált designt, ami hibátlanul jelenik meg az okostelefonokon is. Az ezek által teremtett felhasználói élmény egy nagyon fontos szempont a Google számára.
• Webhelytartalom: A webhelyre felkerülő tartalmakat is optimalizálnod kell. Minden tartalom elsődleges kulcsszója szerepeljen az URL címben, a tartalom címében, a címsorokban, a meta mezőkben és lehetőleg a képek ALT címkéjében is.
• Új tartalmak publikálása: Rendszeresen frissítsd webhelyedet új, egyedi, értékes tartalmakkal, amelyeket már a kezdetektől fogva a SEO alapelvei szerint alakíts ki.
A tekintély megszilárdítása
Egy jó webhely, tele jó minőségű, optimalizált tartalmakkal még nem elegendő ahhoz, hogy sikereket érj el a keresőmotorok találatai között. Mindez remek alap persze, de kellő tekintély nélkül sem a Google, sem az emberek nem bíznak majd eléggé webhelyedben, hogy sok figyelmet fordítsanak rád. Íme néhány tipp ehhez:
• Oszd meg tartalmaidat a közösségi médián, hogy még több emberhez eljusson webhelyed híre, és az emberek megismerkedhessenek vele.
• Szerezz organikus visszahivatkozásokat más, releváns témájú webhelyektől.
A teljesítmény követése
Miután keresőoptimalizálásod kellő lendületet kap (és kapni is fog, ha követed a fenti tippeket), akkor hasznos lesz majd nyomon követni, hogy hogyan is változik teljesítményed (rangsorolás, kattintások, konverziók stb.)
Ebben különböző (ingyenes) statisztikai eszközök segíthetnek, úgymint a Google Analytics és a Google Search Console. Ezek hasznos grafikonok és táblázatok segítségével mutatják meg, hogy jó irányba tartasz-e SEO törekvéseiddel, vagy sem.