3 ok, amiért az influencerek nélkülözhetetlenek a keresőoptimalizálásban

3 ok, amiért az influencerek nélkülözhetetlenek a keresőoptimalizálásban

Egy modern SEO szakembernek nincs könnyű dolga. Míg régebben elég volt teletuszkolni a meta mezőket és a tartalmakat kulcsszavakkal, és véletlenszerű webhelyeken hivatkozásokat elhelyezni saját tartalmaidra, ma már egy sokkal bonyolultabb világban élünk, tele szigorú szabályokkal és feltételekkel.

 

A black hat módszerek az algoritmus rohamos fejlődését váltották ki, aminek köszönhetően egy teljesen új versenypálya jött létre, amiben csak a legjobbak kerülhetnek az élre, és csak ha igazán tisztán játszanak.

 

Az egyik tiszta taktika például influencerek segítségét kérni, akiket meglepően ritkán emlegetünk a keresőoptimalizálás kapcsán. A következőkben három okost is felsorolunk, amiért ezek az online hírességek igenis sokat segíthetnek a SEO-ban!

 

Egy kis segítség: Ha érdekel, hogy mire kell odafigyelni, amikor influencert keresel márkád nevéhez, akkor ezt az útmutatót ajánljuk a figyelmedbe!

3 ok, amiért az influencerek nélkülözhetetlenek a keresőoptimalizálásban

1. Az influencerek segítenek értékesebbé, hitelesebbé tenni linkprofilodat

A linkprofil egy nagyon fontos szempont a keresőmotorok szemében egy webhely rangsorolásakor. A linkprofil lényegében a webhelyedre mutató hivatkozások összességét jelenti.

 

A Moz egyik kutatása szerint a webhelyedre hivatkozó domainek tekintélye az egyik legfontosabb keresőrangsorolási tényező. Értelemszerűen tehát tekintélyes domainekről kell, hogy linkeket szerezz webhelyed számára.

 

Az influencerek sokat segíthetnek ebben, méghozzá többféleképpen is. Ha befolyásos bloggerekkel, vagy influencerekkel vagy partnerkapcsolatban, akik saját webhelyet üzemeltetnek (vagy hozzáférnek néhány magas tekintélyű, releváns webhelyhez), akkor az itt elhelyezett hivatkozások sokat emelhetnek webhelyed tekintélyén a keresőmotorok szemében.

 

Ez azonban még nem minden. Valahányszor egy influencer megosztja valamelyik hivatkozásodat, többen látják majd azt, és nagyobb lesz az esélye, hogy valaki más is úgy dönt, hogy linkel majd tartalmaidra.

 

2. Az influencerek érdekes tartalmakat készíthetnek neked

A tartalomkészítés a modern marketing egyik legnagyobb kihívása. Manapság, amikor szinte végtelen mennyiségű friss tartalom érhető el az interneten, az emberek egyre többet és többet akarnak, és nehéz lépést tartani ezekkel az igényekkel, főleg, ha az ember ügyel a seo-ra, és minőségi tartalmakat szeretne kínálni közönségének.

 

Friss, jó minőségű tartalmakat kitalálni persze nem egyszerű feladat, ahogy elkészítésük SEM.  Az influencer marketing szerencsére olyan emberekkel hozhat össze, akik számára a magával ragadó, érdekes tartalmak előállítása szinte napi feladatnak számít.

 

Az influencerek segíthetnek azzal, hogy tartalmakat írnak webhelyedre/blogodra, vagy azzal, hogy saját webhelyükön/blogjukra készítenek szponzorált tartalmakat.

 

Bizonyos esetekben előfordulhat az is (sokszor konkrétan) a terv része lehet, hogy az influencerek arra ösztönzik követőiket, hogy készítsenek saját tartalmakat, és jelöljék meg azokat márkád saját hashatgével, tovább terjesztve ezzel márkád hírnevét a közösségi médián.

 

3. Az influencerek segítenek a tartalmak terjesztésében és aktivizálják a közönséget

Ha a rendszeres minőségi tartalmak előállítása nem jelentene elég nagy kihívást a modern marketingesek számára, az óriási médiazaj, amely az internetre jellemző (és gyakran a versenytársaknak köszönhető) csak még nehezebbé teszi e tartalmak eljuttatását a közönség elé.

 

Ez komoly probléma, ugyanis a Moz már emlegetett eredményei szerint a forgalom komoly befolyással van a rangsorolásra, tehát ha nem sikerül a tartalmaidhoz vonzanod az embereket, akkor rangsorolásod egyre csökken majd.

 

Itt csillan csak meg igazán az influencer marketing ereje: Az Adweek, az Annalect és a Twitter közös tanulmányából kiderült, hogy a felhasználók majdnem annyira bíznak az influencerekben, mint a barátaikban (más felmérések szerint pedig legalább annyira). Ebből következik, hogy amikor egy influencer a nevét adja márkádhoz (és természetes módon teszi azt), akkor azzal hitelességet kölcsönöz neki.

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések