7 ingyenes SEO eszkö, ami segít, hogy előre kerülj a keresőben- hatékony SEO eszközök ingyen

7 ingyenes SEO eszköz, ami segít, hogy előre kerülj a keresőben

A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás valójában messze nem olyan költséges, mint sokan gondolják. Sőt, temérdek ingyenes eszközt vehetnek igénybe azok, akik szeretnék fellendíteni webhelyük organikus forgalmát. Az alábbiakban ezekből gyűjtöttünk össze néhányat!

Ingyenes SEO esközök

1. Ingyenes SEO eszközök: Google Analytics

A Google Analyticsnek minden webmester és marketinges eszköztárában ott a helye – függetlenül attól, hogy foglalkozik-e seo-val, vagy SEM. Nincs még egy olyan statisztikai felület, ami ilyen rengeteg információt kínál tartalmaid teljesítményéről, illetve a webhelyedre érkező forgalomról.

 

A Google Analytics szinte minden adatot biztosít ahhoz, hogy jól informált döntéseket hozhass tartalmaiddal, illetve keresőoptimalizálásoddal kapcsolatban.

 

2. Ingyenes SEO eszközök: Google Search Console

A Google Search Console egy szintén nélkülözhetetlen eszköz a keresőoptimalizáláshoz. A GSC korábban Google Webmaster Tools néven működött, pedig valójában rendkívül hasznos minden seo szakember számára is, nem csak webmestereknek.

 

A Search Console hasonló adatokat kínál, mint a Google Analytics, de mégis vannak olyan funkciói, amik egyedivé teszik – például ezen keresztül ellenőrizheted tartalmaid indexeltségét a Google adatbázisában, illetve, hogy milyen hibákat talált a Google webhelyeden, amik a figyelmedet igénylik.

 

A GSC felületén továbbá ellenőrizheted a webhelyedre mutató hivatkozásokat (és akár le is töltheted azokat egy táblázatként), webhelyed alapvető webes vitals-mutatóit, és még sok egyéb fontos adatot is.

 

A Google Search Console egy szintén ingyenes SEO eszköz, amit rögtön érdemes elkezdened használni, ha eddig nem foglalkoztál vele!

3. Ingyenes SEO eszközök: Ubersuggest

Az Ubersuggest egy átfogó ingyenes SEO eszköz, ami nem csak saját webhelyed elemzésében segít, hanem lehetővé teszi, hogy szemmel tartsd versenytársaidat is.

 

Az Ubersuggesten kulcsszavakra és domainekre is rákereshetsz, így nagyszerű alternatíva többek között a Google eldugott Kulcsszótervezőjére is, amit sokan kritizáltak már pontatlansága miatt.

 

Ha kulcsszavakat szeretnél kutatni az Ubersuggest segítségével, akkor először is írd be elsődleges kulcsszavadat a keresősávba, és állítsd át a nyelvet magyarra a jobb oldalon. A Search gomb lenyomása után kattints az oldalsó panelen megjelenő „Keyword Ideas” kifejezésre, és figyeld meg, hogy milyen kulcsszóvariációkat javasol az eszköz.

 

A táblázatnak öt oszlopa van. Az első a keyword, ami a javasolt kulcsszót mutatja meg. A második a VOL, ami azt jelzi, hogy a kulcsszóra átlagosan hányszor keresnek rá a Google-on. A CPC az átlagos Google Ads árat jelzi. A PD a fizetett keresésre jellemző verseny mutatója, míg az SD az organikus keresés versenyére utal.

 

Ha ez megvan, kattints rá egy kulcsszóra. Ekkor megjelenik az adott kulcsszó első 10 Google találata. Ezen a felületen láthatod, hogy az adott találatok nagyjából mekkora forgalma lehet (EST. VISITS), hány hivatkozás mutat rájuk (LINKS), mekkora domain Authority pontszámmal rendelkeznek (DA) és hány közösségi felületen osztották meg az adott URL-t (SOCIAL SHARES).

 

Ezen adatok birtokában már sokkal okosabb döntéseket hozhatsz majd saját tartalmaid elkészítéséhez.

 

Mivel az Ubersuggest is egy gazdag, ingyenes SEO eszköz, lehetetlen lenne egyetlen cikkben összefoglalni mindent, amire képes. Érdemes tehát kísérletezni vele!
 

4. Ingyenes SEO eszközök: MozBar

Az eredményes SEO érdekében minél több adattal rendelkezel, annál jobb. A MozBar egy átlátható felületen kínálja ezeket az adatokat!

 

A MozBar egy böngésző-bővítmény, amire rákattintva egy azonnali jelentést kapsz a weboldalról, amin éppen jársz. A bővítmény eszköztárát a böngészőablak oldalain, tetején, vagy alján is elhelyezheted.

 

Az eszköztár három füllel rendelkezik:
•    Page Elements (az oldal elemei): Az oldal elemeiben a legfontosabb SEO adatok, úgymint a különböző HTML elemek, és azok hossza jelennek meg.
•    Page Attributes (az oldal tulajdonságai): Az oldal tulajdonságai között találod a robots direktívákat, a betöltési időt, a kanonikus címkét, és egyéb hasznos adatokat.
•    Link Data (hivatkozásadatok): Ez a fül az oldal rangsorolási adatait, illetve hivatkozási adatait mutatja meg, habár az adatok egy része csak az előfizető felhasználók számára érhető el.

 

Habár a fizetős csomaggal több adatot kínál, a MozBar még az ingyenes verziójával is nagyon hasznosnak bizonyulhat a SEO szakemberek számára.

 

5. Ingyenes SEO eszközök: SEOWorkers SEO Analysis Tool

A SEO Analysis Tool egy webhely URL címét kéri be, majd készít arról egy részletes jelentést számodra. Az eszköznek nincsenek különleges, exkluzív funkciói, viszont egy nagyon hasznos összegzést készít a vizsgált oldalról (ami gyorsa nelkészül), és ezzel rengeteg időt spórol meg felhasználói számára.

 

Egyes adatok, például a HTTP fejrészek állapota egyáltalán nem olyasmi, amire az embernek eszébe jutna kitérni kutatásai során, de az Analysis Tool ezt is beleveszi a jelentésébe.

 

Az eszköz továbbá figyelemfelkeltő ikonokkal jelzi, hogy a vizsgált oldal mely tulajdonságai megfelelőek, és melyek igényelnek változtatásokat.

 

A SEO Analysis Tool továbbá egy részletes kulcsszójelentést is kínál, amiben külön jelennek meg az egy-, két-, három- és többszavas kulcsszavak.

 

Mindenképpen érdemes egy pillantást vetni a SEOWorkers SEO Analysis Toolra, mert tényleg rengeteg (talán túl sok) információt kínál az elemzett URL-ről.

 

6. Ingyenes SEO eszközök: WooRank Website Review

A WooRank nem egy szokványos ingyenes SEO eszköz, ami ugyan azokat a felszínes adatokat kínálja, mint sok másik. Valójában nagyon hasznos rálátásokat nyújt, és a kevésbé egyértelmű dolgokra is segít rávilágítani.

 

A WooRank először is egy „Top priorities” részt jelenít meg a legfontosabb tudnivalókról. Érdemes azonban megjegyezni, hogy az eszköz ironikus módon néha hibásan jelenít meg olyan hibákat az oldalról, amik nincsenek is jelen.

 

A hasznosabb jelentések között található többek között a forgalmi világtérkép (habár ezt a Google Analytics is megmutatja, jó eséllyel pontosabban is). 

 

A Social, azaz a közösségi részben többek között a közösségi megoszthatóságról láthatsz adatokat. Itt emelkedik ki talán leginkább a WooRank eszköze a többi közül, hiszen meglepően sok közösségi platform adatait felkínálja.
Szintén érdemes ellenőrizni a mobilos jelentést is, habár ez is olyasmi, amit a Google képes lemérni a saját eszközével.

 

7. Ingyenes SEO eszközök: Neil Patel SEO Analyzer

Az Ubersuggest után megemlítenénk még Neil Patel SEO Analyzer eszközét is, ami egy átfogó, részletes jelentést kínál webhelyedről, miután alaposan átvizsgálja azt (ez a folyamat akár 10 percig is eltarthat).

 

A kész jelentés temérdek hasznos információt tartalmaz, úgymint a becsült forgalmat, SEO pontszámot, illetve a visszahivatkozásokat. Az eszköz továbbá a hibás és kizárt oldalakra is figyelmeztet, megmutatja, hogy mennyire teljesít jól webhelyed mobileszközökön, és tippeket ad a problémák javítására.

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések