Minden, amit a Google kiemelt részleteiről tudnod kell

Mik azok a kiemelt részletek, és hogyan jelenhetsz meg közöttük?

A kiemelt részletek már évek óta jelen vannak a Google, és minden egyéb jelentős keresőmotor találatai között, azonban sokan még mindig nem fejtették meg a rejtélyüket. A kiemelt részletek elképesztő láthatóságot kölcsönözhetnek tartalmaidnak, de csak akkor, ha tudod, hogyan juss be közéjük – itt torpannak meg a legtöbben.

 

A következőkben lerántjuk a leplet a kiemelt részletek kilétéről, és megnézzük, hogy hogyan juthatsz be közéjük tartalmaiddal!

Minden, amit a Google kiemelt részleteiről tudnod kell

Mik azok a kiemelt részletek?

A kiemelt részletek rövid információrészletek egy webhelyről, amelyek a legmagasabb keresőpozícióban, az összes organikus találat felett jelenhetnek meg egy keresésre. A Google a következőképpen definiálja őket:

 

„Amikor a felhasználó feltesz egy kérdést a Google Keresésben, az egyik keresési eredmény megjelenhet a keresési eredményoldal tetején lévő speciális kiemelt részlet szakaszban. Ez a szakasz tartalmazza a weboldalról származó válasz kivonatolt összegzését, az oldalra mutató linket, az oldal címét és URL-jét.”

 

Kimagasló elhelyezkedésüknek köszönhetően a SEO szakemberek a „nulladik pozícióként” emlegetik őket. Talán nem meglepő, hogy az esetek többségében ezek a találatok kapják a legtöbb kattintást és legnagyobb forgalmat az összes megjelenő opció közül.

 

A kiemelt részletek mobilon és a hangalapú keresésben

A kiemelt részletek mind az asztali, mind a mobilos keresésekre megjelenhetnek, de a mobilról keresőknek kifejezetten hasznosak lehetnek, hiszen tömör formátumban adnak választ a feltett kérdésre, ami nagy előny a mobilkészülékek kisméretű képernyőin.

 

A kiemel részletek megcélzása fontos akkor is, ha a hangalapú keresésekre szeretnél optimalizálni. Ez azért van, mert az emberek általában kérdéseket tesznek fel készülékeiknek, nem pedig sima kulcsszavakkal keresnek. Mivel a kiemelt részletek általában kérdésekre jelennek meg válaszként, a hangos segédek általában ezeket olvassák fel a felhasználóknak.

 

Jól hangzik, nem igaz? Mielőtt felfedeznénk, hogy hogyan is lehet „bejutni” közéjuk, fussuk át röviden, hogy milyen típusú kiemelt részletek léteznek!

 

A kiemelt részletek típusai

 

Bekezdés részletek

A bekezdés részletek a leggyakoribb kiemelt részletek, és általában egy rövid, tömör választ kínálnak a kereső felhasználók feltett kérdéseire. A bekezdés részletek mellett gyakran egy kép is megjelenhet, egy másik forrásból.

 

Ha ezekre a részletekre szeretnél optimalizálni, akkor tartalmadnak különféle kérdéseket kell megválaszolnia: „Hogyan…”, „Mi az a…”, „Miért…”, „Kicsoda…” és így tovább.

 

Számozott részletek

A Google akkor jeleníthet meg számozott részleteket, amikor a keresőbe beírt szavak arra utalnak, hogy a felhasználó egy folyamat lépéseire kíváncsi.

 

Ha ilyen a részletek formájában szeretnél megjelenni, akkor célszerű cikked elején egy-egy számozott lépésbe összefoglalni azt a folyamatot (felsorolással), amelyet cikkedben bővebben is kifejtesz majd.

 

Felsorolás részletek

A felsorolás részletek hasonlóan működnek, mint a számozottak, csak éppen számok nélkül. Ezek a részletek a felsoroló cikkek címsoraiból kerülnek összeállításra, egy gyors összegzést kínálva a felhasználóknak a cikk tartalmáról.

 

Táblázat részletek

A táblázat részletek olyan adatokat emelnek ki a tartalomból, amelyeket táblázatban lenne célszerű megjeleníteni (például különböző gyümölcsök kalóriatartalmát).

 

Ehhez nem muszáj, hogy minden adat egy táblázatban szerepeljen a tartalomban, de fontos, hogy strukturált adatjelölést használj, hogy a Google felismerje a különböző adatokat és azok értékét, hogy aztán összegezve megjeleníthesse őket a táblázat részletben.

 

YouTube részletek

A Google a YouTube videók közül is képes részleteket kiemelni. Ilyenkor a kiemelt videó idősávján még meg is jelöli a keresőmotor, hogy a videó melyik szakasza adhat választ a beírt kérdésre (valószínűleg a videó feliratai alapján, amelyet a Google képes értelmezni).

 

A Google ezen kívül egy videó leírását is kiemelheti bekezdés részlet formájában, mellékelve mellé a videó hivatkozását is.

 

Hogyan lehet optimalizálni a kiemelt részletekre?

Mint azt a fenti leírásokból bizonyára kikövetkeztetted, a kiemelt részletek célja választ adni a felhasználó kérdéseire (miért, hogyan, kicsoda, stb.) A cél tehát úgy formázni tartalmaidat, hogy rövid, tömör választ biztosíts ezekre a kérdésekre, hogy a Google-nak legyen mit kiemelnie tartalmaidból.

 

1. Tudd, hogy milyen kérdéseket tesz fel közönséged

Hogy megtaláld azokat a kérdéseket, amiket közönséged gyakran feltesz, először is gondolkodj el a legésszerűbbeken, amik eszedbe jutnak. Persze ennél konkrétabb adatokra is támaszkodhatsz, például a Google Kulcsszótervező, a Google Trends, vagy egy egyszerű Google keresés eredményei segítségével (ha nem szeretnél fizetett megoldásokat használni. Nem árt továbbá szétnézni a Gyakori kérdéseken  sem.

 

A következő lépés „feltenni” ezeket a kérdéseket a Google-nak (értsd: rájuk kell keresni), és megnézni, hogy melyekre jelennek meg kiemelt részletek. Ha találsz ilyeneket, akkor további kérdésötleteket meríthetsz a kiemelt részlet alatt megjelenő kapcsolódó kérdések listájából is.

 

2. Kínálj jobb válaszokat a gyakran feltett kérdésekre, mint versenytársaid!

Habár a Google elméletileg kísérletezik azzal, hogy több kiemelt részletet is megjelenítsen egyszerre egy lekérdezésre (bizonyos kérdések túl összetettek ahhoz, hogy egy válasz elegendő legyen rájuk), a legtöbb keresésre egyetlen egy kiemelt részlet jelenik meg, amit csak úgy szerezhetsz meg, ha te kínálod a legjobb választ az adott kérdésre/keresésre.

 

A „legjobb” válasz kissé csalóka, ugyanis első sorban nem a válasz minősége számít, hanem hogy hogyan fogalmazod, formázod, és építed fel azt (félreértés ne essék, a válasz kiváló minőségű is kell legyen).

 

Szóval mi „kell” a Google-nak?

  – Mély, részletes tartalom az adott témáról

 – Kérdések, amelyek az adott témához kapcsolódnak

 – Ezeket a kérdéseket a tartalom címsoraiban kell feltenni…

 – …és rövid, tömör, lényegre törő bekezdésekkel kell megválaszolni őket

 

Könnyen lehet, hogy versenytársaid már most bezsebelték a nulladik pozíciót bizonyos kérdésekre – ilyen esetben nézd meg, hogy ők hogyan válaszolták meg az adott kérdést, és próbáld megtalálni azokat a hiányosságokat, amiket kihasználhatnál, hogy megszerezd tőlük a pozíciót.

 

3. Optimalizáld tartalmaidat

A részletes, releváns kérdéseket megválaszoló tartalmak kiváló kiindulópontok, de önmagukban nem elegendők ahhoz, hogy bejussanak a kiemelt részletek közé. A Google gyakran (de nem mindig) az egyébként is magasra rangsoroló tartalmakból merít, ezért fontos, hogy tartalmaid megfeleljenek az alapvető SEO elvárásoknak is.

 

Ügyelj az URL megfelelő formázására, az beszédes oldalcímek megadására, a meta mezők kitöltésére, a címsorok használatára, a webhely sebességére, és így tovább. Legyen a helyén minden, amit ellenőriznél egy „hagyományos” SEO karbantartás során. Ha ezek megvannak, akkor jöhet az optimalizálás a kiemelt részletekre:

 – Válaszolj meg több, a témához kapcsolódó kérdést (mintha csak egy GY.I.K. oldalt prezentálnál cikk formájában).

 – A kérdéseket (amiket kutatásod során összegyűjtöttél) tedd fel alcímsorokként formázva.

 – Válaszaid legyenek rövidek (40-50 szó), és foglald őket legfeljebb 1-2 tömör bekezdésbe.

 – Használj táblázatokat, felsorolásokat, számozott listákat (persze csak ha ezek indokoltak), hogy bejuthass az ilyen jellegű kiemelt részletek közé is.

 

Érdemes továbbá olyan útmutatókat készíteni, amelyekben a lépések számozva, alcímsorokként (h2) vannak megformázva, mert a Google gyakran emel ki alcímsorokat számozott részleteiben.





Ingyenes SEO ellenőrző eszköz

Találd meg az okát, hogy miért nincs sokkal több látogatód!

Top 10 Weboldal

Az általunk tesztelt legjobb weboldalak toplistája.

2.
67%
4.
65%
5.
63%
6.
63%
7.
61%
8.
58%
9.
49%

Kapcsolódó cikkek:

5 SEO szokás, ami messze nem olyan fontos, mint hiszed
A SEO szakemberek hajlamosak legapróbb részletekre is megszállottan odafigyelni. Hogy ez jó, vagy rossz szokás-e, azt mindenki döntse el maga, de abban biztos lehetsz, hogy a...
2019-05-24
Mi az a tartalomnaptár, és hogyan állíts össze egyet cégednek?
Mint azt bizonyára tudod, a keresőoptimalizálás és a tartalommarketing rendkívül szorosan kötődnek egymáshoz, elvégre tartalom nélkül nincs mit optimalizálni. Azonban ahhoz, hogy a...
2019-05-24
A 6 legsúlyosabb tartalommarketing-hiba (és elkerülésük)
Ahogy a marketing szép lassan átköltözött az internetre, úgy annak különböző ágazatai is követték azt, beleértve a tartalommarketinget is. A 90-es évek közepén megjelentek az első...
2019-05-22
Mi az a tartalomnaptár, és hogyan állíts össze egyet cégednek?
SEOINFO
2019-05-24
Nem egy online marketingről szóló cikkben vagy útmutatóban találkozhatsz az úgynevezett tartalomnaptárral, és hogy milyen fontos is összeállítani egy ilyet a hatékony tartalommarketing...
5 SEO szokás, ami messze nem olyan fontos, mint hiszed
SEOINFO
2019-05-24
Az elmúlt évek során rengetegszer hallhattunk a következő trendekről, de sok közülük tényleg csupán említést érdemel egy SEO útmutatóban, és nem többet. Minden további nélkül,...
A 6 legsúlyosabb tartalommarketing-hiba (és elkerülésük)
SEOINFO
2019-05-22
Azonban sok kisebb (és nagyobb) cég gyakorta vét olyan hibákat a tartalommarketingben, amiket egy kis előzetes tudással bőven el lehetne kerülni. A következőkben ezeket a hibákat...
8 sziklaszilárd tipp a profi SEO szövegíráshoz
SEOINFO
2019-05-20
Persze a szövegírás nem csupán bármilyen szöveg megírását jelenti – a betűket és a szavakat megfelelő sorrendbe kell helyezni, hogy valami értelmes, sőt, értékes eredményt kapj....
Miért és hogyan használd a belső linkeket a keresőoptimalizáláshoz
SEOINFO
2019-05-17
Íme minden, amit a belső hivatkozások és a keresőoptimalizálás kapcsolatáról tudnod kell!   Miért olyan fontosak a hivatkozások? A Google hivatkozásokon keresztül talál rá...
Mi az a szezonális SEO, és hogyan segíthetsz vele márkádon?
SEOINFO
2019-05-15
Meglepő módon igen kevés online kereskedő és marketinges fordítja hasznára az évszakok, az időjárás, és a közelgő ünnepek által kiváltott viselkedési változásokat, pedig ezek mind...
A komplett tartalomstratégiai útmutató 2019-re
SEOINFO
2019-05-13
Mi az a tartalomstratégia? A tartalomstratégia minden olyan médiaelem kezelését magába foglalja, amelyet te magad (vagy céged) készít és birtokol, legyen szó írott, vizuális,...
Mi köze a webhely sebességének a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-05-10
Ahogy egy lehetséges üzleti partnerrel való személyes találkozáskor nagyon fontos az első benyomás, úgy webhelyednek sem lesz második esélye bizonyítani. Gondolj csak bele, komoly...
A keresőoptimalizálás (íratlan) etikai szabályai
2019-05-08
A black hat SEO-ról általánosságban tudjuk, hogy etikátlan keresőoptimalizálási módszereket, taktikákat ölel fel. Amikor azonban az ember kissé mélyebben is utánajár a SEO-nak, és az...
10 elgondolkodtató idézet a keresőoptimalizálásról
SEOINFO
2019-05-06
Jill Whalen „A jó SEO munka idővel csak egyre jobb lesz. Csak a keresőmotor trükköknek kell változniuk, amikor a rangsoroló algoritmusok is megváltoznak.”   A...
Hogyan segíthetik a negatív értékelések a keresőoptimalizálást?
SEOINFO
2019-05-03
A negatív vélemények növelik a vélemények számát Amikor valaki rákeres egy helyi cégre, akkor a Google számos olyan eredményt is felsorol, amelyek mellett csillagos értékelés is...
Megéri-e keresőoptimalizálással foglalkozni 2019-ben? Íme a válasz…
SEOINFO
2019-04-29
Mit tehet a keresőoptimalizálás a cégedért? Habár a SEO-ról sokan állítják, hogy képes gyarapítani a bevételt, ez csak részben igaz. A keresőoptimalizálás ugyanis nem befolyásolja...
Mik azok a strukturált adatok, és mi közük van a SEO-hoz?
SEOINFO
2019-04-26
Mik azok a strukturált adatok? A strukturált adatok olyan adatok, amelyek egy speciális formátumban vannak megadva egy weboldalon – ez a speciális formátum lehetővé teszi a...
5 kérdés és 5 válasz az átirányítások és a SEO viszonyáról
SEOINFO
2019-04-24
1. Miért kell átirányításokat használni? Amikor átirányítasz egy megváltoztatott URL-t, akkor mind a felhasználókat, mind a keresőmotorok robotjait átküldöd ezzel az új URL-re, ha...
Mik azok a közösségi jelek és mi közük van a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-04-17
Mik azok a közösségi jelek? A közösségi jelek azt az aktivitást (reakciók, hozzászólások, megosztások) jelentik, amelyet tartalmaid kapnak a közösségi platformokon, például a...
Milyen egy jó linkprofil, és hogyan szerezhetsz ilyet webhelyednek?
SEOINFO
2019-04-15
Milyen egy jó linkprofil? Mielőtt megválaszolnánk ezt a kérdést, segíthet, ha definiáljuk, hogy mi nem számít jó linkprofilnak: egy jó linkprofil nem csak visszahivatkozásokból...
Új Search Console jelentés: nézd meg, hogyan teljesít webhelyed a Google Felfedezésben!
SEOINFO
2019-04-12
A Google a következőt írta a frissítésről: A népszerű Felfedezés funkció lehetőséget nyújt a felhasználók számára, hogy naprakészek maradjanak kedvenc témáikkal kapcsolatban...
Így keresőoptimalizáld LinkedIn profilodat
SEOINFO
2019-04-10
Ügyelj a részletekre Először is alaposan ki kell töltened profilodat. Erre ne sajnáld az időt – minden releváns mezőt tölts ki rendesen, és szolgáltass minél több információt...
A legfontosabb fő teljesítménymutatók (KPI-k), amiket minden SEO szakembernek követnie kell
SEOINFO
2019-04-05
1. Organikus munkamenetek száma A munkamenetek lényegében a webhelyen tett látogatásokat jelentik. Egy munkamenet akkor kezdődik, amikor egy felhasználó a webhelyre érkezik, és akkor ér...
Mit tehet a Facebook céged keresőoptimalizálásáért?
SEOINFO
2019-04-03
1. Válaszd ki a lehető legjobb nevet céged Facebook profiljának Habár egyértelműen hangzik, de Facebook oldalad neve az első lépés a hatékony Facebook SEO irányába. A névválasztást...
Mik azok a kiemelt részletek, és hogyan jelenhetsz meg közöttük?
SEOINFO
2019-04-01
Mik azok a kiemelt részletek? A kiemelt részletek rövid információrészletek egy webhelyről, amelyek a legmagasabb keresőpozícióban, az összes organikus találat felett jelenhetnek meg...
10 funkció, amit minden webmesternek ismernie kell a Google Analytics adminisztrációs felületén
SEOINFO
2019-03-27
A Google Analytics adminisztrációs felülete Először is vessünk egy pillantást a felület felépítésére. Az Adminisztrálás felületet az Analytics bal alsó sarkában találod –...
Megérkeztek a tevékenységkártyák a Google-ra, de mit jelent ez SEO szempontjából?
SEOINFO
2019-03-25
Mik azok a tevékenységkártyák? Ugyan még csak bizonyos keresésekre jelennek meg, a tevékenységkártyák az aktuális kereséshez kapcsolódó korábbi tevékenységeidet mutatják meg a...
Mik azok legjobb konverziós útvonalak a Google Analyticsben?
SEOINFO
2019-03-22
A legjobb konverziós útvonalak Hol: Konverziók > Többcsatornás útvonalak > A legjobb konverziós útvonalak A legjobb konverziós útvonalak segítenek megmutatni, hogy az ügyfelek...
Így hozhatod ki a legtöbbet a Google Analyticsből
SEOINFO
2019-03-20
Élettartamra vetített érték Hol: Közönség Habár ez a jelentés még csak béta verzióként működik, már így is segíthet megállapítani webhelyed felhasználónak értékét. Adj...
Google Analytics – Az első lépések és alapvető tudnivalók kezdőknek
SEOINFO
2019-03-18
1. Az első lépések   A legelső lépés regisztrálni egy ingyenes Google Analytics fiókot. Csak akkor menj tovább, ha ez kész!   A Google Analytics követőkód...
Mi az a tartalommarketing, és miért hasznos gyakorlatilag minden cégnek?
SEOINFO
2019-03-13
Mi az a tartalommarketing? A tartalommarketing igazából kevésbé egy marketingstratégia, vagy marketingtaktika – sokkal inkább egyfajta filozófiaként tekinthetünk rá. A...
Mi az a keresőszándék (és hogyan optimalizálhatsz rá?)
SEOINFO
2019-03-11
Mi az a keresőszándék? A keresőszándék lényegében azt takarja, amit egy kereső felhasználó szeretne elérni a keresésével. Néhány felhasználó szeretne választ kapni egy...
19 SEO mítosz, amiknek 2019-ben senkinek nem szabadna bedőlnie
SEOINFO
2019-03-08
On-page SEO mítoszok A meta címkék fontosak: Habár a meta címkék szinte az óta részei a SEO-nak, hogy a terület létrejött, manapság már messze nem fektetnek rájuk akkora hangsúlyt a...
Mire kell odafigyelni egy rendezvénygyűjtő webhely keresőoptimalizálásakor?
SEOINFO
2019-03-06
A rendezvénygyűjtő webhelyek típusai A rendezvénygyűjtő webhelyeknek két fő típusa van: azok, amelyek rendezik ezeket az eseményeket, és azok, amelyek népszerűsítik...
3 ok, amiért az influencerek nélkülözhetetlenek a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-03-04
1. Az influencerek segítenek értékesebbé, hitelesebbé tenni linkprofilodat A linkprofil egy nagyon fontos szempont a keresőmotorok szemében egy webhely rangsorolásakor. A linkprofil...
Hogyan teheti tönkre SEO-dat a kulcsszó kannibalizáció (és mit tehetsz ellene)?
SEOINFO
2019-02-28
Mi az a kulcsszó kannibalizáció? Akkor beszélünk kulcsszó kannibalizációról, amikor egy webhelyen kettő, vagy annál több oldal (tartalom) is megcélozza ugyan azt a kulcsszót. Ilyenkor...
A tartalommarketing rövid története
SEOINFO
2019-02-27
1732: Megjelenik a Poor Richard’s Almanack első kötete, ami Benjamin Franklin éves előrejelzéseit tartalmazza, népszerűsítve ezzel Franklin nyomdáját.   1801: A párizsi...
Miért van szüksége egy modern cégnek a SEO-ra?
SEOINFO
2019-02-26
Láthatóbbá teszi a webhelyet A SEO elsődleges célja és haszna, hogy láthatóbbá, fellelhetőbbé tegye webhelyedet az interneten keresgélő felhasználók számára. A láthatóság...
Mi az a keresőoptimalizálás (SEO), és miről is szól valójában?
SEOINFO
2019-02-25
Mi az a keresőoptimalizálás? A SEO („search engine optimization”, vagyis keresőoptimalizálás) valójában nem egy módszer, hanem számos módszer összessége – egy...
Értékes SEO statisztikák, amiket érdemes lesz figyelembe venni 2019-ben
SEOINFO
2019-02-22
Általános SEO statisztikák Az online élmények 93%-a egy keresőmotorral kezdődik. A Google jelenleg az online keresések 76%-át szolgálja ki, míg a Baidu, a Bing, és a Yahoo!...
9 alapvető SEO kifejezés, amiket ismerned kell
SEOINFO
2019-02-20
Horgonyszöveg A horgonyszöveg (angolul „anchor text”) a szövegben elhelyezett hivatkozások kattintható része. A horgonyszöveg azért fontos, mert pozitívan, vagy akár...
Így segítheti egymást a SEO és az email marketing
SEOINFO
2019-02-18
Néhány szó a SEO és az email kapcsolatáról Mind a keresőoptimalizálásnak, mind az email marketingnek egy végső célja van – hogy minősített érdeklődőket vonzanak webhelyedre,...
Mi az a helyi SEO (és hogyan csináld hatékonyan)?
SEOINFO
2019-02-15
Regisztráld cégedet a Google Cégem szolgáltatásra Ha csak egyetlen tippet fogadsz meg erről a listáról, akkor ez legyen az. A Google Cégem a helyi SEO alapja a Google platformján. Az...
5 SEO stratégia, amit minden kisvállalkozónak ismernie kell
SEOINFO
2019-02-13
1. Készítsd minőségi tartalmakat Publikált tartalmaid minősége egyenesen arányos az általuk bevonzott (vagy bevonzható) forgalom mennyiségével – minél jobbak a tartalmaid, annál...
Negyed évszázadnyi SEO – A keresőoptimalizálás első 25 éve
SEOINFO
2019-02-11
A kezdetek: 1991-2002 1991 augusztus 6-án Tim Berners-Lee létrehozta a világ első webhelyét, ami egy végeláthatatlan folyamat kezdetét jelentette. Idővel aztán a webes tartalmak...
10 gyakori SEO hiba, ami tönkreteheti webhelyedet
SEOINFO
2019-02-08
1. Nem reszponzív a webhelyed A mobilról böngészők száma már évek óta meghaladja az asztali számítógépekről internetezőként, így nem csoda, hogy a reszponzív design az egyik...
Milyen változásokat hoz a gépi tanulás a keresőoptimalizálásban?
SEOINFO
2019-02-07
Mi az a gépi tanulás? Leegyszerűsítve, a gépi tanulás (machine learning) az informatika egy olyan ágazata, ami a számítógépes rendszerek „tanításával” foglalkozik. A gépi...
Milyen SEO-gyilkos hibákat követhetsz el webhelyed átalakítása során (és hogyan előzheted meg őket)
SEOINFO
2019-01-07
Indexelhetővé tetted a fejlesztői környezetet a keresőmotorok számára A fejlesztési fázist mindenki sajátosan kezeli, ahogyan neki kényelmes. Vannak, akik létrehoznak egy alkönyvtárat...
Negatív SEO: Hogy működik, és hogyan védekezz ellene
SEOINFO
2019-01-03
1. Spam jellegű hivatkozások elhelyezése vagy jó minőségű linkek eltávolítása Ez talán a leggyakoribb negatív SEO taktika, de szerencsére egyre kevésbé hatékonyabb, ugyanis a rossz...