Milyen SEO-gyilkos hibákat követhetsz el webhelyed átalakítása során (és hogyan előzheted meg őket)

Milyen SEO-gyilkos hibákat követhetsz el webhelyed átalakítása során (és hogyan előzheted meg őket)

Egy stabil, jól működő webhely manapság nélkülözhetetlen marketingeszköz egy valamirevaló cég számára: itt ismerkedhetnek meg a felhasználók a cég kínálatával és profiljával, itt történik a konverziók nagy része, és így tovább. Ahhoz azonban, hogy egy webhely versenyképes maradhasson folyamatos karbantartást igényel, és az új trendek, technológiák és elvárások megjelenésével időnként komplett átalakítására is szükség lehet.

 

Egy webhely-átalakítás során rengeteg dologra kell odafigyelni, így sok a hibalehetőség is, különösen keresőoptimalizálás, azaz SEO szempontjából. Ha figyelmetlen vagy, akkor tartalmaid kihullhatnak keresőmotorok legmagasabbra értékelt oldalai közül, a nagyobb hibák pedig akár büntetést is vonhatnak maguk után.

 

Cikkünkkel segíteni szeretnénk mindazoknak, akik egy problémamentes webhely-átalakításon törik a fejüket – íme a leggyakoribb hibák, és hogy hogyan előzheted meg őket!

Milyen SEO-gyilkos hibákat követhetsz el webhelyed átalakítása során (és hogyan előzheted meg őket)

Indexelhetővé tetted a fejlesztői környezetet a keresőmotorok számára

A fejlesztési fázist mindenki sajátosan kezeli, ahogyan neki kényelmes. Vannak, akik létrehoznak egy alkönyvtárat a domainen, és abban dolgoznak, vagy egy teljesen különálló domainre helyezik tesztoldalaikat, és vannak olyan webfejlesztők is, akik olyan gondosan elrejtik projektjeiket, hogy azokra még egy nemzeti hírszerzési titkosszolgálat sem találna rá.

 

Az utóbbi példa kicsit extrémnek tűnhet, de valójában ők csinálják jól, ugyanis ha SEO-ról van szó, akkor nem lehet elég óvatos az ember. De miért? Nos, mint azt bizonyára te is tudod, a keresőmotorok úgy térképezik fel a webhelyeket (lényegében az egész internetet), hogy hivatkozásokat követnek oldalról-oldalra haladva, és ezen oldalak tartalmait helyezik el az indexükben.

 

Habár vannak módszerek arra (például a robots.txt fájl használata), hogy bizonyos oldalak indexelését megtiltsd a keresőmotoroknak, időnként minden igyekezeted ellenére is megtörténik ez, és még olyan oldalak is bekerülhetnek az adatbázisukba, amelyeknek nem lenne szabad. Ez súlyos problémákat okozhat, hiszen előfordulhat, hogy egy oldalnak két verziója is indexelésre kerül, és ezt a keresőmotorok duplikált tartalomnak tekinthetik.

 

Mi tehát a megoldás? Először is egy olyan URL-t használj a teszteléshez, amelyet még sosem használtál élő webhelyen (lehetőség szerint olyan URL-t érdemes választani, amit soha senki nem használt). Ezzel elkerülheted, hogy sehol ne legyen olyan hivatkozás az interneten, ami rá mutat, így a keresőmotorok nem ugorhatnak rá máshonnan linkeket követve. Ezen kívül a robots-txt fájllal is tiltsd ki a robotokat, és készíts egy üres indexoldalt, hogy a többi könyvtár ne látszódjon.

 

Ha extra óvatos szeretnél lenni, akkor jelszóval is levédheted a projektet, de erre valószínűleg nem lesz szükség – ártani nem árthat, ez a te döntésed.

 

Ha mindez megvan, akkor elkezdheted létrehozni a webhelyeket az alkönyvtárakon belül.

 

Megváltoztattad egy kép nevét egy jól rangsoroló oldalon

Ez nem feltétlenül okoz problémát minden esetben, viszont ha egy oldal jó pozícióban áll a találatok között, és megváltoztatod akár csak egy kép nevét is rajta, akkor az némi visszaesést eredményezhet.

 

Általában akkor származik probléma ebből, amikor a fejlesztéssel megbízott munkatárs vagy vállalkozó nem ért igazán a keresőoptimalizáláshoz. Az átalakítás során gyakran jobb minőségű, szebb képekre cserélik a régieket, amivel nem is lenne baj, csak gyakran olyan neveket adnak a fájloknak, amik SEO szempontjából semmit nem érnek.

 

Az egyetlen megoldás itt odafigyelni arra, hogy a képek fájlnevei, illetve az alt címkék is megfelelőek legyenek keresőoptimalizálás szempontjából.

 

Töröltél, vagy áthelyeztél egy oldalt átirányítás nélkül

Egy átalakítás során biztosan találsz olyan oldalakat, amelyekre az új, kész webhelyen nem lesz szükség. Egy tapasztalatlan fejlesztő szimplán csak törli ezeket, míg más oldalak áthelyezésre és/vagy átnevezésre kerülhetnek, ami általában URL-változással is jár. Ezekben az esetekben a tapasztalatlan fejlesztők simán csak átírják az URL-t, és ennyivel letudják a feladatot.

 

A probléma itt az, hogy a nem törölt, de áthelyezett oldalak között lehetnek olyanok is, amelyek eredetileg jól teljesítettek SEO terén – például sok jó minőségű link mutat rájuk, vagy sok felhasználó könyvjelzőzte őket, hogy később újra rájuk találhassanak. Ha ezek az oldalak eltűnnek, akkor megy velük minden SEO érték is, amit a bejövő hivatkozások biztosítottak.

 

Ez még nem minden – mi van azokkal a felhasználókkal, akik a régi URL-en keresztül próbálják megtalálni az oldalt? Nos, a könyvjelzőzött tartalom helyett egy 404-es hibaüzenet fogadja majd őket. Ha nem lenne elég baj, hogy egy felhasználó csalódott a webhelyben, az ilyen rossz felhasználói élményekért a Google le is minősíthet azt.

 

Mi tehát a megoldás? Akár egy oldal törléséről van szó, akár annak áthelyezéséről, vagy az URL-je megváltoztatásáról, átirányítást kell alkalmazni az ilyen problémák elkerülése végett. A legbiztonságosabb módszer úgynevezett 301-es átirányítást alkalmazni, ami azt jelzi a keresőmotoroknak, hogy a régi oldal véglegesen átkerült egy másik helyre.

 

Nem térképezed fel a teljes webhelyet, miután az bekerült a fejlesztői környezetbe, majd miután kikerült onnan

Gyakori problémaforrás a webhely költöztetése is, függetlenül attól, hogy milyen költöztetési módszert alkalmazol. Egy átalakítás általában úgy történik, hogy az élő webhelyet beköltözteted a fejlesztői környezetbe, majd miután elkészül, kiköltözteted onnan, hogy újra elérhető legyen a nyilvánosság számára.

 

A probléma ilyenkor az lehet, hogy amikor a webhely visszakerül az élő szerverre, akkor még mindig lehetnek az oldalain olyan belső hivatkozások, amelyek a fejlesztői környezetben használt URL-ekre mutatnak (képhivatkozások, CSS és JavaScript fájlok).

 

A megoldás ilyenkor egy olyan eszközt használni, ami feltérképezi webhelyedet, (hasonlóképpen a Google robotjaihoz), és megvizsgálja a már említett képhivatkozásokat, CSS és JS fájlokat is. Többek között a Screaming Frog és a SEMrush is kínálnak ilyen eszközöket.

 

Miután elkészült a jelentés webhelyed hivatkozásaiból, vess egy pillantást minden linkre, amit a jelentés kifelé mutató hivatkozásként jelenít meg. Ez azért fontos, mert az élő szerveren szereplő webhelyen belül azok a linkek, amelyek a fejlesztői környezet oldalaira mutatnak, kifelé mutató hivatkozásokként fognak megjelenni. Ha ezeket megtalálod, onnantól már könnyű lesz megváltoztatni őket.

 

Nem ellenőrzöl le minden funkciót teljes mértékben

Miután az új, kész webhely visszakerült az élő szerverre, alaposan át kell vizsgálnod az összes funkciót felhasználói szempontból is, hogy megfelelően működnek-e. Látogass el webhelyedre egy másik böngészőből, és telefonodról is, és próbáld ki webhelyed funkcióit.

 

Ide tartoznak az űrlapok, az email feliratkozások, a webáruházi funkciók (kuponbeváltás, kategóriaszűrés, kosár, stb.), az interaktív eszközök, a kalkulátorok, a térképek, az analitikai eszközök, a számlálók, a közösségi megosztás gombok, a Google Search Console, a hirdetések, és így tovább.





Ingyenes SEO ellenőrző eszköz

Találd meg az okát, hogy miért nincs sokkal több látogatód!

Top 10 Weboldal

Az általunk tesztelt legjobb weboldalak toplistája.

2.
67%
4.
65%
5.
63%
6.
63%
7.
61%
8.
58%
9.
49%

Kapcsolódó cikkek:

5 SEO szokás, ami messze nem olyan fontos, mint hiszed
A SEO szakemberek hajlamosak legapróbb részletekre is megszállottan odafigyelni. Hogy ez jó, vagy rossz szokás-e, azt mindenki döntse el maga, de abban biztos lehetsz, hogy a...
2019-05-24
Mi az a tartalomnaptár, és hogyan állíts össze egyet cégednek?
Mint azt bizonyára tudod, a keresőoptimalizálás és a tartalommarketing rendkívül szorosan kötődnek egymáshoz, elvégre tartalom nélkül nincs mit optimalizálni. Azonban ahhoz, hogy a...
2019-05-24
A 6 legsúlyosabb tartalommarketing-hiba (és elkerülésük)
Ahogy a marketing szép lassan átköltözött az internetre, úgy annak különböző ágazatai is követték azt, beleértve a tartalommarketinget is. A 90-es évek közepén megjelentek az első...
2019-05-22
Mi az a tartalomnaptár, és hogyan állíts össze egyet cégednek?
SEOINFO
2019-05-24
Nem egy online marketingről szóló cikkben vagy útmutatóban találkozhatsz az úgynevezett tartalomnaptárral, és hogy milyen fontos is összeállítani egy ilyet a hatékony tartalommarketing...
5 SEO szokás, ami messze nem olyan fontos, mint hiszed
SEOINFO
2019-05-24
Az elmúlt évek során rengetegszer hallhattunk a következő trendekről, de sok közülük tényleg csupán említést érdemel egy SEO útmutatóban, és nem többet. Minden további nélkül,...
A 6 legsúlyosabb tartalommarketing-hiba (és elkerülésük)
SEOINFO
2019-05-22
Azonban sok kisebb (és nagyobb) cég gyakorta vét olyan hibákat a tartalommarketingben, amiket egy kis előzetes tudással bőven el lehetne kerülni. A következőkben ezeket a hibákat...
8 sziklaszilárd tipp a profi SEO szövegíráshoz
SEOINFO
2019-05-20
Persze a szövegírás nem csupán bármilyen szöveg megírását jelenti – a betűket és a szavakat megfelelő sorrendbe kell helyezni, hogy valami értelmes, sőt, értékes eredményt kapj....
Miért és hogyan használd a belső linkeket a keresőoptimalizáláshoz
SEOINFO
2019-05-17
Íme minden, amit a belső hivatkozások és a keresőoptimalizálás kapcsolatáról tudnod kell!   Miért olyan fontosak a hivatkozások? A Google hivatkozásokon keresztül talál rá...
Mi az a szezonális SEO, és hogyan segíthetsz vele márkádon?
SEOINFO
2019-05-15
Meglepő módon igen kevés online kereskedő és marketinges fordítja hasznára az évszakok, az időjárás, és a közelgő ünnepek által kiváltott viselkedési változásokat, pedig ezek mind...
A komplett tartalomstratégiai útmutató 2019-re
SEOINFO
2019-05-13
Mi az a tartalomstratégia? A tartalomstratégia minden olyan médiaelem kezelését magába foglalja, amelyet te magad (vagy céged) készít és birtokol, legyen szó írott, vizuális,...
Mi köze a webhely sebességének a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-05-10
Ahogy egy lehetséges üzleti partnerrel való személyes találkozáskor nagyon fontos az első benyomás, úgy webhelyednek sem lesz második esélye bizonyítani. Gondolj csak bele, komoly...
A keresőoptimalizálás (íratlan) etikai szabályai
2019-05-08
A black hat SEO-ról általánosságban tudjuk, hogy etikátlan keresőoptimalizálási módszereket, taktikákat ölel fel. Amikor azonban az ember kissé mélyebben is utánajár a SEO-nak, és az...
10 elgondolkodtató idézet a keresőoptimalizálásról
SEOINFO
2019-05-06
Jill Whalen „A jó SEO munka idővel csak egyre jobb lesz. Csak a keresőmotor trükköknek kell változniuk, amikor a rangsoroló algoritmusok is megváltoznak.”   A...
Hogyan segíthetik a negatív értékelések a keresőoptimalizálást?
SEOINFO
2019-05-03
A negatív vélemények növelik a vélemények számát Amikor valaki rákeres egy helyi cégre, akkor a Google számos olyan eredményt is felsorol, amelyek mellett csillagos értékelés is...
Megéri-e keresőoptimalizálással foglalkozni 2019-ben? Íme a válasz…
SEOINFO
2019-04-29
Mit tehet a keresőoptimalizálás a cégedért? Habár a SEO-ról sokan állítják, hogy képes gyarapítani a bevételt, ez csak részben igaz. A keresőoptimalizálás ugyanis nem befolyásolja...
Mik azok a strukturált adatok, és mi közük van a SEO-hoz?
SEOINFO
2019-04-26
Mik azok a strukturált adatok? A strukturált adatok olyan adatok, amelyek egy speciális formátumban vannak megadva egy weboldalon – ez a speciális formátum lehetővé teszi a...
5 kérdés és 5 válasz az átirányítások és a SEO viszonyáról
SEOINFO
2019-04-24
1. Miért kell átirányításokat használni? Amikor átirányítasz egy megváltoztatott URL-t, akkor mind a felhasználókat, mind a keresőmotorok robotjait átküldöd ezzel az új URL-re, ha...
Mik azok a közösségi jelek és mi közük van a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-04-17
Mik azok a közösségi jelek? A közösségi jelek azt az aktivitást (reakciók, hozzászólások, megosztások) jelentik, amelyet tartalmaid kapnak a közösségi platformokon, például a...
Milyen egy jó linkprofil, és hogyan szerezhetsz ilyet webhelyednek?
SEOINFO
2019-04-15
Milyen egy jó linkprofil? Mielőtt megválaszolnánk ezt a kérdést, segíthet, ha definiáljuk, hogy mi nem számít jó linkprofilnak: egy jó linkprofil nem csak visszahivatkozásokból...
Új Search Console jelentés: nézd meg, hogyan teljesít webhelyed a Google Felfedezésben!
SEOINFO
2019-04-12
A Google a következőt írta a frissítésről: A népszerű Felfedezés funkció lehetőséget nyújt a felhasználók számára, hogy naprakészek maradjanak kedvenc témáikkal kapcsolatban...
Így keresőoptimalizáld LinkedIn profilodat
SEOINFO
2019-04-10
Ügyelj a részletekre Először is alaposan ki kell töltened profilodat. Erre ne sajnáld az időt – minden releváns mezőt tölts ki rendesen, és szolgáltass minél több információt...
A legfontosabb fő teljesítménymutatók (KPI-k), amiket minden SEO szakembernek követnie kell
SEOINFO
2019-04-05
1. Organikus munkamenetek száma A munkamenetek lényegében a webhelyen tett látogatásokat jelentik. Egy munkamenet akkor kezdődik, amikor egy felhasználó a webhelyre érkezik, és akkor ér...
Mit tehet a Facebook céged keresőoptimalizálásáért?
SEOINFO
2019-04-03
1. Válaszd ki a lehető legjobb nevet céged Facebook profiljának Habár egyértelműen hangzik, de Facebook oldalad neve az első lépés a hatékony Facebook SEO irányába. A névválasztást...
Mik azok a kiemelt részletek, és hogyan jelenhetsz meg közöttük?
SEOINFO
2019-04-01
Mik azok a kiemelt részletek? A kiemelt részletek rövid információrészletek egy webhelyről, amelyek a legmagasabb keresőpozícióban, az összes organikus találat felett jelenhetnek meg...
10 funkció, amit minden webmesternek ismernie kell a Google Analytics adminisztrációs felületén
SEOINFO
2019-03-27
A Google Analytics adminisztrációs felülete Először is vessünk egy pillantást a felület felépítésére. Az Adminisztrálás felületet az Analytics bal alsó sarkában találod –...
Megérkeztek a tevékenységkártyák a Google-ra, de mit jelent ez SEO szempontjából?
SEOINFO
2019-03-25
Mik azok a tevékenységkártyák? Ugyan még csak bizonyos keresésekre jelennek meg, a tevékenységkártyák az aktuális kereséshez kapcsolódó korábbi tevékenységeidet mutatják meg a...
Mik azok legjobb konverziós útvonalak a Google Analyticsben?
SEOINFO
2019-03-22
A legjobb konverziós útvonalak Hol: Konverziók > Többcsatornás útvonalak > A legjobb konverziós útvonalak A legjobb konverziós útvonalak segítenek megmutatni, hogy az ügyfelek...
Így hozhatod ki a legtöbbet a Google Analyticsből
SEOINFO
2019-03-20
Élettartamra vetített érték Hol: Közönség Habár ez a jelentés még csak béta verzióként működik, már így is segíthet megállapítani webhelyed felhasználónak értékét. Adj...
Google Analytics – Az első lépések és alapvető tudnivalók kezdőknek
SEOINFO
2019-03-18
1. Az első lépések   A legelső lépés regisztrálni egy ingyenes Google Analytics fiókot. Csak akkor menj tovább, ha ez kész!   A Google Analytics követőkód...
Mi az a tartalommarketing, és miért hasznos gyakorlatilag minden cégnek?
SEOINFO
2019-03-13
Mi az a tartalommarketing? A tartalommarketing igazából kevésbé egy marketingstratégia, vagy marketingtaktika – sokkal inkább egyfajta filozófiaként tekinthetünk rá. A...
Mi az a keresőszándék (és hogyan optimalizálhatsz rá?)
SEOINFO
2019-03-11
Mi az a keresőszándék? A keresőszándék lényegében azt takarja, amit egy kereső felhasználó szeretne elérni a keresésével. Néhány felhasználó szeretne választ kapni egy...
19 SEO mítosz, amiknek 2019-ben senkinek nem szabadna bedőlnie
SEOINFO
2019-03-08
On-page SEO mítoszok A meta címkék fontosak: Habár a meta címkék szinte az óta részei a SEO-nak, hogy a terület létrejött, manapság már messze nem fektetnek rájuk akkora hangsúlyt a...
Mire kell odafigyelni egy rendezvénygyűjtő webhely keresőoptimalizálásakor?
SEOINFO
2019-03-06
A rendezvénygyűjtő webhelyek típusai A rendezvénygyűjtő webhelyeknek két fő típusa van: azok, amelyek rendezik ezeket az eseményeket, és azok, amelyek népszerűsítik...
3 ok, amiért az influencerek nélkülözhetetlenek a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-03-04
1. Az influencerek segítenek értékesebbé, hitelesebbé tenni linkprofilodat A linkprofil egy nagyon fontos szempont a keresőmotorok szemében egy webhely rangsorolásakor. A linkprofil...
Hogyan teheti tönkre SEO-dat a kulcsszó kannibalizáció (és mit tehetsz ellene)?
SEOINFO
2019-02-28
Mi az a kulcsszó kannibalizáció? Akkor beszélünk kulcsszó kannibalizációról, amikor egy webhelyen kettő, vagy annál több oldal (tartalom) is megcélozza ugyan azt a kulcsszót. Ilyenkor...
A tartalommarketing rövid története
SEOINFO
2019-02-27
1732: Megjelenik a Poor Richard’s Almanack első kötete, ami Benjamin Franklin éves előrejelzéseit tartalmazza, népszerűsítve ezzel Franklin nyomdáját.   1801: A párizsi...
Miért van szüksége egy modern cégnek a SEO-ra?
SEOINFO
2019-02-26
Láthatóbbá teszi a webhelyet A SEO elsődleges célja és haszna, hogy láthatóbbá, fellelhetőbbé tegye webhelyedet az interneten keresgélő felhasználók számára. A láthatóság...
Mi az a keresőoptimalizálás (SEO), és miről is szól valójában?
SEOINFO
2019-02-25
Mi az a keresőoptimalizálás? A SEO („search engine optimization”, vagyis keresőoptimalizálás) valójában nem egy módszer, hanem számos módszer összessége – egy...
Értékes SEO statisztikák, amiket érdemes lesz figyelembe venni 2019-ben
SEOINFO
2019-02-22
Általános SEO statisztikák Az online élmények 93%-a egy keresőmotorral kezdődik. A Google jelenleg az online keresések 76%-át szolgálja ki, míg a Baidu, a Bing, és a Yahoo!...
9 alapvető SEO kifejezés, amiket ismerned kell
SEOINFO
2019-02-20
Horgonyszöveg A horgonyszöveg (angolul „anchor text”) a szövegben elhelyezett hivatkozások kattintható része. A horgonyszöveg azért fontos, mert pozitívan, vagy akár...
Így segítheti egymást a SEO és az email marketing
SEOINFO
2019-02-18
Néhány szó a SEO és az email kapcsolatáról Mind a keresőoptimalizálásnak, mind az email marketingnek egy végső célja van – hogy minősített érdeklődőket vonzanak webhelyedre,...
Mi az a helyi SEO (és hogyan csináld hatékonyan)?
SEOINFO
2019-02-15
Regisztráld cégedet a Google Cégem szolgáltatásra Ha csak egyetlen tippet fogadsz meg erről a listáról, akkor ez legyen az. A Google Cégem a helyi SEO alapja a Google platformján. Az...
5 SEO stratégia, amit minden kisvállalkozónak ismernie kell
SEOINFO
2019-02-13
1. Készítsd minőségi tartalmakat Publikált tartalmaid minősége egyenesen arányos az általuk bevonzott (vagy bevonzható) forgalom mennyiségével – minél jobbak a tartalmaid, annál...
Negyed évszázadnyi SEO – A keresőoptimalizálás első 25 éve
SEOINFO
2019-02-11
A kezdetek: 1991-2002 1991 augusztus 6-án Tim Berners-Lee létrehozta a világ első webhelyét, ami egy végeláthatatlan folyamat kezdetét jelentette. Idővel aztán a webes tartalmak...
10 gyakori SEO hiba, ami tönkreteheti webhelyedet
SEOINFO
2019-02-08
1. Nem reszponzív a webhelyed A mobilról böngészők száma már évek óta meghaladja az asztali számítógépekről internetezőként, így nem csoda, hogy a reszponzív design az egyik...
Milyen változásokat hoz a gépi tanulás a keresőoptimalizálásban?
SEOINFO
2019-02-07
Mi az a gépi tanulás? Leegyszerűsítve, a gépi tanulás (machine learning) az informatika egy olyan ágazata, ami a számítógépes rendszerek „tanításával” foglalkozik. A gépi...
Milyen SEO-gyilkos hibákat követhetsz el webhelyed átalakítása során (és hogyan előzheted meg őket)
SEOINFO
2019-01-07
Indexelhetővé tetted a fejlesztői környezetet a keresőmotorok számára A fejlesztési fázist mindenki sajátosan kezeli, ahogyan neki kényelmes. Vannak, akik létrehoznak egy alkönyvtárat...
Negatív SEO: Hogy működik, és hogyan védekezz ellene
SEOINFO
2019-01-03
1. Spam jellegű hivatkozások elhelyezése vagy jó minőségű linkek eltávolítása Ez talán a leggyakoribb negatív SEO taktika, de szerencsére egyre kevésbé hatékonyabb, ugyanis a rossz...