7 tipp az igényes SEO szövegírásért

7 tipp az igényes SEO szövegírásért

Mint azt már kismilliószor elismételtük, a tartalom és a keresőoptimalizálás elválaszthatatlan párost alkotnak – tartalom nélkül nincs mit optimalizálni, a nem optimalizált tartalom pedig nem ér valami sokat.

7 tipp az igényes SEO szövegírásért

Ahol ez a két koncepció szervesen összefonódik egymással az a szövegírás. A szöveg mindig is a legjobban „SEOzható” tartalomtípus volt, elvégre természetesen helyezhetsz el benne kulcsszavakat és kifejezéseket.

 

Az igényes seo szövegíráshoz rengeteg gyakorlat, és egy jó adag kreativitás is szükséges, de biztosak vagyunk benne, hogy az alábbi néhány tipp megkönnyítheti a dolgodat – lássuk is, hogy miről van szó!

 

1. A közönségednek írj, ne a keresőmotoroknak!

Ez talán a legfontosabb tipp a seo szövegírással kapcsolatban. Habár ez egyeseknek teljesen magától értetődő, sok marketinges nem a megfelelő okokból ül le tartalmat készíteni. Olyan szöveges (és egyéb) tartalmakat kell alkotnod, amelyek fedik célközönséged érdeklődési köreit, illetve megválaszolják gyakori kérdéseiket.

 

Nem kell, sőt, nem is szabad, hogy minden tartalmad márkádról, kínálatodról szóljon, de fontos, hogy kivétel nélkül mindegyik kapcsolódjon ahhoz az iparághoz, amelyet márkád képvisel. Azzal, hogy informatív, hasznos tartalmakat írsz bebizonyíthatod, hogy márkád komoly szaktudással bír az adott területen.

 

2. Összpontosítsd tartalmaidat egy helyre

Ha azt szeretnéd, hogy webhelyed részesüljön abból a tekintélyből és forgalomból, amit tartalmaid termelhetnek, akkor fontos, hogy minden saját tartalmadat egyetlen egy domainen publikáld. Tehát ha például blogot is vezetsz (ami valószínű, elvégre SEO szövegírásról beszélünk), akkor azt ne egy külön domainre, hanem webhelyed egy alkönyvtárába helyezd, például: webhelyem.hu/blog.

 

Ha más jellegű tartalmakat szeretnél publikálni, akkor azokat is egy-egy blog cikkben, beágyazva kínáld fel a közönségnek.

 

3. Írj hatékony címeket

Egy blogbejegyzés címe az, ami megadja a tartalom alaphangját, azonban általában csak kevés karakterrel gazdálkodhatsz ebben a mezőben. Mindent meg kell tehát tenned, hogy a legtöbbet hozd ki belőle, és egy hatékony, ütőképes főcímet fogalmazz meg! Ügyelj rá, hogy címeid tisztán érthetők, érdekesek legyenek, és ha ezt céged hangja megengedi, a humorral SEM feltétlenül kell spórolni.

 

A címhez bizonyos szinten kapcsolódik az oldal meta leírása is, ami a találatok alatt jelenik meg (néha) a Google keresésekben. Ez nem segít ugyan a SEO-ban, de abban igen, hogy átkattintásra ösztönözze a felhasználókat.

 

4. Használj kulcsszavakban gazdag kifejezéseket

Mindenképpen alkalmazz témához kapcsolódó, kulcsszavakban gazdag kifejezéseket a címben és a szövegben is, hogy tudasd olvasóiddal és a keresőmotorokkal, hogy pontosan miről is szól bejegyzésed. Persze a ló túloldalára SEM szabad átesni – ha túlzásba viszed a kulcsszóhasználatot (kulcsszóhalmozás), akkor azt sem a látogatók, sem a keresőmotorok nem nézik majd jó szemmel.

 

A helyes módszer csak akkor alkalmazni ezeket a kulcszavakat, ha azok indokoltak a szövegben. Ne úgy fogalmazz, hogy bele tudd erőltetni őket a szövegkörnyezetbe, hanem használd őket, ahogy jönnek. Az erőltetett kulcsszóhalmozást könnyű kiszűrni, és nem csak hírnévrongáló lehet, de a Google is lefokozhatja érte tartalmaidat.

 

5. Ügyelj a szöveg tördelésére

Ha a szöveg tartalmilag jó, az már fél siker, de ügyelned kell arra is, hogy olvasható formában prezentáld azt. Ha megfigyeled, ez a cikk sem egyetlen hosszú szövegtömb – több pontra és bekezdésre osztottuk szét, hogy a különböző gondolatokat egyenként lehessen befogadni, emésztgetni.

 

Ez a rövidebb cikkeknél éppen olyan fontos, mint azoknál, amiket 20-30 percig tart elolvasni. A hosszú, tömör szövegtömböktől az ember szeme elfárad, és „nem kap levegőt”. Használd a különböző címsor címkéket (H2, H3, stb.), hogy egy logikus szerkezetet állíthass fel tartalmaidon belül. Ezt mind az olvasók, mind a keresőmotorok értékelni fogják – különösen, ha a címsorokban is felbukkan egy-egy (indokolt) kulcsszó.

 

6. Használj képeket

Kevés olyan bejegyzés van, amit néhány szemléletes kép ne tehetne gazdagabbá. Az emberek vizuális lényeg, és egy illusztratív kép (vagy akár videó) sokat segíthet a monoton szöveg felfrissítésében. Ügyelj rá, hogy a képek ALT címkéi leírják, hogy mi látható rajtuk, illetve a méretük se legyen túl nagy, nehogy lassítsák az oldalt!

 

7. Támogasd tartalmaid a közösségi médiával

Habár nem konkrétan a SEO szövegírással kapcsolatos, ha azt szeretnéd, hogy tartalmaid több embert érjenek el, akkor mindenképpen meg kell osztanod őket a különböző közösségi platformokon is, amelyeken márkád aktív.

 

Fontos továbbá, hogy webhelyeden (blogodon) minden tartalmadban szerepeljenek megosztó gombok, amikre rákattintva az olvasók máris továbbíthatják cikkeidet ismerőseiknek kedvenc platformjukon.

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések