Ezek lesznek 2025 legfontosabb tartalommarketing-trendjei

A tartalommarketing legfontosabb trendjei 2025-ben

Időről-időre nem árt emlékeztetnünk magunkat, hogy tartalom nélkül nincs mit optimalizálni. Legyen szó blogokról, videókról vagy a mindenek felett álló felhasználói élményről, a tartalmak a SEO és az online marketing kulcsfontosságú elemei.

Szóval milyen tartalommarketing trendeket tartogat az előttünk álló év?

statisztikák és grafikonok egy papírlapon

1. Az AI tartalmak térhódítása

Az AI technológiákat használó tartalomíró eszközök rengeteget fejlődtek a megjelenésük óta eltelt néhány évben.

Ezzel párhuzamosan a keresőmotorok is képesek ügyesebben megkülönböztetni a mesterséges intelligencia által létrehozott szöveges tartalmakat a valódi tapasztalatokon alapuló, szerkesztői tudással megírt, emberi tartalmaktól.

A Google továbbra is azt állítja, hogy a rangsorolás manipulálására létrehozott AI tartalmak spamnek minősülnek, de azzal nincs baj, ha valaki „helyesen használ” különféle AI eszközöket az írói feladatok megkönnyítésére.

Ha igazán értékes tartalmakat szeretnél készíteni, akkor bízd az AI-ra az ismétlődő, vagy adatfüggő feladatokat, majd egészítsd ki a kész szöveget saját véleményeiddel és rálátásoddal, hogy egyedivé tedd azt a célközönség számára.

Ezzel a módszerrel az olvasó is jól jár, hiszen nem csupán egy meglévő adatok alapján írt, átfogalmazott összegzést kap majd, hanem egy valóban hasznos forrást, amit a keresőmotorok is szívesen rangsorolnak majd.

 

2. A rövid videók továbbra is az élen

A YouTube, az Instagram, a TikTok és más platformok rövid videói az online kultúra szerves részeivé váltak. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a szöveges tartalmaknak már nincs helyük az interneten.

Épp ellenkezőleg, az írott szövegek és a rövid videós tartalmak nagyon is sokat segíthetnek egymásnak.

Ha értéket szeretnél kínálni közönségednek, akkor készíts olyan rövid videókat, amik vizuálisan mutatnak be szöveggel nehezebben elmagyarázható adatokat, és ezzel betekintést nyújtanak a kapcsolódó szöveges tartalmad témájába.

Az ilyen videókat aztán a releváns tartalmakban is elhelyezheted, hogy interaktívabbá tedd őket közönséged számára.

2025-ben egyre több cég jegyzi fel a tervezett rövid videókat tartalomnaptárába, hogy az ezeket pörgető hétköznapi felhasználókat hűséges, visszatérő feliratkozókká és ügyfelekké konvertálhassák.

 

3. Az influencer marketing új fejezete

Az influencer marketing trendje mára egy egész tartalomkészítőkre épülő gazdasággá nőtte ki magát. A gondolatvezetők, szakértők és mikroinfluencerek speciális érdeklődésű közönségek véleményét képesek befolyásolni, és a márkák nem csupán a termékelhelyezés, hanem az őszinte történetmesélés céljából is együttműködnek velük.

Ha sikerül egy olyan tartalomkészítővel összefognod, akinek valódi tapasztalata és tudása van egy releváns területen, akkor igazán egyedi nézőpontokkal és hasznos információkkal gazdagíthatod tartalmaidat. Mindez persze márkádat is megbízhatóbbá teszi a célközönség szemében.

Legyen szó egy összetett témát bemutató, közösen megírt cikkről vagy egy népszerű véleményvezér által vezetett, márkád által szponzorált podcast-epizódról, az ilyen együttműködések segítenek olyasmit kínálni a közönségnek, amilyet korábban sehol SEM kaphattak meg.

 

4. A podcastek népszerűsége folyamatosan nő

Egyre több márka látja be, hogy habár a podcastek nem kínálnak hagyományos seo értékű visszahivatkozásokat, nagyon is sokat segítenek a márkaismertség, a gondolatvezetés és a hallgatókkal kialakított kapcsolatok szempontjából.

A közönségek különösen értékesnek tekinthetik azokat a podcast epizódokat, amelyekben ipari szakértőkkel készített interjúkat hallhatnak vagy saját kutatások eredményeit ismerhetik meg.

Amennyiben az epizódokról pontos átiratot is készítesz, és feltöltöd azt valahová, rögtön új, vélhetően automatikusan jól optimalizált szöveges tartalmakkal is bővítheted tartalomtáradat. Ezzel egyszerre persze a felhasználóknak is kedvezel, hiszen vannak, akik szívesebben olvasnák át alaposan ezeket a beszélgetéseket.

 

5. A hitelesség, a személyes branding és a tapasztalat előnyben

A Google E-E-A-T keretrendszere mára a tartalmak értékelésének egyik legalapvetőbb szempontjává vált.

2025-ben sokat számít majd a tartalmak személyessége. Emeld ki a szerzők bemutatkozását, és használj tartalmaidban személyes történeteket, esettanulmányokat és egyedi elbeszéléseket, hogy minél több olvasó figyelmét ragadhasd meg.

Hogy minél értékesebb tartalmakat kínálhass olvasóidnak, támaszkodj bátran a saját, személyes tapasztalatokra. A helyett, hogy mindig ugyan azokat a gyakran ismételgetett tippeket írnád le újra és újra, mutasd be saját kísérleteid eredményeit (egy valódi esettanulmány formájában), vagy mutasd be egyik saját kutatásod adatait.

Az ilyen személyes, friss nézőpontok jelentik majd a különbséget az unalmas, kitöltő tartalmak és az értékes, linkelésre méltó források között.

 

6. Adatalapú stratégiák és korszerű eszközök

Manapság nehéz olyan céget találni, amely ne használná valamilyen formában (önállóan vagy egy ügynökségen keresztül) a legelterjedtebb online marketinges eszközöket.

Az ilyen modern online szoftverek a gépi tanulásnak köszönhetően nem szimplán adatokat biztosítanak, hanem hasznos tippeket is nyújtanak a legjobb eredmények érdekében.

Sosem volt olyan egyszerű valódi rálátást kapni tartalmaid teljesítményére, és az előtted álló lehetőségekre, mint manapság. Használd ki, hogy ezek az eszközök elvégzik helyetted a munka legnehezebb részei – készíts előrejelzéseket, azonosítsd a kibontakozó trendeket és kínálj olyan betekintést olvasóid számára, amit máshol nem találnának meg.

 

7. Az oldalélmény és az integrált konverziók is fontosak maradnak

A zökkenőmentes felhasználói élmény fontosabb, mint valaha. 2025-ben már teljesen alapvető elvárás odafigyelni a technikai seo-ra és a felhasználói élmény (UX) optimalizálására.

A konverziók akadálymentes lebonyolítását megvásárolható tartalmak, beágyazott űrlapok és CRM szoftverek könnyítik meg. Egy jól összeállított oldal más módon is hasznos lehet a felhasználók számára, hiszen könnyedén hozzáférhetővé teszi azokat az információkat, amik érdeklik őket.

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések