Így viheti sikerre a tartalommarketing rendezvényhelyszínedet

Ezért nélkülözhetetlen a tartalommarketing rendezvényhelyszínek számára

A rendezvényhelyszínek abban a szerencsés pozícióban vannak, hogy temérdek lélegzetelállító vizuális tartalmat termelhetnek online marketing célokból. Az olyan közösségi platformok, mint a Facebook vagy az Instagram egyszerűen adják magukat a lagzi- vagy konferenciatermekről készült fényképeknek.

Így viheti sikerre a tartalommarketing rendezvényhelyszínedet

Azonban míg ezek a tartalmak valóban segíthetnek aktivitásra ösztönözni közösségi fiókjaid meglévő követőit, az új ügyfelek bevonzásához valamivel többre lesz szükséged.

 

A tartalommarketing a tökéletes inbound marketing megoldás rendezvényhelyszínek számára. Nem számít, hogy létesítményed esküvőkre, konferenciákra, vagy bulikra (esetleg mindre) lett kialakítva, a keresőoptimalizált storytelling, és a bámulatos vizuális tartalmak egy gyakorlatilag verhetetlen marketingkombinációt alkotnak!

 

A következőkben elmagyarázzuk, hogy hogyan hasznosíthatod a tartalommarketinget rendezvényhelyszíned felfuttatására!

 

A webhely, mint online tevékenységeid főhadiszállása

Webhelyed olyan, mint egy 24/7-es értékesítő, akinek mindig a lehető legjobb formáját kell hoznia az ügyfelek előtt. Lefordítva: webhelyednek mindig tökéletesen kell kinéznie és működnie.

 

Manapság az emberek mind az interneten kezdenek el nézelődni, ha rendezvényhelyszínt keresnek, és ha beírod ezt a szót a Google-be, akkor durván 650 ezer találatot kapsz majd (amiből csak 10 jelenik meg az első oldalon). A verseny tehát óriási, és csak akkor rúghatsz labdába a többiek mellett, ha webhelyed tartalmilag, és technikailag is megfelel a modern elvárásoknak.

 

Fontos, hogy a webhelyedre érkező látogatók (és lehetséges ügyfelek) minden gyakori kérdésükre választ kapjanak, és hogy meggyőzd őket róla, hogy a te helyszíned a tökéletes választás rendezvényük számára.

 

Ne feledd: az embereknek írsz, nem a keresőmotoroknak

Habár kétségtelen, hogy a keresőmotorokra is optimalizálnod kell, ha szeretnél előkelő pozíciót szerezni magadnak a Google találatai között, valójában célközönségedet kell szem előtt tartanod, amikor elkészíted szöveges tartalmaidat webhelyedre.

 

Gondolj bele, hogy milyen ügyfélperszónáknak szeretnéd „marketingezni” helyszínedet. Ha tudod, hogy kiknek szólnak marketingüzeneteid, akkor sokkal egyszerűbb lesz eldönteni, hogy konkrétan milyen információkkal és tartalmakkal hívhatod fel az emberek figyelmét (tehát hogy mi az, amit értékesnek tartanának).

 

Egy alaposan átgondolt blogbejegyzés (akár arról, hogy „miért érdemes B tervvel készülni a rossz időre”, vagy hogy „hogyan állíts össze egy ésszerű költségvetést rendezvényed számára”) kétféleképpen is hasznos lehet rendezvényhelyszíned számára.

 

Egyrészt szöveges tartalommal bővíti webhelyedet/blogodat, így lesz mit keresőoptimalizálni, hogy a még „keresgélő” fázisban lévő szervezők könnyedén rátalálhassanak webhelyedre a Google-on keresztül. Másrészt – és ez szintén nagyon fontos – lehetőséget nyújt arra, hogy demonstrálhasd céged szakmai tudását a rendezvényszervezés terén. Egy tapasztalt, felkészült márkában sokkal jobban bíznak az emberek, és egyszerűen szívesebben választanak egy olyan helyszínt, amiről tudják, hogy érti a dolgát.

 

Kínálj rendszeresen friss tartalmakat

Azzal, hogy blogodra rendszeresen friss tartalmakat töltesz fel, sokat dobhatsz annak seo-ján, ugyanis a Google előnyben részesíti az új tartalmakat. A statikus tartalmak idővel elavulttá válhatnak a Google szemében, ezért fontos, hogy mindig feldobj valami újat, amit a rendszer indexelhet, és fiatal kora miatt magasabb pozícióban jeleníthet meg.

 

Ez is duplán jó cégednek, mert azt is bizonyíthatod vele közönségednek, hogy egy aktív cég vagy, ami folyamatosan tesz azért, hogy minél több hasznos információval, hírrel, és egyéb értékes tartalommal lássa el közönségét – ezt aktivitással, érdeklődéssel, és bizalommal viszonozzák majd.

 

További tippek a siker érdekében

Legyen egy egységes ütemterved

Mindenképpen érdemes készíteni egy úgynevezett tartalomnaptárt, amivel nyomon követheted, hogy mit, mikor, és hová szeretnél majd publikálni (legyen szó blogbejegyzésekről, vagy közösségi tartalmakról). Készíts egy listát néhány tartalomötletről, és szórd el őket adott időközönként az elkövetkezendő hónapokban. Azt, hogy mit posztolsz majd a fontosabb ünnepek, évfordulók és egyéb eseményeik alkalmával már hónapokkal előre is kitervelheted naptáradban.

 

Készíts „örökzöld” tartalmakat

Mint említettük, mindenképpen érdemes rendszeresen új, friss tartalmakat publikálni, amivel mind a keresőmotoroknak, mind pedig célközönséged tagjainak kedveskedhetsz. Azonban törekedj arra is, hogy minél több úgynevezett „örökzöld” tartalom is felkerüljön blogodra, amelyek még évekkel később is relevánsak maradhatnak (például egy útmutatót arról, hogy hogyan válassz magadnak tökéletes esküvői fényképészt).

 

Kerüld a túlzott önreklámozást

A tartalommarketing nem arról szól, hogy legyen mit telepakolni szégyentelen önpromócióval. Az emberek hasznos, érdekes, tehát értékes tartalmakra vágynak, és a reklámok nagyon messze állnak ettől. Persze mindenképpen említsd meg néha helyszínedet és szolgáltatásaidat a szövegben, de szigorúan csak akkor, ha ez indokolt.

 

Ne áldozz a minőségből

Erre már többször is utaltunk ebben a rövid útmutatóban, de fontos észben tartani, hogy a tartalomnak valamilyen értéket kell képviselnie a látogatók számára – a jó tartalom aktivitásra buzdító, informatív, és releváns (ez gyakran kéz a kézben jár a frissességgel). Az SEM mindegy, hogy hogyan prezentálod tartalmaidat. Ügyelj az igényes fogalmazásra és a szöveg átláthatóságára is!

 

Mutasd be márkád személyiségét

Milyen jellegű rendezvényhelyszínről beszélünk? Hagyományosról, vidékiről, luxusról, esetleg költséghatékonyról? Habár valamennyi helyszínt be lehet sorolni valamilyen nagyobb kategóriába, mindegyiknek van egy saját személyisége, amit a tartalommarketingen keresztül bemutathat a közönségnek. Ez segít, hogy rendezvényhelyszínedre az ideális ügyfelek találjanak rá.

 

Ne feledkezz meg a kulcsszavakról

Habár már nem olyan fontosak, mint régebben, a kulcsszavak továbbra is a keresőoptimalizálás szerves részét képezik, és megfelelő használatukkal a megfelelő ügyfelek elé juttathatod el tartalmaidat. A kulcsszavak használatakor arra kell odafigyelned, hogy ezek mindig természetesen szerepeljenek szövegkörnyezetükben, és ne vidd túlzásba a használatukat. Helyezd el őket a tartalom címében, URL-jében, meta leírásában, és főszövegében is!

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések