8 tipp a tökéletesen optimalizált szöveges tartalmakhoz

8 sziklaszilárd tipp a profi SEO szövegíráshoz

A szövegírás a keresőoptimalizálás kulcsfontosságú részét képezi, hiszen szöveges tartalmak nélkül még egy veterán SEO szakembernek sincs mit optimalizálnia. A rendszeres tartalom-utánpótlás biztosításával lehetőséget adhatsz magadnak arra, hogy minél több új potenciális vevővel ismertesd meg márkádat, vagy ügyfeleid márkáit.

8 tipp a tökéletesen optimalizált szöveges tartalmakhoz

Persze a szövegírás nem csupán bármilyen szöveg megírását jelenti – a betűket és a szavakat megfelelő sorrendbe kell helyezni, hogy valami értelmes, sőt, értékes eredményt kapj. Íme néhány tipp azoknak, akik szeretnének profi szövegeket alkotni keresőoptimalizálásukhoz!

 

1. Kezdd kulcsszókutatással

Ahhoz, hogy a Google párosítani tudja tartalmaidat azokhoz a keresésekhez, amiket a felhasználók indítanak, kulcsszavakat kell elhelyezned tartalmadban. Ehhez olyan kulcsszavakat kell keresned, amelyekre az emberek nagy valószínűséggel keresnek, amikor olyan termékeket és/vagy szolgáltatásokat szeretnének találni, amiket webhelyed (vagy ügyfeled webhelye) kínál.

 

Érdemes egy táblázatot is vezetni, amiben folyamatosan vezeted, hogy egy-egy szót hányszor használsz tartalmaidban, és használj valamilyen eszközt, amivel nyomon követheted, hogy hányadikként rangsorolsz bizonyos kulcsszavakra és kifejezésekre.

 

Ha mélyebben is el szeretnél merülni a témában, akkor ezt a nagyszerű kulcsszókutatási útmutatót a figyelmedbe!

 

2. Folytasd a kulcsszavak alkalmazásával

Volt idő, amikor a keresőoptimalizálás abból állt, hogy a webmesterek telepakolták tartalmaikat néhány kívánt kulcsszóval, és többnyire az „nyerte” meg az első pozíciót, aki nem szégyellte többször használni az adott kifejezést szövegeiben.

 

Természetesen a kulcsszavak továbbra is fontos részét képezik a keresőoptimalizálásnak, de ma már messze nem ilyen egyszerűen működnek a dolgok. A helyzet az, hogy a Google, és más keresőmotorok sokkal ügyesebben képesek kiszűrni az ilyen úgynevezett „kulcsszóhalmozást”, és a legtöbbjük komoly büntetéseket is kiszabhat érte, méghozzá teljesen jogosan.

 

Manapság már nem lehet teleszórni a szöveget a megcélzott kulcsszavakkal – sokkal megfontoltabban kell felhasználnod ezeket. Ha csak teheted, írd bele a kulcsszót a cikk címébe, jelenjen meg az első 300 szó között, és (ha ez indokolt) az első H2 címkében is.

 

A kulcsszavak elhelyezése a szövegben nem szabad, hogy erőltetettnek érződjön. A cél az, hogy ezek a kifejezések mind írás, mind olvasás közben teljesen természetesen szerepeljenek környezetükben, tehát tartalmadban. Ha úgy érzed, hogy az optimalizálás a szöveg rovására kezd menni, akkor jobb, ha átfogalmazod, amit írtál.

 

3. Az embereknek írj, ne a keresőmotoroknak!

Mielőtt egyáltalán leütnéd a cikk első karakterét, gondolkodj el rajta, hogy egyáltalán kit érdekelne ez az iromány. A helyzet az, hogy a cikkírók gyakran csak azért kezdenek el cikkeket írni, hogy „legyen valami”, de nincs igazán konkrét céljuk velük – cikkírásuk nem épül semmilyen megfontolt stratégiára. Ne feledd: az embereknek értékes, érdekes, informatív tartalmak kellenek, a cikkek pedig nekik készülnek, nem a keresőmotorok algoritmusainak!

 

Gondolj bele, hogy vajon mit tudnál kínálni olvasóidnak, közönségednek, amit senki más nem. Milyen problémáik vannak, amiket szövegeiddel megoldhatsz? Milyen kérdéseikre tudsz választ adni átadott tudásoddal? Ha kielégíted az emberek igényeit, akkor kielégítheted a keresőmotorokét is!

 

Persze rendszeresen értékes tartalmakat gyártani nem egyszerű feladat, de nem is muszáj mindig, hogy az egészet te alkosd meg. Készíthetsz interjúkat, beszámolhatsz szakterületed legújabb híreiről (és megoszthatod ezekről véleményedet), és így tovább. Ha például meginterjúvolsz egy másik szakembert, akkor az ebből készített tartalmat biztosan ő is szívesen megosztja majd követőivel a közösségi médián, vagy éppen hírlevelében, ami további releváns, érdeklődő közönséget jelent majd számodra.

 

4. Ismerkedj meg a technikai SEO alapjaival

Habár az értékes, minőségi szöveges tartalmak elengedhetetlenek, még a világ legjobb cikkei SEM érnek sokat, ha egy olyan webhelyre kerülnek fel, amely nincs technikailag is keresőoptimalizálva.

 

Ne aggódj, szövegíróként nem kell profin értened a SEO technikai részéhez – legalább is az olyan összetett témákhoz nem, mint például az SSL tanúsítványok részletes ismerete. Azonban fontos, hogy tisztában légy néhány alapvető dologgal, amelyektől hatékonyabb seo szövegíróvá válhatsz.

 

Például mindenképpen érdemes tudnod, hogy hogyan térképezi fel a Google az online tartalmakat (például cikkeidet), és hogy hogyan befolyásolják a hivatkozások e tartalmak rangsorolását a keresőtalálati oldalakon. Ez fontos, hiszen a tartalomkészítés nem csupán egyetlen cikk megírását jelenti, hanem egy témakör körbejárását több iromány formájában – ezeket aztán logikusan össze is kell kötni hivatkozásokkal, hogy a Google és a felhasználók lássák a közöttük fennálló kapcsolatot.

 

Egy másik fogalom, amivel érdemes megismerkedned nem más, mint a strukturált adatok. A strukturált adatok megjelölésével több információt kínálhatsz tartalmaidról a keresőmotoroknak, ami segít nekik, hogy minél értékesebb, relevánsabb találatokat mutathassanak a felhasználóknak. Ez persze csupán egy nagyon leegyszerűsített verzió – kattints az előző hivatkozásra, hogy többet is megtudj a témáról!

 

A képek méretére sem árt odafigyelni – egy jól optimalizált képfájl kis adatforgalmat emészt fel anélkül, hogy sokat áldozna fel a minőségből. Tudj meg többet ebben az útmutatóban a technikai keresőoptimalizálásról!

 

5. Ügyelj a terjedelemre

A keresőmotorok általában a hosszabb tartalmakat részesítik előnyben, ami nem is igazán meglepő. Minél hosszabb egy tartalom (és minél tovább tartja meg az olvasók figyelmét), annál valószínűbb, hogy értékes is. Érdemes legalább 600 szóra pályázni, de ha többet is össze tudsz szedni (mellébeszélés és felesleges terjengés nélkül), akkor minél több, annál jobb.

 

6. Ellenőrizd a statisztikákat

Egy SEO szövegíró munkája nem ér véget azzal, hogy publikálja cikkét egy blogon. Nagyon fontos, hogy a tartalom teljesítményét nyomon kövesd az ingyenes Google Analytics eszköz segítségével. Az Analytics olyan mutatókat segít nyomon követni, mint például az oldalak visszafordulási aránya, vagy éppen a munkamenetenként meglátogatott oldalak száma – ezek az értékek rengeteget mondanak arról, hogy tartalmaid mennyire érdekesek, és kikövetkeztetheted belőlük azt is, hogy vajon a Google hogyan értékeli majd őket a rangsoroláskor.

 

Egy magas visszafordulási arány például arra enged követeztetni, hogy tartalmad nem tesz eleget a felhasználók elvárásainak (például nem azt kapták, amire a találatra kattintva számítottak), esetleg a webhely nem használható megfelelően a készülékükről, lassan tölt be, vagy túl sok zavaró reklám szerepel rajta.

 

7. Szerkeszd tartalmaidat

Ha van valami, ami kiemeli a profi szövegírókat a hétköznapi szövegírók közül, akkor az az önkritikára való hajlam. Természetesen a szöveg gépelése közben mindenképpen figyelj oda választott szerkesztőprogramod nyelvtani javaslataira (habár nem mind 100%-ban megbízható), és az olvasható tördelésre is. Azonban ha egy nappal később friss szemmel tekintesz kész cikkedre, elképzelhető, hogy sokkal láthatóbbá válnak fogalmazási és formázási hibáid – ilyenkor érdemes minél előbb javítani ezeket.

 

Ha csak teheted, kérj meg valaki mást is, hogy elfogulatlan szemmel olvassa át cikkedet, mielőtt nyilvánosságra hoznád azt. Még akkor is sokat segíthetnek, ha nem értenek a keresőoptimalizáláshoz, vagy a cikkíráshoz – valószínűleg a szöveg is más érdeklődésű embereknek készült!

 

8. Terjeszd tartalmaidat az interneten

Habár ez nem feltétlenül konkrétan a szövegíráshoz tartozik, érdemes némi kezdeti támogatást biztosítani tartalmaidnak, hogy terjedni kezdjenek az interneten. Oszd meg kész irományaidat a közösségi médián, és helyezd elő őket hírleveledben is, hogy minél több emberhez eljusson!

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések