Tippek a hatékony szállodai SEO-hoz

Szállodai SEO – Így szerezz vendégeket az interneten

Ahhoz, hogy szállodád a digitális korban sikeres lehessen, mindenekelőtt webhelyedre kell valahogy forgalmat vonzanod. Ebben segít a szállodai SEO, amelynek célja, hogy webhelyed minél több releváns keresésre és minél magasabb pozíciókban jelenjen meg a Google és más keresőmotorok találatai között.

Ez első nekifutásra nem kis feladat, de eleinte elég csak az alapokkal törődni a látható eredmények érdekében. Íme a legfontosabb tudnivalók egy szállodai webhely keresőoptimalizálásához.

szálloda előtér

1. Kezdd a kulcsszókutatással

Mindenekelőtt a kulcsszókkal kell foglalkoznod. A kulcsszók azok a kifejezések, amelyeket ideális vendégeid írnak be a Google-ba, valahányszor szállást keresnek maguknak. A keresőmotorok továbbá többek között a tartalmaidban elhelyezett kulcsszók alapján állapítják meg, hogy pontosan milyen keresésekre jelenítsék meg ezeket a tartalmakat a kereső felhasználóknak.

A szállodai seo-ban olyan kulcsszókat kell használnod, amelyek kapcsolódnak webhelyed témájához (tehát például a szállodai vendéglátáshoz), és egyszerre népszerűek, de nem jellemző rájuk túl nagy verseny SEM. Ha egy kulcsszóra túl sok másik szálloda is pályázik, akkor nehéz lesz előkelő pozícióban rangsorolni rá. Ha viszont egy kulcsszóra túl kevesen keresnek rá, akkor nem igazán éri meg használni a keresőoptimalizáláshoz.

 

2. Használd a kulcsszókat tartalmaidban

Ha sikerült kiválasztanod egy jó kulcsszót, akkor használnod is kell azt egy tartalmadban. Helyezd el a címben, a címsorokban és a szövegtörzsben többször is, ahol indokolt. Ez segít majd azonosítani a keresőmotoroknak, hogy miről szól a tartalom, és milyen keresésekre jelenítsék meg találatként.

Az oldalcímek az oldal fő tartalmát írják le. Minden oldalhoz érdemes beszédes, lényegre törő címet megadni, hiszen általában ez az, amit a felhasználók először meglátnak, amikor megérkeznek webhelyedre. A cím továbbá a keresőmotorokat is tájékoztatja a tartalom témájától, tehát fontos, hogy benne legyen a kulcsszó.

A kulcsszók használatát nem szabad túlzásba vinni, különben mind a felhasználóknak, mind a keresőmotoroknak gyanús lesz a tartalom hitelessége. Ezen kívül a kulcsszóhoz kapcsolódó kifejezéseket is ajánlott időnként használni.

 

3. Hozd ki a legtöbbet a meta címkékből

A meta címkék speciális adatok egy weboldal forráskódjában, amelyek extra információt kínálnak a keresőmotorok (és időnként a felhasználók) számára az oldalak tartalmáról. Egy jó CMS segít ezek kitöltésében.

A legfontosabb meta címkék a meta title (cím) és meta description (leírás). Ezek tartalmát a felhasználók is láthatják, amikor az oldalak megjelennek nekik a Google keresőtalálatai között. A meta címkékben is érdemes használni az oldalak elsődleges kulcsszóit, hogy a felhasználók és a keresőmotorok is tudják, miről szólnak ezek a tartalmak.

4. Írj jó URL-eket

Fontos, hogy weboldalaid URL címei letisztultak, olvashatók és értelmesek legyenek. Az URL létrehozása során mindenekelőtt tartsd észben, hogy milyen kulcsszóra optimalizálod az oldalt. A szállodai seo-ban az is segíthet, ha ezt a kulcsszót valahogy az URL-ben is el tudod helyezni.

Ha például egy oldalt az “olasz különlegességek” szóra próbálsz optimalizálni, akkor az URL-ben nyugodtan szerepelhet ez a kifejezés: “/olasz-kulonlegessegek”.

Próbáld mellőzni a számokat és speciális karaktereket URL címeidben, mert ezek csak összezavarhatják a keresőmotorokat.

 

5. Törekedj a sebességre

Senki SEM szeret arra várni, hogy egy lassú oldal betöltődjön. A pozitív felhasználói élmény biztosítása az oldalak betöltési sebességét is szem előtt tartanod.

Mióta a Google bevezette az alapvető webes vitals-mutatókat, mint rangsorolási tényezőket, az oldalak sebessége még fontosabb szemponttá vált a keresőoptimalizálásban. A lassabb webhelyek alacsonyabb rangsorolásra számíthatnak a keresőtalálatok között.

A weboldalakat gyakran a rossz minőségű webtárhely, a feleslegesen zsúfolt forráskód és a túlméretezett képek lassítják. Próbáld kiküszöbölni ezeket a teljesítmény javítása érdekében.

 

6. Frissíts rendszeresen

Amennyiben webhelyeden egy blog is működik, fonos, hogy rendszeresen frissítsd azt. Egy blog nagyon sokat segíthet a szállodai SEO-ban, hiszen temérdek kulcsszókra optimalizált tartalommal töltheted fel. Ezek a tartalmak aztán megjelenhetnek majd a keresőmotorokon, hogy minél több lehetséges vendég találhasson rá szállodádra.

A keresőmotorok viszont kifejezetten azokat a webhelyeket részesítik előnyben, amelyek rendszeresen frissülnek új tartalmakkal. Ezért viszonylag gyakran kell bejegyzéseket írnod blogodra, nehogy csökkenni kezdjen a rangsorolásod.

Egy blogon továbbá többféle “Long-tail” kulcsszót is elhelyezhetsz, amelyekkel határozott szándékú keresők egy szűk metszetét célozhatod meg. Például könnyedén kerülhetsz az első pozíciókba, ha valaki az “állatbarát szálloda Eger környékén” kifejezésre keres rá.

 

7. Tartsd szemmel a versenytársakat

Többek között úgy találhatsz hasznos kulcsszókat saját szállodád webhelyére, hogy megnézed, mit használnak versenytársaid. Természetesen nem szabad mindent tőlük átvenned vagy róluk másolnod, de ötleteket meríthetsz a stratégiájukból és ellenőrizheted, hogy mi válik be nekik.

Gyakori kérdések

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések