Így segítheti tartalommarketingedet a Google Analytics

Így meríthetsz tartalomötleteket a Google Analytics jelentésekből

Az adatok a modern, digitális marketingkampányok alappilléreit képezik. Azok a cégek, amelyek aktívan foglalkoznak az adatok begyűjtésével és elemzésével sokkal jobban megértik ügyfeleiket, és ez által sokkal hatékonyabb stratégiákkal állhatnak elő. Az adatalapú marketing hűségesebb, aktívabb ügyfeleket, és persze több lebonyolított üzletet eredményez.

Így segítheti tartalommarketingedet a Google Analytics

A legtöbben a SEO, a PPC és közösségi stratégiáik fellendítésére alkalmaznak ilyen begyűjtött adatokat, és habár ez minden esetben jó taktika, az adatok más területeken is hasznosak lehetnek – például a tartalommarketingben.

 

Sokan egy kizárólag kreatív feladatként tekintenek a tartalommarketingre. Tény, hogy az igényes tartalmak elkészítéséhez nem árt egy adag kreativitást is csőre tölteni, de mivel a tartalmak célja a látogatók, felhasználók, leendő ügyfelek aktivizálása, így az adatok sokat segíthetnek abban, hogy megértsük, mégis mivel hathatunk igazán célközönségünkre.

 

A hatékony tartalommarketing tehát éppen annyira szól a technikai gondolkodásmódról, mint a kreativitásról. Ha szeretnéd hatékonyabbá tenni tartalommarketingedet, akkor a Google Analytics kínálta adatok rengeteget segíthetnek ebben, persze csak ha tudod, hogy hol keresd, és hogyan értelmezd őket. Cikkünk ebben hivatott segíteni!

 

Tipp: Szinte minden jelentés jobb felső sarkában megadhatsz egy egyéni időintervallumot, amelynek adatait meg szeretnéd tekinteni. Nem biztos, hogy az alapértelmezett dátumtartomány ideális lesz céljaidhoz, ezért ellenőrizd, hogy mettől meddig látod az adatokat!

 

1. Készíts többet legnépszerűbb tartalmaidból

Minden bizonnyal olyan tartalmakat szeretnél készíteni, amelyek minden esetben jól teljesítenek (ez logikus). Ehhez mindenképpen érdemes rápillantanod meglévő tartalmaidra, hogy megállapíthasd, melyek azok, amelyek eddig a legjobb eredményeket hozták (tetszőlege szempontok szerint).

 

A Google Analytics segít kiszűrni leghatékonyabb tartalmaidat. Nem rossz persze, ha vannak megérzéseid munkáiddal kapcsolatban, de a Google Analytics számadatai garantáltan képesek alátámasztani vagy eloszlatni ezeket.

 

Nézzük meg, hogy mely oldalaid voltak a leghatékonyabbak eddig a megtekintések száma szerint. Navigálj a Viselkedés > Webhelytartalom > Minden oldal jelentéshez. Mint a legtöbb jelentésben, itt is rendelkezésedre állnak különféle szűrők, mutatók, és dimenziók, amelyek alapján rendezheted találataidat.

 

Az alapértelmezett sorba rendezési mutató valószínűleg az Oldalmegtekintések oszlop lesz – ha más szempont szeretnél rendezni, csak kattints az adott oszlop nevére (és még egyszer, ha meg szeretnéd fordítani a sorrendet az adott szempont alapján).

 

Az elsődleges dimenziót alapértelmezettként Oldalra állítja az Analytics (tehát az oldalak URL-je jelenik meg), de ha szeretnéd tudni, hogy milyen általad megadott cím tartozik az adott oldalhoz, akkor állítsd ezt a dimenziót Oldalcímre.

 

Ez után a jelentésben több kérdésre is megtalálod a választ, például hogy mekkora forgalmat termelnek „klikkcsali-gyanús” címeid, vagy hogy mennyire népszerűek listaszerű tartalmaid, és így tovább.

 

Tanulmányozd a jelentést oldalcímek szerint (elsődleges dimenzió), és nézd meg, hogy milyen jellegű címek váltanak ki több aktivitást az emberekből. E tudás birtokában a későbbiekben sokkal hatékonyabb címeket fogalmazhatsz majd meg tartalmaidnak.

 

Sok derülhet ki az összehasonlítás nézetből is, amelyet a táblázat jobb felső sarkában találsz az ikonok között. Kattints erre a nézetre, majd válaszd mindkét oszlop legördülő menüjében az Oldalon töltött átl. idő opciót – így láthatod majd, hogy mely tartalmak tartották meg tovább a látogatók figyelmét.

 

Ezek az adatok persze nem mutatnak teljes képet – vedd figyelembe azt is, hogy az adott tartalmak milyen jellegzetességekkel bírnak. Könnyen lehet például, hogy egy adott tartalom azért tartja meg tovább az emberek figyelmét, mert egy videó is szerepel benne.

 

2. Csapj le az egyszerű lehetőségekre

A tartalom és a keresőoptimalizálás elválaszthatatlan párost képeznek. A tartalom az, amit megfelelő optimalizálással a keresőtalálati oldalak előkelő pozíciójában emelhetsz. A Google-nak jó minőségű, értékes tartalmakra van szüksége, hogy legyen mit felkínálnia a felhasználók kereséseire.

 

Na persze tartalomötleteket szerezni nem mindig egyszerű feladat, de webhelyed látogatói rengeteget segíthetnek ilyen téren. Amennyiben webhelyeden keresősáv is működik, akkor az Analytics egyik jelentésében ellenőrizheted, hogy a látogatók milyen kulcsszavakra keresnek rá annak segítségével.

 

Ehhez először is be kell állítanod, hogy az Analytics figyelje a keresősáv forgalmát. Miután ez kész, a Viselkedés > Webhelyről indított keresés > Keresési kifejezések jelentésben láthatod azokat a kulcsszavakat, mikre a látogatók rákerestek webhelyed keresősávjában.

 

Eleinte ez a lista még üres lesz, mert az Analytics csak onnantól kezdve figyeli a kulcsszavakat, amikortól beállítod azok nyomon követését, de idővel sok hasznos információt leszűrhetsz belőle – például hogy mire számítanak a felhasználók webhelyedtől.

 

Könnyen lehet, hogy olyan tartalmak iránt érdeklődnek látogatóid, amik webhelyed jellegéből adódóan kapcsolódnak márkádhoz, de nem kínálsz ilyeneket a felhozatalban. A keresőkifejezések vizsgálatával nem kell találgatnod, hogy vajon mit szeretnének látni látogatóid webhelyeden – szó szerint leírják neked!

 

E kulcsszavak vizsgálgatásával hamar rávilágíthatsz webhelyed tartalombéli hiányosságaira.

 

3. Frissítsd meglévő tartalmaidat

A tartalommarketing éppen annyira szól meglévő tartalmaid frissítéséről, mint az újak elkészítéséről. Ha egy új látogató webhelyedre érkezve azt látja, hogy a cikk, amire a Google-ban kattintott már vagy másfél éves, akkor jó eséllyel visszafordul majd (ha a tartalom frissessége olyan fontos számára).

 

A frissebb tartalmakat a Google is előnyben részesíti. Tartalmaid frissítése jelentős forgalomnövekedést eredményezhet webhelyeden. Ehhez mindenek előtt rá kell jönnöd, hogy látogatóid mely oldalakról hagyják el webhelyedet.

 

Navigálj a Viselkedés > Webhelytartalom > Minden oldal jelentéshez, majd másodlagos dimenziónak add meg a Forrás/médium opciót.  Ez után rendezd a táblázatot az Egyedi oldalmegtekintések szerint, hogy láthasd, hány új látogatót vonzanak be bejegyzéseid.

 

Tipp: Az elsődleges dimenziót itt is beállíthatod Oldalcímre¸ hogy ne az URL alapján kelljen kitalálnod, mely tartalmaidat látod a táblázatban. Ez után a másodlagos dimenziót és a sorrendezést újra meg kell adni!

 

Ez után pillants rá a Visszafordulási arány illetve a Kilépések százalékos aránya oszlopokra. Ebből láthatod, hogy új látogatóid egyáltalán a webhelyeden maradnak-e, miután rátalálnak az adott tartalomra.

 

Az olyan tartalmakat, amelyek sok egyedi megtekintést kapnak, de magas a visszafordulási arányuk is, valószínűleg frissítened kell majd.

 

A Viselkedési folyamat egy másik jelentés, ami segít eldönteni, hogy látogatóid mennyire aktívak tartalmaiddal. Ezt a Viselkedés menüben találod (valamivel az előbb megtekintett Minden oldal jelentés felett).

 

Ez a jelentés megmutatja, hogy látogatóid mit csinálnak webhelyeden, miután megérkeznek arra, például egy tartalomoldalra. Mindebből kiderítheted, hogy tartalmaid elég értékesek-e látogatóid szemében, hogy tovább nézelődjenek webhelyeden (vagy elhagyják azt, mert nem igazán tetszik nekik, amit látnak).

 

Például: tartalmaid elolvasása után átlépnek-e „Kapcsolat” oldaladra, hogy megtudják, hogyan vehetik fel cégeddel a kapcsolatot?

 

Ezekkel a jelentésekkel kiderítheted, hogy mely tartalmaid igényelnek némi karbantartást – legyen szó az információk frissítéséről, vagy egy komolyabb átalakításról. Legutóbbi frissítésed dátumát érdemes feltüntetni tartalmaid tetején, hogy a felhasználók lássák, tényleg foglalkozol is ezekkel (és azt, hogy friss információkat találnak majd cikkedben).

 

4. Vizsgáld meg a kulcsszavak mögött meghúzódó szándékot

Mint említettük, a Google célja, hogy a legértékesebb tartalmakat kínálja fel a keresőknek. Minél értékesebb tartalmakat készítesz, annál jobb eséllyel érhetsz majd el magasabb pozíciókat a találatok között.

 

Ahhoz, hogy tartalmaid értékesek legyenek a kereső felhasználóknak, meg kell felelniük azok keresőszándékának. Minden beírt kulcsszó mögött valamilyen szándék áll – a felhasználó talán csak információra kíváncsi, esetleg össze szeretne hasonlítani több opciót vásárlás előtt, vagy az is lehet, hogy a beírt kulcsszavak nagyon határozott vásárlási szándékra utalnak.

 

Ha egy tartalmad jellege passzol a kereső felhasználó szándékához, valószínűbb, hogy az adott felhasználó hasznosnak találja majd azt.

 

Három főbb különböző keresőszándékot különböztetünk meg: információs, navigációs, tranzakciós – ezeken kívül persze még aprólékosabb kategóriákba is oszthatjuk a lekérdezéseket a mögöttük álló szándék szerint. A keresőszándék koncepciójáról ebben a cikkünkben olvashatsz bővebben!

 

Ha látni szeretnéd, hogy felhasználóid milyen kulcsszavakon keresztül találnak rá webhelyed tartalmaira kereséskor, akkor navigálj az Ügyfélszerzés > Search Console > Lekérdezések jelentéshez. Ez a jelentés csak akkor aktív, ha összekötötted Analytics és Search Console fiókjaidat, amihez itt találod a Google hivatalos útmutatóját

 

A Lekérdezések jelentés akkor pozitív számodra, ha olyan szándékú kulcsszavakat tartalmaz, amelyek megfelelnek céged céljainak. Például ha webáruházad van, akkor jó esetben az emberek tranzakciós szándékú kulcsszavakkal találnak rá. Ezzel szemben ha a kulcsszavak többsége mögött információs szándékot vélsz felfedezni, akkor könnyen lehet, hogy a forgalom nagy része nem kvalifikált számodra, mert értelemszerűen nem vásárolni szeretnének – legtöbbjük valószínűleg hamar el is hagyja webhelyedet, miután rátalál.

 

Ha szeretnél tranzakciós szándékú keresőket megcélozni, akkor talán érdemes olyan tartalmakat készítened, amelyek az információs és a tranzakciós között állnak félúton.

 

Jó példák erre az olyan cikkek, amelyek két gyakori alternatívát hasonlítanak össze (ezek címeiben gyakran megjelenik a „vagy”, esetleg a „kontra” szó. Az ilyen tartalmak beleférnek a kutató, információs szándékú keresésekbe, de egyben az olyan felhasználók számára is ideálisak, akik már közel állnak a vásárlásra kész fázishoz.





Ingyenes SEO ellenőrző eszköz

Találd meg az okát, hogy miért nincs sokkal több látogatód!

Top 10 Weboldal

Az általunk tesztelt legjobb weboldalak toplistája.

1.
79%
2.
74%
3.
74%
5.
68%
7.
65%
8.
63%
9.
58%

Kapcsolódó cikkek:

Helyi SEO a Bingen – 8 tipp a látványos sikerekhez
Amikor az online keresésre terelődik a szó, a legtöbbnek automatikusan a Google jelenik meg lelki szemeik előtt. Tény, hogy a Google birtokolja a világ keresőpiacának tehetősebb hányadát,...
2019-08-16
SEO dilemma: Azonos kell legyen a tartalom webhely mobilos és asztali verzióján?
Amióta a Google bejelentette a mobil-első indexelést, a SEO közösségben számos kérdés, kétség, és tévhit ütötte fel a fejét ezzel a témával kapcsolatban. Az egyik leggyakrabban...
2019-08-14
6 tipp, amivel biztosíthatod webhelyed technikai SEO hátterét
A technikai keresőoptimalizálás éppen annyira művészet, mint amennyire tudomány is, ami sokak számára komoly kihívásnak bizonyulhat. Azonban akármennyire is munkaigényes feladatnak...
2019-08-12
Helyi SEO a Bingen – 8 tipp a látványos sikerekhez
SEOINFO
2019-08-16
Amennyiben nemzetközi ügyfélkört igyekszel megcélozni, fontos, hogy minden „népszerűbb” keresőfelületre odafigyelj, amikor optimalizálásra kerül a sor. Lássuk, hogy mit...
SEO dilemma: Azonos kell legyen a tartalom webhely mobilos és asztali verzióján?
SEOINFO
2019-08-14
Habár a válasz meglehetősen egyszerű és egyértelmű, némi magyarázatot igényelhet, már csak azért is, hogy képben légy a dolgok miértjével. Lássuk tehát a mobil-első indexelés és a...
6 tipp, amivel biztosíthatod webhelyed technikai SEO hátterét
SEOINFO
2019-08-12
A technikai SEO megszelídítéséhez némi tudásra, elszántságra, és kitartásra van szükség – no meg egy ilyen útmutatóra, amit mi is összeírtunk most neked!   1....
Mi az az E-A-T, avagy mit eszik a Google a minőségi tartalmakon?
SEOINFO
2019-08-07
Az utóbbi időben a „medic frissítés” kapcsán többször is hallhattunk az úgynevezett E-A-T szempontokról, illetve hogy a Google ezek alapján rangsorolt le több egészségügyi...
Akár egy hónapba is telhet, mire a keresősávod megjelenik a Google találatok között
SEOINFO
2019-08-06
Habár ilyen keresősávot mindenki megjelölhet webhelyén, hogy az aztán ilyen formában megjelenhessen a találatban is, akár egy hónapjába is telhet a Google-nak, hogy ezt érvényesítse. Ez...
5 gyakori tévhit a Google PageRankről, amiket egy csettintésre megcáfolunk
SEOINFO
2019-08-05
A PageRank volt az a mutató, amellyel a Google-nak sikerült kiemelkednie a többi kezdetleges keresőmotor közül. Sikerét annak köszönhette, hogy a PageRank az alapján értékelte az...
Mit csinál egy core frissítés, és mit tehetnek a webmesterek? A Google válaszol
SEOINFO
2019-08-02
A keresőóriás mondanivalójának lényege továbbra is az, hogy az ilyen core frissítések után nincs mit javítgatni a webhelyeken: „Tudjuk, hogy azok, akik visszaesést tapasztalnak...
Így szerezhetsz szerkesztői jogot saját Tudáspaneledhez
SEOINFO
2019-07-31
Mivel a Tudáspanel egy meglehetősen feltűnő, kiemelt pozíciót képvisel a találati oldalakon, a SEO szakemberek már rég óta igyekeznek „bejutni” ide, és sokan mindent megtesznek...
Mit szól a Google az átirányított partnerhivatkozásokhoz?
SEOINFO
2019-07-29
Mik azok a partnerhivatkozások? Ezek a hivatkozások általában egy márka webáruházára mutatnak, és olyan speciális paramétereket tartalmaznak, amelyekből a webáruház üzemeltetői meg...
4 tipp, amivel felfrissítheted blogstratégiádat
SEOINFO
2019-07-26
Sok marketinges napi szinten készít új tartalmakat, ami már önmagában kimerítő, de sokaknak külön kihívást okoz az is, hogy mindig valami újjal álljanak elő, és ne ismételjék...
Így meríthetsz tartalomötleteket a Google Analytics jelentésekből
SEOINFO
2019-07-24
A legtöbben a SEO, a PPC és közösségi stratégiáik fellendítésére alkalmaznak ilyen begyűjtött adatokat, és habár ez minden esetben jó taktika, az adatok más területeken is hasznosak...
6 árulkodó jel, hogy egy SEO szélhámossal van dolgod
SEOINFO
2019-07-22
Azonban ahogy az utóbbi időben a cégek, úgy sajnos a magukat SEO profinak tituláló szélhámosok is drasztikusan elterjedtek, akik kifejezetten az ilyen friss vállalatokra (vagy néha nagyobb...
Miért és hogyan segíthetnek a keresőoptimalizálásban a felhasználói vélemények
SEOINFO
2019-07-19
Az online vélemények és más felhasználói tartalmak (képek, videók, stb.) az úgynevezett társadalmi bizonyíték miatt lehetnek rendkívül hasznosak egy cég számára. A társadalmi...
7 dolog, ami alááshatja linképítési stratégiádat
SEOINFO
2019-07-17
A keresőmotorok (különösen a Google) azonban igencsak megnehezítették ezt a folyamatot az elmúlt évtizedek során, és ennek köszönhetően sokkal több buktató is leselkedik a gyanútlan...
Tippek és trükkök a hatékony tartalommarketingért
SEOINFO
2019-07-15
A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás szoros kapcsolatban állnak egymással, tartalom nélkül ugyanis nincs mit keresőoptimalizálni, az optimalizálatlan tartalom pedig olyan, mintha...
Így mérheted SEO teljesítményedet a Google Analytics segítségével
SEOINFO
2019-07-12
Ha sikerül túltekintened ezen a fontos, ámde nem mindenható mutatón, akkor megmutathatod azt, ami igazán számít: hogy az organikus keresés mekkora hasznot is jelent céged...
7 vizuális tartalomtípus, amik kiegészíthetik SEO stratégiádat
SEOINFO
2019-07-10
Az igazán tartalmak afféle lavinaként kezdenek el működni, és saját sikerükre építenek – a jobb rangsorolás több látogatót jelent, ami még jobb rangsorolást, és így...
Miért és hogyan tedd felhasználó-központúvá SEO tevékenységeidet
SEOINFO
2019-07-08
Tény, hogy a Google korábban azt állította, hogy a felhasználói adatok közvetlenül nem hatnak ki a rangsorolásra, a keresőóriás garantáltan szívesebben emeli ki tartalmaidat a többi...
Ezért nélkülözhetetlen a tartalommarketing rendezvényhelyszínek számára
SEOINFO
2019-07-05
Azonban míg ezek a tartalmak valóban segíthetnek aktivitásra ösztönözni közösségi fiókjaid meglévő követőit, az új ügyfelek bevonzásához valamivel többre lesz...
Nem támogatja szeptembertől a Google a noindex utasítást a robots.txt fájlban
2019-07-03
Mi az a robots.txt? A robots.txt lényegében egy sima, mezei szövegfájl, ami különféle parancsokat, utasításokat, szabályokat tartalmaz a különféle internetes robotok számára. A...
Hogyan segíthet a storytelling a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-07-01
A következőkben arról lesz szó, hogy mik azok SEO szempontok, amiket a storytelling fellendíthet. Mielőtt azonban belevágnánk a dolgokba, váltsunk pár szót arról, hogy mi is az a...
5 stabil tartalommarketing tipp webáruházaknak
SEOINFO
2019-06-28
A tartalommarketing segíthet mindkét fronton: egyrészt optimalizálható tartalmakat kínál, amelyek fellelhetőbbé teszik a webhelyet a felhasználók számára, másrészt pedig értékes...
7 tipp az igényes SEO szövegírásért
SEOINFO
2019-06-19
Ahol ez a két koncepció szervesen összefonódik egymással az a szövegírás. A szöveg mindig is a legjobban „SEOzható” tartalomtípus volt, elvégre természetesen helyezhetsz el...
Így erősítheti márkatudatosságodat a tartalommarketing
SEOINFO
2019-06-17
Miért fontos a márkatudatosság? A márkatudatosság azt jelenti, hogy az emberek mennyire ismerik a márkádat, cégedet, illetve annak marketingüzeneteit. Messze nem csak arról van szó, hogy...
Így egészíti ki egymást a keresőoptimalizálás és a branding
SEOINFO
2019-06-14
Természetesen nincs két egyforma cég, így nem létezik olyan marketingmix sem, amely minden ügyfeled számára tökéletes lesz. Azonban van egy olyan páros, aminek minden...
Nagy cégek SEO bukásai, amikből sokat tanulhatunk
SEOINFO
2019-06-12
Előfordulhat, hogy te is verejtékezve tapasztaltad egy szép, közönségesnek tűnő reggelen, hogy rangsorolásaid egy éjszaka alatt több pozíciót is csúsztak. Habár ennek számos teljesen...
Miért lesz valaki SEO szakember?
SEOINFO
2019-06-07
Habár kívülről egy unalmas, száraz, izgalmaktól és örömöktől mentes karriernek tűnhet, ennek a szakmának számos előnye és szépsége van, csak éppen a megfelelő érdeklődés és...
Mik befolyásolják Google személyre szabott találatait?
SEOINFO
2019-06-05
Ha valaki használt már különféle rangsorkövető eszközt, akkor az biztosan tapasztalta, hogy a saját keresése eredményei eltértek az eszköz adataitól. Nos, ennek első sorban ez a...
Duplikáltnak számítanak-e a fordított tartalmak a Google részéről?
SEOINFO
2019-05-31
Mi az a duplikált tartalom? A Google a következőképpen definiálja az ismétlődő (duplikált) tartalmakat: „Ismétlődő tartalmon általánosságban olyan tartalmi blokkot...
Így szabadulj meg a rossz visszahivatkozásoktól
SEOINFO
2019-05-29
Ezeket a hivatkozásokat be lehet szerezni szándékosan és nem szándékosan is. Ha például az ember egy csapnivaló SEO ügynökséget bérel fel, az – normális munkavégzés helyett...
Mi az a SEO túloptimalizálás, és hogyan kerüld el webhelyeden?
2019-05-27
A túloptimalizálás akkor alakul ki, amikor valaki túl sok SEO javítást, módosítást végez egy webhelyen, és átlépi azt a határt, amikortól ezek a módosítások, habár jó...
Mi az a tartalomnaptár, és hogyan állíts össze egyet cégednek?
SEOINFO
2019-05-24
Nem egy online marketingről szóló cikkben vagy útmutatóban találkozhatsz az úgynevezett tartalomnaptárral, és hogy milyen fontos is összeállítani egy ilyet a hatékony tartalommarketing...
5 SEO szokás, ami messze nem olyan fontos, mint hiszed
SEOINFO
2019-05-24
Az elmúlt évek során rengetegszer hallhattunk a következő trendekről, de sok közülük tényleg csupán említést érdemel egy SEO útmutatóban, és nem többet. Minden további nélkül,...
A 6 legsúlyosabb tartalommarketing-hiba (és elkerülésük)
SEOINFO
2019-05-22
Azonban sok kisebb (és nagyobb) cég gyakorta vét olyan hibákat a tartalommarketingben, amiket egy kis előzetes tudással bőven el lehetne kerülni. A következőkben ezeket a hibákat...
8 sziklaszilárd tipp a profi SEO szövegíráshoz
SEOINFO
2019-05-20
Persze a szövegírás nem csupán bármilyen szöveg megírását jelenti – a betűket és a szavakat megfelelő sorrendbe kell helyezni, hogy valami értelmes, sőt, értékes eredményt kapj....
Miért és hogyan használd a belső linkeket a keresőoptimalizáláshoz
SEOINFO
2019-05-17
Íme minden, amit a belső hivatkozások és a keresőoptimalizálás kapcsolatáról tudnod kell!   Miért olyan fontosak a hivatkozások? A Google hivatkozásokon keresztül talál rá...
Mi az a szezonális SEO, és hogyan segíthetsz vele márkádon?
SEOINFO
2019-05-15
Meglepő módon igen kevés online kereskedő és marketinges fordítja hasznára az évszakok, az időjárás, és a közelgő ünnepek által kiváltott viselkedési változásokat, pedig ezek mind...
A komplett tartalomstratégiai útmutató 2019-re
SEOINFO
2019-05-13
Mi az a tartalomstratégia? A tartalomstratégia minden olyan médiaelem kezelését magába foglalja, amelyet te magad (vagy céged) készít és birtokol, legyen szó írott, vizuális,...
Mi köze a webhely sebességének a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-05-10
Ahogy egy lehetséges üzleti partnerrel való személyes találkozáskor nagyon fontos az első benyomás, úgy webhelyednek sem lesz második esélye bizonyítani. Gondolj csak bele, komoly...
A keresőoptimalizálás (íratlan) etikai szabályai
2019-05-08
A black hat SEO-ról általánosságban tudjuk, hogy etikátlan keresőoptimalizálási módszereket, taktikákat ölel fel. Amikor azonban az ember kissé mélyebben is utánajár a SEO-nak, és az...
10 elgondolkodtató idézet a keresőoptimalizálásról
SEOINFO
2019-05-06
Jill Whalen „A jó SEO munka idővel csak egyre jobb lesz. Csak a keresőmotor trükköknek kell változniuk, amikor a rangsoroló algoritmusok is megváltoznak.”   A...
Hogyan segíthetik a negatív értékelések a keresőoptimalizálást?
SEOINFO
2019-05-03
A negatív vélemények növelik a vélemények számát Amikor valaki rákeres egy helyi cégre, akkor a Google számos olyan eredményt is felsorol, amelyek mellett csillagos értékelés is...
Megéri-e keresőoptimalizálással foglalkozni 2019-ben? Íme a válasz…
SEOINFO
2019-04-29
Mit tehet a keresőoptimalizálás a cégedért? Habár a SEO-ról sokan állítják, hogy képes gyarapítani a bevételt, ez csak részben igaz. A keresőoptimalizálás ugyanis nem befolyásolja...
Mik azok a strukturált adatok, és mi közük van a SEO-hoz?
SEOINFO
2019-04-26
Mik azok a strukturált adatok? A strukturált adatok olyan adatok, amelyek egy speciális formátumban vannak megadva egy weboldalon – ez a speciális formátum lehetővé teszi a...
5 kérdés és 5 válasz az átirányítások és a SEO viszonyáról
SEOINFO
2019-04-24
1. Miért kell átirányításokat használni? Amikor átirányítasz egy megváltoztatott URL-t, akkor mind a felhasználókat, mind a keresőmotorok robotjait átküldöd ezzel az új URL-re, ha...
Mik azok a közösségi jelek és mi közük van a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-04-17
Mik azok a közösségi jelek? A közösségi jelek azt az aktivitást (reakciók, hozzászólások, megosztások) jelentik, amelyet tartalmaid kapnak a közösségi platformokon, például a...
Milyen egy jó linkprofil, és hogyan szerezhetsz ilyet webhelyednek?
SEOINFO
2019-04-15
Milyen egy jó linkprofil? Mielőtt megválaszolnánk ezt a kérdést, segíthet, ha definiáljuk, hogy mi nem számít jó linkprofilnak: egy jó linkprofil nem csak visszahivatkozásokból...
Új Search Console jelentés: nézd meg, hogyan teljesít webhelyed a Google Felfedezésben!
SEOINFO
2019-04-12
A Google a következőt írta a frissítésről: A népszerű Felfedezés funkció lehetőséget nyújt a felhasználók számára, hogy naprakészek maradjanak kedvenc témáikkal kapcsolatban...
Így keresőoptimalizáld LinkedIn profilodat
SEOINFO
2019-04-10
Ügyelj a részletekre Először is alaposan ki kell töltened profilodat. Erre ne sajnáld az időt – minden releváns mezőt tölts ki rendesen, és szolgáltass minél több információt...
A legfontosabb fő teljesítménymutatók (KPI-k), amiket minden SEO szakembernek követnie kell
SEOINFO
2019-04-05
1. Organikus munkamenetek száma A munkamenetek lényegében a webhelyen tett látogatásokat jelentik. Egy munkamenet akkor kezdődik, amikor egy felhasználó a webhelyre érkezik, és akkor ér...
Mit tehet a Facebook céged keresőoptimalizálásáért?
SEOINFO
2019-04-03
1. Válaszd ki a lehető legjobb nevet céged Facebook profiljának Habár egyértelműen hangzik, de Facebook oldalad neve az első lépés a hatékony Facebook SEO irányába. A névválasztást...
Mik azok a kiemelt részletek, és hogyan jelenhetsz meg közöttük?
SEOINFO
2019-04-01
Mik azok a kiemelt részletek? A kiemelt részletek rövid információrészletek egy webhelyről, amelyek a legmagasabb keresőpozícióban, az összes organikus találat felett jelenhetnek meg...
10 funkció, amit minden webmesternek ismernie kell a Google Analytics adminisztrációs felületén
SEOINFO
2019-03-27
A Google Analytics adminisztrációs felülete Először is vessünk egy pillantást a felület felépítésére. Az Adminisztrálás felületet az Analytics bal alsó sarkában találod –...
Megérkeztek a tevékenységkártyák a Google-ra, de mit jelent ez SEO szempontjából?
SEOINFO
2019-03-25
Mik azok a tevékenységkártyák? Ugyan még csak bizonyos keresésekre jelennek meg, a tevékenységkártyák az aktuális kereséshez kapcsolódó korábbi tevékenységeidet mutatják meg a...
Mik azok legjobb konverziós útvonalak a Google Analyticsben?
SEOINFO
2019-03-22
A legjobb konverziós útvonalak Hol: Konverziók > Többcsatornás útvonalak > A legjobb konverziós útvonalak A legjobb konverziós útvonalak segítenek megmutatni, hogy az ügyfelek...
Így hozhatod ki a legtöbbet a Google Analyticsből
SEOINFO
2019-03-20
Élettartamra vetített érték Hol: Közönség Habár ez a jelentés még csak béta verzióként működik, már így is segíthet megállapítani webhelyed felhasználónak értékét. Adj...
Google Analytics – Az első lépések és alapvető tudnivalók kezdőknek
SEOINFO
2019-03-18
1. Az első lépések   A legelső lépés regisztrálni egy ingyenes Google Analytics fiókot. Csak akkor menj tovább, ha ez kész!   A Google Analytics követőkód...
Mi az a tartalommarketing, és miért hasznos gyakorlatilag minden cégnek?
SEOINFO
2019-03-13
Mi az a tartalommarketing? A tartalommarketing igazából kevésbé egy marketingstratégia, vagy marketingtaktika – sokkal inkább egyfajta filozófiaként tekinthetünk rá. A...
Mi az a keresőszándék (és hogyan optimalizálhatsz rá?)
SEOINFO
2019-03-11
Mi az a keresőszándék? A keresőszándék lényegében azt takarja, amit egy kereső felhasználó szeretne elérni a keresésével. Néhány felhasználó szeretne választ kapni egy...
19 SEO mítosz, amiknek 2019-ben senkinek nem szabadna bedőlnie
SEOINFO
2019-03-08
On-page SEO mítoszok A meta címkék fontosak: Habár a meta címkék szinte az óta részei a SEO-nak, hogy a terület létrejött, manapság már messze nem fektetnek rájuk akkora hangsúlyt a...
Mire kell odafigyelni egy rendezvénygyűjtő webhely keresőoptimalizálásakor?
SEOINFO
2019-03-06
A rendezvénygyűjtő webhelyek típusai A rendezvénygyűjtő webhelyeknek két fő típusa van: azok, amelyek rendezik ezeket az eseményeket, és azok, amelyek népszerűsítik...
3 ok, amiért az influencerek nélkülözhetetlenek a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-03-04
1. Az influencerek segítenek értékesebbé, hitelesebbé tenni linkprofilodat A linkprofil egy nagyon fontos szempont a keresőmotorok szemében egy webhely rangsorolásakor. A linkprofil...
Hogyan teheti tönkre SEO-dat a kulcsszó kannibalizáció (és mit tehetsz ellene)?
SEOINFO
2019-02-28
Mi az a kulcsszó kannibalizáció? Akkor beszélünk kulcsszó kannibalizációról, amikor egy webhelyen kettő, vagy annál több oldal (tartalom) is megcélozza ugyan azt a kulcsszót. Ilyenkor...
A tartalommarketing rövid története
SEOINFO
2019-02-27
1732: Megjelenik a Poor Richard’s Almanack első kötete, ami Benjamin Franklin éves előrejelzéseit tartalmazza, népszerűsítve ezzel Franklin nyomdáját.   1801: A párizsi...
Miért van szüksége egy modern cégnek a SEO-ra?
SEOINFO
2019-02-26
Láthatóbbá teszi a webhelyet A SEO elsődleges célja és haszna, hogy láthatóbbá, fellelhetőbbé tegye webhelyedet az interneten keresgélő felhasználók számára. A láthatóság...
Mi az a keresőoptimalizálás (SEO), és miről is szól valójában?
SEOINFO
2019-02-25
Mi az a keresőoptimalizálás? A SEO („search engine optimization”, vagyis keresőoptimalizálás) valójában nem egy módszer, hanem számos módszer összessége – egy...
Értékes SEO statisztikák, amiket érdemes lesz figyelembe venni 2019-ben
SEOINFO
2019-02-22
Általános SEO statisztikák Az online élmények 93%-a egy keresőmotorral kezdődik. A Google jelenleg az online keresések 76%-át szolgálja ki, míg a Baidu, a Bing, és a Yahoo!...
9 alapvető SEO kifejezés, amiket ismerned kell
SEOINFO
2019-02-20
Horgonyszöveg A horgonyszöveg (angolul „anchor text”) a szövegben elhelyezett hivatkozások kattintható része. A horgonyszöveg azért fontos, mert pozitívan, vagy akár...
Így segítheti egymást a SEO és az email marketing
SEOINFO
2019-02-18
Néhány szó a SEO és az email kapcsolatáról Mind a keresőoptimalizálásnak, mind az email marketingnek egy végső célja van – hogy minősített érdeklődőket vonzanak webhelyedre,...
Mi az a helyi SEO (és hogyan csináld hatékonyan)?
SEOINFO
2019-02-15
Regisztráld cégedet a Google Cégem szolgáltatásra Ha csak egyetlen tippet fogadsz meg erről a listáról, akkor ez legyen az. A Google Cégem a helyi SEO alapja a Google platformján. Az...
5 SEO stratégia, amit minden kisvállalkozónak ismernie kell
SEOINFO
2019-02-13
1. Készítsd minőségi tartalmakat Publikált tartalmaid minősége egyenesen arányos az általuk bevonzott (vagy bevonzható) forgalom mennyiségével – minél jobbak a tartalmaid, annál...
Negyed évszázadnyi SEO – A keresőoptimalizálás első 25 éve
SEOINFO
2019-02-11
A kezdetek: 1991-2002 1991 augusztus 6-án Tim Berners-Lee létrehozta a világ első webhelyét, ami egy végeláthatatlan folyamat kezdetét jelentette. Idővel aztán a webes tartalmak...
10 gyakori SEO hiba, ami tönkreteheti webhelyedet
SEOINFO
2019-02-08
1. Nem reszponzív a webhelyed A mobilról böngészők száma már évek óta meghaladja az asztali számítógépekről internetezőként, így nem csoda, hogy a reszponzív design az egyik...
Milyen változásokat hoz a gépi tanulás a keresőoptimalizálásban?
SEOINFO
2019-02-07
Mi az a gépi tanulás? Leegyszerűsítve, a gépi tanulás (machine learning) az informatika egy olyan ágazata, ami a számítógépes rendszerek „tanításával” foglalkozik. A gépi...
Milyen SEO-gyilkos hibákat követhetsz el webhelyed átalakítása során (és hogyan előzheted meg őket)
SEOINFO
2019-01-07
Indexelhetővé tetted a fejlesztői környezetet a keresőmotorok számára A fejlesztési fázist mindenki sajátosan kezeli, ahogyan neki kényelmes. Vannak, akik létrehoznak egy alkönyvtárat...
Negatív SEO: Hogy működik, és hogyan védekezz ellene
SEOINFO
2019-01-03
1. Spam jellegű hivatkozások elhelyezése vagy jó minőségű linkek eltávolítása Ez talán a leggyakoribb negatív SEO taktika, de szerencsére egyre kevésbé hatékonyabb, ugyanis a rossz...