Hogyan optimalizálj a Bing térképére

Helyi SEO a Bingen – 8 tipp a látványos sikerekhez

Amikor az online keresésre terelődik a szó, a legtöbbnek automatikusan a Google jelenik meg lelki szemeik előtt. Tény, hogy a Google birtokolja a világ keresőpiacának tehetősebb hányadát, de ez nem jelenti azt, hogy a többi keresőmotorral nem érdemes foglalkozni. Ott van például a Bing is, amely világszinten a második helyet foglalja el a Google mögött (igaz 90%-os különbséggel), illetve a harmadik helyen álló Yahoo is, ami nem mellesleg szintén a Bing keresőmotorját veszi alapul.

Hogyan optimalizálj a Bing térképére

Amennyiben nemzetközi ügyfélkört igyekszel megcélozni, fontos, hogy minden „népszerűbb” keresőfelületre odafigyelj, amikor optimalizálásra kerül a sor. Lássuk, hogy mit tehetsz annak érdekében, hogy rendbe tedd helyi SEO-dat a Bing szemében is!

 

1. Használd a Bing Places szolgáltatást

A Bing Places lényegében a Bing alternatívája a Google Cégemre, tehát mindkét platform célja ugyan az: a lehető legjobb találatokat kínálni a helyi jellegű keresésekre.

 

A Bing ezt többek között úgy oldja meg, hogy előnyben részesíti azokat a webhelyeket, amelyek megfelelően feltüntetik helyadataikat. Mindemellett, a Google-lal ellentétben a Bing algoritmusa a helyi rangsoroláshoz figyelembe veszi a harmadik felektől (pl. Facebook) származó közösségi jeleket is.

 

Hogyan add hozzá cégedet a Bing Places adatbázisához

Még ha nem is használtad soha a Binget, elképzelhető, hogy céged ettől függetlenül is szerepel az adatbázisában. Hasonlóképpen a Google-hoz, a Bingen is igényelhetsz szerkesztői jogokat céged adatlapjához, vagy, ha még automatikusan SEM jött létre ilyen, akkor természetesen magadtól is regisztrálhatod azt az adatbázisba.

 

Ehhez a következőket kell tenned:

1. Jelentkezz be a Bing Places for Business oldalon

2. Ellenőrizd, hogy a Bing nem-e adta-e már hozzá automatikusan cégedet az adatbázishoz, nehogy még egyszer létrehozd az adatalapot

3. Válaszd ki az országot

4. Add meg céged nevét és címét, majd kattints a „Search” (Keresés) gombra

5. Ha több találatot is látsz, akkor válaszd ki azt, ami passzol a címedhez

6. Ez után ellenőrizd a megjelenő információkat és frissítsd őket szükség szerint

7. Ha nem találtad meg cégedet a találatok között akkor kattints a „Create new business” (Új cég létrehozása) gombra

 

Céged igazolása a Bing Placesben

A következő lépés az igazolás. A Bing egy hitelesítő kódot fog küldeni neked, aminek segítségével változtatásokat végezhetsz adatlapodon. Választhatsz SMS, telefonhívás, email, vagy hagyományos postai levél közül.

 

Ha eddig a Bing még automatikusan nem tette meg, az igazolást követően céged adatlapja publikálásra kerül a Bing Places felületén.

 

2. Használj képeket

Mivel fokozzák az ügyfélélményt, a Bing nagyon is nagyra értékeli a jó minőségű képeket adatlapodon. Hasonlóképpen a Google Cégemhez, az ideális képek jellege céged jellegétől függ majd – egy étteremben általában a fogásokon van a hangsúly, míg egy szállodában jóval több mindent meg szokás mutatni (wellness részleg, étterem, szobák, udvar, stb.)

 

Sokaknak ez lehet az első benyomás cégedről, ezért ne hanyagold el a képeket!

 

3. Szerezz véleményeket

Az online vélemények értékét bizonyára nem kell külön magyaráznunk, és a Google Cégemre való helyi keresőoptimalizálás kapcsán biztosan sokat olvastál ezekről. Természetesen a Bing Places rendszerében is fontos szerepet játszanak ügyfeleid visszajelzései márkáddal szerezett tapasztalataikról.

 

Persze itt is ügyelned kell rá, hogy hiteles véleményprofilt tarts fent cégednek – értsd: gyanús, ha több tucat 5 csillagos értékelésed van, és az alatt semmi más, hiszen tökéletes cégek nem léteznek. Egy-egy kevésbé elégedett visszajelzés csupán még hitelesebbé teszi márkádat.

 

4. Használd a közösségi médiát

A Bing Places egyik legnagyobb sajátossága a Google Cégemmel szemben, hogy a közösségi jeleket is figyelembe veszi a tartalmak értékelésére, ami hatással van a rangsorolására is. Ez azt jelenti, hogy egy erős közösségi jelenlétet kell fenntartanod az interneten.

 

A Facebook és a Twitter szinte minden cég számára hasznosak lehetnek, de persze első sorban az alapján kell platformot választanod magadnak, hogy hol érheted el a legtöbb embert célközönségedből.

 

Minél több közösségi megosztást gyűjtesz be a különböző platformokon, annál nagyobb eséllyel jelenhet majd meg webhelyed a Bing találatai között.

 

5. Használj „elavult” SEO módszereket

A Bing algoritmusa messze nem olyan korszerű, mint a Google-é, és sokan feltételezik róla, hogy éppen ezért javarészt továbbra is a kulcsszavakra hagyatkozik a találatok összeállításakor. Lényegében olyan, mint a Google a Hummingbird frissítés, és a Tudáspanel megjelenése előtt.

 

Úgy tűnik, hogy a H1 és H2 címsorokban, illetve a kezdő bekezdésben használt kulcsszavak nagyobb súlyozást kapnak a Bing részéről mint a Google-on.

 

A probléma mindezzel persze az, hogy a Google sokkal szigorúbb, és lényegesen összetettebb algoritmussal vizsgálja a webhelyeket, így ha túlságosan a kulcsszavakra hagyatkozol a Bing javára, azzal veszélybe sodorhatod Google rangsorolásodat. Ezt persze senkinek nem javasoljuk, ezért csak olyan mértékben optimalizáld webhelyedet a Bingre, amivel még nem zavarsz bele Google teljesítményedbe.

 

6. A címkék és kategóriák is fontosak

A címkék és kategóriák segítségével könnyebben rátalálhatnak webhelyedre azok, akik konkrétabb lekérdezéseket indítanak a Bing keresőjében. Ha webhelyed korszerű CMS-t használ, akkor egyszerűen beállíthatsz tetszőleges címkéket és kategóriákat összes oldaladra.

 

7. Használj régimódi linképítési technikákat

Akárcsak a Google, a Bing is figyelembe veszi a webhelyedre mutató visszahivatkozásokat, és persze azokból is a természetes módon szerzetteket. A webmestereknek szóló segédlet szerint azokat a webhelyeket, amelyeket linkvásárláson, spammelésen, vagy más nem etikus, nem természetes módszereken kapnak rajta, akár ki is zárhatják az indexükből.

 

Azonban habár látszólag a Bing is osztja a Google nézeteit a visszahivatkozásokat illetően, sokak szerint a linkek mennyisége nagyobb súlyozást kap, mint a minőség. Mindemellett úgy tűnik, hogy a pontos egyezésű horgonyszövegeket jobban értékeli a Bing, mint a Google.

 

Ismét csak azt tudjuk javasolni, hogy ne áldozd fel Google optimalizálásodat a Bing rangsorolásokért, de mindenképpen tegyél az organikus, természetes linképítésért – azt mindenki szereti!

 

8. Javíts webhelyed sebességén

Webhelyed sebessége az egyik legalapvetőbb felhasználói élmény szempont, ezért fontos, hogy a lehető legtöbbet hozd ki online tulajdonodból. Sebességtesztet több eszközzel is végezhetsz, például a Bing Webmaster Tools saját sebességmérőjét is használhatod erre a célra, ami a legpontosabb képet kínálja majd arról, hogy a keresőmotor mit is gondol webhelyed teljesítményéről.

 

Ha szeretnéd gyorsabbá tenni webhelyedet, akkor ezt az útmutatót ajánlanánk figyelmedbe!

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések