Helyi SEO a Bingen – 8 tipp a látványos sikerekhez
Amikor az online keresésre terelődik a szó, a legtöbbnek automatikusan a Google jelenik meg lelki szemeik előtt. Tény, hogy a Google birtokolja a világ keresőpiacának tehetősebb hányadát, de ez nem jelenti azt, hogy a többi keresőmotorral nem érdemes foglalkozni. Ott van például a Bing is, amely világszinten a második helyet foglalja el a Google mögött (igaz 90%-os különbséggel), illetve a harmadik helyen álló Yahoo is, ami nem mellesleg szintén a Bing keresőmotorját veszi alapul.
Amennyiben nemzetközi ügyfélkört igyekszel megcélozni, fontos, hogy minden „népszerűbb” keresőfelületre odafigyelj, amikor optimalizálásra kerül a sor. Lássuk, hogy mit tehetsz annak érdekében, hogy rendbe tedd helyi SEO-dat a Bing szemében is!
1. Használd a Bing Places szolgáltatást
A Bing Places lényegében a Bing alternatívája a Google Cégemre, tehát mindkét platform célja ugyan az: a lehető legjobb találatokat kínálni a helyi jellegű keresésekre.
A Bing ezt többek között úgy oldja meg, hogy előnyben részesíti azokat a webhelyeket, amelyek megfelelően feltüntetik helyadataikat. Mindemellett, a Google-lal ellentétben a Bing algoritmusa a helyi rangsoroláshoz figyelembe veszi a harmadik felektől (pl. Facebook) származó közösségi jeleket is.
Hogyan add hozzá cégedet a Bing Places adatbázisához
Még ha nem is használtad soha a Binget, elképzelhető, hogy céged ettől függetlenül is szerepel az adatbázisában. Hasonlóképpen a Google-hoz, a Bingen is igényelhetsz szerkesztői jogokat céged adatlapjához, vagy, ha még automatikusan SEM jött létre ilyen, akkor természetesen magadtól is regisztrálhatod azt az adatbázisba.
Ehhez a következőket kell tenned:
1. Jelentkezz be a Bing Places for Business oldalon
2. Ellenőrizd, hogy a Bing nem-e adta-e már hozzá automatikusan cégedet az adatbázishoz, nehogy még egyszer létrehozd az adatalapot
3. Válaszd ki az országot
4. Add meg céged nevét és címét, majd kattints a „Search” (Keresés) gombra
5. Ha több találatot is látsz, akkor válaszd ki azt, ami passzol a címedhez
6. Ez után ellenőrizd a megjelenő információkat és frissítsd őket szükség szerint
7. Ha nem találtad meg cégedet a találatok között akkor kattints a „Create new business” (Új cég létrehozása) gombra
Céged igazolása a Bing Placesben
A következő lépés az igazolás. A Bing egy hitelesítő kódot fog küldeni neked, aminek segítségével változtatásokat végezhetsz adatlapodon. Választhatsz SMS, telefonhívás, email, vagy hagyományos postai levél közül.
Ha eddig a Bing még automatikusan nem tette meg, az igazolást követően céged adatlapja publikálásra kerül a Bing Places felületén.
2. Használj képeket
Mivel fokozzák az ügyfélélményt, a Bing nagyon is nagyra értékeli a jó minőségű képeket adatlapodon. Hasonlóképpen a Google Cégemhez, az ideális képek jellege céged jellegétől függ majd – egy étteremben általában a fogásokon van a hangsúly, míg egy szállodában jóval több mindent meg szokás mutatni (wellness részleg, étterem, szobák, udvar, stb.)
Sokaknak ez lehet az első benyomás cégedről, ezért ne hanyagold el a képeket!
3. Szerezz véleményeket
Az online vélemények értékét bizonyára nem kell külön magyaráznunk, és a Google Cégemre való helyi keresőoptimalizálás kapcsán biztosan sokat olvastál ezekről. Természetesen a Bing Places rendszerében is fontos szerepet játszanak ügyfeleid visszajelzései márkáddal szerezett tapasztalataikról.
Persze itt is ügyelned kell rá, hogy hiteles véleményprofilt tarts fent cégednek – értsd: gyanús, ha több tucat 5 csillagos értékelésed van, és az alatt semmi más, hiszen tökéletes cégek nem léteznek. Egy-egy kevésbé elégedett visszajelzés csupán még hitelesebbé teszi márkádat.
4. Használd a közösségi médiát
A Bing Places egyik legnagyobb sajátossága a Google Cégemmel szemben, hogy a közösségi jeleket is figyelembe veszi a tartalmak értékelésére, ami hatással van a rangsorolására is. Ez azt jelenti, hogy egy erős közösségi jelenlétet kell fenntartanod az interneten.
A Facebook és a Twitter szinte minden cég számára hasznosak lehetnek, de persze első sorban az alapján kell platformot választanod magadnak, hogy hol érheted el a legtöbb embert célközönségedből.
Minél több közösségi megosztást gyűjtesz be a különböző platformokon, annál nagyobb eséllyel jelenhet majd meg webhelyed a Bing találatai között.
5. Használj „elavult” SEO módszereket
A Bing algoritmusa messze nem olyan korszerű, mint a Google-é, és sokan feltételezik róla, hogy éppen ezért javarészt továbbra is a kulcsszavakra hagyatkozik a találatok összeállításakor. Lényegében olyan, mint a Google a Hummingbird frissítés, és a Tudáspanel megjelenése előtt.
Úgy tűnik, hogy a H1 és H2 címsorokban, illetve a kezdő bekezdésben használt kulcsszavak nagyobb súlyozást kapnak a Bing részéről mint a Google-on.
A probléma mindezzel persze az, hogy a Google sokkal szigorúbb, és lényegesen összetettebb algoritmussal vizsgálja a webhelyeket, így ha túlságosan a kulcsszavakra hagyatkozol a Bing javára, azzal veszélybe sodorhatod Google rangsorolásodat. Ezt persze senkinek nem javasoljuk, ezért csak olyan mértékben optimalizáld webhelyedet a Bingre, amivel még nem zavarsz bele Google teljesítményedbe.
6. A címkék és kategóriák is fontosak
A címkék és kategóriák segítségével könnyebben rátalálhatnak webhelyedre azok, akik konkrétabb lekérdezéseket indítanak a Bing keresőjében. Ha webhelyed korszerű CMS-t használ, akkor egyszerűen beállíthatsz tetszőleges címkéket és kategóriákat összes oldaladra.
7. Használj régimódi linképítési technikákat
Akárcsak a Google, a Bing is figyelembe veszi a webhelyedre mutató visszahivatkozásokat, és persze azokból is a természetes módon szerzetteket. A webmestereknek szóló segédlet szerint azokat a webhelyeket, amelyeket linkvásárláson, spammelésen, vagy más nem etikus, nem természetes módszereken kapnak rajta, akár ki is zárhatják az indexükből.
Azonban habár látszólag a Bing is osztja a Google nézeteit a visszahivatkozásokat illetően, sokak szerint a linkek mennyisége nagyobb súlyozást kap, mint a minőség. Mindemellett úgy tűnik, hogy a pontos egyezésű horgonyszövegeket jobban értékeli a Bing, mint a Google.
Ismét csak azt tudjuk javasolni, hogy ne áldozd fel Google optimalizálásodat a Bing rangsorolásokért, de mindenképpen tegyél az organikus, természetes linképítésért – azt mindenki szereti!
8. Javíts webhelyed sebességén
Webhelyed sebessége az egyik legalapvetőbb felhasználói élmény szempont, ezért fontos, hogy a lehető legtöbbet hozd ki online tulajdonodból. Sebességtesztet több eszközzel is végezhetsz, például a Bing Webmaster Tools saját sebességmérőjét is használhatod erre a célra, ami a legpontosabb képet kínálja majd arról, hogy a keresőmotor mit is gondol webhelyed teljesítményéről.
Ha szeretnéd gyorsabbá tenni webhelyedet, akkor ezt az útmutatót ajánlanánk figyelmedbe!