Így válaszd ki a tökételes SEO ügynökséget céged számára
Melyik a legjobb SEO ügynökség? Mi a döntő ha keresőoptimalizálásra keresel tanácsadót? Hogyan válassz, SEO tanácsadót? Mi számít, az ár, a referenciák? Mutatjuk!
Ha ezt a cikket olvasod, tudod, hogy a keresőoptimalizálás egy külön szakma, és valószínűleg azon gondolkozol, hogy kiszervezed ezt a tevékenységet egy profi SEO ügynökségnek, aki valóban ért a keresőoptimalizáláshoz. Tudod, hogyan emelheted ki webhelyedet a tömegből az online közönség számára, tudod, hogy a válasz a seo, azaz a keresőoptimalizálás. A seo jelentheti a különbséget egy sikeres és egy szinte teljesen ismeretlen webhely között. De mégis, hogyan tudod megkülönböztetni a valóban eredményes SEO tanácsadókat és ügynökségeket a kóklerektől, akik csak ígérik, hogy a Te weblapod lesz a keresőben az első. Mutatjuk!
Hogyan válasszak SEO ügynökséget?
Elősször is, tisztázzuk, mit szeretnél elérni céged számára az online marketinggel? Íme néhány gyakori cél:
- Egy márka online jelenlétének kialakítása és fenntartása
- Egy szélesebb érdeklődő célközönség elérése
- Több értékesítés és egyéb konverzió lebonyolítása
- Hitelesebb márkakép és erősebb márkafelidézés
- A webhely rangsorolásának javítása a keresőmotorok találati oldalain
A SEO segítségével minden ilyen célt elérhetsz – nem csak egyet-egyet, hanem az összeset.
A keresőoptimalizálás azonban egy meglehetősen sűrű, összetett témakör, és sokan vagy nem hajlandók, vagy szimplán nem képesek elegendő időt fordítani rá. Itt lép a képbe egy megbízható SEO ügynökség.
Az alábbiakban megismerkedhetsz a SEO ügynökségek munkájával, megtudhatod, hogy miért van szükség rájuk, és hogy hogyan választhatod ki a tökéletes ügynökséget céged számára. Mindenekelőtt azonban tisztáznunk kell, hogy pontosan mi is az a SEO, és miért ilyen fontos foglalkozni vele.
Mi az a SEO?
A SEO (keresőoptimalizálás) olyan taktikák és módszerek gyűjteménye, amelyek segítenek magasabb rangsorolást (azaz fokozott láthatóságot) elérni a Google és más keresőmotorok találatai között.
A keresőoptimalizálásnak két nagyobb kategóriáját szokás megkülönböztetni:
On-page SEO: Az on-page SEO a webhely oldalain végzett optimalizálásra utal. Ide tartozik például a kulcsszavak használata, a minőségi tartalmak publikálása és a belső hivatkozások elhelyezése. Egyesek ide sorolják a technikai SEO feladatokat (a webhely felgyorsítása stb.), míg mások külön kategóriaként kezelik.
Off-page SEO: Az off-page SEO célja javarészt a visszahivatkozások megszerzése úgynevezett linképítés segítségével. Ezek a visszahivatkozások tekintélyesebbé teszik webhelyedet a keresőmotorok szemében, ami a magas rangsorolás egyik legfontosabb feltétele.
A különböző SEO taktikák segítenek magasabb pozíciókban megjelenni azoknak a felhasználóknak, akik a cégedhez, márkádhoz kapcsolatos kifejezésekre keresnek rá a Google és más keresőmotorok segítségével.
Melyek a SEO előnyei?
Egy jó SEO stratégia segít láthatóbbá, fellelhetőbbé tenni webhelyedet a kereső felhasználók számára. Minél többször és minél magasabb pozíciókban jelennek meg webhelyed tartalmai az emberek előtt, annál több forgalomra és konverzióra (pl. eladásra) számíthatsz.
A keresőoptimalizálás egy rendkívül kedvezően megtérülő befektetés lehet, hiszen hosszútávon is képes ténylegesen érdeklődő felhasználókat vonzani webhelyedre.
SEO és SEM – Mi a különbség?
A SEO (keresőoptimalizálás) célja, hogy a webhelyed tartalmai minél magasabb rangsorolást érjenek el a keresőmotorok organikus, azaz nem fizetett találatai között. A SEO-hoz egy fillért SEM kell fizetned a Google-nak, vagy más keresőmotornak, hogy a te tartalmaidat helyezze magasabbra, mint a versenytársaidét. A SEO-hoz olyan kulcsszavakkal és tartalmakkal optimalizálod webhelyedet, amikre ideális ügyfeleid gyakran rákeresnek.
Ezzel szemben a SEM (keresőmarketing) manapság a fizetett keresőtalálatok „megvásárlására” utal. A SEM lényege, hogy fizetsz a keresőmotoroknak azért, hogy kiemelt pozíciókban jelenítse meg reklámjaidat a keresőtalálati oldalakon – magasabban, mint az organikus találatokat. Ez általában úgynevezett PPC árazással történik, tehát csak akkor kell fizetned a keresőmotornak, amikor valaki rá is kattint hirdetéseidre.
Félreértés ne essék, nem mindig az a hirdető kerül a legelső helyre, aki a legnagyobb összeget hajlandó fizetni ezért az előkelő pozícióért. A Google és más keresőmotorok több szempont alapján válogatják ki és rangsorolják a fizetett találatokat.
SEO vagy SEM – Melyik a jobb?
Mind a SEO, mind pedig a SEM segít láthatóbbá tenni tartalmaidat a keresőmotorok találati oldalain. Ez azt jelenti, hogy mindkét stratégiával több érdeklődőt, illetve lehetséges ügyfelet vonzhatsz webhelyedre.
A SEO egyik hátránya, hogy rengeteg türelemre van szükség hozzá, főleg egy új webhelyen. Arra azonban nem kell sokat várnod, hogy szimplán megjelenj a találatok között – egy jó stratégiával csupán néhány hét alatt láthatókká válnak az eredmények.
A SEM segítségével szinte azonnal megjelenhetsz a kiemelt pozíciókban, azonban amint abbahagyod a kampány finanszírozását, ezek a reklámok rögtön eltűnnek a felhasználók elől.
A SEO tehát egy befektetés, ami sokkal kedvezőbben képes megtérülni, mint az online hirdetések. Na persze, a keresőoptimalizálást nem lehet egyik napról a másikra elsajátítani, ezért is érdemes inkább egy SEO ügynökségre bízni az ezzel kapcsolatos feladatokat.
Hogyan segíthet cégednek egy SEO ügynökség?
Szóval miért érdemes egy SEO ügynökségre bízni a keresőoptimalizálási feladatokat?
Időt spórolhatsz meg
A SEO egy rendkívül időigényes feladatkör. Ha még csak most ismerkedsz a keresőoptimalizálással, akkor rengeteg próbálkozásra találgatásra számíthatsz. Tedd fel magadnak a kérdést – van időd az alábbiakkal foglalkozni?
- Egy komplett SEO stratégia összeállítása
- kulcsszókutatás
- Kulcsszavakkal optimalizált tartalmak (rendszeres) előállítása
- Metaadatok optimalizálása
- Az éppen zajló SEO kampány elemzése és az így szerzett tapasztalatok felhasználása a továbbiakban
- A folyamatosan változó SEO trendek és algoritmusfrissítések kutatása
Ha nincs, akkor egy SEO ügynökség rengeteg terhet levehet a válladról. Míg a SEO cég azzal foglalkozik, hogy webhelyed minél előkelőbb pozíciókba kerüljön a találatok között, addig te cégeddel, termékeiddel és ügyfeleiddel törődhetsz a megtakarított időben.
Pénzt takaríthatsz meg
Egy saját SEO csapat fenntartása többféle rejtett költséggel jár. Elő kell például fizetned a különböző SEO szoftverekre, illetve a továbbképzésekre is (ne feledd: a SEO világa folyamatosan változik). Ezeket a kiadásokat mind elfelejtheted, ha egy külsős SEO ügynökségnek szervezed ki az optimalizálási feladatokat.
Számíthatsz a szakértői tudásra
Egy SEO ügynökségnek külön specialistái vannak, akik a kulcsszókutatásra, a tartalomkészítésre, a webdesignra, a webfejlesztésre és egyéb optimalizálási feladatokra szakosodtak. Ezek a szakemberek a legújabb technikákat használják és naprakészek a friss trendekkel kapcsolatban is, hogy a lehető legjobb eredményeket biztosítsák céged számára.
A sokéves szakmai tapasztalatnak nincs párja
Egyes SEO ügynökségek évtizedek óta vannak a pályán, így temérdek szakmai tapasztalattal rendelkeznek, aminek teljes egészét igénybe veheted együttműködésetek során. Egy veterán ügynökség tudja, hogy milyen cégtípusoknak milyen SEO taktikákra van szükségük, de azzal is tisztában van, hogy nincs két egyforma vállalat, és hogy mennyire fontos az egyedi stratégiák kialakítása.
Mit várhatsz el egy jó SEO ügynökségtől?
Egy számodra ideális SEO ügynökségnek komoly tapasztalata van az általad képviselt iparágban. Rendelkezniük kell továbbá tartalomkészítőkkel, webfejlesztőkkel és olyan specialistákkal is, akik a releváns jelentéseket készítik össze az előre megbeszélt időközönként.
Nagyvonalakban az alábbiakat várhatod el (és várd is el) egy jó SEO ügynökségtől:
- Korszerű kulcsszókutatás és -elemzés az ügyfeleid, versenytársaid és megtérülési céljaid alapján
- Testreszabott SEO stratégia kialakítása célközönséged és legfontosabb teljesítménymutatóid szerint
- A konverzióra kész webhelylátogatók megcélzása az értékesítési tölcsér minden szakaszában
- On-page és technikai SEO audit végrehajtása
- A meglévő tartalmak elemzése
- Új, minőségi visszahivatkozások megszerzése a webhely tekintélyének megerősítéséhez
SEO ügynökségednek továbbá naprakésznek kell lennie a legújabb algoritmusfrissítéseket illetően. Továbbá rendszeresen kell ellenőrizniük webhelyedet, és orvosolniuk az esetleges hibákat és hiányosságokat.
Hogyan találd meg a tökéletes SEO ügynökséget céged számára
A keresőoptimalizálás nagyszerű eredményeket kínálhat céged számára, ezért mindenképpen megéri foglalkozni vele online marketingstratégiád részeként.
Ha egy SEO ügynökségre szeretnéd bízni az ezzel járó feladatokat, akkor egy olyan céget kell keresned, ami:
- Jól ismeri a különböző SEO stratégiákat és módszereket
- Naprakész a legújabb kulcsszótrendeket illetően
- Ismeri a keresőmotorok viselkedését
- Bizonyítani tudja, hogy korábban eredményesen működött együtt más cégekkel
Az alábbi lépések segítenek rátalálni a számodra megfelelő SEO ügynökségre:
Végezz némi kutatást
Az interneten temérdek SEO ügynökséget találhatsz, ezért nagyon fontos, hogy alaposan utánanézz többnek is, mielőtt felvennéd velük a kapcsolatot. Vedd figyelembe a fent felsorolt szempontokat, amik segíthetnek a választásban. Aki a Googlere akar optimalizálni, annak a saját weboldal is klegyen első a Googlebe, és ne összetett, long talil kifejezéskre, mert arra nem nehéz. Írd be mondjuk simán csak azt, keresőoptimalizálás. Aki erre az első, az érti a dolgát.
Kérd ki mások véleményét
Ha ismersz más cégeket is, akkor kérdezd meg őket, hogy milyen SEO ügynökséggel dolgoztak már együtt, és hogy elégedett ügyfelekként neked is ajánlanák-e azt a csapatot.
Olvass esettanulmányokat és beszámolókat
Nézd meg, hogy miket mondanak az ügynökségről a korábbi ügyfelek. Ez segít eldönteni, hogy ideális partner lenne-e céged számára, és hogy képesek-e olyan eredményeket nyújtani, amilyenekre szükséged van.
Derítsd ki, hogy mennyire tapasztaltak
Egy tapasztalt ügynökség általában jobb választás, mint egy vadonatúj vállalat. Kérdezd meg, hogy dolgoztak-e már együtt hasonló méretű vagy jellegű cégekkel.
Kérdezz a SEO módszereikről
Tégy fel konkrét kérdéseket az ügynökség SEO módszereivel kapcsolatban, úgymint:
- Milyen taktikákat alkalmaznak? Mitől lesznek ezek a taktikák személyre szabottak minden ügyfél számára?
- Mik az eddigi legjelentősebb teljesítményeik?
- Hogyan számítják ki a SEO megtérülését?
- Milyen eszközöket és technológiákat használnak?
- Milyen jelentéseket kínálnak és milyen mutatókat tüntetnek fel benne? Milyen gyakran?
Vedd figyelembe az áraikat
Habár az ár nem feltétlenül a legfontosabb szempont egy SEO ügynökség kiválasztásakor, mindenképpen érdemes figyelembe venni, ha korlátozott költségkerettel rendelkezel. Sosem szabad rögtön a legolcsóbb opciót választani – kérj árajánlatot több cégtől és vesd össze őket (persze mindig figyelembe véve azt, hogy mit kínálnak ezért az árért cserébe). A cél, hogy megtaláld a legjobb ár/érték arányú ajánlatot.
Megéri egyetlen SEO szakembert szerződtetni egy egész ügynökség helyett?
Egy önálló, független SEO szakemberrel szerződni általában jóval olcsóbb, mint egy komplett ügynökség segítségét kérni. A szűkösebb keret sokakat csábít erre az opcióra, de vajon tényleg megéri? Mi a SEO szakemberek valódi ára?
Több területről szerzett tapasztalatok
A SEO ügynökségek azért kérnek el nagyobb összegeket a szolgáltatásaikért, mert annyival többet is kínálnak ügyfeleiknek, mint egyetlen egy szakember.
Egy ügynökség például nem csupán egy komplett SEO stratégia kidolgozását és kivitelezését vállalhatja magára (kulcsszótervezés, tartalomkészítés, elemzések stb.), hanem akár egy teljes online marketing stratégiáét is.
Egyetlen fő nem képes adott idő alatt ugyan akkora munkát végezni, mint egy jól összeszokott, olajozottan működő ügynökségi csapat.
Iparágad ismerete
Az önálló SEO tanácsadók és szabadúszók nem feltétlenül ismerik eléggé az általad képviselt iparágat, illetve annak sajátosságait, hogy látványos eredményeket tudjanak produkálni céged számára.
Egy ügynökségnél általában több olyan szakértő is dolgozik, akik hosszú évek óta foglalkoznak a keresőoptimalizálással egy-egy iparágon belül.
Azt kapod, amit kifizetsz
Egy szabadúszó SEO tanácsadó alacsony ára gyakran a szolgáltatás alacsony minőségéről árulkodik. Az ilyen egyéni vállalkozó SEO szakemberek továbbá gyakran ingyenes, kezdetleges eszközöket, vagy kérdéses jellegű SEO taktikákat alkalmaznak, hogy elérjék a kívánt eredményeket.
A keresőmotorok által kiosztott büntetések
Ha a kérdéses SEO szakember olyan taktikákat vet be, amelyek megszegik a Google szabályzatát, akkor webhelyed könnyedén válhat büntetések célpontjává, amik súlyosan ronthatják rangsorolásodat.
A biztonság kedvéért sokkal jobban megéri egy olyan SEO ügynökséget keresni, ami bizonyított eredményeket, és gazdag portfóliót képes felmutatni korábbi együttműködéseiből.