10 gyakori SEO hiba, ami tönkreteheti webhelyedet

10 gyakori SEO hiba, ami tönkreteheti webhelyedet

A keresőoptimalizálás egy összetett, mély témakör, telis-tele potenciális buktatókkal. A SEO minden életképes digitálismarketing-stratégia egyik alappillére, ami ha megrepedezik, akkor visz magával minden mást is.

 

A következőkben felsorolunk néhány gyakori, és könnyedén elkerülhető hibát, amit a legtöbben elvétenek keresőoptimalizálásuk során (vagy annak hiányában).

10 gyakori SEO hiba, ami tönkreteheti webhelyedet

1. Nem reszponzív a webhelyed

A mobilról böngészők száma már évek óta meghaladja az asztali számítógépekről internetezőként, így nem csoda, hogy a reszponzív design az egyik legfontosabb SEO szemponttá vált az utóbbi időben.

 

Amikor egy webhely nem reszponzív, akkor nem jelenik meg megfelelően minden eszközön (számítógépeken, okostelefonokon, és tableteken). Ez rengeteget árt a felhasználói élménynek, és általánosságban alacsony rangsorolást is von maga után.

 

2. Nincs átfogó, részletes SEO stratégiád

Gyakran olvashatod, hogy a tartalom a marketing királya, de még a kiváló tartalom sem ér sokat, ha az emberek nem találnak rá az interneten. Ehhez egy kidolgozott, mindenre kitérő SEO stratégiára lesz szükséged. Ha ez nincs meg, akkor csak a sötétben tapogatózol.

 

3. Halmozod a kulcsszavakat

A kulcsszóhalmozás sok-sok évvel ezelőtt egy hatékony taktika volt arra, hogy az ember kijátssza a keresőmotorokat, és gyakorlatilag bármivel az első találatok közé kerüljön. Persze az idők változnak, a keresőmotorok fejlődnek, és ezek a módszerek azóta már elavulttá, sőt, egyenesen büntetetté váltak a Google és más motorok részéről.

 

Ez persze nem jelenti azt, hogy nem érdemes kulcsszavakat használni – a kulcsszókutatás továbbra is fontos mind a SEO-ban, mind pedig a hirdetések optimalizálásában, azonban csak azért, mert sikerült találnod néhány kiváló kulcsszót, még nem kell rögtön telehalmozni velük a tartalmaidat.

 

Valójában kevésbé a kulcsszavakra, mindinkább a tartalom minőségére érdemes koncentrálni, hiszen a keresőmotorok algoritmusai napról napra egyre csak fejlődnek, és sokkal összetettebb szabályrendszer szerint rangsorolnak, mint 10-15 évvel ezelőtt. Írj természetesen, ne halmozz!

 

4. Túl széles célzású és túl felkapott kulcsszavakat használsz

Mint mondtuk, a kulcsszókutatás fontos és hasznos szakasza a SEO-nak, de sokan ezt is félvállról veszik, és olyan tág célzású kifejezéseket választanak, amikre szinte lehetetlen versenyképesen rangsorolni. Próbálj csak meg az „autó” szóval az első helyre kerülni…

 

Erre a problémára a long-tail kulcsszavak kínálnak megoldást, amelyek egy sokkal szűkebb rést segítenek megcélozni. Ez kisebb célközönséget, de jóval enyhébb versenyt is jelent. Amint aztán webhelyed befolyása, tekintélye gyarapszik, úgy megpróbálhatsz felkapottabb kulcsszavakat is megkaparintani.

 

5. Nem elég jók a tartalmaid

A keresőoptimalizálás szoros kapcsolatban áll a tartalommarketinggel, a jó tartalommarketing lényege pedig kiváló minőségű, releváns, hasznos tartalmakat produkálni egy célközönség számára. Nem írhatsz bármiről, ami eszedbe jut – figyelembe kell venned közönséged igényeit és érdeklődéseit.

 

Próbáld egy témakörre korlátozni tartalmaidat, hogy az adott témakör gondolatvezetőjévé válhass, ahogy egyre több tartalmat publikálsz róla. Érintsd az aktualitásokat, írj hosszú, tartalmas útmutatókat, és érdeklődd meg közönségedet, hogy milyen jellegű tartalmakat néznének/olvasnának/hallgatnának szívesen.

 

6. Mások tollával ékeskedsz

A digitális forradalomnak köszönhetően az eszmei tulajdonok plagizálásához nem kell más, mint egy CTRL + C, és egy CTRL + V. A Google egyre ügyesebb, ha a másolt tartalmak kiszűréséről van szó, és – nem meglepő módon – nem díjazza, ha rajtakap valakit, hogy az más tollaival ékeskedik.

 

A duplikált tartalmak még akkor is problémát okozhatnak, ha saját domaineden belül szerepelnek többször. Bizonyos webhelyeken (például webáruházakban) persze muszáj lehet sok oldalon ugyan azt a tartalmat szerepeltetni – ilyen esetekben kanonizálással kerülheted el, hogy webhelyed SEO-ja visszaessen.

 

7. Nem optimalizálod képeidet

Sok webmester megfeledkezik róla, hogy a Google egy képkereső motor is egyben, és nem optimalizálja képeit a keresésre. Pedig a képek alt címkéje egy kereshető mező a Google számára, és a megfelelő releváns kulcsszavak használatával akár a képkeresőn keresztül is szert tehetsz némi extra forgalomra.

 

8. Lassú a webhelyed

A webhely sebessége fontos felhasználói élmény szempont, hiszen ha valakinek túl sokáig (értsd néhány másodpercnél tovább) kell várnia arra, hogy egy tartalom megjelenjen, akkor biztos lehetsz benne, hogy pillanatokon belül visszafordul majd webhelyedről. Ha mindez nem lenne elég, a Google konkrét rangsorolási szempontként kezeli a sebességet – aki nem elég gyors, az lemarad. Ilyen egyszerű.

 

9. Nem figyelsz oda a legújabb algoritmusfrissítésekre

A Google rendszeresen állítgatja, javítgatja, fejleszti az algoritmusát, és ha nem tartasz lépést az újításokkal, akkor webhelyed könnyedén „elavulttá” válhat a keresőmotor szemében.

 

Érdemes figyelemmel követni a Google Webmaster Central Blogot, ahol a Google a legfontosabb frissítésekről és egyéb hírekről is be szokott számolni, illetve az összes olyan platform blogját is, ahol tevékenykedsz.

 

Ha a trendek alakulására vagy kíváncsi, akkor érdemes minél több cikket elolvasni az adott témában, és odafigyelni arra, hogy mit csinálnak versenytársaid. Persze ne feledkezz meg saját webhelyed (vagy webhelyeid) analitikai adatainak nyomon követéséről sem (ebben a Google Analytics és a Google Search Console segíthetnek rengeteget).

 

10. Black hat technikákat alkalmazol

A Google nem nézi jó szemmel, ha a szabályzataiba ütköző módszerekkel próbálod fellendíteni tartalmaid láthatóságát – ez nevezzük „black hat SEO”-nak. Manapság ilyennek számít a linkvásárlás, és a korábban említett kulcsszóhalmozás is.

 

Érdemes tisztában lenni a Google szabályzatával, és csak az elfogadott, bevált technikákat alkalmazni a tiszta siker érdekében!





Ingyenes SEO ellenőrző eszköz

Találd meg az okát, hogy miért nincs sokkal több látogatód!

Top 10 Weboldal

Az általunk tesztelt legjobb weboldalak toplistája.

2.
67%
4.
65%
5.
63%
6.
63%
7.
61%
8.
58%
9.
49%

Kapcsolódó cikkek:

5 SEO szokás, ami messze nem olyan fontos, mint hiszed
A SEO szakemberek hajlamosak legapróbb részletekre is megszállottan odafigyelni. Hogy ez jó, vagy rossz szokás-e, azt mindenki döntse el maga, de abban biztos lehetsz, hogy a...
2019-05-24
Mi az a tartalomnaptár, és hogyan állíts össze egyet cégednek?
Mint azt bizonyára tudod, a keresőoptimalizálás és a tartalommarketing rendkívül szorosan kötődnek egymáshoz, elvégre tartalom nélkül nincs mit optimalizálni. Azonban ahhoz, hogy a...
2019-05-24
A 6 legsúlyosabb tartalommarketing-hiba (és elkerülésük)
Ahogy a marketing szép lassan átköltözött az internetre, úgy annak különböző ágazatai is követték azt, beleértve a tartalommarketinget is. A 90-es évek közepén megjelentek az első...
2019-05-22
Mi az a tartalomnaptár, és hogyan állíts össze egyet cégednek?
SEOINFO
2019-05-24
Nem egy online marketingről szóló cikkben vagy útmutatóban találkozhatsz az úgynevezett tartalomnaptárral, és hogy milyen fontos is összeállítani egy ilyet a hatékony tartalommarketing...
5 SEO szokás, ami messze nem olyan fontos, mint hiszed
SEOINFO
2019-05-24
Az elmúlt évek során rengetegszer hallhattunk a következő trendekről, de sok közülük tényleg csupán említést érdemel egy SEO útmutatóban, és nem többet. Minden további nélkül,...
A 6 legsúlyosabb tartalommarketing-hiba (és elkerülésük)
SEOINFO
2019-05-22
Azonban sok kisebb (és nagyobb) cég gyakorta vét olyan hibákat a tartalommarketingben, amiket egy kis előzetes tudással bőven el lehetne kerülni. A következőkben ezeket a hibákat...
8 sziklaszilárd tipp a profi SEO szövegíráshoz
SEOINFO
2019-05-20
Persze a szövegírás nem csupán bármilyen szöveg megírását jelenti – a betűket és a szavakat megfelelő sorrendbe kell helyezni, hogy valami értelmes, sőt, értékes eredményt kapj....
Miért és hogyan használd a belső linkeket a keresőoptimalizáláshoz
SEOINFO
2019-05-17
Íme minden, amit a belső hivatkozások és a keresőoptimalizálás kapcsolatáról tudnod kell!   Miért olyan fontosak a hivatkozások? A Google hivatkozásokon keresztül talál rá...
Mi az a szezonális SEO, és hogyan segíthetsz vele márkádon?
SEOINFO
2019-05-15
Meglepő módon igen kevés online kereskedő és marketinges fordítja hasznára az évszakok, az időjárás, és a közelgő ünnepek által kiváltott viselkedési változásokat, pedig ezek mind...
A komplett tartalomstratégiai útmutató 2019-re
SEOINFO
2019-05-13
Mi az a tartalomstratégia? A tartalomstratégia minden olyan médiaelem kezelését magába foglalja, amelyet te magad (vagy céged) készít és birtokol, legyen szó írott, vizuális,...
Mi köze a webhely sebességének a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-05-10
Ahogy egy lehetséges üzleti partnerrel való személyes találkozáskor nagyon fontos az első benyomás, úgy webhelyednek sem lesz második esélye bizonyítani. Gondolj csak bele, komoly...
A keresőoptimalizálás (íratlan) etikai szabályai
2019-05-08
A black hat SEO-ról általánosságban tudjuk, hogy etikátlan keresőoptimalizálási módszereket, taktikákat ölel fel. Amikor azonban az ember kissé mélyebben is utánajár a SEO-nak, és az...
10 elgondolkodtató idézet a keresőoptimalizálásról
SEOINFO
2019-05-06
Jill Whalen „A jó SEO munka idővel csak egyre jobb lesz. Csak a keresőmotor trükköknek kell változniuk, amikor a rangsoroló algoritmusok is megváltoznak.”   A...
Hogyan segíthetik a negatív értékelések a keresőoptimalizálást?
SEOINFO
2019-05-03
A negatív vélemények növelik a vélemények számát Amikor valaki rákeres egy helyi cégre, akkor a Google számos olyan eredményt is felsorol, amelyek mellett csillagos értékelés is...
Megéri-e keresőoptimalizálással foglalkozni 2019-ben? Íme a válasz…
SEOINFO
2019-04-29
Mit tehet a keresőoptimalizálás a cégedért? Habár a SEO-ról sokan állítják, hogy képes gyarapítani a bevételt, ez csak részben igaz. A keresőoptimalizálás ugyanis nem befolyásolja...
Mik azok a strukturált adatok, és mi közük van a SEO-hoz?
SEOINFO
2019-04-26
Mik azok a strukturált adatok? A strukturált adatok olyan adatok, amelyek egy speciális formátumban vannak megadva egy weboldalon – ez a speciális formátum lehetővé teszi a...
5 kérdés és 5 válasz az átirányítások és a SEO viszonyáról
SEOINFO
2019-04-24
1. Miért kell átirányításokat használni? Amikor átirányítasz egy megváltoztatott URL-t, akkor mind a felhasználókat, mind a keresőmotorok robotjait átküldöd ezzel az új URL-re, ha...
Mik azok a közösségi jelek és mi közük van a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-04-17
Mik azok a közösségi jelek? A közösségi jelek azt az aktivitást (reakciók, hozzászólások, megosztások) jelentik, amelyet tartalmaid kapnak a közösségi platformokon, például a...
Milyen egy jó linkprofil, és hogyan szerezhetsz ilyet webhelyednek?
SEOINFO
2019-04-15
Milyen egy jó linkprofil? Mielőtt megválaszolnánk ezt a kérdést, segíthet, ha definiáljuk, hogy mi nem számít jó linkprofilnak: egy jó linkprofil nem csak visszahivatkozásokból...
Új Search Console jelentés: nézd meg, hogyan teljesít webhelyed a Google Felfedezésben!
SEOINFO
2019-04-12
A Google a következőt írta a frissítésről: A népszerű Felfedezés funkció lehetőséget nyújt a felhasználók számára, hogy naprakészek maradjanak kedvenc témáikkal kapcsolatban...
Így keresőoptimalizáld LinkedIn profilodat
SEOINFO
2019-04-10
Ügyelj a részletekre Először is alaposan ki kell töltened profilodat. Erre ne sajnáld az időt – minden releváns mezőt tölts ki rendesen, és szolgáltass minél több információt...
A legfontosabb fő teljesítménymutatók (KPI-k), amiket minden SEO szakembernek követnie kell
SEOINFO
2019-04-05
1. Organikus munkamenetek száma A munkamenetek lényegében a webhelyen tett látogatásokat jelentik. Egy munkamenet akkor kezdődik, amikor egy felhasználó a webhelyre érkezik, és akkor ér...
Mit tehet a Facebook céged keresőoptimalizálásáért?
SEOINFO
2019-04-03
1. Válaszd ki a lehető legjobb nevet céged Facebook profiljának Habár egyértelműen hangzik, de Facebook oldalad neve az első lépés a hatékony Facebook SEO irányába. A névválasztást...
Mik azok a kiemelt részletek, és hogyan jelenhetsz meg közöttük?
SEOINFO
2019-04-01
Mik azok a kiemelt részletek? A kiemelt részletek rövid információrészletek egy webhelyről, amelyek a legmagasabb keresőpozícióban, az összes organikus találat felett jelenhetnek meg...
10 funkció, amit minden webmesternek ismernie kell a Google Analytics adminisztrációs felületén
SEOINFO
2019-03-27
A Google Analytics adminisztrációs felülete Először is vessünk egy pillantást a felület felépítésére. Az Adminisztrálás felületet az Analytics bal alsó sarkában találod –...
Megérkeztek a tevékenységkártyák a Google-ra, de mit jelent ez SEO szempontjából?
SEOINFO
2019-03-25
Mik azok a tevékenységkártyák? Ugyan még csak bizonyos keresésekre jelennek meg, a tevékenységkártyák az aktuális kereséshez kapcsolódó korábbi tevékenységeidet mutatják meg a...
Mik azok legjobb konverziós útvonalak a Google Analyticsben?
SEOINFO
2019-03-22
A legjobb konverziós útvonalak Hol: Konverziók > Többcsatornás útvonalak > A legjobb konverziós útvonalak A legjobb konverziós útvonalak segítenek megmutatni, hogy az ügyfelek...
Így hozhatod ki a legtöbbet a Google Analyticsből
SEOINFO
2019-03-20
Élettartamra vetített érték Hol: Közönség Habár ez a jelentés még csak béta verzióként működik, már így is segíthet megállapítani webhelyed felhasználónak értékét. Adj...
Google Analytics – Az első lépések és alapvető tudnivalók kezdőknek
SEOINFO
2019-03-18
1. Az első lépések   A legelső lépés regisztrálni egy ingyenes Google Analytics fiókot. Csak akkor menj tovább, ha ez kész!   A Google Analytics követőkód...
Mi az a tartalommarketing, és miért hasznos gyakorlatilag minden cégnek?
SEOINFO
2019-03-13
Mi az a tartalommarketing? A tartalommarketing igazából kevésbé egy marketingstratégia, vagy marketingtaktika – sokkal inkább egyfajta filozófiaként tekinthetünk rá. A...
Mi az a keresőszándék (és hogyan optimalizálhatsz rá?)
SEOINFO
2019-03-11
Mi az a keresőszándék? A keresőszándék lényegében azt takarja, amit egy kereső felhasználó szeretne elérni a keresésével. Néhány felhasználó szeretne választ kapni egy...
19 SEO mítosz, amiknek 2019-ben senkinek nem szabadna bedőlnie
SEOINFO
2019-03-08
On-page SEO mítoszok A meta címkék fontosak: Habár a meta címkék szinte az óta részei a SEO-nak, hogy a terület létrejött, manapság már messze nem fektetnek rájuk akkora hangsúlyt a...
Mire kell odafigyelni egy rendezvénygyűjtő webhely keresőoptimalizálásakor?
SEOINFO
2019-03-06
A rendezvénygyűjtő webhelyek típusai A rendezvénygyűjtő webhelyeknek két fő típusa van: azok, amelyek rendezik ezeket az eseményeket, és azok, amelyek népszerűsítik...
3 ok, amiért az influencerek nélkülözhetetlenek a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-03-04
1. Az influencerek segítenek értékesebbé, hitelesebbé tenni linkprofilodat A linkprofil egy nagyon fontos szempont a keresőmotorok szemében egy webhely rangsorolásakor. A linkprofil...
Hogyan teheti tönkre SEO-dat a kulcsszó kannibalizáció (és mit tehetsz ellene)?
SEOINFO
2019-02-28
Mi az a kulcsszó kannibalizáció? Akkor beszélünk kulcsszó kannibalizációról, amikor egy webhelyen kettő, vagy annál több oldal (tartalom) is megcélozza ugyan azt a kulcsszót. Ilyenkor...
A tartalommarketing rövid története
SEOINFO
2019-02-27
1732: Megjelenik a Poor Richard’s Almanack első kötete, ami Benjamin Franklin éves előrejelzéseit tartalmazza, népszerűsítve ezzel Franklin nyomdáját.   1801: A párizsi...
Miért van szüksége egy modern cégnek a SEO-ra?
SEOINFO
2019-02-26
Láthatóbbá teszi a webhelyet A SEO elsődleges célja és haszna, hogy láthatóbbá, fellelhetőbbé tegye webhelyedet az interneten keresgélő felhasználók számára. A láthatóság...
Mi az a keresőoptimalizálás (SEO), és miről is szól valójában?
SEOINFO
2019-02-25
Mi az a keresőoptimalizálás? A SEO („search engine optimization”, vagyis keresőoptimalizálás) valójában nem egy módszer, hanem számos módszer összessége – egy...
Értékes SEO statisztikák, amiket érdemes lesz figyelembe venni 2019-ben
SEOINFO
2019-02-22
Általános SEO statisztikák Az online élmények 93%-a egy keresőmotorral kezdődik. A Google jelenleg az online keresések 76%-át szolgálja ki, míg a Baidu, a Bing, és a Yahoo!...
9 alapvető SEO kifejezés, amiket ismerned kell
SEOINFO
2019-02-20
Horgonyszöveg A horgonyszöveg (angolul „anchor text”) a szövegben elhelyezett hivatkozások kattintható része. A horgonyszöveg azért fontos, mert pozitívan, vagy akár...
Így segítheti egymást a SEO és az email marketing
SEOINFO
2019-02-18
Néhány szó a SEO és az email kapcsolatáról Mind a keresőoptimalizálásnak, mind az email marketingnek egy végső célja van – hogy minősített érdeklődőket vonzanak webhelyedre,...
Mi az a helyi SEO (és hogyan csináld hatékonyan)?
SEOINFO
2019-02-15
Regisztráld cégedet a Google Cégem szolgáltatásra Ha csak egyetlen tippet fogadsz meg erről a listáról, akkor ez legyen az. A Google Cégem a helyi SEO alapja a Google platformján. Az...
5 SEO stratégia, amit minden kisvállalkozónak ismernie kell
SEOINFO
2019-02-13
1. Készítsd minőségi tartalmakat Publikált tartalmaid minősége egyenesen arányos az általuk bevonzott (vagy bevonzható) forgalom mennyiségével – minél jobbak a tartalmaid, annál...
Negyed évszázadnyi SEO – A keresőoptimalizálás első 25 éve
SEOINFO
2019-02-11
A kezdetek: 1991-2002 1991 augusztus 6-án Tim Berners-Lee létrehozta a világ első webhelyét, ami egy végeláthatatlan folyamat kezdetét jelentette. Idővel aztán a webes tartalmak...
10 gyakori SEO hiba, ami tönkreteheti webhelyedet
SEOINFO
2019-02-08
1. Nem reszponzív a webhelyed A mobilról böngészők száma már évek óta meghaladja az asztali számítógépekről internetezőként, így nem csoda, hogy a reszponzív design az egyik...
Milyen változásokat hoz a gépi tanulás a keresőoptimalizálásban?
SEOINFO
2019-02-07
Mi az a gépi tanulás? Leegyszerűsítve, a gépi tanulás (machine learning) az informatika egy olyan ágazata, ami a számítógépes rendszerek „tanításával” foglalkozik. A gépi...
Milyen SEO-gyilkos hibákat követhetsz el webhelyed átalakítása során (és hogyan előzheted meg őket)
SEOINFO
2019-01-07
Indexelhetővé tetted a fejlesztői környezetet a keresőmotorok számára A fejlesztési fázist mindenki sajátosan kezeli, ahogyan neki kényelmes. Vannak, akik létrehoznak egy alkönyvtárat...
Negatív SEO: Hogy működik, és hogyan védekezz ellene
SEOINFO
2019-01-03
1. Spam jellegű hivatkozások elhelyezése vagy jó minőségű linkek eltávolítása Ez talán a leggyakoribb negatív SEO taktika, de szerencsére egyre kevésbé hatékonyabb, ugyanis a rossz...