Mik azok a SEO ügynökségek (és mit tehetnek cégedért)?
A SEO ügynökségek, azaz keresőoptimalizálással foglalkozó ügynökségek segítenek több organikus forgalmat szerezni a webhelyeknek azzal, hogy láthatóbbá, fellelhetőbbé teszik őket a Google és más keresőmotorok találatai között.
Mielőtt mélyebben is belemerülnénk a SEO ügynökségek mivoltába és munkásságába, mindenekelőtt tisztázzuk, hogy mi is pontosan a SEO, és miért olyan fontos saját céged számára is.
Mi az a SEO?
A SEO, azaz a keresőoptimalizálás olyan online marketing taktikák gyűjtőneve, amelyek célja, hogy egy webhely magasabb pozíciókban jelenjen meg a Google és más keresőmotorok találatai között.
Amikor ezt egy profi seo ügynökségre bízod, akkor a keresőoptimalizálás minden lépésében (tervezés, kivitelezés, eredmények figyelése stb.) segítséget kapsz majd. Az eredmény? Fokozott láthatóság, több érdeklődő látogató webhelyedre és persze több bevétel.
Hogy működik a SEO?
Egyes források szerint több száz tényező befolyásolja, hogy pontosan milyen oldalak és milyen sorrendben jelennek meg a keresőmotorok találatai között. Leegyszerűsítve ez a folyamat így néz ki:
- A keresőmotorok feltérképező robotjai ellátogatnak webhelyedre és átvizsgálják annak oldalit.
- A keresőmotorok aztán indexelik a webhelyeden talált tartalmakat, hogy később megjeleníthessék azokat a keresőtalálatok között.
- Amikor egy felhasználó valamilyen releváns keresést indít, a keresőmotor (pl. a Google) a te webhelyed tartalmát is felkínálhatja találatként, ha az algoritmus úgy véli, hogy megfelel a felhasználó számára.
Amikor egy seo ügynökséggel dolgozol együtt, akkor arra törekednek majd, hogy webhelyed minél jobban optimalizált legyen ezekre a keresésekre. Ehhez többféle módszert alkalmaznak majd, úgymint:
- Biztosítják, hogy a keresőmotorok robotjai gond nélkül feltérképezhessék webhelyedet
- Releváns kulcsszókat céloznak meg, amelyek érdeklődő látogatókat vonzanak webhelyedre
- Optimalizálják webhelyed tartalmait az on-site SEO elvei alapján
- Webhelyed SEO-ját az aktuális algoritmusfrissítésekhez igazítják
- Javaslatokat tesznek SEO stratégiád tökéletesítésére és bővítésére
A SEO ügynökségek tehát többféleképpen is segítenek az alábbiak javításában:
- On-site, off-site és technikai keresőoptimalizálás
- Kulcsszókutatás és rangsorolás
- Az organikus webhelyforgalom fellendítése
- A webhelyforgalom konvertálása
Jól hangzik? Akkor térjünk vissza cikkünk eredeti kérdéséhez…
Mik azok a SEO ügynökségek?
Egy SEO ügynökség SEO, azaz keresőoptimalizálási szolgáltatásokat kínál. A SEO ügynökségek általában on-page, off-page és technikai SEO technikákat alkalmaznak, ezzel javítva webhelyed láthatóságát, forgalmát és céged bevételét.
Mit csinál egy SEO ügynökség?
A SEO ügynökségek segítenek a cégeknek magasabb rangsorolást elérni a Google és más keresőmotorok találatai között. A SEO ügynökségek számos különféle SEO módszert vetnek be ennek érdekében, beleértve a SEO auditokat, a tartalomkészítést, a kulcsszókutatást, a linképítést és a különféle technikai optimalizálásokat.
Mennyibe kerül egy SEO ügynökség munkája?
A SEO ára számos tényezőtől függ. Nincs két egyforma ügynökség, ahogy nincs két egyforma ügyfél, így projekt SEM. Óvakodni kell persze azoktól az ajánlatoktól, amelyek túl jól hangzanak, hogy igazak legyenek.
Az árakat tehát különböző szempontok befolyásolhatják…
- az ügynökség részéről:
- Elhelyezkedés
- Tapasztalat
- A kínált szolgáltatások
- A fizetési mód
- és az ügyfél részéről:
- Az időkeret
- A projekt terjedelme
- A kitűzött célok
Ha biztosra szeretnél menni, akkor kérj árajánlatot az általad kiszemelt SEO ügynökségtől. Ehhez megvitatjátok majd, hogy mire van szükséged, milyen határidővel és hogy konkrétan milyen célokat szeretnél elérni. Az árajánlat ezek alapján készül majd el.
Megéri együttműködni egy SEO ügynökséggel?
Szóval megéri-e saját cégednek, hogy egy SEO ügynökségnek szervezze ki a keresőoptimalizálást? Tedd fel magadnak az alábbi kérdéseket, és a válaszok segítenek majd a döntésben:
- Meg tudod csinálni magadnak a SEO-t? (Nem csak megcsinálni, hanem jól csinálni…)
- Van kereted a SEO kiszervezésére?
- Jelenlegi SEO stratégiád jobban, vagy gyengébben teljesít az elvártaknál?
- Átlagos, átlag alatti vagy átlag feletti SEO tudással rendelkezel?
Általában akkor éri meg SEO ügynökséggel szerződni, ha:
- Nincs elég időd, erőforrásod vagy tapasztalatod, hogy saját magad csináld a SEO-t
- Van megfelelő kereted a SEO kiszervezésére
- Jelenlegi SEO stratégiád eredményei nem felelnek meg a saját vagy vezetőségi elvárásoknak
Ellenben, ha az alábbiak igazak rád, akkor valószínűleg nem jó ötlet kiszervezni a SEO-t:
- Időd, erőforrásaid és saját tudásod is megengedik, hogy saját magad foglalkozz a SEO-val
- A kiszervezés nem fér bele a keretedbe
- Kiváló eredményeket érsz el jelenlegi SEO stratégiáddal (szép munka!)
Fontos megjegyezni, hogy nem kell, hogy az összes felsorolt állítás igaz legyen rád, hogy felbérelj egy SEO ügynökséget. Ha úgy véled, hogy egyre kevesebb időd van a SEO-ra, akkor már az előtt átadhatod ezt a feladatkört egy külsős cégnek, hogy elkezdenél lejjebb csúszni a rangsorolásban.
Milyen szolgáltatásokat kínál egy SEO ügynökség?
Egy valamirevaló SEO ügynökség többek között az alábbi keresőoptimalizálási feladatokat biztosíthatja számodra:
- Hagyományos SEO: Webhelyed optimalizálása nem helyi jellegű keresésekre.
- helyi SEO: Webhelyed optimalizálása helyi jellegű keresésekre.
- E-kereskedelmi SEO: Egy webáruház, vagy más e-kereskedelemre fókuszáló webhely keresőoptimalizálása.
- Hangalapú SEO: Webhelyed optimalizálása hangalapú keresésekre.
- SEO auditok: Webhelyed SEO-jának felmérése és értékelése.
- SEO tanácsadás: Segítségnyújtás különféle SEO projektek megtervezésében és kivitelezésében, például webhelyed felújítása a SEO elvei alapján.
Nem minden SEO ügynökség kínálja majd az összeset az itt felsorolt szolgáltatások közül, elvégre vannak, amelyek csupán néhány ügyféltípusra szakosodtak. Amennyiben olyan SEO ügynökségre van szükséged, amely minden igényedet kielégíti, alaposan vizsgáld meg kínálatukat, és kérj árajánlatot az ígéretes potenciális partnerektől.
Mit kell nyújtania egy SEO ügynökségnek?
Rendben, tehát definiáltuk, hogy mik azok a SEO ügynökségek és mi a feladatuk, de konkrétan mit is csinálnak? Ezt a kérdést kell majd feltenned azoknak a cégeknek is, amelyeket felkeresel a kiszervezés céljából.
Bármilyen SEO ügynökséggel is van dolgod, az alábbi alapszolgáltatásokat mindegyiküknek biztosítaniuk kell:
- Webhelyed auditálása
- Az on-page, off-page és technikai SEO javítása
- Rendszeres jelentések készítése és bemutatása
Lássuk, hogy pontosan mit takarnak ezek a feladatok:
Webhelyed auditálása
Egy teljeskörű SEO audit elvégzésével az ügynökség képes lesz:
- Megállapítani a webhely jelenlegi szerkezetét, indexelését és optimalizálását
- Rátalálni a legsúlyosabb problémákra, például a feltérképezést és indexelést gátló tényezőkre
- Felállítani egy fontossági sorrendet, azaz, hogy mely feladatokat kell minél előbb elvégezni
- Összeállítani egy megfelelő SEO stratégiát, ami segít céljaid elérésében
- És ennél jóval többet is…
A SEO ügynökségek általában olyan eszközöket használnak az auditáláshoz, mint a Google Analytics és a Google Search Console, hogy pontosan felmérhessék webhelyed optimalizáltságát. Éppen ezért számíts rá, hogy az ügynökség hozzáférést kér majd ezekhez az eszközökhöz. Egyes ügynökségek fizetett analitikai eszközöket is igénybe vesznek a folyamathoz.
Az auditot követően a SEO ügynökség az alábbiakat kell, hogy átnyújtsa:
- Egy összegzést az audit eredményeiről
- Egy javasolt tervet a következő lépésekhez
Az igazán jó SEO ügynökségek kellő időt is fordítanak rá, hogy megmagyarázzák ezeket a javaslatokat. Akárcsak egy bármilyen másik értékes szakember, egy jó SEO ügynök nem csak a problémát ismerteti, hanem a lehetséges megoldásokat is.
Az on-page, off-page és technikai SEO javítása
A keresőoptimalizálást általában három fő területre szokás felosztani az alapján, hogy milyen jellegű feladatokról van éppen szó. Ezek az alábbiak, néhány mellékelt példával:
On-page, azaz a webhelyen végzett SEO
- Az oldalak meta title és meta description címkéinek optimalizálása
- Tudatos kulcsszóhasználat
- Új tartalmak létrehozása és feltöltése
Off-page, azaz a webhelyen kívül végzett SEO
- linképítés
- Tartalomkészítés vendégblogokra
- Linkek elhelyezése különféle gyűjtőwebhelyeken
Technikai SEO
- A robots.txt fájl optimalizálása
- A webhely felgyorsítása
- A belső hivatkozások optimalizálása
Amennyiben hozzáférést biztosítasz a SEO ügynökségnek webhelyedhez, minden itt felsorolt on-page off-page és technikai optimalizálást is elvégezhetnek majd neked. Ezzel rengeteg időt spórolhatsz magadnak. Céged jellegéből adódóan azonban nem biztos, hogy mindent megadhatsz nekik ehhez – például, ha a vezetőség nem engedélyezi ezt.
Ilyen esetben a SEO ügynökség tanácsadóként segíti majd munkádat, és javaslatokat kínál a keresőoptimalizálás javításához. Ez több időbe és munkába kerül majd saját csapatod számára, és általában az eredményekre is többet kell majd várnod, de a tanácsadás ennek ellenére is egy teljesen életszerű együttműködési modell lehet céged és az ügynökség között.
Rendszeres jelentések készítése és bemutatása
Végezetül, SEO ügynökséged havi rendszerességgel készít majd jelentéseket. Ezekben a jelentésekben általában a következők szerepelnek majd:
- rangsorolás
- Forgalom
- Konverziók
Az ügynökségtől függően a kapcsolattartó személyesen is átbeszéli majd veled ezeket az eredményeket.
A legjobb SEO ügynökségek cégedhez igazítják majd ezeket a jelentéseket, hogy azok a mutatok kerüljenek előtérbe, amelyek ténylegesen számítanak a vezetőség számára. Sokakat például nem az érdekel, hogy hány látogatót sikerült szerezniük, hanem hogy hány konverziót bonyolítottak le az adott hónap során.
Fontos továbbá észben tartani, hogy habár a rangsorolás és az organikus forgalom fontos mutatók, nem feltétlenül bizonyítják céged sikereit. Meglehet, hogy az első találatként jelensz meg egy bizonyos kulcsszóra, de ha az a kulcsszó nem fontos céged számára és nem befolyásolja a bevételt, akkor ez nem jelent sokat.
Ezért fontos előre megbeszélni az ügynökséggel, hogy milyen mutatókat képesek nyomon követni és hogyan mérik a sikereket céged számára.
Mit kínálnak a legjobb SEO ügynökségek?
A legjobb SEO ügynökségeket az emeli ki a többiek közül, mert nem csak a keresőoptimalizálásban profik, hanem képesek és hajlandók folyamatosan igazodni a piac alakulásához, beleértve a keresőmotorok algoritmusainak változásait.
E mellett általában többet kínálnak a közönséges SEO cégeknél, például:
- Megismerkednek piacoddal
- Egy komplett SEO stratégiát készítenek cégednek
- Hiánypótló tudást biztosítanak
- Segítenek a legfontosabb statisztikák javításában
- A/B teszteket végeznek
- Bővítik az analitikát
- Újrahasznosítják SEO adataidat
Nézzük meg, hogy mit is takarnak ezek a feladatok:
Megismerkednek piacoddal
A legjobb SEO ügynökségek alapos kutatást végeznek, hogy megismerjék iparágadat, célpiacodat és versenytársaidat is.
Ezen információ birtokában az ügynökség tisztában lesz a piaci helyzettel, ami lehetővé teszi számukra, hogy:
- Azonosítsák a legjobb megcélzandó kulcsszókat
- Lehetőségeket találjanak a linképítésre, a tartalomkészítésre és egyebekre
- Javaslatokat tegyenek arra, hogy miként igazodj a piaci helyzet változásaihoz
Sokat segíthet, ha az ügynökség egyik tagjának van saját tapasztalata az iparágaddal, hiszen az ilyen szakemberek már képben vannak a piac helyzetét illetően, ismerik a szakkifejezéseket és könnyebb együttműködni velük. Ez persze nem várható el minden ügynökségtől, főleg a kisebb csapatoktól.
Egy komplett SEO stratégiát készítenek cégednek
Habár minden SEO ügynökség képes összeállítani egy keresőoptimalizálási stratégiát, mindenképpen érdemes egy top ügynökségre bízni sajátod elkészítését.
Egy igazán jó SEO ügynökség ugyanis előrelátó és nem csupán SEO céljaidat veszi figyelembe. Például, milyen más területekre terjeszkedik majd céged a következő 5 évben? Ha ilyen terveid vannak, akkor közöld ezt az ügynökséggel, és ezt a célt is hozzáadják majd a mindent átfogó stratégiához.
Ami a stratégiát illeti, a legjobb SEO ügynökségek:
- Iparágadhoz, célközönségedhez és céljaidhoz igazítja majd stratégiádat
- A piaci helyzet változásai alapján módosítja majd stratégiádat
- Korszerű SEO stratégiákat vet be a legjobb eredmények érdekében
- És így tovább…
Hiánypótló tudást biztosítanak
A keresőoptimalizálás nem csak a frappáns címek megírásáról és néhány visszahivatkozás megszerzéséről szól. Többféle jártasságra lesz szükséged, például a webfejlesztésben és a szövegírásban, hogy egy sikeres, eredményes SEO stratégiát állíthass össze és implementálhass.
Egy SEO ügynökség csapatában olyan szakembereket találsz majd, akik az alábbiakból egy vagy több dologhoz is értenek:
- Keresőoptimalizálás
- tartalommarketing
- Webfejlesztés
- Webdesign
És ez csupán néhány példa. Egyes SEO ügynökségek valójában komplett online marketing szolgáltatásokat is kínálnak, tehát a közösségi média marketing, az online hirdetések és más marketingmódszerek is opciók lehetnek.
Egy jó SEO csapattal a hátad mögött sokkal gyorsabban és hatékonyabban végezhetsz el számos SEO feladatot, úgymint:
- Új tartalmak és egyéb anyagok elkészítése
- Hibák feltárása és javítása (pl. a webhelytérkép kiegészítése)
- Projektek elvégzése (pl. egy egyedi 404-es oldal kialakítása)
- A stratégia módosítása az ipari vagy piaci helyzettől függően
- Új taktikák bevetése
Minél gyorsabban tudod elvégezni (vagy kiszervezni) a SEO-val járó feladatokat, annál hamarabb látod majd az eredményeket. A SEO-nak ugyanis akár hónapokba is telhet, míg igazán beindul, ezért minél előbb látsz hozzá, annál jobb.
A/B teszteket végeznek
A legjobb SEO ügynökségek úgy győződnek meg a SEO eredményességéről, hogy A/B teszteket végeznek webhelyeden.
Ha keresőoptimalizálásról van szó, az A/B tesztek jelenthetik:
- Különböző címek tesztelését
- Különböző meta leírások tesztelését
Ha egy komplett SEO szolgáltatást kínáló ügynökséggel szerződsz, akkor a konverziós arány optimalizálásában is besegíthetnek. Az A/B teszteléssel ellentétben, ami kifejezetten a forgalom növelését szolgálja, a konverziós arány optimalizálása ennek a forgalomnak a hasznosításával foglalkozik.
Jobb analitikát kínálnak
A SEO ügynökségekkel való együttműködés egyik fő előnye, hogy ezek a cégek jobb SEO analitikát is nyújtanak. Számos ügynökség használ valamilyen SEO elemző szoftvert, ami segít értékes statisztikákat gyűjteni rangsorolásaidról, forgalmadról és konverzióidról.
Az ilyen szoftverek használata minden esetben a havidíj részét képezi, és ezt egy jó ügynökség nem titkolja majd előled.
Ahogy az ilyen szoftverek ára nő, úgy a havidíj is módosulhat, amire érdemes felkészülni. Nem az ügynökségek szabják meg, hogy egy általuk használt előfizetés ára milyen gyakran vagy milyen mértékben változik.
A korszerű analitikai eszközöknek számos előnye van, úgymint:
- A SEO eredményei egy erre kifejlesztett felületen követhetők nyomon
- Láthatók a legjobban rangsoroló URL-ek
- A SEO-ból adódó konverziók is mérhetők az idő múlásával
Egyes ügynökségeknek saját fejlesztésű SEO szoftverük van, habár ez ritkább.
Tehát mielőtt SEO ügynökséget választasz magadnak, légy tisztában vele, hogy milyen mutatók mentén szeretnéd mérni a keresőoptimalizálás sikereit, mert ez is befolyásolja majd, hogy melyik az ideális SEO cég számodra.
Újrahasznosítják SEO adataidat
A stratégia megtervezésétől kezdve a teljesítmény méréséig, a legjobb SEO ügynökségek arra törekszenek, hogy mindig egy lépéssel a piac előtt járj. Éppen ezért mindent megtesznek annak érdekében, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki organikus forgalmi adataidból.
A SEO világában zajló változásoknak köszönhetően egyre fontosabbak a saját gyűjtésű, azaz első féltől származó adatok, és egyre több keresőoptimalizálási ügynökség áll át egy ehhez igazodó stratégiára.
Amikor a SEO ügynökségek közül válogatsz, derítsd ki, hogy miként kezelik az első féltől származó, azaz saját gyűjtésű adatokat. Nem minden SEO cég foglalkozik ezzel, de a legjobbak tudni fogják, hogy miről van szó, és választ is kapsz a kérdésedre.
Hogyan válasszak SEO ügynökséget?
Most már tudod, hogy mit csinál egy SEO ügynökség és hogy miért érdemes együttműködnöd egy olyan céggel, ami a saját céljaidhoz igazított, egyedi stratégiát kínál. Szóval hogyan találd meg a legjobb partnert céged számára?
Egy SEO ügynökség kiválasztása akár hónapokba is telhet, különösen, ha céged más osztályainak is bele kell egyezniük a döntésbe. Éppen ezért fontos tudnod, hogy hogyan válassz tökéletes SEO partnert:
Légy tisztában az elvárásaiddal
Ülj össze az illetékesekkel a cégen belül és beszéljétek meg, hogy mire van szükségetek egy SEO ügynökségtől. Olyan partnert kerestek, aki nem csak összeállítja a SEO stratégiát, hanem a kivitelezést is vállalja? Vagy egy konkrét projektben van szükségetek segítségre? Hogyan fogjátok nyomon követni a teljesítményüket?
Határozd meg a költségkeretet
Mielőtt egyáltalán felkeresnél egy SEO ügynökséget, tudd, hogy milyen kerettel dolgozol. Mennyit hajlandó befektetni a vezetőség a keresőoptimalizálásba? Milyen szolgáltatásokat várnak el ezért az összegért cserébe?
Kérdezősködj az ismeretségi körökben
Kérd meg üzleti kapcsolataidat, hogy ajánljanak SEO ügynökséget céged számára. Partnereid segíthetnek összeállítani egy listát azokból az ügynökségekből, amiket érdemes felkeresni (vagy elkerülni). Ezzel rengeteg időt spórolhatsz meg.
Nézd meg a kiszemelt ügynökségek esettanulmányait
Olvasd át alaposan a kiszemelt ügynökségek által publikált esettanulmányokat. Hogyan mérik a sikereket? Milyen stratégiákkal értek el pozitív eredményeket korábbi (vagy meglévő) ügyfeleik számára? Elégedettek ezek az ügyfelek az ügynökséggel?
Egyeztess időpontot az ügynökségekkel
Vedd fel a kapcsolatot a legígéretesebb ügynökségekkel és beszélj velük személyesen is. Derítsd ki, hogy hogyan zajlik náluk a projektek kezelése, milyen SEO keretrendszerrel dolgoznak, mit tesznek annak érdekében, hogy az iparág élén maradjanak (és hogyan érik ezt el ügyfeleik számára) és így tovább. Egy jó ügynökség nem fél megválaszolni az árazással és a határidőkkel kapcsolatos kérdéseket SEM.
Kérj ajánlatot
Miután leszűkítetted a kört a legjobban tetsző SEO ügynökségekre, kérj tőlük egy ajánlatot. Ebben szerepelnie kell az árak részletes lebontásának, a kínált szolgáltatásoknak és bármi egyébnek, amelyet egyeztettetek a megbeszélés során.
Gyakori kérdések
Mik azok a SEO ügynökségek?
A SEO ügynökségek keresőoptimalizálási szolgáltatásokat nyújtanak cégek, szervezetek, vállalkozók és egyéb entitások számára.
Mi az a SEO?
A SEO az online marketing egyik ágazata, amelynek célja, hogy egy cég vagy márka láthatóbbá, fellelhetőbbé váljon a Google és más keresőmotorok találatai között.
Miért érdemes együttműködni egy SEO ügynökséggel?
A SEO egy óriási témakör, amely számos munkafolyamatot foglal magába. Manapság ezekre mind szükség van ahhoz, hogy egy cég versenyképes maradhasson a világ legforgalmasabb keresőmotorján – a Google találatai között. Egy SEO ügynökség magára vállalja az ezzel járó feladatokat.